Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Yaylanmak isteyenlere alternatifler

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Yaylanmak isteyenlere alternatifler

    Arkadaslar daha iyi yaylanmak isteyenlere alternatifler de mevcut. Bunlardan biri de eibach yay ve bilstein amortisorlerle bu isi yapmak. Konfordan ödün vermeden daha iyi suspansiyon yapmak.

    Çünkü sadece yay degisimi yapmak bazen sert ve yüksek yukler nedeniyle orjinal amortisorde olumsuz etkiler olustrurabilir. Oysaki yüksek yukler için yayları amortisorler ile desteklemek her zaman daha iyidir.
    Aşağıdaki linkdeki Kit'de buna iyi bir ornek.



    Aşağıdaki linkden görüldüğü üzere coilover uygulamalarida var. Ancak bunlar oldukça pahalı.



    Bilstein ve brembo Türkiye dıştan. Rotas. Opel odak a gelmeden cevizlibag dan saga donuldugunde Topkapı sanayi sitesi girişinde. Telefonla bilgi sorabilirsiniz. http://www.rotas.com.tr/



    2015 Opel Mokka 1.6 CDTI Cosmo

  • #2
    Ynt: Yaylanmak isteyenlere alternatifler

    Gökhan abi benim her zaman savunduğum bir konudur ki yay takılıyorsa yaya uygun birde spor amortisör takılmasıdır mesela ben bundan iki önceki aracımda yay artı 18" jant ile beraber orjinal amortisör hasar görüyordu tabi kule gergimde vardı aşırı deformelere sebep olabiliyor bazı sürüş anlarında,
    ondan sonrasında eibach yay + Koni spor ayarlanabilir amortisör + kule gergisi kombinasyonu yaptım ondan sonra hem arabanın konforu hem yol tutuşu muazzam bir hal aldı tekrar bilstein amortisör kitleri çok profesyonel olmakla beraber fiyatıda baya yükseklerde paylaşım çok güzel ve sağlıklı bilgi konu ile ilgilenen arkadaşlara baya faydası olacaktır abi...

    Yorum


    • #3
      Ynt: Yaylanmak isteyenlere alternatifler

      Opel zaten bayağı sert degılmı yay takılınca dahamı sert oluyor araba? Ya da bu yay ne işe yarar arabada bu konuda hiç bilgim yok vallahı sadece görüntü içinmi . mısal bu opelın en ufak cukuru ıcerıye hıssettırmesını nasıl engellerız. tak tuk butun kasıslerı arabada hıssedılıyor yay buna çözüm olurmu .
      2011/1.6T 180 hp/Karbon Siyah/Cosmo/Dvd 800/ 19" /Multimedia Box/Led Aydınlatma/SprintBooster

      Yorum


      • #4
        Ynt: Yaylanmak isteyenlere alternatifler

        Orjinal yazı sahibi: iatros
        Opel zaten bayağı sert degılmı yay takılınca dahamı sert oluyor araba? Ya da bu yay ne işe yarar arabada bu konuda hiç bilgim yok vallahı sadece görüntü içinmi . mısal bu opelın en ufak cukuru ıcerıye hıssettırmesını nasıl engellerız. tak tuk butun kasıslerı arabada hıssedılıyor yay buna çözüm olurmu .
        Ömür kardeşim yayın amacı aracın sertliğini azaltmak değil bilakis sertliğini arttırmaktır normal esneme olayını minimuma indirgeyip virajlara giriş esnasında aracın yana yatmasını ve dengesini kaybetmesini engeller buna rağmen aracın esneme payının azalması çukurlara girdiğinde daha fazla tepkiye maruz kalmasına neden olur,
        amortisörler ise arac bir tarafa yatmaya başladığında yattığı tarafı kuvvetlice desteklemekle beraber yayın işlevine yardımcı olur etkiye tepki vererek anlık esnemelerde aracı toparlar spor yaylarda yaya daha fazla destek olarak yayın oluşturduğu fazla sertliğide absorte eder...

        Edit : Yayın bir artısı daha bence en öenmlilerinden aracı 3 cm daha yere yakınlaştırır ve sürtünme katsayısını dahada düşürür bununla beraber araba yere yapışmış şekilde giderek harikada bir görüntü oluşturur...

        Yorum


        • #5
          Ynt: Yaylanmak isteyenlere alternatifler

          Tesekkurler Emre. Aftermarket ürünleri oldukça arttı. Modifiksyon yapılacaksa en iyisinin yapılması gerektiğini düşünüyorum. Tek basına yay uzun vadede araca zarar verebiliyor. Bu yüzden yay+amortisor değiştirmek en iyi çözüm. Bilstein pahalidir ama her kurusnunun hakkını verir.
          2015 Opel Mokka 1.6 CDTI Cosmo

          Yorum


          • #6
            Ynt: Yaylanmak isteyenlere alternatifler

            Orjinal yazı sahibi: DiaDavidoff
            Orjinal yazı sahibi: iatros
            Opel zaten bayağı sert degılmı yay takılınca dahamı sert oluyor araba? Ya da bu yay ne işe yarar arabada bu konuda hiç bilgim yok vallahı sadece görüntü içinmi . mısal bu opelın en ufak cukuru ıcerıye hıssettırmesını nasıl engellerız. tak tuk butun kasıslerı arabada hıssedılıyor yay buna çözüm olurmu .
            Ömür kardeşim yayın amacı aracın sertliğini azaltmak değil bilakis sertliğini arttırmaktır normal esneme olayını minimuma indirgeyip virajlara giriş esnasında aracın yana yatmasını ve dengesini kaybetmesini engeller buna rağmen aracın esneme payının azalması çukurlara girdiğinde daha fazla tepkiye maruz kalmasına neden olur,
            amortisörler ise arac bir tarafa yatmaya başladığında yattığı tarafı kuvvetlice desteklemekle beraber yayın işlevine yardımcı olur etkiye tepki vererek anlık esnemelerde aracı toparlar spor yaylarda yaya daha fazla destek olarak yayın oluşturduğu fazla sertliğide absorte eder...
            Eyvallah Emre teşekkür ederim Bana göre değil yani bu yay onu anladım Bu yollara bırde yay takarsak arabadakı tangırtılardan ya arabayı yakarım ben ya satarım bu aralar tak tuk ses gelıyor zaten
            2011/1.6T 180 hp/Karbon Siyah/Cosmo/Dvd 800/ 19" /Multimedia Box/Led Aydınlatma/SprintBooster

            Yorum


            • #7
              Ynt: Yaylanmak isteyenlere alternatifler

              Orjinal yazı sahibi: turquaz72
              Tesekkurler Emre. Aftermarket ürünleri oldukça arttı. Modifiksyon yapılacaksa en iyisinin yapılması gerektiğini düşünüyorum. Tek basına yay uzun vadede araca zarar verebiliyor. Bu yüzden yay+amortisor değiştirmek en iyi çözüm. Bilstein pahalidir ama her kurusnunun hakkını verir.
              Veriyor abi onu biliyorum bi aracıma komple yay 4 amortisör taktırmıştım taktırmamala beraber iyi bir müşteri çıkıp satmam bir oldu tadını çıkartamamıştım bu işler çok incelik isteyen kaba işler bu nedenle dediğin gibi çok iyi kombinasyonlar ve birbirine adapte olabilen ürünler tercih edilmeli kaş yapalım derken göz çıkma olasılığı yüksek oluyor sonrasında...

              Yorum


              • #8
                Ynt: Yaylanmak isteyenlere alternatifler

                Orjinal yazı sahibi: iatros
                Orjinal yazı sahibi: DiaDavidoff
                Orjinal yazı sahibi: iatros
                Opel zaten bayağı sert degılmı yay takılınca dahamı sert oluyor araba? Ya da bu yay ne işe yarar arabada bu konuda hiç bilgim yok vallahı sadece görüntü içinmi . mısal bu opelın en ufak cukuru ıcerıye hıssettırmesını nasıl engellerız. tak tuk butun kasıslerı arabada hıssedılıyor yay buna çözüm olurmu .
                Ömür kardeşim yayın amacı aracın sertliğini azaltmak değil bilakis sertliğini arttırmaktır normal esneme olayını minimuma indirgeyip virajlara giriş esnasında aracın yana yatmasını ve dengesini kaybetmesini engeller buna rağmen aracın esneme payının azalması çukurlara girdiğinde daha fazla tepkiye maruz kalmasına neden olur,
                amortisörler ise arac bir tarafa yatmaya başladığında yattığı tarafı kuvvetlice desteklemekle beraber yayın işlevine yardımcı olur etkiye tepki vererek anlık esnemelerde aracı toparlar spor yaylarda yaya daha fazla destek olarak yayın oluşturduğu fazla sertliğide absorte eder...
                Eyvallah Emre teşekkür ederim Bana göre değil yani bu yay onu anladım Bu yollara bırde yay takarsak arabadakı tangırtılardan ya arabayı yakarım ben ya satarım bu aralar tak tuk ses gelıyor zaten
                Yok kardeşim yay olayı bizim ülkemiz yolları için biraz fazla fantastik oluyor ama güzelde oluyor özellikle kapışma anında virajlarda büyük üstünlüğe sebep oluyor


                Edit : Yayın bir artısı daha bence en öenmlilerinden aracı 3 cm daha yere yakınlaştırır ve sürtünme katsayısını dahada düşürür bununla beraber araba yere yapışmış şekilde giderek harikada bir görüntü oluşturur...

                Yorum


                • #9
                  Ynt: Yaylanmak isteyenlere alternatifler

                  Ömür,

                  Emre çok iyi açıklamış. Konfor için ayrıca lastikte çok önemli. 16 inch üzeri lastiklerde yanak kalınlığı düşer. Bu durumda konforu etkiliyor. Öte yandan amortisorun iyi olmasıda kötü yollarda yayın oluşturacağı esnemeleri daha konforlu sonumler.
                  2015 Opel Mokka 1.6 CDTI Cosmo

                  Yorum


                  • #10
                    Ynt: Yaylanmak isteyenlere alternatifler

                    Orjinal yazı sahibi: turquaz72
                    Ömür,

                    Emre çok iyi açıklamış. Konfor için ayrıca lastikte çok önemli. 16 inch üzeri lastiklerde yanak kalınlığı düşer. Bu durumda konforu etkiliyor. Öte yandan amortisorun iyi olmasıda kötü yollarda yayın oluşturacağı esnemeleri daha konforlu sonumler.
                    Lastik olayı zaten Gökhan abi Yayın yarısıdır bana göre Bi arabanın konforunu yay + lastik yanak kalınlığı %50 olarak paylaşırlar bu ikisinide amortisör destekler...

                    Yorum


                    • #11
                      Ynt: Yaylanmak isteyenlere alternatifler

                      Aracın yüksekliğinin düşürülmesi ağırlık merkezini yere daha yaklaştırır. Bu durum aracın devrilmesini zorlaştırır. Aracın yol tutuşuyor artar, öte yandan konfor bir miktar azalabilir. Go kart gibi
                      2015 Opel Mokka 1.6 CDTI Cosmo

                      Yorum


                      • #12
                        Ynt: Yaylanmak isteyenlere alternatifler

                        Yahu misal mercedes c 180 le deneme sürüşüne çıkmıştım insignia almadan önce tren yolu ustunden gecmek gerekıyordu bayıden yanımdakı adam gaza basın fren yapmaya gerek yok dedı sasırdım Allah tangır tungur gırıcez sımdı dedım cok yumusak bır sekılde gectık gıttık Öyle olması için ne yapıcaz arabaya, yoksa illa mercedesmı alıcaz
                        2011/1.6T 180 hp/Karbon Siyah/Cosmo/Dvd 800/ 19" /Multimedia Box/Led Aydınlatma/SprintBooster

                        Yorum


                        • #13
                          Ynt: Yaylanmak isteyenlere alternatifler

                          Orjinal yazı sahibi: iatros
                          Yahu misal mercedes c 180 le deneme sürüşüne çıkmıştım insignia almadan önce tren yolu ustunden gecmek gerekıyordu bayıden yanımdakı adam gaza basın fren yapmaya gerek yok dedı sasırdım Allah tangır tungur gırıcez sımdı dedım cok yumusak bır sekılde gectık gıttık Öyle olması için ne yapıcaz arabaya, yoksa illa mercedesmı alıcaz
                          Kullandığın mercedesin jantları muhtemelen 16- veya 17 ve lastik yanağı en az 55 tir ayrıca mercedesin amortisör kavramı çok gelişmiş çok üst düzey diyebilirim

                          Yorum


                          • #14
                            Ynt: Yaylanmak isteyenlere alternatifler

                            Orjinal yazı sahibi: iatros
                            Yahu misal mercedes c 180 le deneme sürüşüne çıkmıştım insignia almadan önce tren yolu ustunden gecmek gerekıyordu bayıden yanımdakı adam gaza basın fren yapmaya gerek yok dedı sasırdım Allah tangır tungur gırıcez sımdı dedım cok yumusak bır sekılde gectık gıttık Öyle olması için ne yapıcaz arabaya, yoksa illa mercedesmı alıcaz
                            Ömür sende 45 yanak var lastikte mercedes te en az 55 vardır...

                            Yorum


                            • #15
                              Ynt: Yaylanmak isteyenlere alternatifler

                              Büyük jant ince yanak lastik görüntü olarak her ne kadar mükemmel görüntüyü temsil etsede küçük jant ve kalın yanak lastikte konforu temsil eder ki mercedes , bmw hep araclarını 16 janttan sunarlar piyasaya...

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X