Duyuru

Collapse
No announcement yet.

turbo wastegate ayarı

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • turbo wastegate ayarı

    This illustrates proper internal wastegate preload adjustment. 3 full turns of preload or 3mm.

    bunu bizim araçlara da yapabilirmiyiz.öyle çok fazla değil ,hafif ayarı sıkılaştırıp biraz daha basıncı artırsak mesela...


    1,4 turbo.sunroof, necvox navigasyon, beyaz (gitti güzelim cosmo)

  • #2
    Ynt: turbo wastegate ayarı

    Super demonstrasyon da acaba olur mu ve de zarar veriri mi.....

    Yorum


    • #3
      Ynt: turbo wastegate ayarı

      son bir aydır bunu düşünüyorum hafif sıksam diye...

      bide bu var...


      1,4 turbo.sunroof, necvox navigasyon, beyaz (gitti güzelim cosmo)

      Yorum


      • #4
        Ynt: turbo wastegate ayarı

        bence orjinal turbo ayarıyla oynamak pek mantıklı değil bildiklerimi şöyle aktarayım
        wasgate ayarını elle yaptığınızda turbonun açma zamanını geriye çekersiniz ki bu durum turbonun erken yorulmasına ve erken bozulmasına neden olabilir
        hava basıncı yüksek yakıt yetersiz kaldığında araç fakire düşücektir bu da motor için iyi olmaz diye düşünüyorum(
        bunun yerine chip uygulamasını daha mantıklı buluyorum çünkü hem hava hem yakıt ayarları daha stabil oluyor
        bunlar benim şahsi düşüncelerim yanlışım varsa bilgilendirirseniz sevinirim
        İNSİGNİA 1.6 T EDİTİON ELEGANCE

        Yorum


        • #5
          Ynt: turbo wastegate ayarı

          wastegate ayarı ile oynadıgınızda turbo gereğinden fazla hava basarsa arıza lambası yanabilir. ben de oyle mesela.
          Jetta 1.4 TSI 170

          Yorum


          • #6
            Ynt: turbo wastegate ayarı

            dikkatli ayarlanması lazım... şayet yanlış ayar sonucunda eski aracıma 3.0 bar boost bastırmışlığımız var...
            benim tavsiyem orjinalinde kalması...

            Yorum


            • #7
              Ynt: turbo wastegate ayarı

              benim aracımda 2500 devirden başlayıp 3200 devire kadar oluşan bir ses var.fazla basıncı tahliye ediyormuş.chip ten sonra oluştu.bu ses bazen artıyor.bende kendimce ayarı hafif sıkarak hem bu sesten kurtulurum hemde performans alırım diyorum .çok fazla sıkarak arıza lambasının yanmasına sebeb olmadan,belki bir tur veya yarım tur.çok bir basınç farkı yaratacağını sanmıyorum.ne dersiniz


              1,4 turbo.sunroof, necvox navigasyon, beyaz (gitti güzelim cosmo)

              Yorum


              • #8
                Ynt: turbo wastegate ayarı

                wastegate i ayarkayarak bu sesten kurtulamazsınız... dump valve(blow-off) valfinin karakteristik sesinden bahsediyorsunuz gibi geldi bana...
                ayrıca çoğu standart turbonun üstündeki wastegate bu şekilde ayar yapılamaz.. normade videodaki gibi ayarlı olanlar sonradan takılan ya da kaynak yöntemiyle ayarlı yapılan wastegatelerdir. Ben bizim araçlardaki wastegate e bakmadım fakat sanıyorum ki bizimkilerde ucu bu şekilde döndürebilen bir wastegate yerine , sabit bir wastegate olduğu... eğer sabitse, kaynakla ucu dönebilen (ayarlı diyebileceğimiz) bir uç takılabilir, ya da o parça levye vs gibi bir alet yardımıyla çok az bir şekilde kastırılabilir. ama hiç tavsiye etmiyorum... çünkü iki türlü de geriye dönüş zor olacaktır
                zaten chip tuning yaptırmışsınız bence hiç kurcalamayın derim... tabi bu benim şahsi fikrim...

                Yorum


                • #9
                  Ynt: turbo wastegate ayarı

                  blow off vites değiştirirken turbobun bastığı havayı turboya geri dönüp kanatları yavaşlatmasın diye dışarı veren sistem diye biliyorum.wastegate ise egsoz gazının miktarını ayarlayarak turbo basıncını belli bir değerin üstüne çıkmasına engel olan sistem olmalı.sanırım bizim araçlar 1.6 bar basıyolar,chip ile bu 1.8 oluyordu sanırım.ama emin değilim.ben de 1.8 buçuk olsun diyorum.en fazla 19.bu değerler için extra bir ayarlama gerektirmez diye düşünüyorum.bizim waste-gate,radyatorün arkasındaki aluminyum sanırım plakanın arkasında ve ayarlanabiliyor gibime geldi.bir deli aklım tutarsa girişecem o işe.


                  1,4 turbo.sunroof, necvox navigasyon, beyaz (gitti güzelim cosmo)

                  Yorum


                  • #10
                    Ynt: turbo wastegate ayarı

                    Orjinal yazı sahibi: mrbody
                    bence orjinal turbo ayarıyla oynamak pek mantıklı değil bildiklerimi şöyle aktarayım
                    wasgate ayarını elle yaptığınızda turbonun açma zamanını geriye çekersiniz ki bu durum turbonun erken yorulmasına ve erken bozulmasına neden olabilir
                    hava basıncı yüksek yakıt yetersiz kaldığında araç fakire düşücektir bu da motor için iyi olmaz diye düşünüyorum(
                    bunun yerine chip uygulamasını daha mantıklı buluyorum çünkü hem hava hem yakıt ayarları daha stabil oluyor
                    bunlar benim şahsi düşüncelerim yanlışım varsa bilgilendirirseniz sevinirim
                    bu yazıyı yazan arkadaşıma katılıyorum wasgate bir nevi emniyet sibobu yerine koyabilirsin çhip yaptığımız için zaten limitlerine yakın basınçlardayız bunu wasgate len daha yukarılara çıkartmak turboyu çabucak kırmak anlamındadır ben üç tane turbo kırdım wasgte len oynuyarak bu turbolar biri kk marka o çok çabuk kırılmıştı diğeri garret obürüde kavakaziydi bu turbolarda vienti turboydu yani değişken geometreli ydi bizdekiler düz turbo değişkene göre daha rahat kırılabilir biturbo oynama bence


                    1.6 Turbo Cosmo 272bg 360 nm forget piston ve piston kollari downpipe komple 76mm egzoz sistemi ve daha büyük intercoler

                    Yorum


                    • #11
                      Ynt: turbo wastegate ayarı

                      Evet arkadaslar bugün turbo üzerindeki isi kalkanini kaldirdim ve wastegatin ayarlanabildigini gordüm.sonrada vidayi 420 derece yani bir tam tur ve 6da 1 tur daha cevirdim bi fark olmadi bence. bir iki gun sonra biraz daha ayar verecem.bakalim nolcak


                      1,4 turbo.sunroof, necvox navigasyon, beyaz (gitti güzelim cosmo)

                      Yorum


                      • #12
                        Ynt: turbo wastegate ayarı

                        Orjinal yazı sahibi: mustafa
                        Evet arkadaslar bugün turbo üzerindeki isi kalkanini kaldirdim ve wastegatin ayarlanabildigini gordüm.sonrada vidayi 420 derece yani bir tam tur ve 6da 1 tur daha cevirdim bi fark olmadi bence. bir iki gun sonra biraz daha ayar verecem.bakalim nolcak
                        dene bakalım mustafa bir fark olacakmı bakalım


                        1.6 Turbo Cosmo 272bg 360 nm forget piston ve piston kollari downpipe komple 76mm egzoz sistemi ve daha büyük intercoler

                        Yorum


                        • #13
                          Ynt: turbo wastegate ayarı

                          selam herkese .bu gün wastegate ayar somununu 1 tur daha sıktım.aslında toplamda 660 derecelik tur attırdım somuna.şimdilik arıza lambası falan yanmadı.şoyle bir gazladım sanırım sonuç tatminkar .keyiften 2000 -3000 devirde gelen o sesi bile kafaya takmadım...


                          1,4 turbo.sunroof, necvox navigasyon, beyaz (gitti güzelim cosmo)

                          Yorum


                          • #14
                            Ynt: turbo wastegate ayarı

                            Orjinal yazı sahibi: mustafa
                            selam herkese .bu gün wastegate ayar somununu 1 tur daha sıktım.aslında toplamda 660 derecelik tur attırdım somuna.şimdilik arıza lambası falan yanmadı.şoyle bir gazladım sanırım sonuç tatminkar .keyiften 2000 -3000 devirde gelen o sesi bile kafaya takmadım...
                            nasıl bir fark oldu mustafa üst devirlerinmi canlandı birazdaha


                            1.6 Turbo Cosmo 272bg 360 nm forget piston ve piston kollari downpipe komple 76mm egzoz sistemi ve daha büyük intercoler

                            Yorum


                            • #15
                              Ynt: turbo wastegate ayarı

                              bahsettiğim sonuç subjektif inşallah yakında objektif bir değerlendirme yapacağım.daha önce test ettiğim yerlerde ivmelenmeyi kontrol edeceğim.ancak o zaman farkı net söyleyebilirim.ama yinede üst devirler canlandı gibi...


                              1,4 turbo.sunroof, necvox navigasyon, beyaz (gitti güzelim cosmo)

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X