Merhaba arkadaşlar.
Daha önce belirttiğim gibi dün araçtaki ses sistemini güçlendirmek adına Koşuyolu’nda Berkhifi’de Helix pp 50 dsp amfi ile helix e 62 c hoparlör(ön kapılara) ve tweeter uygulaması yaptırdım.
Önce göğüs söküldü, cd çalar ekipmanı çıkarıldı. Sonra kapı döşemelerini, (içim cız etti) eski hoparlörleri söktüler.Yanlış anlamayın ama hoparlör demeye bin şahit ister,basit,karton kaplama hoparlör,bu haline göre yine de sesi fena değilmiş
Yeni hoparlör için önce alüminyum bir malzeme ile kapı içine yalıtım yaptılar,bunun üzerine de (rezonans önleyici) sünger malzeme kaplanıyor. Yeni hoparlör için kontrplaktan (mdf değil) hazırlanmış adaptörler takılıyor;bunun üzerine hoparlör monte ediliyor. Tweeteri de unutmayalım
Amfi takılmadan önce yeni hoparlörlerle birkaç parça dinledik,ses kalitesi çok değişmişti;bu kadarını
beklemiyordum. Eski sistemde tweeterin sesini (kulağınızı dayamadan) işitemiyordunuz, yokluğu ile varlığı arasında fark yoktu,durum hemen değişti.
En son amfi takıldı,bağlantılar ve bilgisayar destekli ince ayarlar yapıldı ve tekrar dinledik.Ses öyle berrak,temiz ve pürüzsüzdü ki, bu ebatta bir amfi cihazından böyle bir verim alınacağını tahmin bile edemezdim. Ödediğimiz paraya,çektiğimiz kaygılara değdi.Ben; Sn Ali Elöver Bey gibi mütevazi davranmayacağım
Araçlarımızdaki orijinal infinity ses sisteminden çok daha üstün, iyi bir sistem kurduğumuza inanıyorum.
İlk fırsatta arkadaki iki hoparlörü de değiştirip bu işi bitireceğim
Buraya kadar anlattıklarım olumlu yanlar;şimdi olumsuzları anlatayım. Ali Bey’in dediği gibi kablo demeti desteği (bizim araçlar için) yok.Yani, biraz kesip biçme söz konusu.
Berkhifi’nin sahibi Murat İleri Bey,sistem montajını bizzat yapıyor. Helix Almanya tarafından ses sistemleri konusunda eğitilmiş, son derece bilinçli ve sorumluluk sahibi bir insan. Olağan üstü titiz ve teknik çalışıyor. Hiçbir bağlantı lehimsiz yapılmıyor. Lehim yapılan yerler özel bir malzeme ile izole ediliyor. Öyle bandaj vb ilkel yöntemler kullanılmıyor.
Son olarak paylaşmak istediğim husus ön göğüs meselesi. Arkadaşlar,bizim arabaların en kritik demontaj alanı burası;havalandırma kanal ağızları var. Sökmek kolay ,ama yerine takmak zor; emek ve tecrübe gerektiriyor. Bu yüzden,ustanızın yeterince tecrübeli olduğuna inanıp güvenmeden arabanızı söktürmeyin derim)
Pazartesi günü montaj fotoğraflarını ve ses videolarını üleşeceğim.
Daha önce belirttiğim gibi dün araçtaki ses sistemini güçlendirmek adına Koşuyolu’nda Berkhifi’de Helix pp 50 dsp amfi ile helix e 62 c hoparlör(ön kapılara) ve tweeter uygulaması yaptırdım.
Önce göğüs söküldü, cd çalar ekipmanı çıkarıldı. Sonra kapı döşemelerini, (içim cız etti) eski hoparlörleri söktüler.Yanlış anlamayın ama hoparlör demeye bin şahit ister,basit,karton kaplama hoparlör,bu haline göre yine de sesi fena değilmiş
Yeni hoparlör için önce alüminyum bir malzeme ile kapı içine yalıtım yaptılar,bunun üzerine de (rezonans önleyici) sünger malzeme kaplanıyor. Yeni hoparlör için kontrplaktan (mdf değil) hazırlanmış adaptörler takılıyor;bunun üzerine hoparlör monte ediliyor. Tweeteri de unutmayalım
Amfi takılmadan önce yeni hoparlörlerle birkaç parça dinledik,ses kalitesi çok değişmişti;bu kadarını
beklemiyordum. Eski sistemde tweeterin sesini (kulağınızı dayamadan) işitemiyordunuz, yokluğu ile varlığı arasında fark yoktu,durum hemen değişti.
En son amfi takıldı,bağlantılar ve bilgisayar destekli ince ayarlar yapıldı ve tekrar dinledik.Ses öyle berrak,temiz ve pürüzsüzdü ki, bu ebatta bir amfi cihazından böyle bir verim alınacağını tahmin bile edemezdim. Ödediğimiz paraya,çektiğimiz kaygılara değdi.Ben; Sn Ali Elöver Bey gibi mütevazi davranmayacağım
Araçlarımızdaki orijinal infinity ses sisteminden çok daha üstün, iyi bir sistem kurduğumuza inanıyorum.
İlk fırsatta arkadaki iki hoparlörü de değiştirip bu işi bitireceğim
Buraya kadar anlattıklarım olumlu yanlar;şimdi olumsuzları anlatayım. Ali Bey’in dediği gibi kablo demeti desteği (bizim araçlar için) yok.Yani, biraz kesip biçme söz konusu.
Berkhifi’nin sahibi Murat İleri Bey,sistem montajını bizzat yapıyor. Helix Almanya tarafından ses sistemleri konusunda eğitilmiş, son derece bilinçli ve sorumluluk sahibi bir insan. Olağan üstü titiz ve teknik çalışıyor. Hiçbir bağlantı lehimsiz yapılmıyor. Lehim yapılan yerler özel bir malzeme ile izole ediliyor. Öyle bandaj vb ilkel yöntemler kullanılmıyor.
Son olarak paylaşmak istediğim husus ön göğüs meselesi. Arkadaşlar,bizim arabaların en kritik demontaj alanı burası;havalandırma kanal ağızları var. Sökmek kolay ,ama yerine takmak zor; emek ve tecrübe gerektiriyor. Bu yüzden,ustanızın yeterince tecrübeli olduğuna inanıp güvenmeden arabanızı söktürmeyin derim)
Pazartesi günü montaj fotoğraflarını ve ses videolarını üleşeceğim.
Yorum