Duyuru

Collapse
No announcement yet.

BU SEFER DE BİR İLK, BURSADAN GELSİN BAKALIM :)

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #31
    Ynt: BU SEFER DE BİR İLK, BURSADAN GELSİN BAKALIM

    BT-OBD cihazı çok ısınıyor mu ki heatsink takmışsın? Bir de kontak kapalıyken de OBD cihazı çalışıyor mu, elektrik çekiyor mu?
    '11 Insignia 1.6 Turbo Cosmo RoadRover Nav
    '15 BMW 118i LCI

    Yorum


    • #32
      Ynt: BU SEFER DE BİR İLK, BURSADAN GELSİN BAKALIM

      Tedbir İyidir. Bi Ara Bakarız.

      Yorum


      • #33
        Ynt: BU SEFER DE BİR İLK, BURSADAN GELSİN BAKALIM

        Üzerindeki Işık yanıyor.İçeriye kırmızı bir ışık veriyor.
        2011 Teknik Gri+Nav800+Sunroof+Chip+Performans buji+Sprintbooster+KN Kutu içi Filtre+OPC Pedal Seti

        Yorum


        • #34
          Ynt: BU SEFER DE BİR İLK, BURSADAN GELSİN BAKALIM

          Ben aldım cihazı, fakat hata mesajı verdi ekranda. Servis uyarısı ve hava yastığı hatası esp ne varsa yaktı. İbreler çalışmadı. Ama araç gidiyordu.

          Sanırım cihazım arızalı geldi. Değiştircekler. Yarından sonra baska bir versiyon gelicek. Siz önce almadan evvel bir denemeye tabii tutun .

          ayrıca, anladığım kadarı ile, torque yazılımı ile, bilgileri ve göstergeleri tersine cevirerek arabanın ön camına yansıtmak sureti ile camda şeffaf bir görünüm sunuyor.

          http://www.youtube.com/watch?v=wDsWkMLjw70#ws

          http://www.youtube.com/watch?v=e5qmjjNKfuA#
          CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
          SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

          Yorum


          • #35
            Ynt: BU SEFER DE BİR İLK, BURSADAN GELSİN BAKALIM

            Bluetooth OBD cihazıyla ilgili olarak, bu mini olan da kontak kapalıyken bile çalışıyor değil mi, chip üzerinden otomatik kapanma özelliği yok? Bu cihaz işlem yapmazken bile yaklaşık 0.2 A güç çekiyor, yani aracın çektiğinin 10 katı. Bazı BT OBD cihazlarda açma-kapama düğmesi de bulunuyor, bazıları ise belli bir süre veri almazsa kendini otomatik kapatıyor. Ancak en küçüğü bu olduğu için ve güç kapatma seçeneği bunda olmadığı için en kolay ve güvenli yoldan nasıl hallederiz diye düşündüm.

            Şöyle ki OBD'nin 16. pininde sürekli 12V var, kontaktan bağımsız. VAG araçlarda 1. pin de kontak açıldığı zaman 12V veriyor, kapatıldığı zaman kesiyor, OBD cihazın kartından pin 16 ile bağlantısını kesip, PCB'deki o noktayı pin 1'e bağlarsak OBD cihaz sadece kontak açıldığında çalışacak, kapandığında hiç güç harcamayacak, tam istediğim gibi.

            Ancak diğer araçlarda, ve GM'de, pin 1 başka amaçlar için kullanılıyor(eksta data aktarımı), ve kontakla aktif olan bir 12V pini yok gibi araştırdığım ve ölçtüğüm kadarıyla. Bu yüzden aynı kullanımı elde etmek için OBD cihaza röle takmak gerekecek, bu da hem zahmetli, hem de cihaza kabına sığmayacak. Keşke GM de pin 1'i 12V verecek şekilde kullansaydı.

            Bu konuyla ilgili bilgisi/fikri olan var mı?
            '11 Insignia 1.6 Turbo Cosmo RoadRover Nav
            '15 BMW 118i LCI

            Yorum


            • #36
              Ynt: BU SEFER DE BİR İLK, BURSADAN GELSİN BAKALIM

              Özgür hocam senin yoksa kimsenin yoktur



              2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

              Yorum


              • #37
                Ynt: BU SEFER DE BİR İLK, BURSADAN GELSİN BAKALIM

                Al benden de o kadar. Eğer cihaz elime sağlam ulaşır ve çalışırsa sırf bunu düşündüm. İçini açıp mini bir on / off düğmesi nasıl eklenir onu düşünmeye başladım.

                Bende olmayacak bir durum değil.

                Beni asıl düşündüren başka bir durum var, Konu başlığı alakasız olabilir ama hazır yeri gelmişken ))

                Ekranı yansıttığımda, ( telefon ) görüyorum ki camda çift konturlu görüntü oluşuyor. Yansıma net değil yani. Çift konturlu. Bunu aşabilir miyiz?

                Bence bu cihazı böyle kullanacaklar için on / off dan daha önemli bir sorun gibi geliyor.
                CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
                SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

                Yorum


                • #38
                  Ynt: BU SEFER DE BİR İLK, BURSADAN GELSİN BAKALIM

                  Şimdi Tabi Konu Başlığı Olarak Biraz Espiritüel Bir Yaklaşımla Açtığım Bir Konu Olmasına Rağmen, Bozuk Cihazların Gelebileceğini ve Bunların da Araçta Arıza Işığı Yakabileceğini Hiç Düşünmemiştim. Bunun İçin Bu Cihazı Almak İsteyen Herkese Aman Dikkat Demek İsterim. Çünkü Direkt Beyne Bağlanılıyor. (Ben İlk Olarak Şirketimin Bana Tahsis Ettiği Araçta Denemiştim)
                  Cama Yansıtma Konusunda; Telefona veya Tablete İndirdiğimiz Proğramda Mirror Özelliği Yok. (Ben Ücret Karşılığında İndirileni Kullanıyorum) Ancak Dikkat Edersek Videoda Vatandaş, Tableti Sürücüye Göre Ters Koyuyor Böylece Camdan Yansıması Düz Hale Geliyor.
                  Cihazı Kullanmazken Enerji Çekme Konusunda da Şunu Söyleyebilirim; Eminim ki Cihazın Kullandığı Güç, Kendisine Bilgi Geldiği ve Bunu Buluetoot İle Gönderdiği An ile, Bunların Olmadığı Anlarda Farklı Farklıdır. Bilgi Akışı Olmadan ve Bunu Kendisi İle Eşleşmiş Bir Cihaza Bluetoot İle Göndermezken 0,2 Amp Çekeceğini Düşünmüyorum, Bu Büyük Bir Değer. Ayrıca Aracımın Aküsü 72 Amp ve 10 Gün Boyunca Hiç Binmediğim de Oldu Bir Sıkıntı Yaşamadım.
                  Ancak Bu Yine de Bir Sıkıntı Olarak Görülecekse TORQUE Proğramında; Settings/OBD2 Adapter Settings Bölümünde; Scan Tool.net (OBDLink) Power Savings Kısmı Var. Buradan Ayar Yaparsanız Cihazdan Veri Transferini Kestikten 10 Dakika Sonra Cihaz Kendini Kapatıyor. BKNZ Aşağıdaki Foto;
                  http://s1311.hizliresim.com/1h/w/uyjvr.png
                  Ancak Bunun İçin ScanTool.net in OBD Cihazını Kullanmanız Gerekecek, Bu Da Link i;
                  http://www.scantool.net/obdlink-bluetooth.html
                  Bana Göre Başka Cihazlara On Of Düğmesi Koymaya Değmez.
                  İyi Forumlar.

                  Yorum


                  • #39
                    Ynt: BU SEFER DE BİR İLK, BURSADAN GELSİN BAKALIM

                    @Beschäler Insignia
                    Gerçektende dikkatli olmakta fayda var. Aracın beynine hasar verebilirdim.Lakin, başa bir aracın beynine de zarar verebiliridim. Bu durumda onun sorumluluğuda bizde kalacaktı. İroni bir durum...

                    Camda sorunlu yansıma durumunu şöyle izah edeyim.
                    Mirror yazılımları yada torque'nin içinde varmı bilmiyorum, görüntü mirorlandıktan sonra sürücüye doğru bir görünümde yansır. Buraya kadar tamam. Fakat asıl sıkıntı bundan sonra baska bir hal alıyor.
                    Görüntü, çift konturlu yansıyor camdan. Dikkat edin, bir ekran koyun ön tarafa ve yansıyan görüntüye dikkat edin. Bizim araçlara has mı yoksa tamamı mı böyle araçların ?
                    CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
                    SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

                    Yorum


                    • #40
                      Ynt: BU SEFER DE BİR İLK, BURSADAN GELSİN BAKALIM

                      Evet Görünen O Ki Konu, Bana Özelden Göndermiş Olduğunuz ve "Alengirli Şeyler" Olarak Betimlediğiniz Cihazın Fonksiyonel Olarak Kullanımından Öteye, İroni ye Dönüşmüş.
                      Yukarıda, Bu Programı Kullanan Biri Olarak Bizzat;
                      "Telefona veya Tablete İndirdiğimiz Programda Mirror Özelliği Yok. (Ben Ücret Karşılığında İndirileni Kullanıyorum) Ancak Dikkat Edersek Videoda Vatandaş, Tableti Sürücüye Göre Ters Koyuyor Böylece Camdan Yansıması Düz Hale Geliyor." Dememe Rağmen Halen Daha;
                      "Mirror yazılımları yada torque'nin içinde varmı bilmiyorum, görüntü mirorlandıktan sonra sürücüye doğru bir görünümde yansır" Diyorsanız; Burada Yapılan Yorumlara Kanaat Getirmiyorsunuz Demektir.
                      Bu Sebepten Ötürü Konuyla İlgili Sorularınıza Cevapları Alma Yönteminin En Güzeli; Aldığınızı Belirttiğiniz Cihazın Yenisinin Gelmesini Beklemek, Programı İndirmek ve Camda Nasıl Yansıyıp Yansımadığını Gözlemlemek Olacaktır. Bir Sıkıntı Var İse O Zaman Farklı Şekilde Kullanmayı Denemek Yine En İyisi Olacaktır. Görüntünün Çift Kontürlü Olarak Yansımasına Dikkat Edilmesi Konusundaki İkazınızı Ehemmiyete Almıyorum Çünki Ben Telefonumdan Gözlemlediğim Veri Akışını Aracın Camından Değil Aşağıdaki Şekli İle Takip Ediyorum.
                      http://j1307.hizliresim.com/1c/z/qz55q.jpg
                      Zaten Videolardaki Araçların İkisi de Insignia Değil.
                      Başka Araçların Videolarıyla Var Olduğunu İdda Ettiğiniz Sıkıntının, Bizim Araçlara Has Olup Olmadığını Kendi Aracınızda Deneyip Bizimle de Paylaşırsanız, Bu Şekli İle Kullanacak Olanlara da Yardımcı Olmuş Olursunuz. Ancak Bunu Yaparken Konuya Alengirli Olarak Bakmayıp, Cihazların Fonksiyonel Olarak ta Kullanılabileceğinin Bilincinde Olmanızı Bir Forum Üyesi Olarak Ben İstirham Edicem.
                      İyi Forumlar.

                      Yorum


                      • #41
                        Ynt: BU SEFER DE BİR İLK, BURSADAN GELSİN BAKALIM

                        Baya baya rahatsızlık duymuşsunuz ki üşenmemiş oturmuş satır satır iğnelemişsiniz. Ilımlı önerilerinizde mevcut arada onları da es geçemem.

                        Lakin,
                        Düşncemi ve sorunumu galiba tam anlatamadığım için anlam sapması yaşadınız.

                        Akabinde ben aradığımı

                        Mirror özelliği ni torque içinde buldum.
                        Realtime information - Setting - Toogle HUD mode.

                        Asıl sorun şuydu;

                        Eğer burada, bu başlığı takip eden arkadaşlarda mevcut olduğu için başlık kirliliği olmaması sebebiyle buradan devam ederek,

                        ''Yansıyan görüntü çift konturlu yansıyor. Bunun önüne geçebilirmiyiz? '' sorusu idi.

                        bu, size istinaden değil, başlığı takip eden siz ve diğer forum üyelerine hitabendi. Ha, başlık sizindir, konumu kirletme dersen özürlerimi sunarak çekilirim....

                        Birde ''Alengirli '' demem de ne rahatsızlığı hissettiniz? Sanıyorum ki bun samimiyet vurgusu olarak da görebilridiniz. Ama ne açıdan gördüğünüzü anlamak zor değil...

                        Teşekkürler.
                        CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
                        SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

                        Yorum


                        • #42
                          Ynt: BU SEFER DE BİR İLK, BURSADAN GELSİN BAKALIM

                          Tuggle Hud Mode Olduğunu Başından Beridir Ben Biliyorum Güzel Forumdaş ım.
                          Anlayamadığım Konu Şu;
                          Zaten Var Olduğu Bilinen ve Başka Araçlara Ait Videolu Paylaşımda;
                          "ayrıca, anladığım kadarı ile, torque yazılımı ile, bilgileri ve göstergeleri tersine cevirerek arabanın ön camına yansıtmak sureti ile camda şeffaf bir görünüm sunuyor." Denilen Konu Hakkında Daha Sonra, (Trik Olarak, Ben Yok Dedikten Sonra);
                          "Mirror yazılımları ya da torque'nin içinde varmı bilmiyorum" Denir Anlayamıyorum.
                          Trik e Takılacağımızı Tahmin Ediyorum. Açıklaması; Trik, Çünki Çoğu Zaman Forumlarda Konulara Farklı Amaçlı Yaklaşımlar Olabiliyor. Hiç Çaktırmadan Marka ve/veya Modellere Çamur Atma ya da Yönlendirme Amaçlı Hani. Öte Yandan Trik e Bir Gerekçe Daha Paylaşılan Videolardaki Araçlar Bariz Insignia Değilken, Konu İle İlgili, Videolara İthafen Soru; "Bizim araçlara has mı yoksa tamamı mı böyle araçların ?" Olmasıdır. Cihaz ın Sorunlu Gelmesi de Başka Bir Konu... E Hepsi de Üst Üst e Binince İnsana Haklı Olarak "Acaba mı ??" Dedirtiyor Doğal Olarak.. Ama Gene de Kimseyi Üzmemek Adına Şizofren Bir Yaklaşım Olmuş Benim ki Diyelim...
                          Şimdi Tabi Bunların Ötesinde Konuya Yaklaşımım, Yazılanları Önemle Dikkate Almak ve Ehemmiyetle Cevaplamak Konusunda Hakkımda Duydulan Her Türlü Duygu ve Düşünceye Saygı Duyarım. (baya rahatsızlık duymuşsunuz, iğnelemişsiniz, anlam sapması yaşadınız, konumu kirletme dersen, rahatsızlığı hissettiniz, ne açıdan gördüğünüzü anlamak zor değil vs. vs Gibi) Ancak Hakkımda Bunlar Hissedildi Diye, Ben Gerçekten Bunları Düşünmüşüm, Hissetmişim de Bu Şekilde Davranmışım Gibi Benim Adıma Foruma, Ben Bu Şekilde Yansıtılmaya Kalkışılırsam, Tüm Bunlar Nazarımda En Fazla Ucuz ve Basit Yakıştırmalar Olarak Yer Almaktan Öteye Gitmeyecektir, Peş Peşe Bunca Şey Beyhude Yazılmış Anlamını İfade Edecektir Diyebilirim. (Bu, Umarım Hakkımda Yazılanlara Karşılık Bir Saygısızlık Olmaz, Hiç Önemsemediğim İçin...)
                          "Asıl Soru Şuydu" Konusunda da Şunu Yazayım Madem Laf Lafı Açtı;
                          Ben Buna Cevap Verirken Genele Değil, @Beschäler Insignia Başlığında; "Fakat asıl sıkıntı bundan sonra baska bir hal alıyor.
                          Görüntü, çift konturlu yansıyor camdan. Dikkat edin, bir ekran koyun ön tarafa ve yansıyan görüntüye dikkat edin. Bizim araçlara has mı yoksa tamamı mı böyle araçların ?" Şeklinde Sorulan Soruya İtibar Ettim. Bu Soru Genele İdiyse İlk Cümleden Sonra "@ Genel" Denip Ayrılarak Sorulmalıydı, Cevap Vererek Vaktimi Boşa Harcamamam Adına...
                          İşi Toparlamak, Gereksiz Özürlere Sebebiyet Vermemek, Ve Her Şey in Ötesinde Tüm Forumdaki Üyelere Doğru Bilgi Vermek Adına Şunu Söyleyebiliriz; Ben Her Ne Kadar Bu Konuyu Espiritüel Bir Konu Başlığı İle Açmış Olsam da, Paylaştığım Tüm Bilgilerde Gerçeklik Payı Vardır, "Trik" Haricinde. Onun da Sebebini Açıklamaya Çalıştım. Umarım Yine Aşırı Speküle Edilmiş Çok Ucube Kelime ve Cümlelerle Yorumlanır da, Biraz Daha Tanışmış Oluruz Yorumcuları...
                          Bu Konu Başlığı Altında Ben de Dahil Hiç Kimsenin Rahatsız Olmayacağı Aşikarken, Maç Bile Anlatabilir Herkes. Yeter ki Konu İle İlgili Doğru Video ve Bilgiler vs. Paylaşılsın.

                          Insignia da Olduğu Videolanmış, İspatlanmış Camdan Çift Kontürlü Olarak Yansıma Sorununa da Acilen Çözüm Diyelim. Adıma Ben Bu Sorun İçin İçin Bırak Taş Atmayı, Eğilip Taş ı Almayı Dahi Gerekli Görmüyorum.
                          İyi Forumlar.

                          Yorum


                          • #43
                            Ynt: BU SEFER DE BİR İLK, BURSADAN GELSİN BAKALIM

                            Ortamda hafif voltaj sezdim, sebebini anlamadım

                            Şöyle ki HUD modunda cama yantısıp kullanırken aracın camından dolayı görüntü çoğalabilir, bu normaldir. Bunu önlemek için araç camına içeriden mat saydam yapışkanlı film bulursanız yapıştırabilirsiniz. Bu film ayrıca gece ve gündüz görüntüyü daha da iyileştirir. Ayrıca eğer film işine girmezseniz, HUD arayüzünün rengini tek renk (yeşil) yaparsanız görünürlük artar, bu sayede ikinci görüntü gözünüze çok batmaz diye düşünüyorum. Ekranı ters koyarsanız camdaki yansıması düz görünmez.

                            Cihazın çektiği güç yurtdışında bir siteden aldığım bilgi, adamın teki araç kapalı ve kilitliyken aküden akım ölçümü yapmış, OBD cihaz akımı normale göre 200mA artırmış hiç bir işlem yapmaz ve BT bağlı değilken. Alarmlı bir Insignia kilitli iken ne kadar akım çekiyor bilmiyorum, ancak en fazla 50mA'dir diye düşünüyorum ki büyük ihtimal 20-40mA arasındadır.
                            '11 Insignia 1.6 Turbo Cosmo RoadRover Nav
                            '15 BMW 118i LCI

                            Yorum


                            • #44
                              Ynt: BU SEFER DE BİR İLK, BURSADAN GELSİN BAKALIM

                              @Beschäler Insignia

                              Cihaz sorunlu gelir. Daha denemeden onu iade edebildim zaten. Daha yansımayı denemeden cihazı açamadım ki nasıl cihaz ile yansıma bağlantılı olsun efenim?
                              Herhangibir telefon veya tablet görüntüsünü ters de olsa denedim. ayrıca o çift konturlu hatlara rastladım. Videolar da böyle bir duruma rastlamadığım için acaba bizim düldüller de mi böyle oluyor dedim. Bu marka kötülemek veya marka karalamak ile ne alakası var anlamadım? Ben, herhangibir yansımada çift kontur göründü acaba bizimkiler de mi böyle olabilir demek istedim?
                              Münakaşa yaptığımız durum açıkçası yazın kar yağarmı sorusunun anlamsızlığı kadar gereksiz geldi. Galiba tek özeti bu. Kusuruma bakmayn gereksiz uzattım...
                              Bilgilendirmeniz için ayrıca da teşekkür ederim....

                              @Fixx
                              Ha bu voltajın sebebini bende anlayamadığımdan konu uzamasın istiyorum.

                              -
                              İşte aradığım yaklaşım.. Önerilerinizi en yakın kırtasiye ye gidip malzemeleri alıp deneyeceğim. Sanırım sonuca ulaşabileceğim. Olmadı dediğiniz gibi yeşil tema ile bunu aşabileceğim sanırım.






                              CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
                              SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

                              Yorum


                              • #45
                                Ynt: BU SEFER DE BİR İLK, BURSADAN GELSİN BAKALIM

                                @ aton1981
                                Ne Kadar Doğru. İşte Bu, Bravo. Ben de Başından Beridir Bu Yansıma Konusuna, Hakkaten Önemli Bir Sorunmuş Gibi Lanse Edilmesini ve Gündeme Oturmasını "yazın kar yağarmı sorusunun anlamsızlığı kadar gereksiz" Benzetmesi İle Örtüştüğü Kadar, Attığımız Taş ın Vakvakları Ürkütmeye Değer mi Değmez mi Benzetmesi Bağlamında Bakıyordum. Anlaşılabilir Olmak Ne Mutlu, Berhüdaar Olunuz.
                                Ancak Bizi Lütfen Kırtasiyeyi Aracınıza Uyguladıktan Sonra Foto Veya Videoyla Bilgilendiriniz, Zira Fixx Tarafından Size Sunulan Yaklaşım ın Sonucunu Bize Çok Merak Ettirmeyiniz....

                                @Fixx

                                Önceki Yorumlarda; "Bu cihaz işlem yapmazken bile yaklaşık 0.2 A güç çekiyor, yani aracın çektiğinin 10 katı. Bazı BT OBD cihazlarda açma-kapama düğmesi de bulunuyor, bazıları ise belli bir süre veri almazsa kendini otomatik kapatıyor. Ancak en küçüğü bu olduğu için ve güç kapatma seçeneği bunda olmadığı için en kolay ve güvenli yoldan nasıl hallederiz diye düşündüm." ve "Cihazın çektiği güç yurtdışında bir siteden aldığım bilgi, adamın teki araç kapalı ve kilitliyken aküden akım ölçümü yapmış, OBD cihaz akımı normale göre 200mA artırmış hiç bir işlem yapmaz ve BT bağlı değilken. Alarmlı bir Insignia kilitli iken ne kadar akım çekiyor bilmiyorum, ancak en fazla 50mA'dir diye düşünüyorum ki büyük ihtimal 20-40mA arasındadır."
                                Paylaşımı Yapmışız.
                                Ben Kullandığım Cihazı Devamlı Araç Üzerinde Bırakıyorum ve Bu Paylaşım Beni Bir Araştırmaya Sevk Etti. Ancak Ne Cihaz ın Prospektüsünde Ne de İnt. te Böyle Bir Bilgiye Rastlamadım. Belki de Üretici Cihaz ın Her Daim Araç Üzerinde Bırakılacağını Düşünmemiş Olacağından Böyle Bir Bilgiyi Yayınlamamış Olabilir. Bu 0,2 Amp. Bilgisinin Kaynağını Paylaşabilirmiyiz Acaba?
                                İyi Forumlar.

                                Yorum

                                İşleniyor...
                                X