Aracı aldığımda Necvox sistem taktırmıştım, memnun olamamıştım hem cihaz hem de daha büyük ölçüde Opis'in aksesuar bölümünden dolayı. Ancak tabi işin peşini bırakmadım, hem firmalarla bayağı konuştum, hem araştırma yaptım hem de gittim kendim diğer markaların ürünlerine baktım. Insignia için sonradan OEM DVD-GPS ürünleri hakkında bayağı bir teknik bilgim oldu, bu bilgileri sizinle de paylaşmak istedim, aklında bulunan arkadaşlara yardımcı olsun, yanlış anlaşılmaları da ortadan kaldırsın.
Türkiyede üç adet büyük marka var Insignia için; FlyAudio, Cyclone ve Necvox. FlyAudio ayrı bir ürün, başka bir tasarım, Cylone ile Necvox ise aslında aynı ürün.
FlyAudio bildiğim kadarıyla 2 adet 400Mhz ARM işlemci ve 64MB RAM ile geliyor, bu çift işlemci olayı bilgisayarlardaki gibi değil de, daha basit bir mantıkla işliyor, DVD için bir işlemci ayrılmış, yani DVD açtığınızda sadece o işlemci işi yükleniyor. Diğer işlemci ise cihazın işleyişi, menüsü, GPS'i, müziği vs işler için ayrılmış. Bilgisayardaki kadar komplex ve işi bölüştüren verimliliği artıran bir yapı yok.
Diğer tarafta Cyclone ve Necvox'un cihazları aynı demiştim; bu cihazı tasarlayan üreten bir firma var Çin'de(reklamlar olmasa ismini verirdim, ancak mevcut durumda etik olmaz), bizim firmaların da bu firmayla anlaşması var, cihazı alıp, kutusunu bastırıp Türkiye'de satıyorlar ve destek veriyorlar. Bu firma zaman zaman tüm cihazlarında platform değişikliğine gidiyor, yani kullandıkları devre kartları ve üstündeki bileşenler değişiyor. İşte Cyclone ile Necvox'un farkı bu noktada bizim için açılıyor(daha doğrusu açıldı):
Firma Insignia için 2. generasyon platform ile ürünler üretirken Cyclone bu ürünleri aldı ve Türkiye'de satmaya başladı, bu ürünler 400Mhz ARM işlemci ve 64MB RAM idi. Sonrasında geçen sene firma 3. generasyona geçiş yaptı ve MIPS işlemcili platforma geçtiler. ARM ve MIPS farklı işlemci mimarileridir, eskiden MIPS daha yaygınken, şu an ARM ezici bir üstünlükle çok daha yaygındır, ikisinin de kendine göre üstünlükleri vardır ancak aslen MIPS saf hesaplama gücü için, ARM ise multimedya işler için çok daha uygundur. Ayrıca programlar genelde ARM için çıkartılır ve bu .exe dosyaları MIPS için çalışmazlar, benim gibi sahip olduğu cihazda kendine özel özelleştirmeler yapmayı seven biri için bu çok büyük bir eksiydi. Necvox ya şansına ya da bilerek MIPS ürün getirdi Türkiye'ye, Cyclone MIPS ürün getirdi mi bilmiyorum ancak getirmediler olarak biliyorum. Bana denk gelen ürün de buydu ve sorunlu bir üründü.
Sonrasında ise firma geçtiğimiz yaz 4. generasyona geçtiler. Bu generasyon ile 600Mhz ARM işlemci, 128MB RAM ve WinCE 6.0 işletim sistemi geldi, platform ise hazır olan SiRF Prima platformu. Hızlı işlemcisi ve yüksek RAM'i sayesinde iGO Primo bile sorunsuz ve hızlı biçimde çalışıyor. Bu platformun bir artısı da, GPS'in yanısıra Avrupa'da kısa süre içinde işleve girecek olan Galileo konumlandırma sistemini de desteklemesi. Ayrıca yine WinCE 6.0 işletim sistemine sahip olması sayesinde USB 3G modemlerle uyumluluğu çok yüksek, cihaza internet bağlantısı da yapabiliyorsunuz. Cyclone bildiğim kadarıyla bir süredir bu ürüne sahipti, Necvox ise bu ürünü 2 hafta önce getirdi. Yani şu an satılan Cyclone ve Necvox sistemler tamamen birbirinin aynısı, ne donanım ne de yazılım farkı var, sadece kutuları farklı. Bunu özellikle söylüyorum çünkü komisyon alan Opel bayileri, yararlarına göre bir firmayı göğe çıkarırken, diğerini yere batırıyor, kesinlikle inanmayın.
Ne distribütör firmaları ne de montaj yapan firmalar ne de Opel bayileri bu ürünlerin teknik bilgileri ve işleyişleri hakkında en ufak bilgiye sahip değiller, cahil yorumlarla tüketiciyi kandırıyorlar.
Diğer çok önemli bir nokta da "montaj" ve "destek", ürün ne kadar kaliteli olursa olsun, yanlış montaj ile hiçbir şeye benzemiyor, destek ve müşteri memnuniyeti kavramları olmadan da bu durumu düzelttiremiyorsunuz. Bu iki konuda da Opis'in aksesuar bölümünden oldukça çektim, asla tavsiye etmiyorum(yanlış anlaşılmasın, satış ve servis(mekanik) bölümleri hakkında kötü bir düşüncem yok). Berbat bir montaj yapıldı, sorunlarımı söyleyecek kimse bulamadım, bulduğumda söylediklerimi kimse anlamadı, zorla anlattığımda ise ilgi ve geri dönüşleri olmadı.
Ancak sonrasında Necvox ürünün distribütörü Esse Grup kendilerinden beklediğim şekilde ilgili ve alakalı çıktılar, memnun olmam için gereken her şeyi yaptılar(Sinan Kavaklı Bey'e teşekkür ederim). Sonrasında kendilerinin Ankara için tavsiye ettiği HiTech Elektronik de yine montaj ve ilgi/alaka konusunda beni oldukça memnun ettiler(Yakup Bey ve tüm çalışanlara teşekkür ederim). Bu yüzden ürünü hangi serviste veya elektronikçide taktıracağınıza dikkat edin, kullanıcı yorumlarını dikkate alın. Opis ben taktırdığım sırada belki 100 küsür araca bu sistemi takmıştı, HiTech ise ben gittiğimde daha 10 araç montajı bile yapmamıştı, ancak kendileri hem dikkat, beceri ve titizlikleriyle, hem de müşteri memnuniyetini gözeten davranışları sayesinde çok daha iyi bir iş çıkardılar.
Ve son olarak da; Cyclone ve Necvox sistemler için ne üretici ne dağıtıcı firmalar uğraştıklarından hala eski Opel logosu ve altında yazısı kullanılıyor. Kendi yaptığım yeni Opel logolu açılış resmini ekliyorum, LOGO.bmp dosyasını direk SDKartın içine atarsanız ve sistemi açarsanız(kontağı) bu açılış logosu yüklenmiş olur, sonrasında SDKarttan bu dosyayı silmeyi unutmayın. İkinci olarak "sadece ARM" için sistemin araba arayüzünden çıkıp WinCE tabanına girmek için yine bir program ekliyorum, bu programı da(update.exe) sdkartın içine direk atabilirsiniz, sonrasında cihaz açıkken menü>ayarlar>sistem>güncelle tuşuna basarsanız WinCE'ye çıkarsınız. WinCE'de yanlış bir işlem sonucu cihazı bozabilirsiniz ve bu durumda cihaz garanti dışı kalabilir, emin ve bilgili olmadığınız bir işlemi yapmayın. Ayrıca yine ARM'da WinCE aracılığıyla yapabileceğiniz, cihaz açıkken ki ortada görünen eski Opel logosu yerine yeni Opel logosu resmini ekliyorum, bunu da WinCE içinden dosya yöneticisi>Static Store>D2280>Skins>Glow_Orange içine atabilirsiniz, dosyanın üstüne yazma isteğine evet deyin. Sadece Orange teması ile kullanabilirsiniz bu resmi, veya diğer temalarla kullanmak için onların klasörünün içine atabilirsiniz ancak çizgi resimdeki şekilde turuncu çıkar, diğer kısımlar temadan dolayı mavi renk olur. Ben kendim araçla daha uyumlu olduğunu düşündüğüm Orange temasını kullandığım için sadece onu yaptım. Belki ilerleyen zamanlarda temaya da topluca bir el atabiliriz.
Uyarı: Bütün bu işlemlerden dolayı doğabilecek hiçbir sorundan dolayı sorumluluk kabul etmem. Bu işlemler garantinizi geçersiz yapabilir. Verdiğim bilgilerde yanlışlıklar olabilir, doğrusunu biliyorsanız lütfen düzeltiniz.
--------------------------------------------------------10.04.2011---------------------------------------------------------------------
Biraz daha devam edelim.
Forumdan bir arkadaşımız herkes için önemli bir soru sormuş; "peki bir yerden bu ürünü alırken eski mi yeni mi olduğunu nasıl anlayacağız, eskisini kakalamasınlar?"
-Türkiye'de bunu anlamak da anlatmak da zor işte. Öncelikle dış görünüş kabaca bire bir aynı, sadece konektör tipleri ve yerleri biraz değişik, ancak eskisini bilmediğiniz için yenisini de ayırt edemezsiniz. Kutuda da ayırt edici bir şey yok. Takmadan anlayabileceğiniz iki yer; aletin üstündeki sticker'da bazı bilgiler yazıyor olabilir, eskisinde de yenisinde de buna dikkat etmedim, ancak işe yarar bilgiler olabilir burda, bir de aletin kutusunda ikili USB kablosu bulunuyorsa yine yeni versiyondur(arka tarafta konektöre bağlanıp iki USB giriş daha ekliyor cihaza. İkinci olarak o serviste birkaç gün içinde sistem takılmış ancak teslim edilmemiş bir Insignia varsa onun menüsünden Menü>Sistem'den yazılımına bakabilirsiniz:"EN-PRIMA-ARM" ile başlıyorsa son jenerasyondur(devamında "-SLC-V1.35" diye devam eder, yani NAND flash tipi ve asıl yazılım versiyonu).
Seste parazit?
-Bu iki farklı sistem, araca da iki farklı şekilde bağlanıyor: FlyAudio daha dijital diyebileceğimiz bir şekilde bağlanıyor, Cyclone/Necvox ise daha analog diyebileceğimiz bir şekilde.
Yani; FlyAudio aracın ses sistemine direk arka konektör vasıtası ile bağlanıyor, Cyc/Nec ise aracın kendi AUX girişine bağlanıyor. Bu yüzden Fly'da parazit problemi yok(sıfır mı yoksa çok azıcık var mı bilemiyorum, kendim denemedim, burda yazılanlara göre söylüyorum). Cyc/Nec'de ise bu parazit bildiğim kadarıyla her kurulumda mevcut(bir firma sadece USB'li olan modellerde oluyor diyor ama, benim tahminime göre hepsinde parazit mevcut). Montajın önemi var burada, ancak en iyi montajda bile bu cihazlarda parazit oluyor bir miktar, kimi rahatsız olur, kimi anlamaz bile. 1-2 hafta sonra parazit kesici gelecek, onu taktırdığımda sonucu yine buraya yazarım. Ayrıca bu sistemlerden sonra aracınızda AUX giriş olmuyor, ve konuştuğum bütün firmalar ve motajcılar da olmaz diyorlar. Ancak HiTech ile bu işi deneyeceğiz, yani hem Aux konektörü yerinde duracak ve işe yarayacak, hem de OEM sistem çalışacak. Eğer kafamdaki şekilde çalışmazsa, tek çare AUX konektörüne OEM sistem kablosunu dıştan takmak, böylece AUX'a ihtiyaç olduğu zaman kablo manuel olarak elle çıkarılabilir, gerekli diğer AUX kablosu takılır ancak bu sürede OEM sistem sesleri duyulmaz.
Anten yerleşimi?
-Bu sistemler takıldığında mecburi olarak araca bir adet GPS anteni yerleştirilecek. Bir de istiyorsanız ek olarak Analog TV anteni takılıyor, eğer isterseniz iki tip sisteme de ek modül almak şartı ile DVB-T Dijital TV yayını özelliği de getirilebiliyor, ancak bu yayın Türkiye'de henüz hiç yaygın değil, zaten henüz test sürecinde TR için. Insignia'nın ön camı ısı yalıtımlı olduğundan GPS sinyalini etkiliyor ve anten buraya konursa çekmiyor diye duydum ben de taktırmadan önce, zaten Opis de direk arka cama takmıştı GPS antenini. Ancak sonradan yeni sistemi taktırdığım HiTech, GPS antenini torpido gözünün arkasına, yani aracın içine koydu. Ben sinyalin çok zayıflayacağını ve çekmeyeceğini düşünüyordum, ancak şu ana kadar her denememde açtığım gibi sorunsuz çekti. Ancak yine de sinyal seviyesinde zayıflama yaratacağı düşüncesindeyim, biraz daha detaylı bir test yapmadan anteni kesin oraya koydurun diyemem.
Akü bitirme problemi?
-Bu sistemler, kontak 0'a geldikten 5-10 saniye sonra kendilerini tamamen kapatıyorlar, zaten araç gücü kesiyor. Bu yüzden durduğu yerde aküyü bitirme gibi bir problem yok. Ancak, sistem çalışırken sonuçta tamamen ek olarak bir miktar daha güç harcıyor sürekli, aracın fabrika çıkışı aküsü ve alternatörü bunu karşılayabilecek seviyede mi onu öğrenmek, hesaplamak lazım. Araçların akü ve alternatör kapasite değerlerini bilen biri yazabilirse fikir yürütebiliriz.
Türkiyede üç adet büyük marka var Insignia için; FlyAudio, Cyclone ve Necvox. FlyAudio ayrı bir ürün, başka bir tasarım, Cylone ile Necvox ise aslında aynı ürün.
FlyAudio bildiğim kadarıyla 2 adet 400Mhz ARM işlemci ve 64MB RAM ile geliyor, bu çift işlemci olayı bilgisayarlardaki gibi değil de, daha basit bir mantıkla işliyor, DVD için bir işlemci ayrılmış, yani DVD açtığınızda sadece o işlemci işi yükleniyor. Diğer işlemci ise cihazın işleyişi, menüsü, GPS'i, müziği vs işler için ayrılmış. Bilgisayardaki kadar komplex ve işi bölüştüren verimliliği artıran bir yapı yok.
Diğer tarafta Cyclone ve Necvox'un cihazları aynı demiştim; bu cihazı tasarlayan üreten bir firma var Çin'de(reklamlar olmasa ismini verirdim, ancak mevcut durumda etik olmaz), bizim firmaların da bu firmayla anlaşması var, cihazı alıp, kutusunu bastırıp Türkiye'de satıyorlar ve destek veriyorlar. Bu firma zaman zaman tüm cihazlarında platform değişikliğine gidiyor, yani kullandıkları devre kartları ve üstündeki bileşenler değişiyor. İşte Cyclone ile Necvox'un farkı bu noktada bizim için açılıyor(daha doğrusu açıldı):
Firma Insignia için 2. generasyon platform ile ürünler üretirken Cyclone bu ürünleri aldı ve Türkiye'de satmaya başladı, bu ürünler 400Mhz ARM işlemci ve 64MB RAM idi. Sonrasında geçen sene firma 3. generasyona geçiş yaptı ve MIPS işlemcili platforma geçtiler. ARM ve MIPS farklı işlemci mimarileridir, eskiden MIPS daha yaygınken, şu an ARM ezici bir üstünlükle çok daha yaygındır, ikisinin de kendine göre üstünlükleri vardır ancak aslen MIPS saf hesaplama gücü için, ARM ise multimedya işler için çok daha uygundur. Ayrıca programlar genelde ARM için çıkartılır ve bu .exe dosyaları MIPS için çalışmazlar, benim gibi sahip olduğu cihazda kendine özel özelleştirmeler yapmayı seven biri için bu çok büyük bir eksiydi. Necvox ya şansına ya da bilerek MIPS ürün getirdi Türkiye'ye, Cyclone MIPS ürün getirdi mi bilmiyorum ancak getirmediler olarak biliyorum. Bana denk gelen ürün de buydu ve sorunlu bir üründü.
Sonrasında ise firma geçtiğimiz yaz 4. generasyona geçtiler. Bu generasyon ile 600Mhz ARM işlemci, 128MB RAM ve WinCE 6.0 işletim sistemi geldi, platform ise hazır olan SiRF Prima platformu. Hızlı işlemcisi ve yüksek RAM'i sayesinde iGO Primo bile sorunsuz ve hızlı biçimde çalışıyor. Bu platformun bir artısı da, GPS'in yanısıra Avrupa'da kısa süre içinde işleve girecek olan Galileo konumlandırma sistemini de desteklemesi. Ayrıca yine WinCE 6.0 işletim sistemine sahip olması sayesinde USB 3G modemlerle uyumluluğu çok yüksek, cihaza internet bağlantısı da yapabiliyorsunuz. Cyclone bildiğim kadarıyla bir süredir bu ürüne sahipti, Necvox ise bu ürünü 2 hafta önce getirdi. Yani şu an satılan Cyclone ve Necvox sistemler tamamen birbirinin aynısı, ne donanım ne de yazılım farkı var, sadece kutuları farklı. Bunu özellikle söylüyorum çünkü komisyon alan Opel bayileri, yararlarına göre bir firmayı göğe çıkarırken, diğerini yere batırıyor, kesinlikle inanmayın.
Ne distribütör firmaları ne de montaj yapan firmalar ne de Opel bayileri bu ürünlerin teknik bilgileri ve işleyişleri hakkında en ufak bilgiye sahip değiller, cahil yorumlarla tüketiciyi kandırıyorlar.
Diğer çok önemli bir nokta da "montaj" ve "destek", ürün ne kadar kaliteli olursa olsun, yanlış montaj ile hiçbir şeye benzemiyor, destek ve müşteri memnuniyeti kavramları olmadan da bu durumu düzelttiremiyorsunuz. Bu iki konuda da Opis'in aksesuar bölümünden oldukça çektim, asla tavsiye etmiyorum(yanlış anlaşılmasın, satış ve servis(mekanik) bölümleri hakkında kötü bir düşüncem yok). Berbat bir montaj yapıldı, sorunlarımı söyleyecek kimse bulamadım, bulduğumda söylediklerimi kimse anlamadı, zorla anlattığımda ise ilgi ve geri dönüşleri olmadı.
Ancak sonrasında Necvox ürünün distribütörü Esse Grup kendilerinden beklediğim şekilde ilgili ve alakalı çıktılar, memnun olmam için gereken her şeyi yaptılar(Sinan Kavaklı Bey'e teşekkür ederim). Sonrasında kendilerinin Ankara için tavsiye ettiği HiTech Elektronik de yine montaj ve ilgi/alaka konusunda beni oldukça memnun ettiler(Yakup Bey ve tüm çalışanlara teşekkür ederim). Bu yüzden ürünü hangi serviste veya elektronikçide taktıracağınıza dikkat edin, kullanıcı yorumlarını dikkate alın. Opis ben taktırdığım sırada belki 100 küsür araca bu sistemi takmıştı, HiTech ise ben gittiğimde daha 10 araç montajı bile yapmamıştı, ancak kendileri hem dikkat, beceri ve titizlikleriyle, hem de müşteri memnuniyetini gözeten davranışları sayesinde çok daha iyi bir iş çıkardılar.
Ve son olarak da; Cyclone ve Necvox sistemler için ne üretici ne dağıtıcı firmalar uğraştıklarından hala eski Opel logosu ve altında yazısı kullanılıyor. Kendi yaptığım yeni Opel logolu açılış resmini ekliyorum, LOGO.bmp dosyasını direk SDKartın içine atarsanız ve sistemi açarsanız(kontağı) bu açılış logosu yüklenmiş olur, sonrasında SDKarttan bu dosyayı silmeyi unutmayın. İkinci olarak "sadece ARM" için sistemin araba arayüzünden çıkıp WinCE tabanına girmek için yine bir program ekliyorum, bu programı da(update.exe) sdkartın içine direk atabilirsiniz, sonrasında cihaz açıkken menü>ayarlar>sistem>güncelle tuşuna basarsanız WinCE'ye çıkarsınız. WinCE'de yanlış bir işlem sonucu cihazı bozabilirsiniz ve bu durumda cihaz garanti dışı kalabilir, emin ve bilgili olmadığınız bir işlemi yapmayın. Ayrıca yine ARM'da WinCE aracılığıyla yapabileceğiniz, cihaz açıkken ki ortada görünen eski Opel logosu yerine yeni Opel logosu resmini ekliyorum, bunu da WinCE içinden dosya yöneticisi>Static Store>D2280>Skins>Glow_Orange içine atabilirsiniz, dosyanın üstüne yazma isteğine evet deyin. Sadece Orange teması ile kullanabilirsiniz bu resmi, veya diğer temalarla kullanmak için onların klasörünün içine atabilirsiniz ancak çizgi resimdeki şekilde turuncu çıkar, diğer kısımlar temadan dolayı mavi renk olur. Ben kendim araçla daha uyumlu olduğunu düşündüğüm Orange temasını kullandığım için sadece onu yaptım. Belki ilerleyen zamanlarda temaya da topluca bir el atabiliriz.
Uyarı: Bütün bu işlemlerden dolayı doğabilecek hiçbir sorundan dolayı sorumluluk kabul etmem. Bu işlemler garantinizi geçersiz yapabilir. Verdiğim bilgilerde yanlışlıklar olabilir, doğrusunu biliyorsanız lütfen düzeltiniz.
--------------------------------------------------------10.04.2011---------------------------------------------------------------------
Biraz daha devam edelim.
Forumdan bir arkadaşımız herkes için önemli bir soru sormuş; "peki bir yerden bu ürünü alırken eski mi yeni mi olduğunu nasıl anlayacağız, eskisini kakalamasınlar?"
-Türkiye'de bunu anlamak da anlatmak da zor işte. Öncelikle dış görünüş kabaca bire bir aynı, sadece konektör tipleri ve yerleri biraz değişik, ancak eskisini bilmediğiniz için yenisini de ayırt edemezsiniz. Kutuda da ayırt edici bir şey yok. Takmadan anlayabileceğiniz iki yer; aletin üstündeki sticker'da bazı bilgiler yazıyor olabilir, eskisinde de yenisinde de buna dikkat etmedim, ancak işe yarar bilgiler olabilir burda, bir de aletin kutusunda ikili USB kablosu bulunuyorsa yine yeni versiyondur(arka tarafta konektöre bağlanıp iki USB giriş daha ekliyor cihaza. İkinci olarak o serviste birkaç gün içinde sistem takılmış ancak teslim edilmemiş bir Insignia varsa onun menüsünden Menü>Sistem'den yazılımına bakabilirsiniz:"EN-PRIMA-ARM" ile başlıyorsa son jenerasyondur(devamında "-SLC-V1.35" diye devam eder, yani NAND flash tipi ve asıl yazılım versiyonu).
Seste parazit?
-Bu iki farklı sistem, araca da iki farklı şekilde bağlanıyor: FlyAudio daha dijital diyebileceğimiz bir şekilde bağlanıyor, Cyclone/Necvox ise daha analog diyebileceğimiz bir şekilde.
Yani; FlyAudio aracın ses sistemine direk arka konektör vasıtası ile bağlanıyor, Cyc/Nec ise aracın kendi AUX girişine bağlanıyor. Bu yüzden Fly'da parazit problemi yok(sıfır mı yoksa çok azıcık var mı bilemiyorum, kendim denemedim, burda yazılanlara göre söylüyorum). Cyc/Nec'de ise bu parazit bildiğim kadarıyla her kurulumda mevcut(bir firma sadece USB'li olan modellerde oluyor diyor ama, benim tahminime göre hepsinde parazit mevcut). Montajın önemi var burada, ancak en iyi montajda bile bu cihazlarda parazit oluyor bir miktar, kimi rahatsız olur, kimi anlamaz bile. 1-2 hafta sonra parazit kesici gelecek, onu taktırdığımda sonucu yine buraya yazarım. Ayrıca bu sistemlerden sonra aracınızda AUX giriş olmuyor, ve konuştuğum bütün firmalar ve motajcılar da olmaz diyorlar. Ancak HiTech ile bu işi deneyeceğiz, yani hem Aux konektörü yerinde duracak ve işe yarayacak, hem de OEM sistem çalışacak. Eğer kafamdaki şekilde çalışmazsa, tek çare AUX konektörüne OEM sistem kablosunu dıştan takmak, böylece AUX'a ihtiyaç olduğu zaman kablo manuel olarak elle çıkarılabilir, gerekli diğer AUX kablosu takılır ancak bu sürede OEM sistem sesleri duyulmaz.
Anten yerleşimi?
-Bu sistemler takıldığında mecburi olarak araca bir adet GPS anteni yerleştirilecek. Bir de istiyorsanız ek olarak Analog TV anteni takılıyor, eğer isterseniz iki tip sisteme de ek modül almak şartı ile DVB-T Dijital TV yayını özelliği de getirilebiliyor, ancak bu yayın Türkiye'de henüz hiç yaygın değil, zaten henüz test sürecinde TR için. Insignia'nın ön camı ısı yalıtımlı olduğundan GPS sinyalini etkiliyor ve anten buraya konursa çekmiyor diye duydum ben de taktırmadan önce, zaten Opis de direk arka cama takmıştı GPS antenini. Ancak sonradan yeni sistemi taktırdığım HiTech, GPS antenini torpido gözünün arkasına, yani aracın içine koydu. Ben sinyalin çok zayıflayacağını ve çekmeyeceğini düşünüyordum, ancak şu ana kadar her denememde açtığım gibi sorunsuz çekti. Ancak yine de sinyal seviyesinde zayıflama yaratacağı düşüncesindeyim, biraz daha detaylı bir test yapmadan anteni kesin oraya koydurun diyemem.
Akü bitirme problemi?
-Bu sistemler, kontak 0'a geldikten 5-10 saniye sonra kendilerini tamamen kapatıyorlar, zaten araç gücü kesiyor. Bu yüzden durduğu yerde aküyü bitirme gibi bir problem yok. Ancak, sistem çalışırken sonuçta tamamen ek olarak bir miktar daha güç harcıyor sürekli, aracın fabrika çıkışı aküsü ve alternatörü bunu karşılayabilecek seviyede mi onu öğrenmek, hesaplamak lazım. Araçların akü ve alternatör kapasite değerlerini bilen biri yazabilirse fikir yürütebiliriz.
Yorum