Duyuru

Collapse
No announcement yet.

İnsignia 1.4 t DYNO test sonuçları

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • İnsignia 1.4 t DYNO test sonuçları

    Öncelikle herkese merhaba arkadaşlar aranıza yeni katılan bir üyeyim.

    Yaklaşık bir ay önce hayalimde ki araç olan insignia 1.4 t yi aldım. Başka şehirden aldığım için oradaki tanıdıklara ekspertiz yaptırdım sonuçlar temiz çıkınca aldım fakat detaylı sonuçlara arabayı aldıktan sonra bakabildim. Bir anormallik hissettim DYNO sonucunda;

    Motor gücü : 116 hp
    Tekerlek Gücü: 99 hp
    Kayıplar : 17 hp
    Max Tork :247 nm
    Kayıp Tork : 23 nm
    Tekerlek tor : 224 nm

    şeklinde bir sonuç çıkmış DYNO bilgisayarından. Ekspertizi yapan eleman bu şekilde ki bilgisayar çıktısı üzerine eliyle ok işareti çizip; Motor Gücü ile kayıpları Toplamış 116+17=133 hp yazmış. yanına aracın orijinali 140 hp yazmış daha sonrada yan tarafına yine el ile 133/140 = motor %95 yazmış. Bende %95 iyi bi veri diye aldım aracı.

    Şimdi 2 soru var kafamda ;

    -Fabrika verisi 200 nm tork olan araç nasıl 247 nm tork verdi?
    -Ustanın yapmış olduğu bu mantıksız işlemin bilmediğim bir mantığı var mı?

    Şimdiden teşekkür ederim.


  • #2
    Dyno her zaman fabrika verisini vermez, +/- farkeder hatta sıfır araçta bile farkeder. Ayrıca her dyno %100 doğru değildir onların da hata payları ve kalibrasyonları var. Ben araç almadan önce ekspertiz merkezlerinde dynoya çıkartmayı çok doğru bulmuyorum.
    InsigniaTEAM

    Yorum


    • #3
      Ustaya gösterdim saat gibi çalışıyor dedi motor için ama sadece dıştan bakarak. Gidişi de iyi aracın. Lakin ben motorun, turbonun durumunu öğrenmek istiyorum. Bunun bir yolu var mıdır?

      Yorum


      • #4
        Orjinal yazı sahibi: cagri View Post
        Dyno her zaman fabrika verisini vermez, +/- farkeder hatta sıfır araçta bile farkeder. Ayrıca her dyno %100 doğru değildir onların da hata payları ve kalibrasyonları var. Ben araç almadan önce ekspertiz merkezlerinde dynoya çıkartmayı çok doğru bulmuyorum.
        cagri nın dediği gibi dyno testleri her zaman gerçek veriyi vermez bir çoğunun calibrasyonu yanlıştır.

        sıkıntı etmeyin araca bindiğinizde size cevap verebiliyorsa sorun yoktur.



        2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

        Yorum


        • #5
          Türkiye'de doğru ölçüm yapan Dyno sayısı maalesef ki çok az. Fakat bu demek değildir ki aracınız 100 hp veriyorken 133 çıkmış. 3-5 oynar. Tork ölçümü genelde hatalı olur. Bu ölçümlerde değişken sayısı çok fazla.

          Fakat kendi tecrübem Passat'ı 225.000km'de aldığımda İzmir/Gaziemir'de bir expertizcide alırken yaptırdığım testte 142ps çıkmıştı. 260bin km'de sattığımda alan kişi başka bir yerde expertiz yaptırdığında da aracım 141 ps çıkmıştı.
          Tork değerleri hatırladığım kadarıyla sayısal olarak yakın olsa da yanlıştı fakat iki ölçümün de birbirine tutarlı çıkması ve aracın performansının yerinde olması şansımın yaver gidip doğru ölçüm yapan yerlere denk geldiğimi gösteriyordu.

          Aracınızın HP değerinin doğru olduğunu düşünüyorum. Tork'a fazla takılmayın derim.
          1. 2000 Volkswagen Passat 1.8T Comfortline, Manuel, Deniz Mavisi; 259.400km ----> Satıldı
          2. 2012 Renault Fluence 1.5 dCi Business, Manuel, Gri; 81.500km ----> Satıldı
          3. 2011 Opel Insignia 2.0 CDTI Edition Elegance, Otomatik, Beyaz, 88.500km ----> Satıldı
          4. 2017 Volkswagen Polo 1.4 TDI Comfortline, DSG, Beyaz 46.000km ---->; Satıldı
          5. 2013 Kia Ceed 1.6 CRDI Premium, Otomatik, Siyah, 98000km ---->; Satıldı
          6. 2016 Opel Insignia 1.6 CDTI Cosmo+Stil, Otomatik, Siyah

          Yorum


          • #6
            Ölçüm yapılan dyno cihazı tekerin tanbura aktardığı bg' leri ölçer. Bazı dyno lar ise motor türüne göre önceden belirlenen katsayı üzerine tekerin tanbura aktardığı bg değeri eklenir.
            İlkinde ortalama 30-40 bg eksik çıkar. 180 lik aracım140 kusur cıkardı. Diğerinde bu kayıp, tahmini olarak hesaplanır eklenir kabaca 178 cıkar. Önce ölçüm metodunu öğrenin. Ciddi bir sorun olmadıkça bu yaşta arac kolay kolay 30 20 bg kaybetmez. Önemli olan cerk kuvvetinin kaç cıktığıdır. 180bg arac ortalama 2700 cerk üretir. Ki buda 2500 cc düz motor gücüne neredeyse denk.
            CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
            SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

            Yorum


            • #7
              Orjinal yazı sahibi: aSya View Post
              Ölçüm yapılan dyno cihazı tekerin tanbura aktardığı bg' leri ölçer. Bazı dyno lar ise motor türüne göre önceden belirlenen katsayı üzerine tekerin tanbura aktardığı bg değeri eklenir.
              İlkinde ortalama 30-40 bg eksik çıkar. 180 lik aracım140 kusur cıkardı. Diğerinde bu kayıp, tahmini olarak hesaplanır eklenir kabaca 178 cıkar. Önce ölçüm metodunu öğrenin. Ciddi bir sorun olmadıkça bu yaşta arac kolay kolay 30 20 bg kaybetmez. Önemli olan cerk kuvvetinin kaç cıktığıdır. 180bg arac ortalama 2700 cerk üretir. Ki buda 2500 cc düz motor gücüne neredeyse denk.
              Hocam Makine Mühendisiyim ama cerk kuvvetini ilk kez sizden duyuyorum. İnternette de yok. Nedir bu cerk kuvveti? huh
              Insignia Sport Line 1.6 CDTI 136 Hp AT6

              Yorum


              • #8
                Arkadaşlar teşekkür ederim cevaplarınız için. Aracı aynı emsal astra 1.4 t ile kıyasladım performans olarak ondan daha iyiydi diyebilirim. Performanstan çok memnunum ama ilk defa turbolu araç kullandığım için sadece biraz evhamlıyım.

                Yorum

                İşleniyor...
                X