Duyuru

Collapse
No announcement yet.

ORTA SUSTURUCU MU SON SUSTURUCU MU? (Hafif bir hırıltı)

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • ORTA SUSTURUCU MU SON SUSTURUCU MU? (Hafif bir hırıltı)

    Selamlar abilerim kardeşlerim, Yine ben

    Aracım 1.6 turbo inignia,

    Aracımdan çok hafif bir hırıltı sesi çıkmasını istiyorum, örnek olarak eminönü sahilinde denk gelmişsinizdir teknelerden vapurlardan çıkan sese benzer.
    Kesinlikle kulağa hoş gelen aracın içini ve çevreyi rahatsız etmeyecek tok ve hafif bir hırıltı.

    Videolara baktım ama kafam çok karıştı, insigniasında deneyen ya da kullanan var mıdır? Orta susturucu ya da son susturucu hangisini iptal ettirmem gerekir?

    Yorumlarınız için şimdiden teşekkürler.

  • #2
    Ynt: ORTA SUSTURUCU MU SON SUSTURUCU MU? (Hafif bir hırıltı)

    Sanırım kimse ilgilenmiyor olsun herkese selam olsun.

    Yorum


    • #3
      Ynt: ORTA SUSTURUCU MU SON SUSTURUCU MU? (Hafif bir hırıltı)

      Merhaba, daha önce Honda Civic aracımda standart son susturucu yerine custom spor son susturucu takmıştım..Uzun yolda rahatsız etmiyordu ve hafif güzel bir ses veriyordu
      34 PHG 39 // İt Köpek A.Ş.
      Insignia 1.6 CDTI COSMO AS + 19' Rims + Sprintbooster + Vogtland 30mm Springs + BiTurbo Exhaust + Dr.ECU Stage1
      http://i.hizliresim.com/r3B80z.jpg

      Yorum


      • #4
        Ynt: ORTA SUSTURUCU MU SON SUSTURUCU MU? (Hafif bir hırıltı)

        http://www.insigniateam.com/forum/in...p?topic=8178.0 konuyu bi inceleyin videoları izleyin.. sanırım aradığınıza cevap olabilir

        1.4 T EDİTİON ELEGANCE + AFL+18 jant +NAVİ+sprintbooster+ses sistemi+opc sinyal çerçeveleri+turn push+kaliperler app +full led aydınlatma... vs..

        Yorum


        • #5
          Ynt: ORTA SUSTURUCU MU SON SUSTURUCU MU? (Hafif bir hırıltı)

          Teşekkürler

          Yorum


          • #6
            Ynt: ORTA SUSTURUCU MU SON SUSTURUCU MU? (Hafif bir hırıltı)

            Öncelikle merhabalar.

            Bende 1.4 Turbo Edition Elegance var 2012, model. 2015 Haziran ayında Opel Egem'de çift krom egzoz çıkşını yaptırdım orijinal 1.6 Turbodakilere benzeyecek şekilde. Arka tampon altındaki plastik siyah çıta oval şekilde aslına uygun sağlı sollu kesildi. Sol tarafa orijinale en yakın olacak şekilde krom egzoz çıkışı takıldı. Sağ tarafa susturucusuz çıkış yapacak şekilde sol taraftaki son susturucudan önce 52'lik aynı tip boru ile çıkış yapıldı ve sağ tarafa gelen uca da krom çıkış takıldı. görünüm olarak hemen hemen fabrikadan çift egzoz çıkışıyla gelen 1.6 Cosmolar gibi oldu.

            Normalde Insignia'nın motor sesi ve akustiği zaten iyi olduğundan ve benim yetkili serviste yaptırdığım (Tabi onlar da anlaşmalı oldukları dışarıdaki egzozcuya yaptırıyorlar ama arkalarında Opel Türkiye ve garanti olayı var !!) şekilde %30 civarında sağ taraftan çıktığından dolayı güzel bir ses veriyordu. Sağ taraftan %50 değil de %30 civarında çıkmasının en önemli nedeni de sağ tarafa verilen çıkışın ana manifold borusuna 90 derece dik olması idi. Ki böyle yapılmasa idi zaten ses çok fazla olacaktı. Özellikle 3000 devire kadar çok tatlı bir homurtu veriyordu ve 3000'in üzerinde sağ taraftan (susturucusuz taraftan) çıkış iyice azaldığından mıdır nedir, homurtu kesiliyordu ve böylece içeride de rahatsızlık vermiyordu.

            Amaaa,

            Gelelim işin aslına : İşlemi her ne kadar düzgün yapmış olasalar da ben yaptırdıktan 6-7 ay sonra araçta iyiden iyiye direksiyonda ve vites kolunda bariz hissettiğim bir vibrasyon başladı. Titreşim kısa süreliğine bile olsa tüm mekanik sistemlerin baş düşmanıdır. Tabi ekstra özel önlemler alırsanız o başka. Her neyse, ayrıca içeride duyulan ses iyice rahatsız edici uğultuya dönüşmeye başladı. Motor bağlı olduğu mafsalların üzerinde haddinden fazla salınım yapmaya başladı.

            Susturucu dediğimiz bileşen, egzoz gazının enerjisinin bir kısmını ısı enerjisine dönüştürür ve bu ısıyı da büyük yüzey alanı sayesinde araç hareket hailndeyken atar. Yani egzoz gazının enerjisini azaltır. Egzoz gazı aslında oldukça hızlıdır. Susturucu ayrıca, egzoz gazındaki basınç dalgalanmalarını da absorbe eder ki bundan dolayı sadece orta veya son susturucuyu sökersesinz araçta büyük ihtimalle kendiliğinden bir titreşim hissetmeye başlarsınız.

            Sonuçta ben de geçen sene başalarında Egem'e gittim ve aksesuar danışmanıa olayı anlattım. hatta küçük bir test sürüşü de yaptık ve o da hak verdi zaten. Hiç ekstra bir para vermeksizin sağ tarafın çıkışını iptal ettirdim ve işin başında da durdum. Sağ tarafta sadece görüntü olarak krom susturucu durmaya devam ediyor. Ve araç %90 eski haline geri döndü. Tüm bu işlemlerde, aracı şekilde kullanırken ve iptal ettirdikten sonrasında da hiç bir sorun yaşamadım ama uzun süre öyle kullanmaya devam etseydim ayvayı yiyecektik herhalde

            Şu anda ise yine de çok kısmen de olsa ilk orijinal haline göre hala bir miktar fazladan titreşim var ve bu da içerisinde düzgün ve girintisiz çıkıntısız devam eden bakır koruması olmamasından kaynaklanıyor sanırım. Ayrıca bu işlemlerden midir nedir sol taraftaki susturucu braketindeki kauçuklarda da sorun oluşmuş olabilir. En kısa zamanda tekrar bakacağım ama şu anda %90 ilk orijinal hali gibi. Şu anki kısmi fazlalık titreşimden Insignia Team İzmir grubundaki arkadaşların 1.6 ve 1.4 Insigniaları ile karşılaştırarak iyice emin oldum.

            Tüm bu anlattıklarımla demek istediğim siz siz olun aracınıza rastgele müdahale ettirmeyin. İlla ki yaptıracaksanız da bence son susturucuyu orijinal OPC susturucusu veya yetkili ya da iyi bir servisin önereceği ve Insignia'ya en iyi uyumu sağlayacak susturucuyu takın şu ankinin yerine. Aracınız fabrikadan çift çıkışlı ise her iki tarafı da seçtiğiniz aynı susturucuyla değiştirmenizi tavsiye ederim. Ve susturcu braketlerine dikkat edin ve ön taraftan gelen orijinal manifoldta herhangi bir esnetme veya kasmanın olmadığına dikkat edin. Ve size tavsiyem çok güvendiğiniz bir yer olmadığı sürece işlem sırasında siz de başında olun. sonuçta müşterisiniz ve bunu yapmak en doğal hakkınız. Buna hiç kimse itiraz edemez veya dalga da geçemez zaten.

            Bu arada malesef, çoğu kişi bunlara rağmen bildiğini okumaya devam ediyor ve sonrasında aracında o egzoz işlemi ile alakalı gibi görünmeyip gerçekte kısmen de olsa alakalı olabilen sorunlar yaşayabiliyor orta vadede.
            Johnson_35_F35

            Yorum


            • #7
              Ynt: ORTA SUSTURUCU MU SON SUSTURUCU MU? (Hafif bir hırıltı)

              Yine döktürdüm iyi mi
              Johnson_35_F35

              Yorum


              • #8
                Ynt: ORTA SUSTURUCU MU SON SUSTURUCU MU? (Hafif bir hırıltı)

                Son susturucu iptali çok kafa ütüler. Sona sportfi bir kazan koysanız dahi ben o sesi sevmiyorum.

                Sizin istediğiniz ses için çözüm orta iptali + downpipe

                Yorum


                • #9
                  Ynt: ORTA SUSTURUCU MU SON SUSTURUCU MU? (Hafif bir hırıltı)

                  F35aa1 teşekküt ederim bilgilendirme için. Servisle orjinal opc egzoz hakkında iletişime geçeceğim bu yazıların sonucunda.

                  Yorum


                  • #10
                    Ynt: ORTA SUSTURUCU MU SON SUSTURUCU MU? (Hafif bir hırıltı)

                    Viper king orta iptali düşündüm ama süpriz ne olacak bilmiyorum.

                    Yorum


                    • #11
                      Ynt: ORTA SUSTURUCU MU SON SUSTURUCU MU? (Hafif bir hırıltı)

                      Bende çok araştırdım bu egzoz meselesini ama sorduğum ustalar tavsiye etmiyor, kat iptali yazılım olmadan
                      İnsignia 1.6t 180hp cosmo

                      Yorum

                      İşleniyor...
                      X