Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Chip Tuning sonrası problemler - Insignia 2.0 160ps

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Chip Tuning sonrası problemler - Insignia 2.0 160ps

    Arkadaşlar merhaba;

    Birkaç sene önce hobi amaçlı öğrendiğim gidip eğitimini aldığım Chip Tuning işlemini uyguladım kendi aracıma.

    Ancak daha önce hiçbir araçta karşılaşmadığım bazı sorunlar meydana gelmeye başladı.
    Belki sizden de tecrübe edip çözüm bulan vardır diye buraya da sormak istedim.

    Öncelikle turbo basıncında sorun yaşamaya başladım; 1.8 Bar a yükselttiğimde araçtan 215 bg aldık;
    Ancak ara ara araç turbo lag yapıp, aşırı basınç yüklemesinden dolayı korumaya geçiyordu.
    Bunu; basıncı 1.7 ye düşürerek çözdüm; birdaha da turbo lag e düşmedi.
    Tabii 1.7 ye çektiğimde 190-195 bg alabiliyorum.
    4-5 ay kullandıktan sonra sorunsuzca; bu sefer araçta hararet sorunu başladı;
    Araç 200 ün üzerine çıktığında yavaş yavaş hararet 90 ı geçip yukarılara turmanmaya başladı;
    240 ın üzerine geldiğimde ise kritik seviyeyi de (120derece) geçip motoru korumaya alıyor.

    Motora zarar vermemek için Turbo basıncını mecburen standart değere indirdim 1.6 Bar şu anda;
    Sadece yakıt-ateşleme zamanlamasıyla oynanmış vaziyette;
    180-185 bg civarlarında alıyorum.

    Sizce hararet yapmasının nedeni ne olabilir?
    Araç 15.000 km de daha.

    Bir diğer konu da şanzıman; 3 kere dağ yolunda giderken şanzıman arıza verdi;
    Vites değiştiremedi;
    Bunun da sıcaklıkla alakalı olduğunu düşünüyorum.

  • #2
    Ynt: Chip Tuning sonrası problemler - Insignia 2.0 160ps

    Turbo mili extrem değerlerde dönüyor siz basıncı artırdıkça.Soğutma yapan yağın sıcaklığı buna bağlı olarak yükseliyor sebep bence bu.Standart turbo büyütülmeli.
    Dizel motorlarda turbo kanatları zedelenince de hararet yapar.Ancak sizin aracınız daha 15000 km de olduğu için buna pek ihtimal vermem.
    http://www.imgim.com/e85671e9-558c-4412-92af-c591def396ba.jpg

    Ellere yar oldu
    2.0 CDTI
    Cosmo,sunroof,dvd800+interface,flexride,bej deri

    5.25 Xdrive ///M(azot) Power

    Yorum


    • #3
      Ynt: Chip Tuning sonrası problemler - Insignia 2.0 160ps

      Öncelikle geçmiş olsun

      Yazılımı kendiniz mi yaptınız




      2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

      Yorum


      • #4
        Ynt: Chip Tuning sonrası problemler - Insignia 2.0 160ps

        Orjinal yazı sahibi: Insignia
        Turbo mili extrem değerlerde dönüyor siz basıncı artırdıkça.Soğutma yapan yağın sıcaklığı buna bağlı olarak yükseliyor sebep bence bu.Standart turbo büyütülmeli.
        Dizel motorlarda turbo kanatları zedelenince de hararet yapar.Ancak sizin aracınız daha 15000 km de olduğu için buna pek ihtimal vermem.
        Umut Bey öncelikle ilgi ve cevap için teşekkürler;
        Bir detayı unuttum; evet motor 15.000 de ama araç 330.000 de
        Motor patlattık yenisini taktık; yalnızca Turbo ve enjektörler değiştirilmedi, sağlamdı.
        Tabii bu chip tuning yapılması öngörülmeyen bir değerlendirmeydi o esnada.
        Yani standart değerlerle bu Turbo sorunsuz aslında

        Yorum


        • #5
          Ynt: Chip Tuning sonrası problemler - Insignia 2.0 160ps

          Orjinal yazı sahibi: FacomX
          Öncelikle geçmiş olsun

          Yazılımı kendiniz mi yaptınız

          Fatih hocam merhaba;
          Evet yazılımı kendim yaptım;
          FG Tech ile okuyup Winols ile düzenledim.

          Yorum


          • #6
            Ynt: Chip Tuning sonrası problemler - Insignia 2.0 160ps

            Orjinal yazı sahibi: skuyumcu
            Orjinal yazı sahibi: FacomX
            Öncelikle geçmiş olsun

            Yazılımı kendiniz mi yaptınız

            Fatih hocam merhaba;
            Evet yazılımı kendim yaptım;
            FG Tech ile okuyup Winols ile düzenledim.
            Maşallah...
            2010 BMW 320d Lci

            KUL BELÂ GÖRMEZ HAK YAZMADIKÇA , HAK BELÂ YAZMAZ KUL AZMADIKÇA...

            Yorum


            • #7
              Ynt: Chip Tuning sonrası problemler - Insignia 2.0 160ps

              Eyvllah üstad...
              Şöyle bir foto ıkıyor cebelleşirken

              gratis bilder

              Orjinal yazı sahibi: izzetmemis
              Orjinal yazı sahibi: skuyumcu
              Orjinal yazı sahibi: FacomX
              Öncelikle geçmiş olsun

              Yazılımı kendiniz mi yaptınız

              Fatih hocam merhaba;
              Evet yazılımı kendim yaptım;
              FG Tech ile okuyup Winols ile düzenledim.
              Maşallah...

              Yorum


              • #8
                Ynt: Chip Tuning sonrası problemler - Insignia 2.0 160ps

                Adım Sadettin insignia opc 325 hp aracıma CHP tuniğe yaptırdım.Bir müddet sonra vitesler sarsıntılı geçmeye başladı.

                Yorum


                • #9
                  Ynt: Chip Tuning sonrası problemler - Insignia 2.0 160ps

                  welcome

                  Kendinizi yeni bir konu açarak tanıtabilirsiniz. Adetimizdir.


                  Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

                  Yorum

                  İşleniyor...
                  X