Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Jant seçimi

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #31
    Ynt: Jant seçimi

    Orjinal yazı sahibi: Insignia
    Basitçe büyük jant daha fazla ağırlık demektir.Daha fazla kütle aynı hız ile düşünürsek daha fazla momentum getirir ve frenlemeniz zor olur diye düşünüyorum.

    Bende 2500 km oldu replika kullanıyorum ve şimdilik bir sıkıntım yok.Lastikçi burda çok önemli bir faktör.Mesela benim lastiği takan usta bileziği kendisi ölçü alıp tornada yapıp getirdi taktı.
    Diyarbakır'da hangi usta yaptı bilezik, ben de gideyim hemen
    ahlaksızla birlikte yaşayacağına YİĞİTLE ÖLÜME GİT

    Yorum


    • #32
      Ynt: Jant seçimi

      Arkadaşlar Frenleme olayı çok yönlü çalışan bir mekanızma sadece jantı büyültmek disklerinde büyümesi manasında değildir bence basitçe en önemli kriter aracın ağırlığı ve motor gücüdür buna göre jant ve disk seçiliyor diğerleri yolun açısı zemini ıslak yada kuru oluşu sadece frenlemeyi uzatıyor yada kısaltıyor ama ağırlık ve güç ise çok farklı bence çok güçlü bir araca ufak disk takarsanız ve limitlerde aracı kullanırsanız balata ve diskler sizi durduramaz

      Bu yüzden modifiye yapılırken tek bir yönden birşeyleri güçlendirmek doğru değil geçmişte yazılımdan dolayı motor kıran arkadaşlar sonrasında yazılım ve motor içinide modifiye edince sorun kalmadı ve sonrasında frenleride modifiye etmek gerekti ve yaptılar ama bunları yaparken zamana yaydılar aslında hepsinin aynı anda yapılması lazım




      2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

      Yorum


      • #33
        Ynt: Jant seçimi

        Hem ağırlık hem inertia yani eylemsizlik,atalet ile alakası var.Çap yani ağırlık büyükdükçe sizin yavaşlatmanız daha zor olacaktır.Dönme momentu fazlalaşacaktır çünkü.Aynı şekilde harekete geçirmeye karşı olan dirençte artacaktır.Bu 1" ten çok hissedilebilirmi sanmam ama etkisi olacağı kesin.
        Jantı değiştirdiğinizde disk aynı balatalar aynı.Üzerine düşen kuvvette dağılmaz böylelikle.Taban genişliği ayrı konu.Jantı aynı tutarak bile bir miktar tabanı artırabilirsiniz.
        http://www.imgim.com/e85671e9-558c-4412-92af-c591def396ba.jpg

        Ellere yar oldu
        2.0 CDTI
        Cosmo,sunroof,dvd800+interface,flexride,bej deri

        5.25 Xdrive ///M(azot) Power

        Yorum


        • #34
          Ynt: Jant seçimi

          Orjinal yazı sahibi: kingdragon
          Orjinal yazı sahibi: Insignia
          Basitçe büyük jant daha fazla ağırlık demektir.Daha fazla kütle aynı hız ile düşünürsek daha fazla momentum getirir ve frenlemeniz zor olur diye düşünüyorum.

          Bende 2500 km oldu replika kullanıyorum ve şimdilik bir sıkıntım yok.Lastikçi burda çok önemli bir faktör.Mesela benim lastiği takan usta bileziği kendisi ölçü alıp tornada yapıp getirdi taktı.
          Diyarbakır'da hangi usta yaptı bilezik, ben de gideyim hemen
          Elazığ yolu üzerinde kısmet oto var petrol ofisi yanında.Bridgestone satıyorlar.
          http://www.imgim.com/e85671e9-558c-4412-92af-c591def396ba.jpg

          Ellere yar oldu
          2.0 CDTI
          Cosmo,sunroof,dvd800+interface,flexride,bej deri

          5.25 Xdrive ///M(azot) Power

          Yorum


          • #35
            Ynt: Jant seçimi

            Abdullah'ın yeri, bridgestoneları oradan almıştım. iyi bari
            ahlaksızla birlikte yaşayacağına YİĞİTLE ÖLÜME GİT

            Yorum


            • #36
              Ynt: Jant seçimi

              Sen kaç inç taktın?
              ahlaksızla birlikte yaşayacağına YİĞİTLE ÖLÜME GİT

              Yorum


              • #37
                Ynt: Jant seçimi

                Orjinal yazı sahibi: Insignia
                Basitçe büyük jant daha fazla ağırlık demektir.Daha fazla kütle aynı hız ile düşünürsek daha fazla momentum getirir ve frenlemeniz zor olur diye düşünüyorum.

                Bende 2500 km oldu replika kullanıyorum ve şimdilik bir sıkıntım yok.Lastikçi burda çok önemli bir faktör.Mesela benim lastiği takan usta bileziği kendisi ölçü alıp tornada yapıp getirdi taktı.
                ağırlık hakkında söyledikleriniz konuyla alakalı kaynaklarda da yazmaktadır.Fakat birim alana uygulanan kuvvetin artması durumunda doğru orantılı olarak mukavemetinde artması gerekeceğinden jant ağırlaşması normal bence.Daha büyük fren sistemi ile sorun çözülebilir diye düşünüyorum.
                bu arada replika jant kullandığınız için sizi kınıyorum replika jantların zararları bence başlı başına bir konu olabilir .

                not:yazdıklarım tavsiye niteliğinde değildir.forum kurulları düşünülerek yazılmıştır. ayrıca bir büyüğümüz ''replika'' yazdığımızı görse çok kızardı
                https://www.youtube.com/watch?v=Jem11GNnbzg

                ''Fidan dikmek için en iyi zaman yirmi yıl önceydi.Sonraki en iyi zaman ise şimdi'' İhtiyar Balıkçı

                Yorum


                • #38
                  Ynt: Jant seçimi

                  18 opc replika.19 gri orjinal bulsaydım takacaktım ama.
                  http://www.imgim.com/e85671e9-558c-4412-92af-c591def396ba.jpg

                  Ellere yar oldu
                  2.0 CDTI
                  Cosmo,sunroof,dvd800+interface,flexride,bej deri

                  5.25 Xdrive ///M(azot) Power

                  Yorum


                  • #39
                    Ynt: Jant seçimi

                    Çıkmacıda vardı 19 inç, hatta Abdullah orada bir arabaya geçici bir süre taktı
                    ahlaksızla birlikte yaşayacağına YİĞİTLE ÖLÜME GİT

                    Yorum


                    • #40
                      Ynt: Jant seçimi

                      bir BMW 530'a taktı GUL plakalı
                      ahlaksızla birlikte yaşayacağına YİĞİTLE ÖLÜME GİT

                      Yorum


                      • #41
                        Ynt: Jant seçimi

                        Orjinal yazı sahibi: canbaz
                        Orjinal yazı sahibi: Insignia
                        Basitçe büyük jant daha fazla ağırlık demektir.Daha fazla kütle aynı hız ile düşünürsek daha fazla momentum getirir ve frenlemeniz zor olur diye düşünüyorum.

                        Bende 2500 km oldu replika kullanıyorum ve şimdilik bir sıkıntım yok.Lastikçi burda çok önemli bir faktör.Mesela benim lastiği takan usta bileziği kendisi ölçü alıp tornada yapıp getirdi taktı.
                        ağırlık hakkında söyledikleriniz konuyla alakalı kaynaklarda da yazmaktadır.Fakat birim alana uygulanan kuvvetin artması durumunda doğru orantılı olarak mukavemetinde artması gerekeceğinden jant ağırlaşması normal bence.Daha büyük fren sistemi ile sorun çözülebilir diye düşünüyorum.
                        bu arada replika jant kullandığınız için sizi kınıyorum replika jantların zararları bence başlı başına bir konu olabilir .

                        not:yazdıklarım tavsiye niteliğinde değildir.forum kurulları düşünülerek yazılmıştır. ayrıca bir büyüğümüz ''replika'' yazdığımızı görse çok kızardı
                        Konu jant çapının etkisi olduğundan dolayı yazmıştım ben.Fren sisteminin değişmesi ayrı mevzu.Spor arabalarda büyük jantlarda nerdeyse jantı dolduran disklerde bunu gösteriyor zaten.
                        Şimdiye kadar hep aracın üzerinde ne jant geldiyse onu kullandım.Şimdi de orjinalden yanaydım ama opc 19 veya 18 gri bulamadım.Mecburi oldu biraz.
                        http://www.imgim.com/e85671e9-558c-4412-92af-c591def396ba.jpg

                        Ellere yar oldu
                        2.0 CDTI
                        Cosmo,sunroof,dvd800+interface,flexride,bej deri

                        5.25 Xdrive ///M(azot) Power

                        Yorum


                        • #42
                          Ynt: Jant seçimi

                          Ha sen 19 opc'den bahsediyorsun, ben fabrikanın taktığı 19 inç var ondan bahsediyorsun sandım
                          ahlaksızla birlikte yaşayacağına YİĞİTLE ÖLÜME GİT

                          Yorum


                          • #43
                            Ynt: Jant seçimi

                            Orjinal yazı sahibi: Insignia
                            Hem ağırlık hem inertia yani eylemsizlik,atalet ile alakası var.Çap yani ağırlık büyükdükçe sizin yavaşlatmanız daha zor olacaktır.Dönme momentu fazlalaşacaktır çünkü.Aynı şekilde harekete geçirmeye karşı olan dirençte artacaktır.Bu 1" ten çok hissedilebilirmi sanmam ama etkisi olacağı kesin.
                            Jantı değiştirdiğinizde disk aynı balatalar aynı.Üzerine düşen kuvvette dağılmaz böylelikle.Taban genişliği ayrı konu.Jantı aynı tutarak bile bir miktar tabanı artırabilirsiniz.
                            - '' çap yani ağırlık büyüdükçe '' demişsiniz.

                            Size katılmıyorum.Sıvı kilo ile satılmaz.çap çaptır.Ağırlık ağırlıktır.aralarında mantıksal olarak doğru orantı var mıdır ? bence de vardır.niçin değişik ebatlarda jant üretilmektedir ? niçin küçük motorlu araçlara küçük ebatlı,büyük motorlu (ağır araçlara) büyük ebatlı jant takılmaktadır ? jant ağırlığının tabi ki frenlemeye olumsuz etkisi vardır.fakat olumsuzluklar mekanik çözümlerle giderilerek daha olumlu sonuçlara çevrilebilir.
                            https://www.youtube.com/watch?v=Jem11GNnbzg

                            ''Fidan dikmek için en iyi zaman yirmi yıl önceydi.Sonraki en iyi zaman ise şimdi'' İhtiyar Balıkçı

                            Yorum


                            • #44
                              Ynt: Jant seçimi

                              Replika jant; balans tutma sorunu olmadığı ve bir çukura girip parçalanmadığı sürece zararsızdır, ki orijinal jantın da parçalanma olasılığı var.
                              ahlaksızla birlikte yaşayacağına YİĞİTLE ÖLÜME GİT

                              Yorum


                              • #45
                                Ynt: Jant seçimi

                                Orjinal yazı sahibi: canbaz
                                Orjinal yazı sahibi: Insignia
                                Hem ağırlık hem inertia yani eylemsizlik,atalet ile alakası var.Çap yani ağırlık büyükdükçe sizin yavaşlatmanız daha zor olacaktır.Dönme momentu fazlalaşacaktır çünkü.Aynı şekilde harekete geçirmeye karşı olan dirençte artacaktır.Bu 1" ten çok hissedilebilirmi sanmam ama etkisi olacağı kesin.
                                Jantı değiştirdiğinizde disk aynı balatalar aynı.Üzerine düşen kuvvette dağılmaz böylelikle.Taban genişliği ayrı konu.Jantı aynı tutarak bile bir miktar tabanı artırabilirsiniz.
                                - '' çap yani ağırlık büyüdükçe '' demişsiniz.

                                Size katılmıyorum.Sıvı kilo ile satılmaz.çap çaptır.Ağırlık ağırlıktır.aralarında mantıksal olarak doğru orantı var mıdır ? bence de vardır.niçin değişik ebatlarda jant üretilmektedir ? niçin küçük motorlu araçlara küçük ebatlı,büyük motorlu (ağır araçlara) büyük ebatlı jant takılmaktadır ? jant ağırlığının tabi ki frenlemeye olumsuz etkisi vardır.fakat olumsuzluklar mekanik çözümlerle giderilerek daha olumlu sonuçlara çevrilebilir.
                                Doğrudur farklı bişey söylemiyoruz zaten.Büyük jant karşıtı olduğumda çıkmasın sadece etkilerini tartışıyoruz.
                                http://www.imgim.com/e85671e9-558c-4412-92af-c591def396ba.jpg

                                Ellere yar oldu
                                2.0 CDTI
                                Cosmo,sunroof,dvd800+interface,flexride,bej deri

                                5.25 Xdrive ///M(azot) Power

                                Yorum

                                İşleniyor...
                                X