Duyuru

Collapse
No announcement yet.

VGT denen alet

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • VGT denen alet

    Arkadaşlar,youtube'da gördüğüm video ilginç geldi.Bunun hakkında bilgisi yada deneyimi olan arkadaş varmı? Bu VGT denen sistem hakkında sizin düşünceleriniz nedir?

    https://www.youtube.com/watch?v=Qd9OhkyJkP0

  • #2
    Ne olduğunu tam anlamadım ki video da "anlatmaya gerek yok, mikemmel" modunda çekilmiş. haha
    Box gibi bir şey mi acaba. Benim bildiğim VGT'nin açılımı Variable Geometry Turbo demek. alala
    34 ST 579 '09 C180 Kompresor

    BİR ZAMANLAR 34 KRR 79 1.6T Edition Elegance Teknik Gri

    Yorum


    • #3
      http://www.imgim.com/e85671e9-558c-4412-92af-c591def396ba.jpg

      Ellere yar oldu
      2.0 CDTI
      Cosmo,sunroof,dvd800+interface,flexride,bej deri

      5.25 Xdrive ///M(azot) Power

      Yorum


      • #4
        Üyemiz olan Hüseyin bey kullanmıştı ama sonra olayın anlatıldığı gibi olmadığını söylemişti yanlış hatırlamıyorsam




        2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

        Yorum


        • #5
          Videolarda hafif gaz pedalına bas çek ve tekrar hafif bas şeklinde çalıştığı ve bu şekilde ekonomi yaptığı söyleniyor.Ben cihazı taktırmadım fakat dedikleri yöntemi kendi aracımda yaptım.Orjinal haliyle düz yolda ş.içi 42km hız ile giderken 7 litre gibi anlık tüketim gösterdiği güzergahta bu sefer 5.2 anlık tüketim gösterdi.Benim anladığım kadarıyla ivmelenme yaşayınca aracı aynı hızda tutmak daha kolay olduğu için anlık tüketim düşüyor. Yani sonuç bu alet hikaye.Ama dedikleri teknik şehir içi ortalamamı ilginçtir ki 0.7lt kadar düşürdü.Yöntem mantıklı,tabii düz yolda işe yarıyor.Bence sizlerde bu yöntemi deneyin,araç otomatikse işe yarıyor gibi.

          Yorum


          • #6
            Şunu tekrar belirtmekte fayda var. Satılan aleti alın demiyorum.Anlatılan yöntemi otomatik vites araçlarda deneyin.

            Yorum


            • #7
              ilker beyin yazısını yapıştırıyorum buraya :


              17.01.2018 tarihinde takdırdığım VGT ile deneyimlerin ;

              Artı Yönleri ;

              *Vites geçişleri yumuşadı.
              *Trafikte ilk kalkışlarda ve rölantide tüketim miktarı azaldı.(Yol bilgisayarı)
              *Sanki araba daha bir atik daha bir canlı hale geldi.

              Eksi Yönleri ;

              *VGT'yi takdırdığımda 3 çeyrek benzin vardı ve ışık yanana kadar 260 km yol gittim. Tüketim için artı bir etkisi olmadı.
              *Yokuş aşağıya giderken gaza basmadığım anlarda sanki vitesi boşa almışım gibi tepki göstermeye başladı. Bununla beraber daha şiddetli frene basma ihtiyacı duydum ve bu sebepten araç 2 kere ani frenden kızakladı ve kaza riski atlattım.
              *Kendime kızdığım ve neden yaptığımı anlayamadığım neden ise gerekli araştırmaları ve yorumları fazla karıştırmış olmamam. Olumsuz yorumlar çok var.
              *Açıklayıcı bilgi olarak bulduğum ve beni en fazla etkiyen yazı ;

              "Sır dolu açıklamalar var, sistem söküldüğünde değil takıldığında alışma süresi olur.
              Emme manifold içindeki rölanti devir vakum değeri yüksektir çünkü gaz kelebeği 1mm'den az açıktır,
              Gaz verdiğimiz zamanki vakum değeri düşüktür çünkü gaz kelebeği açıldığı için atmosfer basıncı pistonların emme yardımıyla rahatlıkla manifolda giriş yapar ve yanma odasına hücum eder.
              Emme manifoldu, westinghouse sisteminin de havasını emer ve fren pedal basınç değerinin artmasına yardımcı olur.
              İşte patenti alınmamış bu mucize ürün bir T ile manifold - westinghouse arasına takılır.
              Bu tüpün içinde ne vardır?
              Yaylı diyafram.
              Nasıl çalışır?
              Gaz verdiğimiz sürece emme manifold içindeki basınç düşer,
              Tüpün içindeki yay, diyaframı yukarı iter (lastik şişirme pompasının açık hali) ve içine hava dolar,
              Gaz vermeyi bıraktığımızda ise kelebek kapanır, enjektörlere rölanti devrine yetecek kadar yakıt giderken hava akışı minimum düzeyde olduğundan üretilen güçte min düzeyde kalır ve manifold içindeki vakum değeri tekrar artmaya başlarken, tüpün içine dolan hava tersine emilir (tüp içindeki yayın gücü rölanti emme gücüne dayanamaz ve ilave havayı yakıt odasına gönderir), rölanti/cutoff düzeninde fakir karışım oluşur ve çok sayıda olmamak kaydiyle dur kalklarda, daha yüksek süratlerde tasarruf sağlatır ama İstanbul trafiği için belirtilen yüzdelerde kesinlikle olmaz.
              Mesut bey sistemi taktıktan sonra düz vitesi 1800d/d değiştirme ihtiyacı duymuş (2.15) - e zaten bu sisteme sahip olmayan otomatik şanzımanlar hangi devirde değiştiriyor?
              Ne kadar erken değiştirirseniz o kadar çok yakıt harcarsınız diye bir şey yok, 4. vites 1800 devirde elbette vites değişmez.
              Ustamız benim anlattığım şekilde zaten anlatıyor (2.45) yalnız düşük süratte yada dur-kalkta 1km gidemez, çok daha yüksek süratte olabilir.
              Benim Corolla D-4D MMT Cruise Control aracım uzun yolda 1200km yapıyordu.
              Tüp geri hava beslemesi yaptığı sürece, rölantide/cut off da fakir karışım oluşur, ekonomi üretir. Ürün için fazla para istenmeyecekse, hava hortumlarına kelepçe takıldığı sürece kullanılabilir. Yalnız şunu unutmamak gerekir, üreteceği emisyonları boşverin ama fakir karışım yüksek sıcaklık demektir, nerelere zarar verir? bir çok yere. Hemen zarar verirmi? Hayır LPG gibi zaman içinde oluşur ve LPG gibi aynı hasarları verir. İşte otomobil üreticileri tarafından tercih edilmeme sebebide budur. "

              *Ulaş beydi sanırım genç olan arkadaş ona özellikle sordum araç fakir yakıta düşermi ben bu konuda çok hassasım diye bana hayır cevabını vermişti. En sevmediğim şey ile karşılaştım YALAN.
              *Firma olarak sistemin çalışma prensibini tam olarak anlatamamasını ve hala bilimsel test sonuçlarını yaptırmama sebebinin de bu olumsuzluklar olduğunu düşünüyorum.

              Kısacası bugün telefon açıp yarın VGT'yi söktürmek isteyeceğim.
              Fikrin kadar varsın!

              Yorum


              • #8
                Kesinlikle orjinali neyse o!

                Yorum

                İşleniyor...
                X