Dün ikindin itibariyle Antep'ten Adana'ya doğru yola çıktık. Yakıt ortalama ve hız verilerini teyzemlerin evinin önünden çıkmadan evvel sıfırladık.Yürür ağırlığımız, toplam 490 kg lık yolcu yükü+ yarım depodan fazla yakıt+ aşağıda da görüldüğü üzere 100 kg ı bulacağını düşündüğüm bir bagaj yükünden ibaret:
Otobana çıkana kadar 2km şehir i 8km çevre yolu toplam 10 km kadar yol katettik,otobana çıktıktan bir 10 km sonra da eniştemi yol üzerinde sanayi sitesine sapıp iş yerine bıraktık. Aracın yükü 390 kg'a düştü. Sanayi sitesinden otobana çıkar çıkmaz aracıaltıncı viteste 110 km hız alt limit olmak üzere sabitledik ve yola koyduk..otoban gişelerinde bekleyişlerimiz, yokuş yukarı tünel girişlerinde birbirini sollayan tırlara iki üç kere denk gelmemiz dışında hiç önümüz kesilmedi, önümüz kesilmeyince bizde gaza extradan yüklenmedik ve bu şekilde seyre seyire Adana girişine kadar 110 km hızla devam ettik. Adana girişinde 1-2 km boyunca polis çevirmesinden dolayı ikinci viteste seyretmek zorunda kaldık. Akabinde Adana kuzey girişinden şehrin içine geldik ve ziyaret edeceğimiz akrabalarımızın evine kadar (kaç km olduğunu bilmiyorum ancak 5km olacağını tahmin ediyorum) ortalama 50 km hızla akan şehir içi trafiğinde 4. ve mümkün olduğu vakit 5. viteste seyrettik...Ve sonuçlarr....
Bu arada hemen belirteyim, Adana girişinde karşılaştığımız yukarıda da bahsettiğim polis çevirmesine girmeden önce ortalama yakıt tüketimim 5.5 lt /100 km gösteriyordu.
Adana'da kaldığımız 4 saat içinde araçla carrefour a gidildi, turgut özal bulvarında ufak bir gezinti ve sakin bir test sürüşü yapıldı. Saat 22:00 gibi tekrar eve dönüş yoluna koyulduk, bu sefer daha kısa bir yoldan otobana çıktık ve Erdemli ilçesine kadar otobandan çıkmadık.. Adana-Erdemli arası bir süre cruise kontrol kullanmadık, akabinde ise 110 km hızla 5. viteste sabitledik ve anlık yakıt tüketimi oynamalarının nasıl değişeceğine baktık. yolun yarısına yakınını bu şekilde geçirdikten sonra 110 km 6. vitese tekrar sabitledik ve bu şekilde erdemliye ulaştık.. Erdemlide yakıtımızı fulledik. Silifkeye kadar (50-60 km) 80-100 km hızlarla 5 ve 6 viteslerde seyrettik.
Silifkeden sonra ise keskin virajlı yokuşlu inişli dar yollar başladı, bu yollarda araba hiç bir şekilde az yaksın diye zorlanmadı, yolun hakkı kaçıncı vitesse o vitese kadar düşüldü.. Öünümüz iki kez tır çıktı ikisini de en azından toplamda 10 km boyunca 2-3 . viteslerde takip etmek durumunda kaldık..Her inişin sonu da mutlaka bir viraj olduğundan, arabayı rahatça salıp cut-off un nimetlerinden yararlanmamız da daha az sıklıkla mümkün olabildi..Arada bulduğumuz uzunca düzlüklerde de sabitleyiciyi çalıştırdık, altıncı vitese çıkabilmemiz bunun dışında pek mümkün olmadı zaten. Bu şekilde anamura vardık..arabayı stop ettirmeden evvel 10 dakikanın biraz üzerinde bir süre rolantide çalıştırdık ve Antep anamur arası ortalama tüketime şöyle gerçekleşti:
Bu on dakikalık çalıştırma sürecinden önce ortalama tüketim 6.7 lt olarak görünüyordu.
Sonuç: Arabayı en kısa zamanda servise götürecem yeniden.. benim yol bilgisayarı sanırım bozuk
Otobana çıkana kadar 2km şehir i 8km çevre yolu toplam 10 km kadar yol katettik,otobana çıktıktan bir 10 km sonra da eniştemi yol üzerinde sanayi sitesine sapıp iş yerine bıraktık. Aracın yükü 390 kg'a düştü. Sanayi sitesinden otobana çıkar çıkmaz aracıaltıncı viteste 110 km hız alt limit olmak üzere sabitledik ve yola koyduk..otoban gişelerinde bekleyişlerimiz, yokuş yukarı tünel girişlerinde birbirini sollayan tırlara iki üç kere denk gelmemiz dışında hiç önümüz kesilmedi, önümüz kesilmeyince bizde gaza extradan yüklenmedik ve bu şekilde seyre seyire Adana girişine kadar 110 km hızla devam ettik. Adana girişinde 1-2 km boyunca polis çevirmesinden dolayı ikinci viteste seyretmek zorunda kaldık. Akabinde Adana kuzey girişinden şehrin içine geldik ve ziyaret edeceğimiz akrabalarımızın evine kadar (kaç km olduğunu bilmiyorum ancak 5km olacağını tahmin ediyorum) ortalama 50 km hızla akan şehir içi trafiğinde 4. ve mümkün olduğu vakit 5. viteste seyrettik...Ve sonuçlarr....
Bu arada hemen belirteyim, Adana girişinde karşılaştığımız yukarıda da bahsettiğim polis çevirmesine girmeden önce ortalama yakıt tüketimim 5.5 lt /100 km gösteriyordu.
Adana'da kaldığımız 4 saat içinde araçla carrefour a gidildi, turgut özal bulvarında ufak bir gezinti ve sakin bir test sürüşü yapıldı. Saat 22:00 gibi tekrar eve dönüş yoluna koyulduk, bu sefer daha kısa bir yoldan otobana çıktık ve Erdemli ilçesine kadar otobandan çıkmadık.. Adana-Erdemli arası bir süre cruise kontrol kullanmadık, akabinde ise 110 km hızla 5. viteste sabitledik ve anlık yakıt tüketimi oynamalarının nasıl değişeceğine baktık. yolun yarısına yakınını bu şekilde geçirdikten sonra 110 km 6. vitese tekrar sabitledik ve bu şekilde erdemliye ulaştık.. Erdemlide yakıtımızı fulledik. Silifkeye kadar (50-60 km) 80-100 km hızlarla 5 ve 6 viteslerde seyrettik.
Silifkeden sonra ise keskin virajlı yokuşlu inişli dar yollar başladı, bu yollarda araba hiç bir şekilde az yaksın diye zorlanmadı, yolun hakkı kaçıncı vitesse o vitese kadar düşüldü.. Öünümüz iki kez tır çıktı ikisini de en azından toplamda 10 km boyunca 2-3 . viteslerde takip etmek durumunda kaldık..Her inişin sonu da mutlaka bir viraj olduğundan, arabayı rahatça salıp cut-off un nimetlerinden yararlanmamız da daha az sıklıkla mümkün olabildi..Arada bulduğumuz uzunca düzlüklerde de sabitleyiciyi çalıştırdık, altıncı vitese çıkabilmemiz bunun dışında pek mümkün olmadı zaten. Bu şekilde anamura vardık..arabayı stop ettirmeden evvel 10 dakikanın biraz üzerinde bir süre rolantide çalıştırdık ve Antep anamur arası ortalama tüketime şöyle gerçekleşti:
Bu on dakikalık çalıştırma sürecinden önce ortalama tüketim 6.7 lt olarak görünüyordu.
Sonuç: Arabayı en kısa zamanda servise götürecem yeniden.. benim yol bilgisayarı sanırım bozuk
Yorum