ben astra ıle her zaman 80 90 ıle rahat gırdıgım bır vıraja kışın girmiştim 50 60 la gizli buzlanma varmış araba 2-3 tur yolda döndükten sonra şarampole çivi gibi saplanmıştım o günden beri kışın hep bir korku var içimde
yol tutuşunu bu mevsimde ne kadar beklemek lazım çok rahat kayar araç 180 ile viraca girmek gereksiz yolda eğim vs yoksa
öyle tam gaz virajlara giren bir tip degilim. zaten bahsettigim gibi dalgınlık sonucu o kadar hızlı girdim viraja
Orjinal yazı sahibi: iatros
ben astra ıle her zaman 80 90 ıle rahat gırdıgım bır vıraja kışın girmiştim 50 60 la gizli buzlanma varmış araba 2-3 tur yolda döndükten sonra şarampole çivi gibi saplanmıştım o günden beri kışın hep bir korku var içimde
geçmiş olsun gerçekten çok iyi anlıyorum o korkuyu
gizli buzlanma gibi bir ihtimal yoktu hava koşulları henüz don yapacak kadar sogumadı. zaten virajda da herhangi bir ıslaklık veya herhangi bir asfalt bozulması yoktu.eski aracımla her zaman kullandıgım bir yol.
Iyi yol tutusu icin azda olsa konfordan odun vermek zorundasiniz. Arkadaslarin soyledigi gibi yay taktirmak bu isin baslangici. Dahada iyisini istiyorsaniz yay ve amartisoru icere coilover sistemleri var. Coiloverler flexrdelardan daha iyi bir sekilde aracin suspansiyonunu sertlestirebilir veya duruma gore yumusatabilirsiniz. Ayrica aracin agirlik merkezini yere yaklastirmakta iyidir. Lastik ve lastik basinclari da yol tutusunu etkiler. Bunun disinda yapacak bir sey yok malesef.
Arkadaşın dediği gibi coilover sistemler kesinlikle faydalıdır. Sadece yol tutuşu olarak düşünürsen, evet, coilover FlexRide'tan (kanımca) iyidir ama sistemin geneline baktığında flexRide kesinlikle avantajlı.
Coilover'in avantajı aracı alçaltması. Bu şekilde yere yaklaşan araçta merkezkaç küvveti düştüğü için savrulma azalıyor. Bir araç akçaldığında hem araba, hem de içindeki yolcular açısında savrulma daha az hissedilir.
Ama gaz tepkilerini arttırmak, pedal ve direksiyonu sertleştirmek ve en önemlisi süspansiyonun hassaslaştırılması gibi işlemlerin tamamını aynı anda (istendiğinde ayarlar menüsünden gerekli değişiklikleri yaparak sadece istediğin seçeneklerin de devreye girmesini de sağlanabiliyor) yaptığı için FlexRide çok daha avantajlı.
Son olarak yol tutuşunu etkileyen faktörleri arkadaşlar güzelce sıralamış. Ama unutma ki yol tutuşu üzerinde rol oynayan en büyük etken hızdır. Özellikle şu anki kış aylarında yavaş gitmekte fayda var.
1.6T Cosmo, Flexride, DVD800, Sunroof, Spor Deri, 18", Teleflex GFI, Zeibart Cam Filmi, AutoWax Boya Koruma veee Siyah(tı)... Mazide güzel bir anı şimdi..
spacer ın bir artısı yok aslında. Latikleri biraz daha dışarı alıyor bu sayede iz genişliği artıyor ama Felxi, yay veya coilover kadar avantaj sağlamaz.
Bahsettiğiniz hızla girdiğiniz virajda virajın özelliğine bağlı olarak flexi nin de sizi kurtaracağını çok düşünmüyorum. evet belki daha az savrulurdunuz ama bahsettiğiniz hızlarda aracın yay üzerinde gibi yol tutmasını beklemek haksızlık olur.
Sizin için söylemiyorum ancak bu tür yardımcı sistemlere güvenip kendimizi, trafiği ve çevreyi riske atmaya değmez. Ben 4*4 full çalıştığı LOck modunda viraj alamayıp bariyerlere yapışan çok Subaru-Evo gördüm.
Daha iyi bir yol tutuş için size önerim kesinlikle yükseklik ve sertlik ayarlı coilover olurdu.
ESP ışığının yanmamasına gelirsek belki siz o sırada aracı toplamaya çalışırken yanıp söndü ancak olayn heyecanı ve yola konsantre olduğunuz sırada dikkatinizden kaçmış olabilir. Ama ESP nin devreye girmediğinden eminseniz mutlaka serviste bir kontrol ettirin.
Yorum