düz yolda stock iken 210 km/h civarı hızları görüyordu
Duyuru
Collapse
No announcement yet.
Insignia 1.6 CDTI Yazılım Stage1
Collapse
X
-
Orjinal yazı sahibi: hsn_gok View Postdüz yolda stock iken 210 km/h civarı hızları görüyordu
- Beğenmeler 1
Yorum
-
Orjinal yazı sahibi: kemal6190 View Post
Selam uzun zaman gecti yazilimli araciniz hala duruyor mu ? Yazilimdan hala memnunmusunuz ? Yazilimli olarak kac bin km yol yaptiniz acaba ? Bende 2014 2.0 140 disel ps insigniaya yaptirmayi düsünüyorum . Avusturya da yasadigim icin biraz cekimserim Türkiye ye gelip yaptiripta daha sonra ariza cikartirsa yazilimi geride döndüremem diye düsünüyorum yardimci olurmusunuz ? Cok fazla güc beklentim yok sadece uzun vadede sorunsuz sürmek istiyorum. Btg ve ingiletre sitesine baktim 140 dan 190 ps oluyor torkta 350 den 420 nm tork bu degerler sorun cikartirmi cok gibi geldi bana simdiden tesekkür ederim.
Yorum
-
Performans artışı isteyen arkadaşların amaçlarını merak ediyorum Insginia araçları yarış, otobanda slalom ya da drag yarışlarında kullanmıyoruz değil mi. Araçların mevcut performansları günlük kullanım için bence gayet de yeterli, yetmiyor demek için bahsettiğim gibi bir kullanım gerekir diye düşünüyorum. Yoksa 5 kişi full araçla yokuş yukarı 200 yapmıyor abi diyerek modifiye düşünmüyoruz sanırım. Aracın performansını yeterli bulmayanlar için şunu söyleyeyim, chip, tuning filan ile uğraşacağınıza mesela Subaru Imreza Turbo gibi 280 HP'lik ama çok hafif araçlar almak daha mantıklı değil mi.
Ben bu aracı konfor ve güvenliği için aldım, trafikte olmasa bile aracı ağır ve sakin kullanıyorum zira araba bunu getiriyor zaten. Amaç hız, sürat, vb. ise Subaru ya da Gold GTI gibi spor araç almak ya da para imkan veriyorsa M3-M5 gibi gerçek spor arabalar almak daha doğru geliyor. Insignia 1.6 CDTI yakıta kıyıp gaza basarsanız canavar gibi gidiyor bence.
- Beğenmeler 1
Yorum
-
Kısaca şöyle söyleyeyim sayın hakkan, insanlar Insignia'nın motor gücünün tasarımıyla aynı orantıda olmasını, tasarımı gibi tatmin etmesini istiyorlar. Ancak hafiflik konusunda size katılıyorum. Insignia'da motorlar zaten yeterince güçlü ama araçlar ağır. Önce hafifletmek gerekiyor. Mesela Cosmo olması şart değil Edition Elegance düz vites 1.6 dizel bir Insignia alınıp proje aracı yapılabilir.
Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc
- Beğenmeler 1
Yorum
-
Ben de 2 noktada yorum yapmak isterim.
Birinisi, yazılımlı motorla, yazılım yapılmamış başka bir motoru kıyaslamak bana abesle iştigal geliyor. Hatta komik geliyor. Örneğin x kişisi 1.4T 140ps'e chip yaptırmış, forumlara girip "1.6T 180ps'den daha hızlı oldu" diyor. Yahu 180ps yazılım yaptırsan araç 220ps olacak. Karşılaştırmanın ne gereği var?
İkincisi, ben "araca özel yazılım" işini de anlamış değilim. Sonuçta bu motorlar aynı değil mi; neden A aracına farklı, B aracına farklı yazılım yapılıyor? Ve neye dayanarak yapılıyor? Araç üzerindeki turbonun optimal basınç değerini (üretimden kaynaklı ufak farklar olabilir) falan buluyor diyeceğim ama o kadar teknoloji/yetenek var mı bu chip tuning firmalarında? Sanmıyorum... Yani bana 1.6 CDTI 136ps Opel motoru için 1 yazılım olması ve her araca bunun yüklenmesi daha mantıklı geliyor.
Yorum
-
Orjinal yazı sahibi: ufukkk View Postİkincisi, ben "araca özel yazılım" işini de anlamış değilim. Sonuçta bu motorlar aynı değil mi; neden A aracına farklı, B aracına farklı yazılım yapılıyor? Ve neye dayanarak yapılıyor? Araç üzerindeki turbonun optimal basınç değerini (üretimden kaynaklı ufak farklar olabilir) falan buluyor diyeceğim ama o kadar teknoloji/yetenek var mı bu chip tuning firmalarında? Sanmıyorum... Yani bana 1.6 CDTI 136ps Opel motoru için 1 yazılım olması ve her araca bunun yüklenmesi daha mantıklı geliyor.
Tamam araç ağır ama bence yeterince canlı, kalkışlarda gazı dipleyin bakalım ne oluyor, 1-2 sn sonra araba kopup gidiyor. Tabii bunun yakıt bedelini ödemek kaydıyla. Ama çip uygulatır bir de yüksek performansa ayaralrsanız o kalkışlarda araca fabrika tasarımı dışı yük bindiğinden yürüyen aksamdan motora kadar her yer zarar görüyor.
Çip uygulatıp performansı minimal arttırarak nefsi köreltmek mümkün ama ne olursa olsun Motor ya da ateşleme sistemi değişmedikçe gücü arttırıp da yakıtı düşürmek fizik kanunlarına aykırı. Çip tuning firmalarının bu konudaki iddiaları ve ilanlarının hiç birine inanmıyorum açıkçası.
Yorum
-
Açıklamanız için teşekkürler, doğru da bir açıklama olmuş fakat siz "isteğe göre yazılım"ı açıklamışsınız, o konuda hemfikiriz. Fakat bazı arkadaşlar, aynı motora sahip olsa ve kullanıcıların beklentileri aynı bile olsa her araca özel farklı yazılım yapılması gerektiğini yazmışlar, ben o noktayı anlayamadım.
Yani mantıklı olan 1 motor için 2-3 farklı "set-up" (az/orta/yüksek güç artışı) olması ve isteğe göre yüklenmesidir. "Her araca özel yazılım" bana mantıklı gelmiyor.
Yorum
-
Sorunlarla karşılaşma ihtimali içinde çok fazla parametre içeriyor. Motorun parçalarında hangi metal alaşımın kullanıldığı, fabrikanın o yazılımı yaparken hangi amacı güttüğü, veya o motorun potansiyelinin hangi amaçla ve hangi verimle piyasaya sürüldüğü gibi. Önceki aracım olan Megane 2'yi 6 yıl ve 100.000 km civarı yazılımlı kullandım. 100 beygir ve 200 Nm torku olan bu 1.5 dCi motorun potansiyelinin çok yüksek olduğunu ve ekonomik amaçla üretildiğini bildiğimden gönül rahatlığıyla ama sadece canlandıracak kadar yani %15-20 civarı güç artışı yapacak kadar uygulama yaptırdım. Sonuçta aracı satarken motoru saat gibi tıkır tıkır sorunsuz çalışıyordu.
Opel'in 1.6 CDTi motorunun ise mazisi o kadar eski değil. Her ne kadar yoğun kullanılan şirket araçları sayesinde yüksek kilometreleri rahatça görebildiğini bilsek de bu motorun 110 beygirlik ekonomi versiyonu, standart 136 beygir versiyonu, ve daha fazla güç için çift turbolu 160 beygirlik versiyonunun olması 136'lık versiyonda acaba sonuna kadar kullandılar mı şüphesi yaratabiliyor. Tabi bunların sadece pazarlama amaçlı çeşitlendirilmiş olabileceğini de unutmayalım. Sonuç olarak aynı blok çift turboda da kullanılıyorsa sağlamdır düşüncesiyle abartılmadan tatlı bir yazılım yapılabilir. Yapısal güçlendirmeye gidilmeden her parçanın daha çabuk eskiyeceği hatta motor gücünün hakkı verilerek gaza basılırsa çok daha çabuk eskiyeceği şüphesiz bir gerçek.
Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc
- Beğenmeler 1
Yorum
-
HaniBanaDemiş çok güzel açıklamış. Her ne kadar somut rakamlar/oranlar konuşmak mümkün olmasa da, motoru normalden daha fazla güç üretmeye zorladığınız için, chip tuning sonrası sorun yaşama ihtimali elbette artıyor. Bunun için, chip tuning'de mütevazı değerlerde kalmak, chip tuning'den sonra aracı sürekli yüklenerek kullanmamak ve yağ bakımlarını daha sık yapmak gerek.
- Beğenmeler 1
Yorum
-
Merhaba arkadaşlar. Yazılımla ilgili bütün yazılıp çizilenleri baştan sona okudum. Olumlu tepkilerde var olumsuzlarda. Geneli 1.6 dizel olmuş. Bende konuya bi giriş yapayım dedim aracım 2010 model 2.0 Turbo 220 ps. Bende yazılım yaptırmayı düşünüyorum. Şimdi 1.6 ya binen arkadaşlar zaten arac güçlü ne yazılımı diyebilirler lakin günümüzde yeni araçların şanzımanı çok iyi olduğundan ben güç kaybediyorum. Onların artıları benim eksilerim aracı aynı konuma getiriyor. Ve ben şehir içi 1₺ yakıp 950₺ vergi öderken onlar daha düşük oluyor. Neyse kısacası araç bana yetmiyor tek sorum hangi yazılım firmasını tercih etmeliyim?
Yorum
-
Orjinal yazı sahibi: HaniBanaDemiş View PostSorunlarla karşılaşma ihtimali içinde çok fazla parametre içeriyor. Motorun parçalarında hangi metal alaşımın kullanıldığı, fabrikanın o yazılımı yaparken hangi amacı güttüğü, veya o motorun potansiyelinin hangi amaçla ve hangi verimle piyasaya sürüldüğü gibi. Önceki aracım olan Megane 2'yi 6 yıl ve 100.000 km civarı yazılımlı kullandım. 100 beygir ve 200 Nm torku olan bu 1.5 dCi motorun potansiyelinin çok yüksek olduğunu ve ekonomik amaçla üretildiğini bildiğimden gönül rahatlığıyla ama sadece canlandıracak kadar yani %15-20 civarı güç artışı yapacak kadar uygulama yaptırdım. Sonuçta aracı satarken motoru saat gibi tıkır tıkır sorunsuz çalışıyordu.
Opel'in 1.6 CDTi motorunun ise mazisi o kadar eski değil. Her ne kadar yoğun kullanılan şirket araçları sayesinde yüksek kilometreleri rahatça görebildiğini bilsek de bu motorun 110 beygirlik ekonomi versiyonu, standart 136 beygir versiyonu, ve daha fazla güç için çift turbolu 160 beygirlik versiyonunun olması 136'lık versiyonda acaba sonuna kadar kullandılar mı şüphesi yaratabiliyor. Tabi bunların sadece pazarlama amaçlı çeşitlendirilmiş olabileceğini de unutmayalım. Sonuç olarak aynı blok çift turboda da kullanılıyorsa sağlamdır düşüncesiyle abartılmadan tatlı bir yazılım yapılabilir. Yapısal güçlendirmeye gidilmeden her parçanın daha çabuk eskiyeceği hatta motor gücünün hakkı verilerek gaza basılırsa çok daha çabuk eskiyeceği şüphesiz bir gerçek.
- Beğenmeler 1
Yorum
Yorum