Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Teyip donması + Klima çalışmaması + Kumandada cam açılmaması.

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Teyip donması + Klima çalışmaması + Kumandada cam açılmaması.

    Herkese iyi tatiller.
    Başlıktaki kombine soruları biraz açarak durumu izah edeyim.
    Diğer konuları araştırdım ancak buna benzer bir sorun göremedim. İlk kez bir konu açmış olacağım.

    İşim gereği araçtan biraz uzak kaldım. Eve geldiğimde son 10 gündür bazı sorunlar gözlemledim.

    Aracın teyibi R400 Color Bilgi ve Eğlence Sistemi (4.2’’ Renkli Ekran) (İnsignialardaki en dandik ekran sanırım)

    1-Anahtar ile aracın camlarını açmaya çalıştığımda 5-10 santim açılıp sonra duruyor.
    Kumandaya ısrarla basmama rağmen durum değişmiyor.
    Bazen 1 - 2 kez tam açıp kapattıktan sonra sonra tekrar yarım açıyor veya hiç açmıyor. (Her iki anahtarın pilini yeniledim)

    2-Bazen aracı çalıştırdığımda teyip donuyor. En son nerede açık bıraktıysak o menü açılıyor.
    Hiç bir tuş aktif olmadığı gibi teyip kapanmıyor.
    -Aracı stop edip teyibin aç/kapa tuşuna basarak kapatıyorum. Sonra aracı tekrar çalıştırdığımda teyip normale dönüyor.

    3-Teyip kilitlendiği esnada klima çalıştırdığımda dijital göstergede ısı 18-20 gibi değerler gösterse de sıcak motor havası üflüyor
    Fan tuşları ile fan hızını yüksek veya düşük değerlere almaya çalıştığımda teyip kilitlendiği için ekranda bir şey göstermiyor ama fan hızlanıp
    yavaşlıyor ancak sıcak üflüyor.

    -Bununda önüne geçmek için tekrar aracı stop edip teyibi on/off tuşundan kapatıyorum. Sonra aracı çalıştırıp teyibi açtığımda klima da normal
    fonksiyonlarına geri dönüyor.
    -Ayrıca dün aracı ilk açtığımda araç bilgisayar menüsünün ingilizceye döndüğünü gördüm. Aracı stop edip çalıştırdım tekrar menüler Türkçeye
    döndü.

    Aracın aküsünü bir iki defa 2-3 dakikalığına söküp tekrar taktım ama genel bir toparlanma göremedim.
    Akü Varta marka ve 2.5 yıllık. İlk marşa bastığımda basar basmaz değilde 2-3 hırlama sesinden sonra motoru çalıştırıyor.
    Araç sıcakken ise ilk basışta çalışıyor.

    Servisteki amcaların kıllı kollarına gitmeden önce, fikir ve tavsiyelerinize ihtiyacım var.

    Subaru XV 1.6i Xtreme Benzin.

  • #2
    Aracın aküsünü adam gibi şarj ettirin. Akünüzün zayıflaması sebebiyle bunların olma ihtimali yüksek..
    @Murat
    2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

    Yorum


    • #3
      Muhtemelen akü şarjı zayıflamış ve zayıf akü 10 gündür çalışmadığından dolayı olabilir.
      • Insignia 1.6 T 170Hp Cosmo+Still Paket
      • Antara 2.0 CDTI 150Hp Cosmo

      Yorum


      • #4

        Kara Murat Tamercihan Bilgi için teşekkürler. Aküden şüphe konusunda sizinle hem fikirim.
        Zaten sorunları yazdıktan sonra akü detayları vermemin sebebi buydu.
        Haftasonuna denk geldi. Pazartesi ilk işim aküyü şarj etmek olacak.
        Bu arada akü nerelerde şarj edilebilir. Şarj cihazlarına baktım 200-300 TL fiyat bandı var.
        Şarj cihazı alacağıma yeni akü almak daha avantajlı gibi.

        Subaru XV 1.6i Xtreme Benzin.

        Yorum


        • #5
          Aracın menüsünün ingilizce olarak açılması akü sorununa işaret eder bir kesinti mevcut gibi fakat şöyle bir durumda oluşması gerekir ; akü bağlantısında sorun varsa boşalma vss gibi camlarında otomatiği gider,sürücü kapısından başlayarak tek tek set etmeniz gerekir.Eğer cam uyarısı varsa sürücü camını ayarlayın vsss diye başlıyorya çalıştırdığınızda araç o zaman akü denilebilir.Marş olayına gelince sidi ye özel şöyle bir durum var motorun tam yağlamasını yaptınğından emin olunca ignition gerçekleşir eğer motor sıcaksa ilk marşta sorunsuz alır eğer soğuk veya araç eğimi farklı ise örnek ; yokuş aşağı gibi durumlarda starter i boşa çevirir yağlamanın sağlandığından emin olur start eder çok az arabada denk gelirsiniz bir kaç marka da mevcut opel nasıl olmuşsa sidi de bunu denemiş.Dizel startı gibi değil sadece sidi ye özgü bir durum yokuş aşağı bırakın ve soğuk olsjn araç düz yere gere marş süresi dsha uzundur.Güzel bir elektromekanik aküyle alakalı bir durum değil.Aküden cam uyarısını takip edin o zaman iş bitti diyebiliriz.Klima işine gelince klima kumandası dokunmatik ve entertainment sekronize çalışır siz direksiyon üstünden de kumanda gidebilir ama ekrwn üzerinden ses açılabilir yada tersi elektronik bir sorun usb vss cihazınızda bunu engeller özetle çok nazik bir sistem ama sakın komple değiştirme yoluna gitmeyin takip edip usb telefon şarj gibi kablolarda durumlarda değişiklikler yapın mp3 formatları vss

          Yorum


          • #6
            Benim başıma ilk aldığımda gelmişti dünyam başıma yıkılmıştı nedir bu böyle diye araştırmıştım bu işi Gm ile ilgili bir amerikan sitesinde basit bir çözümü vardı denedim oldu tam menüyü hatırlamamakla birlikte şöyle bir seçenek var teyp ayarlarını sıfırla diye yani fabrika ayarlarına dönün gibi birşey bunu yapıp kutup başını söküp 5 dk bekleyin herşey fabrika ayarlarına döner bu şekilde bende 4 yıldır daha başıma gelmedi.

            Yorum


            • #7
              Orjinal yazı sahibi: Horizon star View Post
              Aracın menüsünün ingilizce olarak açılması akü sorununa işaret eder bir kesinti mevcut gibi fakat şöyle bir durumda oluşması gerekir ; akü bağlantısında sorun varsa boşalma vss gibi camlarında otomatiği gider,sürücü kapısından başlayarak tek tek set etmeniz gerekir.Eğer cam uyarısı varsa sürücü camını ayarlayın vsss diye başlıyorya çalıştırdığınızda araç o zaman akü denilebilir.Marş olayına gelince sidi ye özel şöyle bir durum var motorun tam yağlamasını yaptınğından emin olunca ignition gerçekleşir eğer motor sıcaksa ilk marşta sorunsuz alır eğer soğuk veya araç eğimi farklı ise örnek ; yokuş aşağı gibi durumlarda starter i boşa çevirir yağlamanın sağlandığından emin olur start eder çok az arabada denk gelirsiniz bir kaç marka da mevcut opel nasıl olmuşsa sidi de bunu denemiş.Dizel startı gibi değil sadece sidi ye özgü bir durum yokuş aşağı bırakın ve soğuk olsjn araç düz yere gere marş süresi dsha uzundur.Güzel bir elektromekanik aküyle alakalı bir durum değil.Aküden cam uyarısını takip edin o zaman iş bitti diyebiliriz.Klima işine gelince klima kumandası dokunmatik ve entertainment sekronize çalışır siz direksiyon üstünden de kumanda gidebilir ama ekrwn üzerinden ses açılabilir yada tersi elektronik bir sorun usb vss cihazınızda bunu engeller özetle çok nazik bir sistem ama sakın komple değiştirme yoluna gitmeyin takip edip usb telefon şarj gibi kablolarda durumlarda değişiklikler yapın mp3 formatları vss
              Horizon star Hocam dediğiniz gibi camların tamamını sırayla açtırıp kapattırdı bana. O kısmı yazmayı unuttum.
              Akü başlığını söküp taktığımdan dolayı 2-3 defa bu işlemi yaptım.
              Kutup başlarınının gayet sıkı bağlandığına eminim.
              Çünkü akü kablosunu çıkarmaya çalıştığımda araçta pense yoktu kabloyu sökmek için akü takviye kablosu timsah ağzı ile bayağı uğraştım.

              -Marşa gelince oturduğum yer yamaç yani genelde araç 15-20 derece eğimde duruyor.
              Yer yokken bazen sitenin başka yerlerine park etsem de genelde eğimli yerde duruyorum.
              (Bunu öğrenmemiz ayrıca iyi oldu)
              -Usb deyince dikkat ettim genelde kilitlenmeler Bluetooth media ile senkronize iken oluyor.
              Ve eşim çakmaklıktan araç içi koku aparatı takmıştı. Ayrıca mutlaka telefonun birinin şarjı bitmek üzeredir. (Bizim evin kanunu sanki.)
              Yarın teyibin fabrika ayarlarını denerim.
              Gayet detaylı/faydalı bir açıklama yazmışsınız teşekkür ederim.
              Yine tüm şüpheler aküye gidiyor ki emin olsam hemen gidip 12v 72ah 700 en bir akü alırım.
              Akü bilgilerini yanlış vermişim. Bosch 12v 60A 540 varmış üzerinde. (İnsignialar için en alt değer)
              Akü yuvasına baktım daha büyük akü koyacak yer var. Yani benden önceki sahibi sanırım orjinali değişirken biraz uyguna kaçmış gibi.

              Subaru XV 1.6i Xtreme Benzin.

              Yorum


              • #8
                Sidi motor otomatik vites 1.6 170 hp lerde 60 a 540 cca akü vardır akü yuvasının büyük olmasının sebebi şundan diğer motorlarda akü amperleri değişik olduğundan aynı tip kasa araca farklı tip akü yuvaları üretmektense bu masraftan kaçmak için maksimum akü büyüklüğüne göre üretiyor opel çünkü aynı kasada 72 a mevcut veya start stop için jel akü vss vss dolasıyla akü alımlarndan şaşi den sorgutlamanz aracın orjinal aküsü ki sizin 60a 540 cca dır onu almanız en doğrusu çünkü satıcılar ne olacak abi 72 a takalm abi daha iyi gider daha iyi olur böyle birşey yok bu uydurmasyon bir durumdur.Orjinalinde 60a 540 cca varta vardır benim aracım 2015 model şarjıda iyiydi keyfe keder değiştirdim.Usb&şarj kabloları bunlara dikkat edin birde dediğim gibi fabrika ayarlarına döndürün.Aküsel de bir sorun var camlarda olan resetlemeyi göz önüne alırsak.Akü bitirmek bu araçlarda kolay.Anahtarı bile içinde bırakırsanız iletişim halinde olduğunda 5 saat gibi bir süre bırakın akünüzün bittiğini göreceksiniz.Anahtarsız çalıştırmanın dezavantajları çünkü sürekli sistemle iletişim halinde oluyor.Uzun süreli kullanım dışı durumunda şunu tavsiye edebilirim tacthman alarm sistemi mevcut insignialarda bu sürekli olarak lazerli tarama yapar tabi aküden yer eğer 1 hafta 10 gün gibi kullanımazsa yine akü biter alarm sensörünü devre dışı bırakmalısnz bunuda tepe lambalarının yanında hareket sensörünü kaptarak yapabilirsiniz.Ben sürekli yurt dışına çıkıyorum mesleğim gereği bütün bjnları uygular giderim bazen 15 20 gün çalşmadığı olur.

                Yorum


                • #9
                  Pazartesi günü gidip aküyü değiştireyim.
                  En azında akü kaynaklı olabilecek sorunlardan tamamen kurtulmuş olacağım.
                  Değişimi yaptıktan sonra teyibi fabrika ayarlarına alırım. Sonucu paylaşırım.

                  Subaru XV 1.6i Xtreme Benzin.

                  Yorum


                  • #10
                    Orjinal yazı sahibi: Horizon star View Post
                    Marş olayına gelince sidi ye özel şöyle bir durum var motorun tam yağlamasını yaptınğından emin olunca ignition gerçekleşir eğer motor sıcaksa ilk marşta sorunsuz alır eğer soğuk veya araç eğimi farklı ise örnek ; yokuş aşağı gibi durumlarda starter i boşa çevirir yağlamanın sağlandığından emin olur start eder çok az arabada denk gelirsiniz bir kaç marka da mevcut opel nasıl olmuşsa sidi de bunu denemiş.Dizel startı gibi değil sadece sidi ye özgü bir durum yokuş aşağı bırakın ve soğuk olsjn araç düz yere gere marş süresi dsha uzundur.Güzel bir elektromekanik aküyle alakalı bir durum değil.
                    Enteresan bir bilgi, uzun zamandır fark ettiğim, ancak birine söyleyince bana deli, aşırı titiz, araba manyağı diyeceklerinden çekinip söylemediğim bir konuydu bu yokuş aşağı park edince daha uzun marşta alması. Demekki normalmiş. Siz bu bilgiyi nerden edindiniz? Yanlış anlamayın, bu tarz bilgilere her yerden ulaşılamıyor.

                    Bir de bizim sidi araçlarda aracı ilk çalıştırma için tavsiye edilecek özellikle şöyle yapın şeklinde bir yöntem var mı? Kumandadan aç, direkt start yap. Veya kapı kolundan aç direkt start yap veya start düğmesine ilk basıp frene basın marş yapın uyarısını beklemek mi lazım yoksa start düğmesine frene basmadan 5 sn kadar basınca tam kontak açıyor, ondan sonra mı marş yapmak iyidir? Servisteki ustam sabah soğuk motorda son yöntemi önermişti. Bir de sıcak / soğuk motorda şöyle marş yapın gibi bir durum var mı? Her zaman aynı şekilde çalışmıyor çünkü
                    @Murat
                    2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                    Yorum


                    • #11
                      Sidi motor üzerine çok makaleler araştırmalar okudum.
                      Kapı kolundan direk açıp motoru start edebilirsiniz.Motor gerekli yağlama için starteri boşa çevirdiğini duyacaksınız soğuk havalarda zaten motor sıcaklığı düşükse düşük sürette bile olsanız sürekli vites atarak (normalden yüksek tutar )çalışma sıcaklığına ulaşacaktır kısa sürede.Eskiden şöyle bir algı vardı kontak yarım beklenir tüm uyarı lambaları söner start edilirdi.Tamamen gereksiz bir yöntemdi nedeni o lambalar sadece aracın kendi sınamasını yapması içindir.Eski dizel araçlarda bu mevcuttu kırmızı elektrik işareti yeşile döndüğünde marşa basılırdı ön ısıtma & kızdırma gibi o zamanlar düşük normda dizel yoktu şimdi o kırsal motorin oldu traktörlerde kullanıyor o iştr bitti dizeller için ama bu motorda kapıdan açıp direk marşa basabilirsiniz o yarım kontak yanı frene basmadan kullandığımız kontak kapalıysa cam kumandaları 15 dk sonra devre dışı kalır tekrar devreye almak için motoru start etmeden frene basmadan starta basarsnız tekrar şarj edersiniz cam düğmelerini yoksa araç için bir çalışma öncesi hazırlık vss değil bu araçlarda.Her zaman farklı çalışır dikkat edin yokuşta uzun sürer basması 2 saat içinde çalştırn sıcak havada elektrikli araba gibi şak diye çalışır kışın magirus gibi basar startere tamamen yağlama yapma isteğidir.Servise sorsanız akü değişir olmadı dersiniz marş moturunu değiltirelim derler bu şekilde gider.En kötü durum sidi motor da direk 98 oktan yakıt değeri ister bizde o değerler mevcut değil en kötüsü bu bence.Opelin diğer turbo motorlarında 95 oktan mümkün olan 98 oktan der ama opc de ve bu araçlarda direk 98 oktan der ama o vpower miş falan değil bu bizdekiler kandırmaca dolasıyla en kötü durumda budur motorun istedği yakıt bizde yok.

                      Yorum


                      • #12
                        Horizon star Öncelikle verdiğiniz açıklayıcı bilgiler için teşekkürler.
                        Dediğiniz gibi 2 saat içinde marş yaptığımda hemen alıyor genelde. Bir soru daha sorayım sakıncası yoksa:Bazen sıcak motorda tam marş aldığı anda 2.kez marş yapar gibi yapıyor. O esnada anlık hafif sarsıntı oluyor. Bunu her zaman yapmıyor olunca da 1 sn bile sürmüyor..bu da yine çalışma şekliyle alakalı ve normal mi yoksa bilmem gereken başka bir şey mi var?
                        Son düzenleme: Kara Murat; 09.06.2019, 03:40.
                        @Murat
                        2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                        Yorum


                        • #13
                          Liqui moly, wurth gibi firmaların benzin oktan artırıcı ürünlerinden kullansak fayda eder mi?
                          @Murat
                          2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                          Yorum


                          • #14
                            Orjinal yazı sahibi: Wolverine View Post
                            Liqui moly, wurth gibi firmaların benzin oktan artırıcı ürünlerinden kullansak fayda eder mi?
                            İlk kez bir tane würth benzinli enjektör temizleyici aldım.
                            Yarısını geçen hafta yarsını da bu gün yarım depoya koydum. her yarım depoya 150 ml civarı.
                            Performans olarak ne değişti bilmiyorum ancak umarım anlatıldığı gibi enjektör vs iç dünyasında işini yapmıştır.
                            '' Sakın haa '' diyen çıkmadıkça bakımdan bakıma bir tane kullanırım.

                            Subaru XV 1.6i Xtreme Benzin.

                            Yorum


                            • #15
                              Orjinal yazı sahibi: Wolverine View Post
                              Horizon star Öncelikle verdiğiniz açıklayıcı bilgiler için teşekkürler.
                              Dediğiniz gibi 2 saat içinde marş yaptığımda hemen alıyor genelde. Bir soru daha sorayım sakıncası yoksa:Bazen sıcak motorda tam marş aldığı anda 2.kez marş yapar gibi yapıyor. O esnada anlık hafif sarsıntı oluyor. Bunu her zaman yapmıyor olunca da 1 sn bile sürmüyor..bu da yine çalışma şekliyle alakalı ve normal mi yoksa bilmem gereken başka bir şey mi var?
                              Sarsıntı normal bir durum her motorda kritik rpm mevcuttur bunu hissediyorsunuzdur çalşma esnasında kritik rpm i araç motorları çok hızlı atlar buda vibrasyona sebep olur vuruntu gibi bahsettğiniz normal bir durum.Yakıt inceltici solvent bazlı ürünlere karşıyım benim için tiner dökmekle aynı iş.Bahsettiğim gibi bu yakıtlara ulaşmak zor ülkemizde.Motor çalışmasında bizim araçlara en çok dikkat etmeniz gereken soğuk motor da sert kullanım birde bu araç 265 nm torka sahip overboost özelliğiyle 280 nm torka çıkabiliyor bu değer oldukça
                              iyi benzinli motorlarda bu torku sunan motor çok az denebilir.Bu torkuda 1650-3200 rpm aralığında veriyor yani emrinizdeki gücü doğru kullanırsanız taş gibi motordur.Yağ ve benzin bu motorun düşmanı ama özetle bence opel üretip 2 sene kullanmadığı olağan üstü bir motor.Benzin kalitemiz çok düşük genel olarak söylüyorum bunu ki fark etmişsinizdir bir yerden alırsnz uçak gibi güder bir yerden alırsnz traktöre bağlar çok hassasdır.

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X