Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Yaylanmak isteyenlere alternatifler

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #46
    Ynt: Yaylanmak isteyenlere alternatifler

    Direksiyonun yumukşaklığına hiç faydası olmazmı yani yay ve jantın
    2016 w205 AMG

    Yorum


    • #47
      Ynt: Yaylanmak isteyenlere alternatifler

      Orjinal yazı sahibi: aRsLan
      Direksiyonun yumukşaklığına hiç faydası olmazmı yani yay ve jantın
      Olmaz olur mu jant ebadı büyüdükce lastik ebadı ve taban genişliği artar hiç 185 lastiğin sürtünme kat sayısı ile 255 lastiğin ki bir olur mu ayrıca büyük ebatlı jantın çağı daha büyük olduğu için ve 18 ile 20 jant arasında 12 kg en az fark olduğundan ötürü direksiyonda çok hafif belli belirsiz sertleşir ama yüksek hızlarda farkedilir bir hissiyat oluşturmaz kardeşim...
      Bu nedenle artık yeni nesil arabalarda hıza duyarlı sertlik var direksiyonda...

      Yorum


      • #48
        Ynt: Yaylanmak isteyenlere alternatifler

        Orjinal yazı sahibi: DiaDavidoff
        Orjinal yazı sahibi: aRsLan
        Direksiyonun yumukşaklığına hiç faydası olmazmı yani yay ve jantın
        Olmaz olur mu jant ebadı büyüdükce lastik ebadı ve taban genişliği artar hiç 185 lastiğin sürtünme kat sayısı ile 255 lastiğin ki bir olur mu ayrıca büyük ebatlı jantın çağı daha büyük olduğu için ve 18 ile 20 jant arasında 12 kg en az fark olduğundan ötürü direksiyonda çok hafif belli belirsiz sertleşir ama yüksek hızlarda farkedilir bir hissiyat oluşturmaz kardeşim...
        Bu nedenle artık yeni nesil arabalarda hıza duyarlı sertlik var direksiyonda...
        abi şimdi anıl kardeşimizin söylediği insignia için standart sunulan jantlar galiba onların hepsinin 17'' ler hariç 245 taban genişliği var, bu yüzden yol tutuşa, frenaja, performansa ya da yakıt tüketimine bir etkisi olmaz, tabi ağırlıkları artıığı için senin de dediğin gibi çok küçük değişiklikler olur ama o da devede kulak misali kalır kanaatindeyim... yay aracı yere yakınlaştırır, altına giren rüzgar azalır böylece araç daha hızlı ve daha az yakıt tüketerek gider, bunların bariz örnekleri mustang gibi amerikanların ferrarilerden kat kat fazla yakmaları, halbuki ferrari motoru daha güçlü ve büyük ama aerodinamik yapı iyi olduğu için, yani yaydan girersek konuya yere daha yakın oldukları için araç daha az yakıt tüketiyor... tabii ki 185 ile 255 lik lastik arasında dağlar kadar fark var, ama taban genişlemeden jant büyürse görüntüden başka bişey değişmez...

        Yorum


        • #49
          Ynt: Yaylanmak isteyenlere alternatifler

          Orjinal yazı sahibi: 35OFT23
          Orjinal yazı sahibi: DiaDavidoff
          Orjinal yazı sahibi: aRsLan
          Direksiyonun yumukşaklığına hiç faydası olmazmı yani yay ve jantın
          Olmaz olur mu jant ebadı büyüdükce lastik ebadı ve taban genişliği artar hiç 185 lastiğin sürtünme kat sayısı ile 255 lastiğin ki bir olur mu ayrıca büyük ebatlı jantın çağı daha büyük olduğu için ve 18 ile 20 jant arasında 12 kg en az fark olduğundan ötürü direksiyonda çok hafif belli belirsiz sertleşir ama yüksek hızlarda farkedilir bir hissiyat oluşturmaz kardeşim...
          Bu nedenle artık yeni nesil arabalarda hıza duyarlı sertlik var direksiyonda...
          abi şimdi anıl kardeşimizin söylediği insignia için standart sunulan jantlar galiba onların hepsinin 17'' ler hariç 245 taban genişliği var, bu yüzden yol tutuşa, frenaja, performansa ya da yakıt tüketimine bir etkisi olmaz, tabi ağırlıkları artıığı için senin de dediğin gibi çok küçük değişiklikler olur ama o da devede kulak misali kalır kanaatindeyim... yay aracı yere yakınlaştırır, altına giren rüzgar azalır böylece araç daha hızlı ve daha az yakıt tüketerek gider, bunların bariz örnekleri mustang gibi amerikanların ferrarilerden kat kat fazla yakmaları, halbuki ferrari motoru daha güçlü ve büyük ama aerodinamik yapı iyi olduğu için, yani yaydan girersek konuya yere daha yakın oldukları için araç daha az yakıt tüketiyor... tabii ki 185 ile 255 lik lastik arasında dağlar kadar fark var, ama taban genişlemeden jant büyürse görüntüden başka bişey değişmez...
          Zaten taban genişliği jant ebatı ile doğru orantılı artıyor evet insignianın en küçük opsiyon jantında bile geniş taban lastik kullanılıyor yay konusu aracın direksiyonuna kesinlikle bir etkisi yok öyle bir şey düşünülerek takılması çok yanlış virajlarda esnemeyi engeller sürtünme katsayısını dahada düşürür ve araca olağandan daha alçak bir görüntü sunar...

          Yorum


          • #50
            Ynt: Yaylanmak isteyenlere alternatifler

            insignia'yı cosmo alıyoruz ya abi şimdi, standart 245.45.18 var ama insignia 20 inç de abi 245.35.20 yani insignianın tabanı genişlemiyor profil düşüp jant büyüyor, yani sırf görüntü... tabi eğer farklı bir 19'' ya da 20'' düşünürse geniş tabanlı da alabilir, mesela seninki 255 abi taban daha geniş...

            Yorum


            • #51
              Ynt: Yaylanmak isteyenlere alternatifler

              Orjinal yazı sahibi: 35OFT23
              insignia'yı cosmo alıyoruz ya abi şimdi, standart 245.45.18 var ama insignia 20 inç de abi 245.35.20 yani insignianın tabanı genişlemiyor profil düşüp jant büyüyor, yani sırf görüntü... tabi eğer farklı bir 19'' ya da 20'' düşünürse geniş tabanlı da alabilir, mesela seninki 255 abi taban daha geniş...
              Ama işte 20" janta 245 ten düşük taban olmuyor zaten bende onu diyorum küçük janta 16 janta 185 bile takarsın istersen 245 ama 20 ye 245 altı olmaz bende bunu demek istiyorum

              Yorum


              • #52
                Ynt: Yaylanmak isteyenlere alternatifler

                Orjinal yazı sahibi: DiaDavidoff
                Orjinal yazı sahibi: 35OFT23
                insignia'yı cosmo alıyoruz ya abi şimdi, standart 245.45.18 var ama insignia 20 inç de abi 245.35.20 yani insignianın tabanı genişlemiyor profil düşüp jant büyüyor, yani sırf görüntü... tabi eğer farklı bir 19'' ya da 20'' düşünürse geniş tabanlı da alabilir, mesela seninki 255 abi taban daha geniş...
                Ama işte 20" janta 245 ten düşük taban olmuyor zaten bende onu diyorum küçük janta 16 janta 185 bile takarsın istersen 245 ama 20 ye 245 altı olmaz bende bunu demek istiyorum
                eyvallah abi aynen, hem olmaz hem de olsa bile çok çirkin bir görüntü olur abi

                Yorum


                • #53
                  Ynt: Yaylanmak isteyenlere alternatifler

                  Orjinal yazı sahibi: 35OFT23
                  Orjinal yazı sahibi: DiaDavidoff
                  Orjinal yazı sahibi: 35OFT23
                  insignia'yı cosmo alıyoruz ya abi şimdi, standart 245.45.18 var ama insignia 20 inç de abi 245.35.20 yani insignianın tabanı genişlemiyor profil düşüp jant büyüyor, yani sırf görüntü... tabi eğer farklı bir 19'' ya da 20'' düşünürse geniş tabanlı da alabilir, mesela seninki 255 abi taban daha geniş...
                  Ama işte 20" janta 245 ten düşük taban olmuyor zaten bende onu diyorum küçük janta 16 janta 185 bile takarsın istersen 245 ama 20 ye 245 altı olmaz bende bunu demek istiyorum
                  eyvallah abi aynen, hem olmaz hem de olsa bile çok çirkin bir görüntü olur abi
                  Yazın büyük jant kalın taban kışın küçük jant ince taban

                  Yorum


                  • #54
                    Ynt: Yaylanmak isteyenlere alternatifler

                    direksiyon yumuşaklığına çare yokmu 2 elle tutmasam yoldan çıkacağım


                    2010 1.6 T Cosmo Beyaz + chip + ben

                    Yorum


                    • #55
                      Ynt: Yaylanmak isteyenlere alternatifler

                      Orjinal yazı sahibi: dragon_10
                      direksiyon yumuşaklığına çare yokmu 2 elle tutmasam yoldan çıkacağım
                      direksiyonun yüksekliğini azaltıp dizden destek alacaksın abi

                      Yorum


                      • #56
                        Ynt: Yaylanmak isteyenlere alternatifler

                        oda güzelmiş valla alışamadım araca fotolar geliyor konu açıyorum bakalım )


                        2010 1.6 T Cosmo Beyaz + chip + ben

                        Yorum


                        • #57
                          Ynt: Yaylanmak isteyenlere alternatifler

                          Orjinal yazı sahibi: dragon_10
                          direksiyon yumuşaklığına çare yokmu 2 elle tutmasam yoldan çıkacağım
                          Hidrolik yağını yarıya indir
                          abi yok malesef işte sistem gerekiyor sizin araçlarda ki servolu direksiyon sürekli aynı performansı vermeye ayarlanmış hız arttıkca tekerin daha rahat haraket etmeside eklenince iyice pamuk oluyor malesef...

                          Yorum


                          • #58
                            Ynt: Yaylanmak isteyenlere alternatifler

                            tamam abi bekliyoruz merakla, ama hakkaten direksiyon yumuşak dediğiniz haklı abi ama güvensizlik hissettirmiyor, ayrıca yüksek hızda bayağı bir sertleşiyor, 230 km gibi hızlarda, bayağı bir hissedilir sertlik, tecrübeyle sabit

                            Orjinal yazı sahibi: DiaDavidoff
                            Hidrolik yağını yarıya indir
                            abi ben söyleyecektim de vazgeçtim benden çok yaşayacaksın

                            Yorum


                            • #59
                              Ynt: Yaylanmak isteyenlere alternatifler

                              Orjinal yazı sahibi: 35OFT23
                              tamam abi bekliyoruz merakla, ama hakkaten direksiyon yumuşak dediğiniz haklı abi ama güvensizlik hissettirmiyor, ayrıca yüksek hızda bayağı bir sertleşiyor, 230 km gibi hızlarda, bayağı bir hissedilir sertlik, tecrübeyle sabit

                              Orjinal yazı sahibi: DiaDavidoff
                              Hidrolik yağını yarıya indir
                              abi ben söyleyecektim de vazgeçtim benden çok yaşayacaksın
                              Yüksek hızda dediğim gibi hıza duyarlı sertlik sistemi yok ise daha çok yumuşar Faruk şöyle ki aracın yüksek hızda altına aldığı havadan dolayı lasstiklerin yere teması hız arttıkca azalır...
                              Belki sen hız arttıkca direksiyonu daha sıkı tutuyorsun sana öyle gelmiş olabilir

                              Yorum


                              • #60
                                Ynt: Yaylanmak isteyenlere alternatifler

                                Orjinal yazı sahibi: DiaDavidoff
                                Orjinal yazı sahibi: 35OFT23
                                tamam abi bekliyoruz merakla, ama hakkaten direksiyon yumuşak dediğiniz haklı abi ama güvensizlik hissettirmiyor, ayrıca yüksek hızda bayağı bir sertleşiyor, 230 km gibi hızlarda, bayağı bir hissedilir sertlik, tecrübeyle sabit

                                Orjinal yazı sahibi: DiaDavidoff
                                Hidrolik yağını yarıya indir
                                abi ben söyleyecektim de vazgeçtim benden çok yaşayacaksın
                                Yüksek hızda dediğim gibi hıza duyarlı sertlik sistemi yok ise daha çok yumuşar Faruk şöyle ki aracın yüksek hızda altına aldığı havadan dolayı lasstiklerin yere teması hız arttıkca azalır...
                                Belki sen hız arttıkca direksiyonu daha sıkı tutuyorsun sana öyle gelmiş olabilir
                                benim hidrolik yağı da azaldı galiba abi, ondan da biraz sert hissediyorum direksiyonu, ama dediğin doğru 230 km ile giderken ahtapot gibi yapışıyorum direksiyona hatta o kadar konsantre oluyorum ki, uzun süre hızlı gittikten sonra kendimi salınca kolum ağrıyor

                                Yorum

                                İşleniyor...
                                X