bunu bizim araçlara da yapabilirmiyiz.öyle çok fazla değil ,hafif ayarı sıkılaştırıp biraz daha basıncı artırsak mesela...
Duyuru
Collapse
No announcement yet.
turbo wastegate ayarı
Collapse
X
-
Ynt: turbo wastegate ayarı
bence orjinal turbo ayarıyla oynamak pek mantıklı değil bildiklerimi şöyle aktarayım
wasgate ayarını elle yaptığınızda turbonun açma zamanını geriye çekersiniz ki bu durum turbonun erken yorulmasına ve erken bozulmasına neden olabilir
hava basıncı yüksek yakıt yetersiz kaldığında araç fakire düşücektir bu da motor için iyi olmaz diye düşünüyorum(
bunun yerine chip uygulamasını daha mantıklı buluyorum çünkü hem hava hem yakıt ayarları daha stabil oluyor
bunlar benim şahsi düşüncelerim yanlışım varsa bilgilendirirseniz sevinirim
İNSİGNİA 1.6 T EDİTİON ELEGANCE
Yorum
-
Ynt: turbo wastegate ayarı
benim aracımda 2500 devirden başlayıp 3200 devire kadar oluşan bir ses var.fazla basıncı tahliye ediyormuş.chip ten sonra oluştu.bu ses bazen artıyor.bende kendimce ayarı hafif sıkarak hem bu sesten kurtulurum hemde performans alırım diyorum .çok fazla sıkarak arıza lambasının yanmasına sebeb olmadan,belki bir tur veya yarım tur.çok bir basınç farkı yaratacağını sanmıyorum.ne dersiniz
Yorum
-
Ynt: turbo wastegate ayarı
wastegate i ayarkayarak bu sesten kurtulamazsınız... dump valve(blow-off) valfinin karakteristik sesinden bahsediyorsunuz gibi geldi bana...
ayrıca çoğu standart turbonun üstündeki wastegate bu şekilde ayar yapılamaz.. normade videodaki gibi ayarlı olanlar sonradan takılan ya da kaynak yöntemiyle ayarlı yapılan wastegatelerdir. Ben bizim araçlardaki wastegate e bakmadım fakat sanıyorum ki bizimkilerde ucu bu şekilde döndürebilen bir wastegate yerine , sabit bir wastegate olduğu... eğer sabitse, kaynakla ucu dönebilen (ayarlı diyebileceğimiz) bir uç takılabilir, ya da o parça levye vs gibi bir alet yardımıyla çok az bir şekilde kastırılabilir. ama hiç tavsiye etmiyorum... çünkü iki türlü de geriye dönüş zor olacaktır
zaten chip tuning yaptırmışsınız bence hiç kurcalamayın derim... tabi bu benim şahsi fikrim...
Yorum
-
Ynt: turbo wastegate ayarı
blow off vites değiştirirken turbobun bastığı havayı turboya geri dönüp kanatları yavaşlatmasın diye dışarı veren sistem diye biliyorum.wastegate ise egsoz gazının miktarını ayarlayarak turbo basıncını belli bir değerin üstüne çıkmasına engel olan sistem olmalı.sanırım bizim araçlar 1.6 bar basıyolar,chip ile bu 1.8 oluyordu sanırım.ama emin değilim.ben de 1.8 buçuk olsun diyorum.en fazla 19.bu değerler için extra bir ayarlama gerektirmez diye düşünüyorum.bizim waste-gate,radyatorün arkasındaki aluminyum sanırım plakanın arkasında ve ayarlanabiliyor gibime geldi.bir deli aklım tutarsa girişecem o işe.
Yorum
-
Ynt: turbo wastegate ayarı
Orjinal yazı sahibi: mrbodybence orjinal turbo ayarıyla oynamak pek mantıklı değil bildiklerimi şöyle aktarayım
wasgate ayarını elle yaptığınızda turbonun açma zamanını geriye çekersiniz ki bu durum turbonun erken yorulmasına ve erken bozulmasına neden olabilir
hava basıncı yüksek yakıt yetersiz kaldığında araç fakire düşücektir bu da motor için iyi olmaz diye düşünüyorum(
bunun yerine chip uygulamasını daha mantıklı buluyorum çünkü hem hava hem yakıt ayarları daha stabil oluyor
bunlar benim şahsi düşüncelerim yanlışım varsa bilgilendirirseniz sevinirim
1.6 Turbo Cosmo 272bg 360 nm forget piston ve piston kollari downpipe komple 76mm egzoz sistemi ve daha büyük intercoler
Yorum
-
Ynt: turbo wastegate ayarı
Evet arkadaslar bugün turbo üzerindeki isi kalkanini kaldirdim ve wastegatin ayarlanabildigini gordüm.sonrada vidayi 420 derece yani bir tam tur ve 6da 1 tur daha cevirdim bi fark olmadi bence. bir iki gun sonra biraz daha ayar verecem.bakalim nolcak
Yorum
-
Ynt: turbo wastegate ayarı
Orjinal yazı sahibi: mustafaEvet arkadaslar bugün turbo üzerindeki isi kalkanini kaldirdim ve wastegatin ayarlanabildigini gordüm.sonrada vidayi 420 derece yani bir tam tur ve 6da 1 tur daha cevirdim bi fark olmadi bence. bir iki gun sonra biraz daha ayar verecem.bakalim nolcak
1.6 Turbo Cosmo 272bg 360 nm forget piston ve piston kollari downpipe komple 76mm egzoz sistemi ve daha büyük intercoler
Yorum
-
Ynt: turbo wastegate ayarı
selam herkese .bu gün wastegate ayar somununu 1 tur daha sıktım.aslında toplamda 660 derecelik tur attırdım somuna.şimdilik arıza lambası falan yanmadı.şoyle bir gazladım sanırım sonuç tatminkar .keyiften 2000 -3000 devirde gelen o sesi bile kafaya takmadım...
Yorum
-
Ynt: turbo wastegate ayarı
Orjinal yazı sahibi: mustafaselam herkese .bu gün wastegate ayar somununu 1 tur daha sıktım.aslında toplamda 660 derecelik tur attırdım somuna.şimdilik arıza lambası falan yanmadı.şoyle bir gazladım sanırım sonuç tatminkar .keyiften 2000 -3000 devirde gelen o sesi bile kafaya takmadım...
1.6 Turbo Cosmo 272bg 360 nm forget piston ve piston kollari downpipe komple 76mm egzoz sistemi ve daha büyük intercoler
Yorum
-
Ynt: turbo wastegate ayarı
bahsettiğim sonuç subjektif inşallah yakında objektif bir değerlendirme yapacağım.daha önce test ettiğim yerlerde ivmelenmeyi kontrol edeceğim.ancak o zaman farkı net söyleyebilirim.ama yinede üst devirler canlandı gibi...
Yorum
Yorum