Arkadaşlar merhaba;
Birkaç sene önce hobi amaçlı öğrendiğim gidip eğitimini aldığım Chip Tuning işlemini uyguladım kendi aracıma.
Ancak daha önce hiçbir araçta karşılaşmadığım bazı sorunlar meydana gelmeye başladı.
Belki sizden de tecrübe edip çözüm bulan vardır diye buraya da sormak istedim.
Öncelikle turbo basıncında sorun yaşamaya başladım; 1.8 Bar a yükselttiğimde araçtan 215 bg aldık;
Ancak ara ara araç turbo lag yapıp, aşırı basınç yüklemesinden dolayı korumaya geçiyordu.
Bunu; basıncı 1.7 ye düşürerek çözdüm; birdaha da turbo lag e düşmedi.
Tabii 1.7 ye çektiğimde 190-195 bg alabiliyorum.
4-5 ay kullandıktan sonra sorunsuzca; bu sefer araçta hararet sorunu başladı;
Araç 200 ün üzerine çıktığında yavaş yavaş hararet 90 ı geçip yukarılara turmanmaya başladı;
240 ın üzerine geldiğimde ise kritik seviyeyi de (120derece) geçip motoru korumaya alıyor.
Motora zarar vermemek için Turbo basıncını mecburen standart değere indirdim 1.6 Bar şu anda;
Sadece yakıt-ateşleme zamanlamasıyla oynanmış vaziyette;
180-185 bg civarlarında alıyorum.
Sizce hararet yapmasının nedeni ne olabilir?
Araç 15.000 km de daha.
Bir diğer konu da şanzıman; 3 kere dağ yolunda giderken şanzıman arıza verdi;
Vites değiştiremedi;
Bunun da sıcaklıkla alakalı olduğunu düşünüyorum.
Birkaç sene önce hobi amaçlı öğrendiğim gidip eğitimini aldığım Chip Tuning işlemini uyguladım kendi aracıma.
Ancak daha önce hiçbir araçta karşılaşmadığım bazı sorunlar meydana gelmeye başladı.
Belki sizden de tecrübe edip çözüm bulan vardır diye buraya da sormak istedim.
Öncelikle turbo basıncında sorun yaşamaya başladım; 1.8 Bar a yükselttiğimde araçtan 215 bg aldık;
Ancak ara ara araç turbo lag yapıp, aşırı basınç yüklemesinden dolayı korumaya geçiyordu.
Bunu; basıncı 1.7 ye düşürerek çözdüm; birdaha da turbo lag e düşmedi.
Tabii 1.7 ye çektiğimde 190-195 bg alabiliyorum.
4-5 ay kullandıktan sonra sorunsuzca; bu sefer araçta hararet sorunu başladı;
Araç 200 ün üzerine çıktığında yavaş yavaş hararet 90 ı geçip yukarılara turmanmaya başladı;
240 ın üzerine geldiğimde ise kritik seviyeyi de (120derece) geçip motoru korumaya alıyor.
Motora zarar vermemek için Turbo basıncını mecburen standart değere indirdim 1.6 Bar şu anda;
Sadece yakıt-ateşleme zamanlamasıyla oynanmış vaziyette;
180-185 bg civarlarında alıyorum.
Sizce hararet yapmasının nedeni ne olabilir?
Araç 15.000 km de daha.
Bir diğer konu da şanzıman; 3 kere dağ yolunda giderken şanzıman arıza verdi;
Vites değiştiremedi;
Bunun da sıcaklıkla alakalı olduğunu düşünüyorum.
Yorum