Direksiyonun yumukşaklığına hiç faydası olmazmı yani yay ve jantın
Olmaz olur mu jant ebadı büyüdükce lastik ebadı ve taban genişliği artar hiç 185 lastiğin sürtünme kat sayısı ile 255 lastiğin ki bir olur mu ayrıca büyük ebatlı jantın çağı daha büyük olduğu için ve 18 ile 20 jant arasında 12 kg en az fark olduğundan ötürü direksiyonda çok hafif belli belirsiz sertleşir ama yüksek hızlarda farkedilir bir hissiyat oluşturmaz kardeşim...
Bu nedenle artık yeni nesil arabalarda hıza duyarlı sertlik var direksiyonda...
Direksiyonun yumukşaklığına hiç faydası olmazmı yani yay ve jantın
Olmaz olur mu jant ebadı büyüdükce lastik ebadı ve taban genişliği artar hiç 185 lastiğin sürtünme kat sayısı ile 255 lastiğin ki bir olur mu ayrıca büyük ebatlı jantın çağı daha büyük olduğu için ve 18 ile 20 jant arasında 12 kg en az fark olduğundan ötürü direksiyonda çok hafif belli belirsiz sertleşir ama yüksek hızlarda farkedilir bir hissiyat oluşturmaz kardeşim...
Bu nedenle artık yeni nesil arabalarda hıza duyarlı sertlik var direksiyonda...
abi şimdi anıl kardeşimizin söylediği insignia için standart sunulan jantlar galiba onların hepsinin 17'' ler hariç 245 taban genişliği var, bu yüzden yol tutuşa, frenaja, performansa ya da yakıt tüketimine bir etkisi olmaz, tabi ağırlıkları artıığı için senin de dediğin gibi çok küçük değişiklikler olur ama o da devede kulak misali kalır kanaatindeyim... yay aracı yere yakınlaştırır, altına giren rüzgar azalır böylece araç daha hızlı ve daha az yakıt tüketerek gider, bunların bariz örnekleri mustang gibi amerikanların ferrarilerden kat kat fazla yakmaları, halbuki ferrari motoru daha güçlü ve büyük ama aerodinamik yapı iyi olduğu için, yani yaydan girersek konuya yere daha yakın oldukları için araç daha az yakıt tüketiyor... tabii ki 185 ile 255 lik lastik arasında dağlar kadar fark var, ama taban genişlemeden jant büyürse görüntüden başka bişey değişmez...
Direksiyonun yumukşaklığına hiç faydası olmazmı yani yay ve jantın
Olmaz olur mu jant ebadı büyüdükce lastik ebadı ve taban genişliği artar hiç 185 lastiğin sürtünme kat sayısı ile 255 lastiğin ki bir olur mu ayrıca büyük ebatlı jantın çağı daha büyük olduğu için ve 18 ile 20 jant arasında 12 kg en az fark olduğundan ötürü direksiyonda çok hafif belli belirsiz sertleşir ama yüksek hızlarda farkedilir bir hissiyat oluşturmaz kardeşim...
Bu nedenle artık yeni nesil arabalarda hıza duyarlı sertlik var direksiyonda...
abi şimdi anıl kardeşimizin söylediği insignia için standart sunulan jantlar galiba onların hepsinin 17'' ler hariç 245 taban genişliği var, bu yüzden yol tutuşa, frenaja, performansa ya da yakıt tüketimine bir etkisi olmaz, tabi ağırlıkları artıığı için senin de dediğin gibi çok küçük değişiklikler olur ama o da devede kulak misali kalır kanaatindeyim... yay aracı yere yakınlaştırır, altına giren rüzgar azalır böylece araç daha hızlı ve daha az yakıt tüketerek gider, bunların bariz örnekleri mustang gibi amerikanların ferrarilerden kat kat fazla yakmaları, halbuki ferrari motoru daha güçlü ve büyük ama aerodinamik yapı iyi olduğu için, yani yaydan girersek konuya yere daha yakın oldukları için araç daha az yakıt tüketiyor... tabii ki 185 ile 255 lik lastik arasında dağlar kadar fark var, ama taban genişlemeden jant büyürse görüntüden başka bişey değişmez...
Zaten taban genişliği jant ebatı ile doğru orantılı artıyor evet insignianın en küçük opsiyon jantında bile geniş taban lastik kullanılıyor yay konusu aracın direksiyonuna kesinlikle bir etkisi yok öyle bir şey düşünülerek takılması çok yanlış virajlarda esnemeyi engeller sürtünme katsayısını dahada düşürür ve araca olağandan daha alçak bir görüntü sunar...
insignia'yı cosmo alıyoruz ya abi şimdi, standart 245.45.18 var ama insignia 20 inç de abi 245.35.20 yani insignianın tabanı genişlemiyor profil düşüp jant büyüyor, yani sırf görüntü... tabi eğer farklı bir 19'' ya da 20'' düşünürse geniş tabanlı da alabilir, mesela seninki 255 abi taban daha geniş...
insignia'yı cosmo alıyoruz ya abi şimdi, standart 245.45.18 var ama insignia 20 inç de abi 245.35.20 yani insignianın tabanı genişlemiyor profil düşüp jant büyüyor, yani sırf görüntü... tabi eğer farklı bir 19'' ya da 20'' düşünürse geniş tabanlı da alabilir, mesela seninki 255 abi taban daha geniş...
Ama işte 20" janta 245 ten düşük taban olmuyor zaten bende onu diyorum küçük janta 16 janta 185 bile takarsın istersen 245 ama 20 ye 245 altı olmaz bende bunu demek istiyorum
insignia'yı cosmo alıyoruz ya abi şimdi, standart 245.45.18 var ama insignia 20 inç de abi 245.35.20 yani insignianın tabanı genişlemiyor profil düşüp jant büyüyor, yani sırf görüntü... tabi eğer farklı bir 19'' ya da 20'' düşünürse geniş tabanlı da alabilir, mesela seninki 255 abi taban daha geniş...
Ama işte 20" janta 245 ten düşük taban olmuyor zaten bende onu diyorum küçük janta 16 janta 185 bile takarsın istersen 245 ama 20 ye 245 altı olmaz bende bunu demek istiyorum
eyvallah abi aynen, hem olmaz hem de olsa bile çok çirkin bir görüntü olur abi
insignia'yı cosmo alıyoruz ya abi şimdi, standart 245.45.18 var ama insignia 20 inç de abi 245.35.20 yani insignianın tabanı genişlemiyor profil düşüp jant büyüyor, yani sırf görüntü... tabi eğer farklı bir 19'' ya da 20'' düşünürse geniş tabanlı da alabilir, mesela seninki 255 abi taban daha geniş...
Ama işte 20" janta 245 ten düşük taban olmuyor zaten bende onu diyorum küçük janta 16 janta 185 bile takarsın istersen 245 ama 20 ye 245 altı olmaz bende bunu demek istiyorum
eyvallah abi aynen, hem olmaz hem de olsa bile çok çirkin bir görüntü olur abi
Yazın büyük jant kalın taban kışın küçük jant ince taban
direksiyon yumuşaklığına çare yokmu 2 elle tutmasam yoldan çıkacağım
Hidrolik yağını yarıya indir
abi yok malesef işte sistem gerekiyor sizin araçlarda ki servolu direksiyon sürekli aynı performansı vermeye ayarlanmış hız arttıkca tekerin daha rahat haraket etmeside eklenince iyice pamuk oluyor malesef...
tamam abi bekliyoruz merakla, ama hakkaten direksiyon yumuşak dediğiniz haklı abi ama güvensizlik hissettirmiyor, ayrıca yüksek hızda bayağı bir sertleşiyor, 230 km gibi hızlarda, bayağı bir hissedilir sertlik, tecrübeyle sabit
Orjinal yazı sahibi: DiaDavidoff
Hidrolik yağını yarıya indir
abi ben söyleyecektim de vazgeçtim benden çok yaşayacaksın
tamam abi bekliyoruz merakla, ama hakkaten direksiyon yumuşak dediğiniz haklı abi ama güvensizlik hissettirmiyor, ayrıca yüksek hızda bayağı bir sertleşiyor, 230 km gibi hızlarda, bayağı bir hissedilir sertlik, tecrübeyle sabit
Orjinal yazı sahibi: DiaDavidoff
Hidrolik yağını yarıya indir
abi ben söyleyecektim de vazgeçtim benden çok yaşayacaksın
Yüksek hızda dediğim gibi hıza duyarlı sertlik sistemi yok ise daha çok yumuşar Faruk şöyle ki aracın yüksek hızda altına aldığı havadan dolayı lasstiklerin yere teması hız arttıkca azalır...
Belki sen hız arttıkca direksiyonu daha sıkı tutuyorsun sana öyle gelmiş olabilir
tamam abi bekliyoruz merakla, ama hakkaten direksiyon yumuşak dediğiniz haklı abi ama güvensizlik hissettirmiyor, ayrıca yüksek hızda bayağı bir sertleşiyor, 230 km gibi hızlarda, bayağı bir hissedilir sertlik, tecrübeyle sabit
Orjinal yazı sahibi: DiaDavidoff
Hidrolik yağını yarıya indir
abi ben söyleyecektim de vazgeçtim benden çok yaşayacaksın
Yüksek hızda dediğim gibi hıza duyarlı sertlik sistemi yok ise daha çok yumuşar Faruk şöyle ki aracın yüksek hızda altına aldığı havadan dolayı lasstiklerin yere teması hız arttıkca azalır...
Belki sen hız arttıkca direksiyonu daha sıkı tutuyorsun sana öyle gelmiş olabilir
benim hidrolik yağı da azaldı galiba abi, ondan da biraz sert hissediyorum direksiyonu, ama dediğin doğru 230 km ile giderken ahtapot gibi yapışıyorum direksiyona hatta o kadar konsantre oluyorum ki, uzun süre hızlı gittikten sonra kendimi salınca kolum ağrıyor
Yorum