Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Astra J Yay Sorular

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Astra J Yay Sorular

    Sevgili arkadaslar,abiler herkese tekrardan merhaba.

    Astra J 1.4T Cosmo arac sahibiyim ve aracima yay takmak istiyorum.
    Alacagim model Eibach Pro Kit,fakat anlamadigim ve merak ettigim bazi sorular var kafamda,bilgili ve tecrubeli uyelerimiz yardimci olursa sevinirim.

    Ilk once internetten arastirdim,Pro Kit modeli 25mm ve 35mm arasi alcaltma sagladigi soyleniyor,fakat internette gene bazi ilanlae 3cm Eibach yay olarak geciyor,bu celiski nedir anlam veremedim.

    Ikinci olarak almanca anladigim kadariyla sanki bu 25mm ve 35mm arasi olan mesafe sanki bizim ayarlamamiza birakilmis gibi algiladim,bu nedir ben 2.5 mu yoksa 3.5 mu olacagini nereden bilecegim,sansima mi kaliyor?

    Aracim Cosmo oldugu icin AFL sistemi var. Serviste bir usta araci yere yaklastirinca AFL nin sensoru bozulacagini,eskisi gbi olmayacagini ariza verecegini soyledi. Cosmo aracina bu islemi yaptiranlar far yukseklik ayarinda bi problem yasadilar mi,veya baska elektronik kisimlarda?

    Amortisor ve yay komple degismek istedim fakat ciddi pahali,butcemi asiyor. Pro Kit icin gunluk kullanim icin ideal oldugu yaziyor,biraz dikkatli kullanirsak problemsiz kullanirim umarim.

    Aracta genelde 1 kisi veya 2 kisi oluyor. Yuklu bagaj ve ve 4 kisi cok nadir yilda 1-2 kez kullaniliyor. Bu durumlarda lastik camurluga surtme veya baska bu tarz problemler olur mu?

    Simdilik aklima gelenler bunlar,hepinize tesekkur ederim.
    2015 BMW F30 M Sport


  • #2
    Ynt: Astra J Yay Sorular

    Sorulrını sırayla cevaplarsak;

    1- Eibach Prokit 35mm olarak geçer. Halka arasında 3 değil 3,5 cm olarak bilinir. Ama bu yaylar aracı tam tamına 3,5 cm düşürmeyebilir.

    2- Maalesef yayların aracı ne kadar düşüreceğinin ayarı bizim elimizde değil. Bunu yapabilmek için coilover dene sistemi almak gerekiyor ki oldukça tuzludur.

    3- Ustanın söylediği biraz safsata olmuş. Çünkü zaten AFL aracın durumuma göre farı ayarlıyor. Kısacası sensöre vs bozulmaz.

    4-Prokit dediğin gibi günlük ve cadde kullanımı içindir. Amortisörlerini değiştirmene gerek kalmaz.

    5- Astra h da birçok kez arabada 4 kişi ve bagah dolu olarak Eibach prokit kullandım sürtme vs yapmadı, kısacası eibach a bu konuda güvenebilirsin.

    Bu yayları nasıl bir jantla kullanacağın önemli. Orjinal 16 jantlarınla kullancaksan konfor kaybını çok hissetmezsin, ancak jantlar ne kadar büyürse konforounda yaylarla birlikte o kadar azalır. Örneğin ben GTC de 18'' jantlarla eibach prokit kullanıyorum. Konfor namına eser kalmadı. Biran önce kış gelsede 16'' olan kışlıklara geçsem diyorum

    Yorum


    • #3
      Ynt: Astra J Yay Sorular

      Orjinal yazı sahibi: viperking
      Sorulrını sırayla cevaplarsak;

      1- Eibach Prokit 35mm olarak geçer. Halka arasında 3 değil 3,5 cm olarak bilinir. Ama bu yaylar aracı tam tamına 3,5 cm düşürmeyebilir.

      2- Maalesef yayların aracı ne kadar düşüreceğinin ayarı bizim elimizde değil. Bunu yapabilmek için coilover dene sistemi almak gerekiyor ki oldukça tuzludur.

      3- Ustanın söylediği biraz safsata olmuş. Çünkü zaten AFL aracın durumuma göre farı ayarlıyor. Kısacası sensöre vs bozulmaz.

      4-Prokit dediğin gibi günlük ve cadde kullanımı içindir. Amortisörlerini değiştirmene gerek kalmaz.

      5- Astra h da birçok kez arabada 4 kişi ve bagah dolu olarak Eibach prokit kullandım sürtme vs yapmadı, kısacası eibach a bu konuda güvenebilirsin.

      Bu yayları nasıl bir jantla kullanacağın önemli. Orjinal 16 jantlarınla kullancaksan konfor kaybını çok hissetmezsin, ancak jantlar ne kadar büyürse konforounda yaylarla birlikte o kadar azalır. Örneğin ben GTC de 18'' jantlarla eibach prokit kullanıyorum. Konfor namına eser kalmadı. Biran önce kış gelsede 16'' olan kışlıklara geçsem diyorum
      Tek tek cevaplar icin tesekkur ederim.

      Orjinal jantlarim 17",Cosmo donanim janti pek icime sinmiyor acikcasi,ilk etapta orjinal jant/lastikle kullanicam ama ilerleyen zamanlarda OPC 18" e gecebilirim.17" OPC jantida kafamda var ama 17" janti gosterir mi bilemiyorum..
      2015 BMW F30 M Sport

      Yorum


      • #4
        Ynt: Astra J Yay Sorular

        Sadece yay takan arkadaşların çoğu sonradan çıkardılar. Çünkü konfor kaybı çok oluyor. En iyisi coilover kit kullanmak. Ancak bu kitler oldukça tuzlu.
        2015 Opel Mokka 1.6 CDTI Cosmo

        Yorum


        • #5
          Ynt: Astra J Yay Sorular

          Astra H aracım var.Eibach 35mm prokit aldım.Bayram sonrası takacağım.

          AFL olayına gelince...

          Ben aracıma sonradan Otomatik yükseklik ayarlı Bi-Xenon sistemi yaptım.Yayları takınca far ayarı bozulacak fakat Tech 2 den kod indeksi alçaltılmış spor şaseye göre değiştirilip far ayarı düzelecek.Muhtemelen J kasalarda da böyledir.

          J kasa için daha çok KW kullanılıyor diye biliyorum ama Eibach orjinal yaylara göre en yakın konforu sunmakta.J kasalarında süspansiyonu muhtemelen serttir.Yay takınca sertlik konusunda pek bir farklılık olmayacaktır.
          [CENTER][CENTER]

          Yorum


          • #6
            Ynt: Astra J Yay Sorular

            Evet J kasaların suspansiyonu sert yumuşak olduğu söylenemez. Ama tek aklıma takılan bu AFL olayı acaba bir zarar görür mü ya da işlevini eskisi gibi yerine getirir mı diye korkuyorum açıkcası. Anladığım kadarıyla orijinal olarak fabrika çıkışlı AFL kullanlar bir problem yasamamış,umarım bende yasamam.


            Astra J için kullanılan bir çok yay markası duydum ve okudum,fakat en kaliteli yay Eibach markasidir,ve ben Türkiye de olmayan araç için özel modelini alacağım.KW HR falan daha çok düşürüyor ve bence Eibach kadar kaliteli de değil.
            2015 BMW F30 M Sport

            Yorum


            • #7
              Ynt: Astra J Yay Sorular

              Orjinal yazı sahibi: AstraJ
              Evet J kasaların suspansiyonu sert yumuşak olduğu söylenemez. Ama tek aklıma takılan bu AFL olayı acaba bir zarar görür mü ya da işlevini eskisi gibi yerine getirir mı diye korkuyorum açıkcası. Anladığım kadarıyla orijinal olarak fabrika çıkışlı AFL kullanlar bir problem yasamamış,umarım bende yasamam.


              Astra J için kullanılan bir çok yay markası duydum ve okudum,fakat en kaliteli yay Eibach markasidir,ve ben Türkiye de olmayan araç için özel modelini alacağım.KW HR falan daha çok düşürüyor ve bence Eibach kadar kaliteli de değil.
              Sertik konusunda sıkıntı yaşamazsın.Zaten sert olan süspansiyonlar yay sonrası yine aynı olacak bir fark hissetmeyeceksin.

              AFL sistemin de zarar görmeyecek.Artık kim ne şekilde bunu sana hangi mantıkla söylediyse (: Dediğim gibi Tech 2 den kod indeksi değişebilir far ayarı için.Eibach idealdir.Zaten aracın benzinli.35mm sana hayli hayli yetecektir.Dizeldeki kadar düşme olmaz ama tatminkar bir alçaklık olur.
              [CENTER][CENTER]

              Yorum


              • #8
                Ynt: Astra J Yay Sorular

                Cok dussun istemem zaten biraz gorsellik birazda performans iyilestirmesi olsun yeter,virajlarda yatmasin,makaslarda savurmasin yeterlidir benim icin.

                Sevgili ve degerli yorumlariniz icin cok tesekkur ederim.
                2015 BMW F30 M Sport

                Yorum


                • #9
                  Ynt: Astra J Yay Sorular

                  AFL konusunda senseör falan kesinlikle bozulmaz. Harun un da dediği gibi TEch2 ile ayarlanması yetecektir.

                  Sertlik konusuna gelince Harun maalesef yanılıyorsun. İlk taktığında konfor kaybı hissetmesen de yaylar oturdukça konfor kaybı olacak. Özellikle bozuk yollarda aracın daha çok salınıma girerek daha fazla zıplayacak. Bu bir süre sonra sinir bozucu olabiliyor. Zıplamanın önüne geçmenin tek yolu amortisörleri de spor olanlarla değiştirmek ki o zamanda aracın kazık kadar sert olacak.

                  MArka konusunda KW yi bilmiyorum ama H&r da oldukça iyidir, hatta bir arkadaşım GTC sinde H&R dan konfor olarak çok memnun. Ben önceki aracımda Eibach aldığım için markayı değiştirmedim ama şimdi H&R alsam daha mı iyi olurdu diyorum.

                  Neyse öncelikle yaylarını al bir süre kullan. Belki oluşan konfor kaybı seni çok da rahatsız etmeyecektir. Sorun olursa da ileride coilover seçeneklerine bakarsın.

                  Yorum


                  • #10
                    Ynt: Astra J Yay Sorular

                    usta sensör olayını karıştırmış. xenon'un yükseklik ayarı sensörleri yerden yüksekliğe bakmaz, burdaki "yükseklik"ten kasıt farın yükseklik ayarıdır. sensörler arabanın dengesine bakarak far yüksekliğini ayarlar.
                    bagajı yükleyip arka taraf çöktüyse farlar karşıdan gelenin gözünü almasın diye aşağı eğilir.
                    yıllardır xenonlu arabalara yay takılıyor, ilk defa böyle birşey duydum
                    InsigniaTEAM

                    Yorum


                    • #11
                      Ynt: Astra J Yay Sorular

                      Orjinal yazı sahibi: viperking
                      AFL konusunda senseör falan kesinlikle bozulmaz. Harun un da dediği gibi TEch2 ile ayarlanması yetecektir.

                      Sertlik konusuna gelince Harun maalesef yanılıyorsun. İlk taktığında konfor kaybı hissetmesen de yaylar oturdukça konfor kaybı olacak. Özellikle bozuk yollarda aracın daha çok salınıma girerek daha fazla zıplayacak. Bu bir süre sonra sinir bozucu olabiliyor. Zıplamanın önüne geçmenin tek yolu amortisörleri de spor olanlarla değiştirmek ki o zamanda aracın kazık kadar sert olacak.

                      MArka konusunda KW yi bilmiyorum ama H&r da oldukça iyidir, hatta bir arkadaşım GTC sinde H&R dan konfor olarak çok memnun. Ben önceki aracımda Eibach aldığım için markayı değiştirmedim ama şimdi H&R alsam daha mı iyi olurdu diyorum.

                      Neyse öncelikle yaylarını al bir süre kullan. Belki oluşan konfor kaybı seni çok da rahatsız etmeyecektir. Sorun olursa da ileride coilover seçeneklerine bakarsın.

                      Siz suanda sadece yay mi kullaniyorsunuz yoksa baska bir sistem mi? Ben Istanbul da oturuyorum,hani oyle koy yolu falan pek isimiz dusmez o taraflara,ozetle asfaltta kullaniliyor arac. Amortisorleri patlatir miyim bilmiyorum,olduda patlattik bunun riski nedir,bilen birisi aciklayabilir mi acaba?
                      2015 BMW F30 M Sport

                      Yorum


                      • #12
                        Ynt: Astra J Yay Sorular

                        Şu anda aracın üstünde eibach prokit yaylar var.

                        Ben de köy yoluna gitmiyorum. ama maalesef Ankara'da çoğu yol asfalt olmasına rağmen bozuk. Nasıl anlatayım ufak tefek çukur sayılmayacak göçükler, dalgalanmalar, asfalt üstündeki asfalt seviyesinden biraz yüksek yapılmış yamalar ve rogar kapakları vs. Bu gibi bozuk zeminlerde ben konfor kaybını bayaa hissediyorum. Ama işin ilginç yanı önceki aracımda (astra h cdtı) aynı yayda bu kadar konfor kaybı olmamıştı. Ben bu kaybı GTC nn daha sert süspansiyonu ve 18'' jantlara veriyorum.

                        Eibach prokit ile amortisör patlatmanız oldukça zor. Patlatmanın büyük bir tehlikesi yok. Biz vectra da patlatmıştık, yol ututşu vs değişmedi ama tak tak vuruyordu sürekli. Ha uzun süre patlak kullanırsanız illa ki yol tutuşa ve ön takımlara zarar verecektir.

                        Yorum


                        • #13
                          Ynt: Astra J Yay Sorular

                          H&R 4 cm lik yay kullnıyorum ve sertiliğinden memnunum orj. haline göre çok çok fazla bir sertlik yok.

                          Bende de AFL var ve herhangi bir arıza vermedi.

                          Yorum


                          • #14
                            Ynt: Astra J Yay Sorular

                            Orjinal yazı sahibi: viperking
                            Şu anda aracın üstünde eibach prokit yaylar var.

                            Ben de köy yoluna gitmiyorum. ama maalesef Ankara'da çoğu yol asfalt olmasına rağmen bozuk. Nasıl anlatayım ufak tefek çukur sayılmayacak göçükler, dalgalanmalar, asfalt üstündeki asfalt seviyesinden biraz yüksek yapılmış yamalar ve rogar kapakları vs. Bu gibi bozuk zeminlerde ben konfor kaybını bayaa hissediyorum. Ama işin ilginç yanı önceki aracımda (astra h cdtı) aynı yayda bu kadar konfor kaybı olmamıştı. Ben bu kaybı GTC nn daha sert süspansiyonu ve 18'' jantlara veriyorum.

                            Eibach prokit ile amortisör patlatmanız oldukça zor. Patlatmanın büyük bir tehlikesi yok. Biz vectra da patlatmıştık, yol ututşu vs değişmedi ama tak tak vuruyordu sürekli. Ha uzun süre patlak kullanırsanız illa ki yol tutuşa ve ön takımlara zarar verecektir.
                            Bende Istanbul da yim ama Istanbul da da yollar cok duzgun degil belli yerler haricinde. Kafamdaki soru isaretleri giderildi herkese tesekkur ederim,Almanya dan bir akrabam geldigi zaman direk verecegim siparisi.
                            Orjinal yazı sahibi: TOGI
                            H&R 4 cm lik yay kullnıyorum ve sertiliğinden memnunum orj. haline göre çok çok fazla bir sertlik yok.

                            Bende de AFL var ve herhangi bir arıza vermedi.

                            HR cok dusuruyor ben o kadar dusursun istemem acikcasi. En uygunu(dusurme acisindan) ve en kalitelisi sanirim Eibach olacak,bilgilendirmeniz icin tesekkur ederim.


                            Son bir soru,bende karter koruma yok,ihtiyac duymadim,yaydan sonra gerekir mi acaba?
                            2015 BMW F30 M Sport

                            Yorum


                            • #15
                              Yay ve muayene problemi

                              Arkadaslar gecen cuma caddede yaptigimiz bulusmada arkadaslar yayli aracin muayeneden gecmedigini soylediler.bir bilgim olmadigi icin sormak istedim size bunu yasayan oldu mu diye?
                              2015 BMW F30 M Sport

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X