Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Insignia 1.6 CDTI Yazılım Stage1

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #31
    Ynt: Insignia 1.6 CDTI Yazılım Stage1

    Orjinal yazı sahibi: maxut
    Motor gücünde %20 lik bir artış performansta hissedilir değişiklik yapar. Eğer gerçekten artış varsa.
    .
    Bu durum hızlanmayada yansır.
    %20 lik bir artışı nasıl tespit ettiniz ? Beygir ve tork artışımı ? Kaldı ki beygir ve tork hesabı yapan test cihazlarının kalibrasyonu doğru olan TC' de var mı ? Mühendislik bilgisi olmayan kişilerce yapılan bu tarz uygulamaların araca zarar vereceğini ( siz olmasanızda sizden sonraki sahiplerine) düşünen biriyim. Şanzımana verdiği zararı ise düşünmek bile istemiyorum. Bu iş sadece yazılımla olmaz. mekanik olarakta desteklemek gerekir. İster soft olsun ister hard olsun...
    https://www.youtube.com/watch?v=Jem11GNnbzg

    ''Fidan dikmek için en iyi zaman yirmi yıl önceydi.Sonraki en iyi zaman ise şimdi'' İhtiyar Balıkçı

    Yorum


    • #32
      Ynt: Insignia 1.6 CDTI Yazılım Stage1

      Orjinal yazı sahibi: canbaz
      Orjinal yazı sahibi: maxut
      Motor gücünde %20 lik bir artış performansta hissedilir değişiklik yapar. Eğer gerçekten artış varsa.
      .
      Bu durum hızlanmayada yansır.
      %20 lik bir artışı nasıl tespit ettiniz ? Beygir ve tork artışımı ? Kaldı ki beygir ve tork hesabı yapan test cihazlarının kalibrasyonu doğru olan TC' de var mı ? Mühendislik bilgisi olmayan kişilerce yapılan bu tarz uygulamaların araca zarar vereceğini ( siz olmasanızda sizden sonraki sahiplerine) düşünen biriyim. Şanzımana verdiği zararı ise düşünmek bile istemiyorum. Bu iş sadece yazılımla olmaz. mekanik olarakta desteklemek gerekir. İster soft olsun ister hard olsun...
      Katılıyorum bu yorumuna Ağabey,Lakin bazı araçlar var motor gücü kısılmış,şanzıman,motor,blok,yatak,gömlek hepsi aynı yazılım farkı ile güç düşük yada yüksek.
      Örnek vericek olursak;audi a4 1.8tfsi herseyı aynı olmasına ragmen kimi 120 kimi 160 hp,mercedes 1.8cgi sanzıman motor hersey aynı ama yazılım farkından birisi 156 diğeri 204 hp,5.20 i yi biliyorsun zaten
      Bir zamanlar 34 KTN 03 (Biz kırmızı başlıklı kızın hikayesinde bile kurttan yanayız)


      Kasabadaki en iyi silahşör olunca,herkes sizinle boy ölçüşmek ister cool cool

      F10 Msport

      Yorum


      • #33
        Ynt: Insignia 1.6 CDTI Yazılım Stage1

        Orjinal yazı sahibi: kdristnbl
        Orjinal yazı sahibi: canbaz
        Ölçülebilir bir düşüş olduğunu düşünmüyorum. Konuya balıklama atladım ama küçük motorda soft bir yazılımda farkı hissedebilmek çok mümkün olacağını düşünmüyorum. Ancak, stock bir araçla, aynı kiloda, aynı lastik ölçülerinde, benzer yıpranma payına sahip araçlarla kalkış yapılması ve gidebileceği son hıza kadar ulaştırılmasıyla fikir sahibi olunabilir.
        Ağabey boxlı 1.6 cdti ve stock 1.6cdti arasında fark var,kalkışda değilde 100-200 de bir 3 boy farketmişti iki araç arasında,birde son hız olarak 235 görmüştü boxlı olan stock olanda 232 ama boxlı olan tabiki daha hızlı az zamanda çıktı o hızlara.
        benim sidi motor 168 beygir fabrika çıkışı bu araçla aynı güçte oluyorlarki bunun torku benden 100 nm daha güçlü .roll olsa sonuç ne olur ? Benim benzinli yine alır o zaman devir çevirmesinden dolayı yani öyle olması lazım yoksa o 1 yakıcak ben 2 yakıcam km ye
        2014 astra 1.6 cdti sport+still (ateş kırmızı)
        2014 insignia 1.6 sidi at flexride park go sunroof

        Yorum


        • #34
          Ynt: Insignia 1.6 CDTI Yazılım Stage1

          Ayrıca geçen 1.6 dizel vardı gazlayan biri ben de extra olarak 1 kişi fazlalık vardı ve benim bakıma girmeme 1000 km kaldı.120-145 arasında rahat 2 boya yakın fark attım
          2014 astra 1.6 cdti sport+still (ateş kırmızı)
          2014 insignia 1.6 sidi at flexride park go sunroof

          Yorum


          • #35
            Ynt: Insignia 1.6 CDTI Yazılım Stage1

            Orjinal yazı sahibi: beter55
            Orjinal yazı sahibi: kdristnbl
            Orjinal yazı sahibi: canbaz
            Ölçülebilir bir düşüş olduğunu düşünmüyorum. Konuya balıklama atladım ama küçük motorda soft bir yazılımda farkı hissedebilmek çok mümkün olacağını düşünmüyorum. Ancak, stock bir araçla, aynı kiloda, aynı lastik ölçülerinde, benzer yıpranma payına sahip araçlarla kalkış yapılması ve gidebileceği son hıza kadar ulaştırılmasıyla fikir sahibi olunabilir.
            Ağabey boxlı 1.6 cdti ve stock 1.6cdti arasında fark var,kalkışda değilde 100-200 de bir 3 boy farketmişti iki araç arasında,birde son hız olarak 235 görmüştü boxlı olan stock olanda 232 ama boxlı olan tabiki daha hızlı az zamanda çıktı o hızlara.
            benim sidi motor 168 beygir fabrika çıkışı bu araçla aynı güçte oluyorlarki bunun torku benden 100 nm daha güçlü .roll olsa sonuç ne olur ? Benim benzinli yine alır o zaman devir çevirmesinden dolayı yani öyle olması lazım yoksa o 1 yakıcak ben 2 yakıcam km ye
            Kardeşim benzinli her zaman alır bunu unutma,motor farklı olsun hp aynı olsun benzinli her zaman alır
            Bir zamanlar 34 KTN 03 (Biz kırmızı başlıklı kızın hikayesinde bile kurttan yanayız)


            Kasabadaki en iyi silahşör olunca,herkes sizinle boy ölçüşmek ister cool cool

            F10 Msport

            Yorum


            • #36
              Ynt: Insignia 1.6 CDTI Yazılım Stage1

              Orjinal yazı sahibi: kdristnbl
              Orjinal yazı sahibi: beter55
              Orjinal yazı sahibi: kdristnbl
              Orjinal yazı sahibi: canbaz
              Ölçülebilir bir düşüş olduğunu düşünmüyorum. Konuya balıklama atladım ama küçük motorda soft bir yazılımda farkı hissedebilmek çok mümkün olacağını düşünmüyorum. Ancak, stock bir araçla, aynı kiloda, aynı lastik ölçülerinde, benzer yıpranma payına sahip araçlarla kalkış yapılması ve gidebileceği son hıza kadar ulaştırılmasıyla fikir sahibi olunabilir.
              Ağabey boxlı 1.6 cdti ve stock 1.6cdti arasında fark var,kalkışda değilde 100-200 de bir 3 boy farketmişti iki araç arasında,birde son hız olarak 235 görmüştü boxlı olan stock olanda 232 ama boxlı olan tabiki daha hızlı az zamanda çıktı o hızlara.
              benim sidi motor 168 beygir fabrika çıkışı bu araçla aynı güçte oluyorlarki bunun torku benden 100 nm daha güçlü .roll olsa sonuç ne olur ? Benim benzinli yine alır o zaman devir çevirmesinden dolayı yani öyle olması lazım yoksa o 1 yakıcak ben 2 yakıcam km ye
              Kardeşim benzinli her zaman alır bunu unutma,motor farklı olsun hp aynı olsun benzinli her zaman alır
              kadir abi bakımda motor yağı alıcam kendim castrol düşünüyordum ama servis bazı araçların castrolle yağ yaktığını söylüyorlar mobil 1 tavsiye ettiler sence ne yapayım .5w-30 yağın numarası
              2014 astra 1.6 cdti sport+still (ateş kırmızı)
              2014 insignia 1.6 sidi at flexride park go sunroof

              Yorum


              • #37
                Ynt: Insignia 1.6 CDTI Yazılım Stage1

                Örneğide tonla ;İnsignia 1.6 turbo 2.0 dizel 160lık yada bi turbo 190 lık,bmw 3.20i (1.6 benzinli) 3.20d(2.0 dizel),bmw 5.20i 170hp(1.6 benzinli ama 2.0 benzinliden bozma) 5.20 d 184 hp dizel kalkışta alır ileride tıkanır benzinli ise ileride açılır
                Bir zamanlar 34 KTN 03 (Biz kırmızı başlıklı kızın hikayesinde bile kurttan yanayız)


                Kasabadaki en iyi silahşör olunca,herkes sizinle boy ölçüşmek ister cool cool

                F10 Msport

                Yorum


                • #38
                  Ynt: Insignia 1.6 CDTI Yazılım Stage1

                  Kardeşim castrol iyidir bende bmw de onu kullanıcam ama mobilde iyidir,yağ yakma olayı sıkıstırma ile alakalı turbolu çoğu arabalar yakar sen castrol kullan gitsin.
                  Bir zamanlar 34 KTN 03 (Biz kırmızı başlıklı kızın hikayesinde bile kurttan yanayız)


                  Kasabadaki en iyi silahşör olunca,herkes sizinle boy ölçüşmek ister cool cool

                  F10 Msport

                  Yorum


                  • #39
                    Ynt: Insignia 1.6 CDTI Yazılım Stage1

                    @ Kadir
                    İstisnalar var tabiki de motor aynı motor aynı üretim yılında farklı motor kodlarının farklı şansızman kodlarının neden olduğunuda sorgulamak lazım !?!?. Yazılım bana inanılmaz ters bir uygulama (fabrikanın desteklediği TUV onaylı hariç) Garantisi olmayan bir uygulamanın güvenli olduğundan bahseden arkadaşlarımız kendini ancak kandırır.
                    https://www.youtube.com/watch?v=Jem11GNnbzg

                    ''Fidan dikmek için en iyi zaman yirmi yıl önceydi.Sonraki en iyi zaman ise şimdi'' İhtiyar Balıkçı

                    Yorum


                    • #40
                      Ynt: Insignia 1.6 CDTI Yazılım Stage1

                      Orjinal yazı sahibi: canbaz
                      @ Kadir
                      İstisnalar var tabiki de motor aynı motor aynı üretim yılında farklı motor kodlarının farklı şansızman kodlarının neden olduğunuda sorgulamak lazım !?!?. Yazılım bana inanılmaz ters bir uygulama (fabrikanın desteklediği TUV onaylı hariç) Garantisi olmayan bir uygulamanın güvenli olduğundan bahseden arkadaşlarımız kendini ancak kandırır.
                      Onun tek nedeni,bazı ülkelerde vergilendirme sisteminde güç beygir olarak tahsil ediliyor,bu sebepten herşey aynı olmasına rağmen güç fazla yada eksik oluyor,diğer söylediğine gelince kesinlikle katılıyorum güvenli olamaz .
                      Bir zamanlar 34 KTN 03 (Biz kırmızı başlıklı kızın hikayesinde bile kurttan yanayız)


                      Kasabadaki en iyi silahşör olunca,herkes sizinle boy ölçüşmek ister cool cool

                      F10 Msport

                      Yorum


                      • #41
                        Ynt: Insignia 1.6 CDTI Yazılım Stage1

                        Kodların değişmesi her zaman yeni ürün geliştirilmesi demek olmuyor maalesef. Aynı parçanın kodunun makyajlı kasada değişmesi ve piyasada bulunamaması bana pahalıya mal olmuştu. Benim gibi sonradan değil önceden araştırmak lazım. Tabi gerçekten yeni ürün geliştirmiş de olabilirler.


                        Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

                        Yorum


                        • #42
                          Ynt: Insignia 1.6 CDTI Yazılım Stage1

                          Orjinal yazı sahibi: kdristnbl
                          Orjinal yazı sahibi: canbaz
                          @ Kadir
                          İstisnalar var tabiki de motor aynı motor aynı üretim yılında farklı motor kodlarının farklı şansızman kodlarının neden olduğunuda sorgulamak lazım !?!?. Yazılım bana inanılmaz ters bir uygulama (fabrikanın desteklediği TUV onaylı hariç) Garantisi olmayan bir uygulamanın güvenli olduğundan bahseden arkadaşlarımız kendini ancak kandırır.
                          Onun tek nedeni,bazı ülkelerde vergilendirme sisteminde güç beygir olarak tahsil ediliyor,bu sebepten herşey aynı olmasına rağmen güç fazla yada eksik oluyor,diğer söylediğine gelince kesinlikle katılıyorum güvenli olamaz .
                          Sevgili Maliye Bakanımızın ÖTV sisteminde yapacağı değişikle, Avrupa standartlarını yakalayacağımızı zannederken, hala 1600 CC araçtan üstü motor hacimlerinin lüks araç sınıfına ülkemizde değerlendirilmesi ne kadar acı bir tablo. Otobanlarda Almancı olarak tabir edilen sevgili gurbetçi soydaşlarımızı geçmeye başlamışken tekrar eziklenmek hoşuma gitmiyor. Tırcı Alican abimizin dediği gibi araba dediğin BMW dir. V8 olacak. Aşağısını beğenmem söylemleri ne kadar yerinde aslında. Adam Tır şöförü. Küçümsemiyorum. Demek ki alım gücü yüksek. Türkiyeye gelip Otapark adminlerinin kullandırdığı Hyundai aracı kullanırken küçümsemesini unutmam. Avrupalı bitmiş okeye dönüyor. bizede taşları dizmek düşer. Adamlar motorda emisyon değerlerini düşürmek için kısıyorlar Bizde onların kıstığını fantazi yaparak açıyoruz.
                          https://www.youtube.com/watch?v=Jem11GNnbzg

                          ''Fidan dikmek için en iyi zaman yirmi yıl önceydi.Sonraki en iyi zaman ise şimdi'' İhtiyar Balıkçı

                          Yorum


                          • #43
                            Ynt: Insignia 1.6 CDTI Yazılım Stage1

                            Orjinal yazı sahibi: canbaz
                            Orjinal yazı sahibi: maxut
                            Motor gücünde %20 lik bir artış performansta hissedilir değişiklik yapar. Eğer gerçekten artış varsa.
                            .
                            Bu durum hızlanmayada yansır.
                            %20 lik bir artışı nasıl tespit ettiniz ? Beygir ve tork artışımı ? Kaldı ki beygir ve tork hesabı yapan test cihazlarının kalibrasyonu doğru olan TC' de var mı ? Mühendislik bilgisi olmayan kişilerce yapılan bu tarz uygulamaların araca zarar vereceğini ( siz olmasanızda sizden sonraki sahiplerine) düşünen biriyim. Şanzımana verdiği zararı ise düşünmek bile istemiyorum. Bu iş sadece yazılımla olmaz. mekanik olarakta desteklemek gerekir. İster soft olsun ister hard olsun...
                            Fazla ayrıntıya gerek yok aslında. Aynı aracı yazılım öncesi ve sonrası kullanırsanız farkı anlayabilirsiniz. Ister dyno ölçümü, ister roll, ister başka sekilde. İyi bir yazılımsa her türlü farkeder.
                            .
                            Kullananlar fark var diyor. Siz kullanmadan yok diyorsunuz.
                            İnsignia 2014 Cosmo 1.6 170hp, Marjet Sıvı Sistem LPG, Zeytin Yeşili, Otomatik, FlexRide Paketi, Çevre Görüş Paketi 2, Sunroof, BOSE Ses Sistemi, Park and Go Paketi, Isıtmalı Siena Perfore Deri Koltuklar

                            Yorum


                            • #44
                              Ynt: Insignia 1.6 CDTI Yazılım Stage1

                              Orjinal yazı sahibi: maxut
                              Orjinal yazı sahibi: canbaz
                              Orjinal yazı sahibi: maxut
                              Motor gücünde %20 lik bir artış performansta hissedilir değişiklik yapar. Eğer gerçekten artış varsa.
                              .
                              Bu durum hızlanmayada yansır.
                              %20 lik bir artışı nasıl tespit ettiniz ? Beygir ve tork artışımı ? Kaldı ki beygir ve tork hesabı yapan test cihazlarının kalibrasyonu doğru olan TC' de var mı ? Mühendislik bilgisi olmayan kişilerce yapılan bu tarz uygulamaların araca zarar vereceğini ( siz olmasanızda sizden sonraki sahiplerine) düşünen biriyim. Şanzımana verdiği zararı ise düşünmek bile istemiyorum. Bu iş sadece yazılımla olmaz. mekanik olarakta desteklemek gerekir. İster soft olsun ister hard olsun...
                              Fazla ayrıntıya gerek yok aslında. Aynı aracı yazılım öncesi ve sonrası kullanırsanız farkı anlayabilirsiniz. Ister dyno ölçümü, ister roll, ister başka sekilde. İyi bir yazılımsa her türlü farkeder.
                              .
                              Kullananlar fark var diyor. Siz kullanmadan yok diyorsunuz.
                              Fark olmadığını savunmuyorum. Teknolojik bir makinenin %20 lik bir performans artışının hangi verilere göre hesaplandığını merak ediyorum. Hesaplayan hislerinden hareket ederek %20 mi diyor. Yoksa Tuv verilerimi bunu söylüyor. Yazılım yapılıp araçlarını eski haline getirmeye çalışanlarda var. Yazılımlı araçlarını kullanıp yazılımsız diyerek aracını satanlarda var.
                              https://www.youtube.com/watch?v=Jem11GNnbzg

                              ''Fidan dikmek için en iyi zaman yirmi yıl önceydi.Sonraki en iyi zaman ise şimdi'' İhtiyar Balıkçı

                              Yorum


                              • #45
                                Ynt: Insignia 1.6 CDTI Yazılım Stage1

                                Stock ve Yazılımlı olarak her iki arac icin kalkış,rolling ve top speed değerleri bariz farklı olur..Özellikle aynı dyno da aracımı teste soktum ki farkı göreyim diye 136 hp den--169 hp bu da yüzdelik olarak %24 güç artışı matemetiksel olarak ispatı..Arkadasımla rolling ve kalkış yaptık zaten fark direk anlaşılıyor..
                                Daha önceki aracım 2013 model Bmw F20 1.16i N13 kodlu motor 136 hp dı..Yine aynı motoru 1.18i altında 170 hp olarak satıyor fabrika..O zmn yazılım yapmadan önce tek tek arastırdım Borusan otomotivde arkadasıma sorarak sadece egzoz manifoldu biraz daha geliştirilmiş ve tabi yazılım farkı..Bende dısarda 1.16i aracımı 1.18i custom olarak yazılım yaptırdım ve sorunsuz olarak kullandım ve satarken de özellikle bildirdim yazılımlı oldugunu..Herhangi bir sorunda yasamadım
                                Yazılımlı araclarını kullanıp yazılımsız diye aracını satan kişinin kendi vicdanına kalmış..
                                Ayrıca yazılım işi zevk meselesi kişiye kalmış kimse yapmak zorunda değil konuyuda fazla uzatmaya gerek yok ben sadece tecrübelerimi iyi niyetle size aktardım
                                34 PHG 39 // İt Köpek A.Ş.
                                Insignia 1.6 CDTI COSMO AS + 19' Rims + Sprintbooster + Vogtland 30mm Springs + BiTurbo Exhaust + Dr.ECU Stage1
                                http://i.hizliresim.com/r3B80z.jpg

                                Yorum

                                İşleniyor...
                                X