Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Vites Geçişlerinde Motor Göğüslemesi

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #31
    Ynt: Vites Geçişlerinde Motor Göğüslemesi

    Mehmet abinin arabasının başka işleride vardı, 10'da bırakıp 12'de almıştık heralde,
    haftasonu zaman geçirmek için uğrasan hallederler, çok sürmez sanırım.
    gerekli yada gerekli değil demiyelimde, ilerde sorun çıkarırsa garanti bitince bunu ücretli olarak yapacaklar, o yüzden şimdiden yaptırmakta fayda var. yada periyodik bakıma gidince de yapılabilir.
    InsigniaTEAM

    Yorum


    • #32
      Ynt: Vites Geçişlerinde Motor Göğüslemesi

      abi senin arabanın dertini anlattım benim ustaya arti eskiden opel servisinde calısmıs abiye sordum 2side aynısını dedi istinat takozumu oyle birşey %90 ondan kaynaklanır dedi takozdan arıza varsa sadece bunu yapmazmıs vites degişirtirirken tak tuk ses getirirmiş + bunu butun viteslerde yaparmıs ama 3. 4. 5. seri oldugu icin anlaması cok zormuş

      Yorum


      • #33
        Ynt: Vites Geçişlerinde Motor Göğüslemesi

        Teşekkürler ilqin için
        Ama şimdi meraklandım, bu istinat takozu denen parçayı değişirsek sorun tamamen ortadan kalkıyo mu?? İlerde, yani yakın bi zamanda tekrarlar mı bu sorun? Değişmemiz mi lazım takozu yoksa onarılır mı bunu öğrenebilir misin sana zahmet kardeşim?
        Ben buqün işlerden dolayı servise qidemedim.. anca bayram sonrası qidebilirim..
        Eğer bu qünlerde olurda fırsatın olur qörüşebilirsen ustanla, çözümü nasıl olacağını sorar mısın sana zahmet.. Değişmemiz mi lazım yaptırılır mı? Ücreti ne kadar olur parçanın değişiminin ve tekrarlama yapar mı aynı sorunu.. Garantiden filan değişilir mi bi de bu parça..
        Çok sağol ilqin için kardeşim..


        INSIGNIA Cosmo 2010 1.6 Turbo + DVD800 Navi.

        Yorum


        • #34
          Ynt: Vites Geçişlerinde Motor Göğüslemesi

          tamam bayram arkası sanayiye gidecem ozaman sorarım

          Yorum


          • #35
            Ynt: Vites Geçişlerinde Motor Göğüslemesi

            efemurat ve ugur arkadaslarımın bahsettigi konuyu bizzat bende yasıyorum.İlk aldıgım gunler sorun olmadı fakat sonrasında can sıkmaya basladı.Bende sırf bu sorunun benden kaynaklandıgını dusunuyodum.Sizde bahsedince bir terslik oldugunu anladım.Debriyaja basar basmaz motor kendini silkeliyor ve vitesi 2 ye atarken zaten hard gecen vites insana noluyo dedirttiriyor.Ama gecenlerde biraz suratli ve seri kalkmak istedim yapmadı.Tahminimce motor devri-baskı balata ve sanzuman arasında bir uyumsuzluk veya hatalı bir parca var.Bunun kesinlikle geribildirim ve sikayet olarak dile getirilmesi lazım.Ben tecrübelerime dayanarak baskı balata sisteminden kaynaklanabilcegini düsünüyorum.Biz debriyaja bastıgımız zaman hidrolik basınc baskı balata uzerındeki yay kuvvetini yenip kavramayı ayırıyor.Bıraktıgımız zaman ise yay kuvveti balata üzerine yuk uygulayarak kavramayı saglıyor.Zaten kavrama yumusak ve sessiz olsun diye balata ve yay sistemi var..Ama biz debriyaja bastıgımızda hidrolik basınc yavas yavas degilde birden baskı balatayı ayırırsa motorun o anki stresi birden bosalacak ve sarsılma yapacaktır.Boyle bir motorda sarsılma yapar.Baska bir ornekte veriyim.Herhangi bir arac olsun manual olsun.1. viteste giderken duz yolda rolantı de devam etsin.sabit hızla.bizde aniden ve hızlı bir sekilde debriyaja basalım eger motor bıraz kuvvetliyse sarsılma yapar.Ben sorunun kesinlikle debriyajdan oldugunu dusunuyorum.Problemi olupta servis tarafından cozulen arkadaslarımız lutfen yazsınlar....

            Yorum


            • #36
              Ynt: Vites Geçişlerinde Motor Göğüslemesi

              Aynı sorunu bende yaşıyorum arkadaşlar 1.vitesten 2 ye geçerken hem sarsıyor hemde rahatsız edici ses çıkıyor.Geçen servise götürdüm teste çıktılar anormal bişey yok dendi.

              2011 Astra J Sport 1.3 Eco - Siyah - Navi

              Yorum


              • #37
                Ynt: Vites Geçişlerinde Motor Göğüslemesi

                Orjinal yazı sahibi: skydroll
                efemurat ve ugur arkadaslarımın bahsettigi konuyu bizzat bende yasıyorum.İlk aldıgım gunler sorun olmadı fakat sonrasında can sıkmaya basladı.Bende sırf bu sorunun benden kaynaklandıgını dusunuyodum.Sizde bahsedince bir terslik oldugunu anladım.Debriyaja basar basmaz motor kendini silkeliyor ve vitesi 2 ye atarken zaten hard gecen vites insana noluyo dedirttiriyor.Ama gecenlerde biraz suratli ve seri kalkmak istedim yapmadı.Tahminimce motor devri-baskı balata ve sanzuman arasında bir uyumsuzluk veya hatalı bir parca var.Bunun kesinlikle geribildirim ve sikayet olarak dile getirilmesi lazım.Ben tecrübelerime dayanarak baskı balata sisteminden kaynaklanabilcegini düsünüyorum.Biz debriyaja bastıgımız zaman hidrolik basınc baskı balata uzerındeki yay kuvvetini yenip kavramayı ayırıyor.Bıraktıgımız zaman ise yay kuvveti balata üzerine yuk uygulayarak kavramayı saglıyor.Zaten kavrama yumusak ve sessiz olsun diye balata ve yay sistemi var..Ama biz debriyaja bastıgımızda hidrolik basınc yavas yavas degilde birden baskı balatayı ayırırsa motorun o anki stresi birden bosalacak ve sarsılma yapacaktır.Boyle bir motorda sarsılma yapar.Baska bir ornekte veriyim.Herhangi bir arac olsun manual olsun.1. viteste giderken duz yolda rolantı de devam etsin.sabit hızla.bizde aniden ve hızlı bir sekilde debriyaja basalım eger motor bıraz kuvvetliyse sarsılma yapar.Ben sorunun kesinlikle debriyajdan oldugunu dusunuyorum.Problemi olupta servis tarafından cozulen arkadaslarımız lutfen yazsınlar....
                Abi çok qüzel izah etmişsin valla. İşte aynı problemler bizim arabada da var ve qerçekten çok can sıkıcı bi sarsıntı ve bence olmaması lazım yağ qibi qeçmesi lazım viteslerin.. Servise ben de qittim, hatta motor qüncellemesi de yaptırdım, sonrasında teste çıktık ustayla hem o sürdü hem ben sürdüm.. Genelde düşük devirlerde tekrar yapıyodu vites qeçişinde, usta bu da normal dedi devrini bulmuyo diye ama devir zaten 2300 lerde veya 2500 lerde atıyodum vitesi, daha ne olsun angry
                Debriyaja anden basar basmaz motor sirkeleyip vitese de qeçer qeçmez hart diye sanki qeçiş rahat değil :/
                Can sıkıyo öyle olunca da.. Ama devir bulup 3000 lerde filan atınca bişey olmuyo motor sirkelemiyo.. alala
                Bu debriyajla ilqili parçaları, baskı balatayı filan qarantiden değiştiremez miyiz abi? Veya qaranti olmasa, çok olur mu masrafı? Napmamız lazım ya Soğutacak

                INSIGNIA Cosmo 2010 1.6 Turbo + DVD800 Navi.

                Yorum


                • #38
                  Ynt: Vites Geçişlerinde Motor Göğüslemesi

                  Bahsedilen olay bütün insignialarda var ve çözümü yine biziz.İlk sürdüğümde benimde kafama takılmıştı ama artk takılmıyor.Bizim sürüş tarzımızda önemli birden ikiye atarken serilik gerekiyor biraz tabiri caizse f1 pilotları gibi atmak gerekiyor.Ben 1 den ikiye hızlı çekip anında gazı veriyorum titreme olmuyor.1 de yüksek devire çıkıp 2 ye geçince zaten yaşanmıyor ve de son zamanlarda düşündüğüm şey bu araca otomatik vites yakışırdı gerçekten çünkü arabanın ağırlığı ve motor hacminin küçüklüğü işe klima da girince bunaltıcı olabiliyor kullanıcı için.Bu tip titreme ve bayılmalar yaşanabiliyor.Otomatik vites iyi olabilirdi.
                  İnsignia 1.6 Turbo edition elegance paket 17" jant teknik gri

                  Yorum


                  • #39
                    Ynt: Vites Geçişlerinde Motor Göğüslemesi

                    Orjinal yazı sahibi: alperen_54
                    son zamanlarda düşündüğüm şey bu araca otomatik vites yakışırdı gerçekten çünkü arabanın ağırlığı ve motor hacminin küçüklüğü işe klima da girince bunaltıcı olabiliyor kullanıcı için.Otomatik vites iyi olabilirdi.
                    Abi kesinlikle haklısın böyle bir motor için otomatik vites seçeneğinin olmaması çok büyük kayıp umarım ileri yıllarda Opel bu hatasını düzeltir.
                    Seat Ibiza 2014 1.4 Style Beyaz
                    Seat Ibiza 2013 1.2 TSI DSG Style Kırmızı
                    VW Passat 2015 1.6 TDI DSG Comfortline Harvard Mavi Sunroof Led Ön Farlar

                    Yorum


                    • #40
                      Ynt: Vites Geçişlerinde Motor Göğüslemesi

                      Bende seri kalkıyorum mecburen vites geçişleri 3000 den yukarı tutuyorum ama arac ok gibi fırlıyo her zamanda böyle kalkılmazki..Kesinlikle bir çozum olması gerekiyor...

                      Yorum


                      • #41
                        Ynt: Vites Geçişlerinde Motor Göğüslemesi

                        debriyaja yavaş yavaş basınca da sorun olmuyo yani silkeleme yok çözüm yine bizde yani biraz arabanın huyuna gitmek lazım
                        Beyaz Renk 1.6T Cosmo+Dvd 800

                        Yorum


                        • #42
                          Ynt: Vites Geçişlerinde Motor Göğüslemesi

                          vala bitek bende yapmıyormus bunu oğrendim icim rahatladı

                          Yorum


                          • #43
                            Ynt: Vites Geçişlerinde Motor Göğüslemesi

                            Keşke hiç yapmasa da içimiz daha da rahatlasa

                            INSIGNIA Cosmo 2010 1.6 Turbo + DVD800 Navi.

                            Yorum


                            • #44
                              Ynt: Vites Geçişlerinde Motor Göğüslemesi

                              Orjinal yazı sahibi: mertk
                              vala bitek bende yapmıyormus bunu oğrendim icim rahatladı
                              allaha sükür bendede yok

                              Yorum


                              • #45
                                Ynt: Vites Geçişlerinde Motor Göğüslemesi

                                yanı bıraz< daha debraj akuvvet verecegız ama degısım 1800 tl mıs bırkez daha dusunun ıstersenız bırakın sırkelensın
                                2011 insignia 2,0 CDTI cosmo OPC

                                Yorum

                                İşleniyor...
                                X