Dün ikindi vakti esp sistemini komple kapatarak kullandığım aracımla, yeni yıla girdiğimiz dakikalarda dışarı çıktım ve genelde yaptığım aksine esp sistemini kapatmadan kullanayım dedim aracı sorunsuz bir şekilde çalıştırdım ve kalktım, 300 metre ilerde önce güç kesintisi yaptı kısa kısa, ardından vuruntu başladı, önce devir göstergesinin ordaki lamba yandı, sonra vuruntu şiddetlendi, kenara çektim direk kapattım kontağı.
tekrar çalıştırdım hemen, aynı vuruntu devam etti, gaza yüklenince devir 3000 i geçmedi vuruntu şiddetli idi yine ...kontağı kapatttım üç dakika bekledim yine çalıştırdım yine aynı....bu süreç içerisinde benzin göstergemin bir çentik aşşağı indiğini farkettim ! sonra baktım olmuyor kontağı komple kapattım kontağı bir 20 saniye çevirilmiş halde anahtarı tuttum aracın elektrik sistemleri tamamen kapanıyordu diye hatırlıyorum o yöntemle( ama ben öyle yapınca göstergelerde herhangi bir şey belirmedi)
aracı kapattım dışarı çıktım bir 5 dakika bekledim kaputu açtım çıkmış hortum falan görünür mü diye aradım yok...sonra kilitledim aracı biraz daha bekledim. sonra aracı tekrar çalıştırdım mübarek ne vuruntu var ne bir şey... esp sini hiç kapatmadan yola çıktım araca kalkışlarda bile bir güç gelmiş gibi garip bir hali vardı .. devir saati yağ gibi aktı hem 1 de hem 2 de hem 3 de (çok kısa bir süre) tc lambası yandı..bu arada daha önceden aniden bir çentik aşağıya inmiş olan benzin göstergem, ben gaza çöktükçe tekrar eski yerine gelmeye başladı( nasıl oluyorsa)..
turbosunda mekanik besleme problemi baş gösteriyor olsa idi, iki kontak kapatmayla şahlanmazdı bu araç diye düşünüyorum.. aracım şu anda da iyi, ben aracı o halde servise götürseydim muhtemelen bana " hortum çıkmış v.s " de diyebilirlerdi..
Bizim araç genellikle çok düşük devirlerde kullanılıyor, o yüzden aracın kendini şarj etmesi için devir yeterli gelmiyor olabilir bir ihtimal..yada aracın şarj dinamo sistemi bu tarz kullanımlar için yeterli gelmiyor... yada yazılmsal sorun var, özelikle de esp yi kapalı kullanmak zarar veriyor aracın yazılım sistemini bozuyor.. yada....yada..... Bu arada aracıma hiç tüp takılmadı... Daha önce buna benzer bir sorun yaşamış olan var mı? yahut sizce ne sorunu olabilir bu araçta?
tekrar çalıştırdım hemen, aynı vuruntu devam etti, gaza yüklenince devir 3000 i geçmedi vuruntu şiddetli idi yine ...kontağı kapatttım üç dakika bekledim yine çalıştırdım yine aynı....bu süreç içerisinde benzin göstergemin bir çentik aşşağı indiğini farkettim ! sonra baktım olmuyor kontağı komple kapattım kontağı bir 20 saniye çevirilmiş halde anahtarı tuttum aracın elektrik sistemleri tamamen kapanıyordu diye hatırlıyorum o yöntemle( ama ben öyle yapınca göstergelerde herhangi bir şey belirmedi)
aracı kapattım dışarı çıktım bir 5 dakika bekledim kaputu açtım çıkmış hortum falan görünür mü diye aradım yok...sonra kilitledim aracı biraz daha bekledim. sonra aracı tekrar çalıştırdım mübarek ne vuruntu var ne bir şey... esp sini hiç kapatmadan yola çıktım araca kalkışlarda bile bir güç gelmiş gibi garip bir hali vardı .. devir saati yağ gibi aktı hem 1 de hem 2 de hem 3 de (çok kısa bir süre) tc lambası yandı..bu arada daha önceden aniden bir çentik aşağıya inmiş olan benzin göstergem, ben gaza çöktükçe tekrar eski yerine gelmeye başladı( nasıl oluyorsa)..
turbosunda mekanik besleme problemi baş gösteriyor olsa idi, iki kontak kapatmayla şahlanmazdı bu araç diye düşünüyorum.. aracım şu anda da iyi, ben aracı o halde servise götürseydim muhtemelen bana " hortum çıkmış v.s " de diyebilirlerdi..
Bizim araç genellikle çok düşük devirlerde kullanılıyor, o yüzden aracın kendini şarj etmesi için devir yeterli gelmiyor olabilir bir ihtimal..yada aracın şarj dinamo sistemi bu tarz kullanımlar için yeterli gelmiyor... yada yazılmsal sorun var, özelikle de esp yi kapalı kullanmak zarar veriyor aracın yazılım sistemini bozuyor.. yada....yada..... Bu arada aracıma hiç tüp takılmadı... Daha önce buna benzer bir sorun yaşamış olan var mı? yahut sizce ne sorunu olabilir bu araçta?
Yorum