Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Modifiye ve Performans Hakkında Fikirleriniz.

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Modifiye ve Performans Hakkında Fikirleriniz.

    Dostlar Merhabalar. 2009 Model 1,6 Turbo 180 Ps. olan aracımı yaklaşık 5 ay Önce 2,0 Turbo 220 Ps. (Benzinli) olan Araçla Değiştirdim. Aracımı Çok seviyorum OPC Line Paket 2010 Model Flexride Şase İNFİNİTY Ses sistemi SPORT - TOUR Modları Yani Dolu Dolu bir araç. Almadan önce çok büyük beklentilerim vardı gücü Performansı hakkında Fakat ne yazık ki istediklerimi alamadım o kadar tatmin olamadım. Sizlerden Modifiye ve Performans geliştirme hakkında fikirlerinizi sormak istiyorum.
    PERFORMANS
    Bazı arkadaşların bu konu ile bilgisi var. Aracım 220 Ps 350nm. Geçenlerde bir BMW ile kalktık 3,20i İD 1.6 Motor 250 nm. Verilere bakarsanız sizin geçmeniz gerek ama ne yazıkki BMW beni her seferinde geçti. Tabiki bariz ZF şanzıman farkı. Bizdeki şanzımanlar çok vasat. Yine bir diğeri AUDİ A6 uzun solukta beni 235 km iken geçti. Oda 2,0 TDİ 177 Ps. 380nm. bunlar kısa örnekler. Soruma gelince;

    -Şanzımanı Daha performanslı hale getirmek için bir çözüm varmıdır?
    -Yazılım Yaptırmayı düşünüyorum tavsiye edeceğiniz bir yazılım Firması varmıdır?
    -Yada Pedal Box veya sipr. booster gibi cihazlarımı Tavsiye edersiniz?

    Kısacası bu aracı daha Performanslı hale nasıl getirebilirim? 944 TL 6 aylık MTV veriyorum Şehir içi 1,20 TL yakıyorum. Ama 1.4 - 1,6 Yeni nesil araçlarla Aynı Hız oranları sahibim. İkinci sorum ise MODİFİYE hakkında. Orijinal OPC arka Tamponlarım boyada Egzoz uçları Krom Çoğu sonradan yapan arkadaşların O Krom olan yerin içinde bir egzoz daha görüyorum Ama Orijinal OPC olanlarda böyle bir egzoz yok sanıyorumki FİBER olduğu için çoğu ve Krom yerleride Plastik olduğundan tampona zarar vermesin die koyduklarını düşünüyorum.

    -Ben kromlara Egzozları direk bağlatsam Tampona bir zararı olurmu?
    -Araç Flex Spor yay taksam buna bir zararı olurmu? (modlarda aksaklık olurmu)
    -İkinci alternatif olarak Soğuk Press yaptırmayı düşünüyorum bunun zararı olurmu?
    -Ön Sis farlarımın içesinde Pislikler var Sökmek için Ön Tamponumu Sökmek Gerekiyor?
    - Tavana Folio kaplatacağım Muayenede sıkıntı cıkarmı?
    -Jantlarım 20 inc Siyaha Boyatıp içine Sarı OPC kaliperler takılacak Vidamı yoksa Slikonmu tercih etmeliyim?
    gibi aklımda Sorular var. Yazıklarım hakkında fikirleri olanlar yada bilgisi olanlar Tavsiyede bulunursa sevinirim. Ayrıca Şunu yap yada bunu Yap gibi daha Fazla bilgisi olanın fikirlerini duymak isterim.
    Şimdiden teşekkür ederim.

  • #2
    Insignia otomatik sanzimani maalesef çok verimli değil

    Yazılımla araç kendine gelir şanzımanda kaybettiğini yazılımla alabilirsin

    Diğer bahsettiğin ve seni Düzde geçen araçlar makas ve virajda gecemezler araçların karakteristik artıları vardır bunları bilek yola cikin





    2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

    Yorum


    • #3
      Bence hiçbir şey yaptırmadan önce arabayı komple inceletmek lazım, belli ki bir sıkıntısı var, 320ied ile Insignia 1.6T bile yürüyebilir.
      2.el olduğu için arabanın geçmişi nasıl bilmiyorsunuz, önce eski formuna kavuşturup ondan sonra +performansa girmek lazım. Sorunlu temel üzerine yapılacak uygulamalardan ne hayır gelir ne verim alınır.

      *Flexride olan arabanın yaylarıyla oynamayın, mühendislik şaheseri elektronik bir sisteme Türk usulü pres mres yaptırmayın, hem arabanın dinamikleri değişir flexride'ın bir anlamı olmaz hem de yarın birgün bir arıza yapar başınızı ağrıtır. Amortisörün tanesi ortalama 2.000 TL diye hatırlıyorum.
      InsigniaTEAM

      Yorum


      • #4
        Orjinal yazı sahibi: FacomX View Post
        Insignia otomatik sanzimani maalesef çok verimli değil

        Yazılımla araç kendine gelir şanzımanda kaybettiğini yazılımla alabilirsin

        Diğer bahsettiğin ve seni Düzde geçen araçlar makas ve virajda gecemezler araçların karakteristik artıları vardır bunları bilek yola cikin

        Peki bana tavsiye edebileceğiniz bir yazılımcı yada firması varmıdır? Nelere dikkat etmeliyim. Evet Araç virajlarda cok iyi bizim lakin ben hızlı viraja girmeye korkuyorum. Nedenini bende bilmiyorum aracın kötü olmasından değil sanırım benden kaynaklı. )

        Yorum


        • #5
          Orjinal yazı sahibi: cagri View Post
          Bence hiçbir şey yaptırmadan önce arabayı komple inceletmek lazım, belli ki bir sıkıntısı var, 320ied ile Insignia 1.6T bile yürüyebilir.
          2.el olduğu için arabanın geçmişi nasıl bilmiyorsunuz, önce eski formuna kavuşturup ondan sonra +performansa girmek lazım. Sorunlu temel üzerine yapılacak uygulamalardan ne hayır gelir ne verim alınır.

          *Flexride olan arabanın yaylarıyla oynamayın, mühendislik şaheseri elektronik bir sisteme Türk usulü pres mres yaptırmayın, hem arabanın dinamikleri değişir flexride'ın bir anlamı olmaz hem de yarın birgün bir arıza yapar başınızı ağrıtır. Amortisörün tanesi ortalama 2.000 TL diye hatırlıyorum.
          Kardeşim arabanın geçmişi temiz. Sürekli servis bakımlı. ve kazası boyası yok. Aracın 0-100 yada 0-200 verileri normal. Ama yinede şuna baktır yada şunu temizlettir kontrol ettir dediğin bir tavsiyen varsa uyarım.
          Bu yay konusunda tek düşündüğüm soğuk press orijinal yayı bi kaç cm basıyorlarmış. evet oynamamak en güzeli lakin bi şekilde bunu basmam lazım. Basık seviyorum cok )

          Yorum


          • #6
            Kardeş aracınızdan ben de vardı.Tam 3 yıl kullandım.Opel performanstan önce güvenliği düşünüyor.Aracınızın km.sini belirtmemişsiniz.Bahsettiğiniz 2 aracın. Ağırlığı ortalama sizden 90 kg daha az.Ancak yine de sizin araçla baş edememeleri gerekir.Fakat araçlar yazılımlı olabilir.Eğer değilse Çağrının dediği gibi aracınızın turbo selenoid valfini,map-maf sensörlerini ve benzin pompasını,ayrıca enjektörlerini kontrol ettirip sonra yazılım işine girmeniz gerekir.

            Yorum


            • #7
              Orjinal yazı sahibi: Sadettin 50 View Post
              Kardeş aracınızdan ben de vardı.Tam 3 yıl kullandım.Opel performanstan önce güvenliği düşünüyor.Aracınızın km.sini belirtmemişsiniz.Bahsettiğiniz 2 aracın. Ağırlığı ortalama sizden 90 kg daha az.Ancak yine de sizin araçla baş edememeleri gerekir.Fakat araçlar yazılımlı olabilir.Eğer değilse Çağrının dediği gibi aracınızın turbo selenoid valfini,map-maf sensörlerini ve benzin pompasını,ayrıca enjektörlerini kontrol ettirip sonra yazılım işine girmeniz gerekir.
              Kardeşim aracım 130,000 km de ben aldığımda 112,000 km idi. AUDi yi bilmiyorum lakin BMW de yazılım yok Stock hali. Kontrol ettireyim fakat neyini nasıl ettirmem gerekli? Yani bir soun olup olmadığını nereden anlayabiliriz?

              Yorum


              • #8
                Güzel bir konu olmuş. Ama şunu diyim ben 1.6 t kullanırken Bi arkadaşın 2.0 t otomatipini kullanmıştım ve arada bariz fark vardı.
                Siz bu bariz farkı hissetmediyseniz bir sorun olabilir
                F30 Sport+

                Yorum


                • #9
                  Size bahsettiğim sensörlerin değişip değişmediğini veya hangi km de değiştiğini araştırın.Şanzıman yağının ne Zaman değiştiğini öğrenin.Benim aracım 115000 km.de(OPC).Ben de şimdi enjektör ve yakıt pompasını kontrol ettireceğim ayrıca 120000 km de hem motor yağını hem de şanzıman yağını değiştirip Motul yağ kullanacağım.Bütün bu söylediklerim performansla ilgili.69 yaşındayım bu hız Sevda'sı hastalığı maalesef ölene kadar devam ediyor.

                  Yorum


                  • #10
                    Orjinal yazı sahibi: Gökhan_55 View Post
                    Güzel bir konu olmuş. Ama şunu diyim ben 1.6 t kullanırken Bi arkadaşın 2.0 t otomatipini kullanmıştım ve arada bariz fark vardı.
                    Siz bu bariz farkı hissetmediyseniz bir sorun olabilir
                    O farkı bende bariz hissediyorum kardeşim onda sıkıntım yok lakin arac 220 ps olunca illaki söylediğim aracı geçmem lazım die düşünüyorum. Eminimki tek kaybım şanzıman.

                    Yorum


                    • #11
                      Orjinal yazı sahibi: Sadettin 50 View Post
                      Size bahsettiğim sensörlerin değişip değişmediğini veya hangi km de değiştiğini araştırın.Şanzıman yağının ne Zaman değiştiğini öğrenin.Benim aracım 115000 km.de(OPC).Ben de şimdi enjektör ve yakıt pompasını kontrol ettireceğim ayrıca 120000 km de hem motor yağını hem de şanzıman yağını değiştirip Motul yağ kullanacağım.Bütün bu söylediklerim performansla ilgili.69 yaşındayım bu hız Sevda'sı hastalığı maalesef ölene kadar devam ediyor.
                      Abi desene bende senin yaşlara gelince hızdan vazgecemeyeceğim ) şanzıman yapını serviste daha bir ay önce değiştirdim. Yağını önceki aracımda dahil olmak üzere motul dan başka hiç yağ kullanmadım bir ay önce oda değişti. Benim aklımdani katalitik konvertörü bunun tıkandığı zaman performansı cok etkilediğini biliyorum sanırım ilk ondan başlayacağım sonrasında dediklerinizi bir araştıracağım.

                      Yorum


                      • #12
                        Haydi hayırlısı

                        Yorum


                        • #13
                          Konuyu şimdi okuma fırsatım oldu. Diğer bahsettiğiniz araçlarda ekstra bir şey yoksa, (bunu hakaret gibi algılamayın, samimi olarak) ya aracınızda ya da şoförlüğünüzde(araca alışmamadan kaynaklı olabilir) bir sorun var. Bahsettiğiniz iki araçla da 1.6 T ler çok rahat yürüyorlar. Hele ki 320nin turbosu bir iki gazlamada şişip kalıyor. Yazılım vb.den önce anlayan biri arabayı bir gözden geçirsin. Belki basit bir sorun gücü kesiyordur yazılım ile geri dönülmez sonuçları olmasın. Flexi sistemi çok şahane ve muazzam yol tutuş sağlayan bir sistem. Yaylarla oynamadan aracın limitlerine alışmak daha etkili olacaktır.
                          34 ST 579 '09 C180 Kompresor

                          BİR ZAMANLAR 34 KRR 79 1.6T Edition Elegance Teknik Gri

                          Yorum


                          • #14
                            Orjinal yazı sahibi: ratip View Post
                            Konuyu şimdi okuma fırsatım oldu. Diğer bahsettiğiniz araçlarda ekstra bir şey yoksa, (bunu hakaret gibi algılamayın, samimi olarak) ya aracınızda ya da şoförlüğünüzde(araca alışmamadan kaynaklı olabilir) bir sorun var. Bahsettiğiniz iki araçla da 1.6 T ler çok rahat yürüyorlar. Hele ki 320nin turbosu bir iki gazlamada şişip kalıyor. Yazılım vb.den önce anlayan biri arabayı bir gözden geçirsin. Belki basit bir sorun gücü kesiyordur yazılım ile geri dönülmez sonuçları olmasın. Flexi sistemi çok şahane ve muazzam yol tutuş sağlayan bir sistem. Yaylarla oynamadan aracın limitlerine alışmak daha etkili olacaktır.
                            Kesinlikle algılamadım daha öncede Bunu diyen oldu. Ama şöfürlüğümde alakası yok hadi araç manuel olsa hızlanmalar Vites geçişlerini iyi yapamamam belki şoförlükten kaynaklanır lakin araç otamatik. Spora çekip Düz yolda dipgaz gidiyorum ya araçta sıkıntı var yada aracın limitleri bunlar. Ama aracın hızlanmalarında sıkıntı yok gibi. 0-100 8 saniye gibi 0-200 29 saniye 100-200 17 saniye bu değerler arabada sorun olduğunu gösteriyormu sizce?

                            Yorum


                            • #15
                              Ara hızlanmalarda turboyu doldurmak ve devrini yakalamak da önemlidir. Ayrıca aldığınız yakıt dahi çok farkediyor. Zararı olmayacak ve aracı rahatlatacak bir öneri olarak öncelikle hava filtresini performans modeli ile değiştirin derim.
                              34 ST 579 '09 C180 Kompresor

                              BİR ZAMANLAR 34 KRR 79 1.6T Edition Elegance Teknik Gri

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X