Ynt: Jant seçimi
Donanım haberde bir paylaşım buldum
Car & Driver dergisinde ilginç bir test buldum, jant büyütmenin etkilerini incelemek için Golf üzerinde 15 inçten 19 inçe 5 ayrı jant-lastik kombinasyonu test etmişler, sonuçlar aşağıda:
http://www.caranddriver.com/features...d-tires-tested
Alınan sonuçlar ilginç, buna göre:
- Daha büyük jant setleri tartışmasız daha ağır (15" = 18 kg, 19" = 24 kg)
- Dolayısıyla aracın kalkış ve hızlanma performansı düşüyor, 0-100 7,6'dan 7,9'a çıkıyor (Lastiklerin eylemsizlik momenti nedeniyle genel olarak hafif lastik-jant kombinasyonu makbuldür ve lastiklerden atılan her bir kilonun araç performansına en az dört kilo olarak yansıdığı söylenir, yani 19" jantlar arabaya neredeyse 100 kg fazladan koyuyor gibi düşünülebilir)
- Yol tutuş 1-2 inç artmalarda iyileşiyor ancak fazlasında işler terse dönüyor (G 0,83 ten 0,89'a çıkıyor, sonra düşüyor)
- Yakıt ekonomisi bir miktar bozuluyor (10 lt/100 km -> 11 lt) (lastik çapı neredeyse artmamasına rağmen!)
- Subjektif olarak en iyi hissi 17 ve 18 inç jantların verdiği söyleniyor
- Yol gürültüsü olarak desibelmetre göstermese de frekans ve konfor bakımından 15 ve 16'nın en iyi olduğu söyleniyor
- Sanılanın aksine çelik jant alaşıma göre ağır değil
- Konfor olarak elbette en küçük jant en konforlu
Kısacası buradan çıkarılacak dersler:
- Jant büyütürken en fazla 1 ya da 2 inç büyütmeli ve basit bir kural olarak her inç büyümesi için genişleyen tabanlı lastikte yanak profili 10 azaltılmalı, taban aynı kalıyorsa yanak 5 azaltılmalı
- Taban alanı fazla büyütülmemeli, en fazla bir üst grup seçilirse iyi olur (195 -> 205 gibi)
- Hız ve yük endeksi gibi 'servis tanımı' parametrelerine dokunmamak, ille değiştirme gerekiyorsa büyütmek önemli (91 yerine 93, V yerine W ya da Y gibi) ancak bu durumda lastik ömrü azalabilir
- Jant ve lastik hafifliği ile sağlamlığına dikkat edilmeli
Donanım haberde bir paylaşım buldum
Car & Driver dergisinde ilginç bir test buldum, jant büyütmenin etkilerini incelemek için Golf üzerinde 15 inçten 19 inçe 5 ayrı jant-lastik kombinasyonu test etmişler, sonuçlar aşağıda:
http://www.caranddriver.com/features...d-tires-tested
Alınan sonuçlar ilginç, buna göre:
- Daha büyük jant setleri tartışmasız daha ağır (15" = 18 kg, 19" = 24 kg)
- Dolayısıyla aracın kalkış ve hızlanma performansı düşüyor, 0-100 7,6'dan 7,9'a çıkıyor (Lastiklerin eylemsizlik momenti nedeniyle genel olarak hafif lastik-jant kombinasyonu makbuldür ve lastiklerden atılan her bir kilonun araç performansına en az dört kilo olarak yansıdığı söylenir, yani 19" jantlar arabaya neredeyse 100 kg fazladan koyuyor gibi düşünülebilir)
- Yol tutuş 1-2 inç artmalarda iyileşiyor ancak fazlasında işler terse dönüyor (G 0,83 ten 0,89'a çıkıyor, sonra düşüyor)
- Yakıt ekonomisi bir miktar bozuluyor (10 lt/100 km -> 11 lt) (lastik çapı neredeyse artmamasına rağmen!)
- Subjektif olarak en iyi hissi 17 ve 18 inç jantların verdiği söyleniyor
- Yol gürültüsü olarak desibelmetre göstermese de frekans ve konfor bakımından 15 ve 16'nın en iyi olduğu söyleniyor
- Sanılanın aksine çelik jant alaşıma göre ağır değil
- Konfor olarak elbette en küçük jant en konforlu
Kısacası buradan çıkarılacak dersler:
- Jant büyütürken en fazla 1 ya da 2 inç büyütmeli ve basit bir kural olarak her inç büyümesi için genişleyen tabanlı lastikte yanak profili 10 azaltılmalı, taban aynı kalıyorsa yanak 5 azaltılmalı
- Taban alanı fazla büyütülmemeli, en fazla bir üst grup seçilirse iyi olur (195 -> 205 gibi)
- Hız ve yük endeksi gibi 'servis tanımı' parametrelerine dokunmamak, ille değiştirme gerekiyorsa büyütmek önemli (91 yerine 93, V yerine W ya da Y gibi) ancak bu durumda lastik ömrü azalabilir
- Jant ve lastik hafifliği ile sağlamlığına dikkat edilmeli
Yorum