Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Jant seçimi

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #16
    Ynt: Jant seçimi

    Donanım haberde bir paylaşım buldum

    Car & Driver dergisinde ilginç bir test buldum, jant büyütmenin etkilerini incelemek için Golf üzerinde 15 inçten 19 inçe 5 ayrı jant-lastik kombinasyonu test etmişler, sonuçlar aşağıda:

    http://www.caranddriver.com/features...d-tires-tested



    Alınan sonuçlar ilginç, buna göre:

    - Daha büyük jant setleri tartışmasız daha ağır (15" = 18 kg, 19" = 24 kg)

    - Dolayısıyla aracın kalkış ve hızlanma performansı düşüyor, 0-100 7,6'dan 7,9'a çıkıyor (Lastiklerin eylemsizlik momenti nedeniyle genel olarak hafif lastik-jant kombinasyonu makbuldür ve lastiklerden atılan her bir kilonun araç performansına en az dört kilo olarak yansıdığı söylenir, yani 19" jantlar arabaya neredeyse 100 kg fazladan koyuyor gibi düşünülebilir)

    - Yol tutuş 1-2 inç artmalarda iyileşiyor ancak fazlasında işler terse dönüyor (G 0,83 ten 0,89'a çıkıyor, sonra düşüyor)

    - Yakıt ekonomisi bir miktar bozuluyor (10 lt/100 km -> 11 lt) (lastik çapı neredeyse artmamasına rağmen!)

    - Subjektif olarak en iyi hissi 17 ve 18 inç jantların verdiği söyleniyor

    - Yol gürültüsü olarak desibelmetre göstermese de frekans ve konfor bakımından 15 ve 16'nın en iyi olduğu söyleniyor

    - Sanılanın aksine çelik jant alaşıma göre ağır değil

    - Konfor olarak elbette en küçük jant en konforlu

    Kısacası buradan çıkarılacak dersler:

    - Jant büyütürken en fazla 1 ya da 2 inç büyütmeli ve basit bir kural olarak her inç büyümesi için genişleyen tabanlı lastikte yanak profili 10 azaltılmalı, taban aynı kalıyorsa yanak 5 azaltılmalı

    - Taban alanı fazla büyütülmemeli, en fazla bir üst grup seçilirse iyi olur (195 -> 205 gibi)

    - Hız ve yük endeksi gibi 'servis tanımı' parametrelerine dokunmamak, ille değiştirme gerekiyorsa büyütmek önemli (91 yerine 93, V yerine W ya da Y gibi) ancak bu durumda lastik ömrü azalabilir

    - Jant ve lastik hafifliği ile sağlamlığına dikkat edilmeli



    2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

    Yorum


    • #17
      Ynt: Jant seçimi

      Opc 19 jant düşünüyorsanız ( Özellikle lastikte birlikte ) ben satabilirim.

      Yorum


      • #18
        Ynt: Jant seçimi

        Fatih ağabeyin bulduğu kaynak güzel oldu.Frenleme mesafesine baktığınızda 18 ve 19 jantın daha erken durabildiği görünmektedir.Ayrıca http://www.autoshow.com.tr/en-iyiler...Detay/653.aspx
        linki incelediğinizde Insignia opc nin frensleme mesafesinde ne kadar başarılı olduğu görünmektedir.Bildiğim kadarıyla benim aracımla aynı fren sistemi ve jantlar yer almaktadır testi yapılan araçta.Ayrıca aşağıdaki linkin 1.00 dakikadan sonrasını izlemekte frenleme mesafesi ve yol tutuşla alakalı destekler niteliktedir.
        https://www.youtube.com/watch?v=Jem11GNnbzg

        ''Fidan dikmek için en iyi zaman yirmi yıl önceydi.Sonraki en iyi zaman ise şimdi'' İhtiyar Balıkçı

        Yorum


        • #19
          Ynt: Jant seçimi

          [quote=canbaz ]
          Fatih ağabeyin bulduğu kaynak güzel oldu.Frenleme mesafesine baktığınızda 18 ve 19 jantın daha erken durabildiği görünmektedir.Ayrıca http://www.autoshow.com.tr/en-iyiler...Detay/653.aspx
          linki incelediğinizde Insignia opc nin frensleme mesafesinde ne kadar başarılı olduğu görünmektedir.Bildiğim kadarıyla benim aracımla aynı fren sistemi ve jantlar yer almaktadır testi yapılan araçta.Ayrıca aşağıdaki linkin 1.00 dakikadan sonrasını izlemekte frenleme mesafesi ve yol tutuşla alakalı destekler niteliktedir.

          link eklenmiştir.

          http://www.uzmantv.com/tavsiye-edile...nirsak-ne-olur
          https://www.youtube.com/watch?v=Jem11GNnbzg

          ''Fidan dikmek için en iyi zaman yirmi yıl önceydi.Sonraki en iyi zaman ise şimdi'' İhtiyar Balıkçı

          Yorum


          • #20
            Ynt: Jant seçimi

            Ben bu verilere bakarak büyük jantlı araç daha erken durur tezini ispatlayamadım. Dikkat edilirse 16"ler 15"lere göre daha uzun mesafede durmuş. Ayrıca lastik taban genişlikleri de farklı. Taban genişliği arttıkça sürtme artacağından buna bağlı olarak fren mesafesi kısalması mantık açısından doğru. Jant çapının matematiksel olarak nasıl bir etkisi olur? Mühendis üyelerden izahat iyi olurdu.
            34 ST 579 '09 C180 Kompresor

            BİR ZAMANLAR 34 KRR 79 1.6T Edition Elegance Teknik Gri

            Yorum


            • #21
              Ynt: Jant seçimi

              Milli Eğitim bakanlığının dökümanları hoşuma gidiyor okuyan herkes anlayabiliyor

              http://hbogm.meb.gov.tr/modulerprogr...sistemleri.pdf



              2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

              Yorum


              • #22
                Ynt: Jant seçimi

                Orjinal yazı sahibi: FacomX
                Milli Eğitim bakanlığının dökümanları hoşuma gidiyor okuyan herkes anlayabiliyor

                http://hbogm.meb.gov.tr/modulerprogr...sistemleri.pdf
                Teşekkürler abi, hakikaten gayet iyi hazırlanmış. Hazırlayanları tebrik etmek lazım.
                34 ST 579 '09 C180 Kompresor

                BİR ZAMANLAR 34 KRR 79 1.6T Edition Elegance Teknik Gri

                Yorum


                • #23
                  Ynt: Jant seçimi

                  Orjinal yazı sahibi: Mlh
                  Forumda bir arkadaş alpine jant takmış ve fotoğraflarını paylaşmıştı. İnceleyin isterseniz bence oldukca güzel olmuş insigniaya
                  kesinlikle katılıyorum çok beğendiğim nadir jantlardan biri

                  Yorum


                  • #24
                    Ynt: Jant seçimi

                    Orjinal yazı sahibi: FacomX
                    Milli Eğitim bakanlığının dökümanları hoşuma gidiyor okuyan herkes anlayabiliyor

                    http://hbogm.meb.gov.tr/modulerprogr...sistemleri.pdf
                    Abi çok iyi yaa sorun ve çözümleri tek tek almış ne güzel yeni nesil için özellikle.
                    Aracı götürüyosun usta diyo abi şu modülde olacaktı yaa 2 dk bi bakıyım çay verin abime
                    2016 Ford Mondeo Titanium + Platin Beyaz + Sunroof + Tekno Paket + Ford Dynamic LED

                    Yorum


                    • #25
                      Ynt: Jant seçimi

                      Orjinal yazı sahibi: ratip
                      Ben bu verilere bakarak büyük jantlı araç daha erken durur tezini ispatlayamadım. Dikkat edilirse 16"ler 15"lere göre daha uzun mesafede durmuş. Ayrıca lastik taban genişlikleri de farklı. Taban genişliği arttıkça sürtme artacağından buna bağlı olarak fren mesafesi kısalması mantık açısından doğru. Jant çapının matematiksel olarak nasıl bir etkisi olur? Mühendis üyelerden izahat iyi olurdu.
                      konunun havada kalmaması için yazmak istedim.Fatih beyin gönderdiği kaynağı aşağıya aynen kopyalıyorum.Frenlemeye etki eden faktörler arasında ''tekerlek yarı çapı'' kriteri yer almaktadır.Yani bu durumda frenleme mesafesine jant ebatı ile ilgisi olduğu anlaşılmaktadır.Bu bağlantının olumsuz olabilmemesi içinde daha büyük fren sistemiyle durum dengelenebileceğini düşünüyorum.Konu ile ilgili uzman arkadaşlardan açıklama alırsak memnun olurum.

                      1.3.Frenleme Anında Tekerlek ve Araç Üzerinde Oluşan Kuvvetler
                      Hareket halindeki bir aracın tekerleğine etki eden kuvvetler aşağıdaki şekilde
                      gösterilmiştir.

                      Şekil 1.1: Tekerleğe Etki Eden Kuvvetler
                      Z=Taşıtın ağırlığından tekerleğe düşen yük
                      X=Taşıtın tekerleğe tepki kuvveti
                      Fx=Tekerlek çevre kuvvetleri
                      Fs=Tekerleğe karşı koyan sürtünme kuvveti
                      r=Tekerlek yarıçapı
                      Mt=Tekerlek momenti 5
                      V=Hız
                      Fc=Yolun tepki kuvveti, tekerlek yükü
                      e=Tekerlek yükünün etkime noktasının eksenden uzaklığı
                      Hareket halindeki bir araca fren uygulandığı zaman araca etki eden faktörler:
                      Tekerlek fren mekanizmasındaki balata ile disk-kampana arasındaki sürtünme kuvveti,
                      tekerlek ile yol arasındaki sürtünme, yolun eğiminden kaynaklanan kuvvet ve araç hızıdır.
                      https://www.youtube.com/watch?v=Jem11GNnbzg

                      ''Fidan dikmek için en iyi zaman yirmi yıl önceydi.Sonraki en iyi zaman ise şimdi'' İhtiyar Balıkçı

                      Yorum


                      • #26
                        Ynt: Jant seçimi

                        Orjinal yazı sahibi: canbaz
                        Orjinal yazı sahibi: ratip
                        Ben bu verilere bakarak büyük jantlı araç daha erken durur tezini ispatlayamadım. Dikkat edilirse 16"ler 15"lere göre daha uzun mesafede durmuş. Ayrıca lastik taban genişlikleri de farklı. Taban genişliği arttıkça sürtme artacağından buna bağlı olarak fren mesafesi kısalması mantık açısından doğru. Jant çapının matematiksel olarak nasıl bir etkisi olur? Mühendis üyelerden izahat iyi olurdu.
                        konunun havada kalmaması için yazmak istedim.Fatih beyin gönderdiği kaynağı aşağıya aynen kopyalıyorum.Frenlemeye etki eden faktörler arasında ''tekerlek yarı çapı'' kriteri yer almaktadır.Yani bu durumda frenleme mesafesine jant ebatı ile ilgisi olduğu anlaşılmaktadır.Bu bağlantının olumsuz olabilmemesi içinde daha büyük fren sistemiyle durum dengelenebileceğini düşünüyorum.Konu ile ilgili uzman arkadaşlardan açıklama alırsak memnun olurum.

                        1.3.Frenleme Anında Tekerlek ve Araç Üzerinde Oluşan Kuvvetler
                        Hareket halindeki bir aracın tekerleğine etki eden kuvvetler aşağıdaki şekilde
                        gösterilmiştir.

                        Şekil 1.1: Tekerleğe Etki Eden Kuvvetler
                        Z=Taşıtın ağırlığından tekerleğe düşen yük
                        X=Taşıtın tekerleğe tepki kuvveti
                        Fx=Tekerlek çevre kuvvetleri
                        Fs=Tekerleğe karşı koyan sürtünme kuvveti
                        r=Tekerlek yarıçapı
                        Mt=Tekerlek momenti 5
                        V=Hız
                        Fc=Yolun tepki kuvveti, tekerlek yükü
                        e=Tekerlek yükünün etkime noktasının eksenden uzaklığı
                        Hareket halindeki bir araca fren uygulandığı zaman araca etki eden faktörler:
                        Tekerlek fren mekanizmasındaki balata ile disk-kampana arasındaki sürtünme kuvveti,
                        tekerlek ile yol arasındaki sürtünme, yolun eğiminden kaynaklanan kuvvet ve araç hızıdır.
                        Teşekkürler açıklama için. Anladığım kadarı ile jantın büyüklüğüne bağlı olarak disk de büyüyeceğinden, tekerleğin birim dönüşünde balatanın disk üzerinde baskı yapacağı alan ve mesafe de artacaktır. Bunun sonucunda lastiğin yerle temas eden alanı faza olacağından kızaklama daha yüksek basınç durumunda olacaktır. Artan baskı mesafesi ve alanı da frenlemeye pozitif etki yapıyor. Doğru mudur?
                        34 ST 579 '09 C180 Kompresor

                        BİR ZAMANLAR 34 KRR 79 1.6T Edition Elegance Teknik Gri

                        Yorum


                        • #27
                          Ynt: Jant seçimi

                          Basitçe büyük jant daha fazla ağırlık demektir.Daha fazla kütle aynı hız ile düşünürsek daha fazla momentum getirir ve frenlemeniz zor olur diye düşünüyorum.

                          Bende 2500 km oldu replika kullanıyorum ve şimdilik bir sıkıntım yok.Lastikçi burda çok önemli bir faktör.Mesela benim lastiği takan usta bileziği kendisi ölçü alıp tornada yapıp getirdi taktı.
                          http://www.imgim.com/e85671e9-558c-4412-92af-c591def396ba.jpg

                          Ellere yar oldu
                          2.0 CDTI
                          Cosmo,sunroof,dvd800+interface,flexride,bej deri

                          5.25 Xdrive ///M(azot) Power

                          Yorum


                          • #28
                            Ynt: Jant seçimi

                            Evet kafamda oturttum şuan
                            34 ST 579 '09 C180 Kompresor

                            BİR ZAMANLAR 34 KRR 79 1.6T Edition Elegance Teknik Gri

                            Yorum


                            • #29
                              Ynt: Jant seçimi

                              Orjinal yazı sahibi: Insignia
                              Basitçe büyük jant daha fazla ağırlık demektir.Daha fazla kütle aynı hız ile düşünürsek daha fazla momentum getirir ve frenlemeniz zor olur diye düşünüyorum.

                              Bende 2500 km oldu replika kullanıyorum ve şimdilik bir sıkıntım yok.Lastikçi burda çok önemli bir faktör.Mesela benim lastiği takan usta bileziği kendisi ölçü alıp tornada yapıp getirdi taktı.
                              Yanlış anlamadıysam ağırlık ile pek ilgisi yok. Şöyle ki; daha büyük jant-lastik kullanıldığında her bir dönme turunda yer ile temas eden alan da artacaktır. Bunun sonucunda frenleme esnasında disk ve balatalar ve zemin üzerinde oluşan kuvvet dağılmış olacaktır. Dağıtılan kuvvet sonucunda kızaklama daha geç olacak ve fren mesafesine pozitif etki yapacaktır.

                              Dipnot: Teknik insan olan üyelerimizden özür dileyerek böyle bir ukalalık yapıyorum. ihihi
                              34 ST 579 '09 C180 Kompresor

                              BİR ZAMANLAR 34 KRR 79 1.6T Edition Elegance Teknik Gri

                              Yorum


                              • #30
                                Ynt: Jant seçimi

                                Orjinal yazı sahibi: ratip
                                Orjinal yazı sahibi: canbaz
                                Orjinal yazı sahibi: ratip
                                Ben bu verilere bakarak büyük jantlı araç daha erken durur tezini ispatlayamadım. Dikkat edilirse 16"ler 15"lere göre daha uzun mesafede durmuş. Ayrıca lastik taban genişlikleri de farklı. Taban genişliği arttıkça sürtme artacağından buna bağlı olarak fren mesafesi kısalması mantık açısından doğru. Jant çapının matematiksel olarak nasıl bir etkisi olur? Mühendis üyelerden izahat iyi olurdu.
                                konunun havada kalmaması için yazmak istedim.Fatih beyin gönderdiği kaynağı aşağıya aynen kopyalıyorum.Frenlemeye etki eden faktörler arasında ''tekerlek yarı çapı'' kriteri yer almaktadır.Yani bu durumda frenleme mesafesine jant ebatı ile ilgisi olduğu anlaşılmaktadır.Bu bağlantının olumsuz olabilmemesi içinde daha büyük fren sistemiyle durum dengelenebileceğini düşünüyorum.Konu ile ilgili uzman arkadaşlardan açıklama alırsak memnun olurum.

                                1.3.Frenleme Anında Tekerlek ve Araç Üzerinde Oluşan Kuvvetler
                                Hareket halindeki bir aracın tekerleğine etki eden kuvvetler aşağıdaki şekilde
                                gösterilmiştir.

                                Şekil 1.1: Tekerleğe Etki Eden Kuvvetler
                                Z=Taşıtın ağırlığından tekerleğe düşen yük
                                X=Taşıtın tekerleğe tepki kuvveti
                                Fx=Tekerlek çevre kuvvetleri
                                Fs=Tekerleğe karşı koyan sürtünme kuvveti
                                r=Tekerlek yarıçapı
                                Mt=Tekerlek momenti 5
                                V=Hız
                                Fc=Yolun tepki kuvveti, tekerlek yükü
                                e=Tekerlek yükünün etkime noktasının eksenden uzaklığı
                                Hareket halindeki bir araca fren uygulandığı zaman araca etki eden faktörler:
                                Tekerlek fren mekanizmasındaki balata ile disk-kampana arasındaki sürtünme kuvveti,
                                tekerlek ile yol arasındaki sürtünme, yolun eğiminden kaynaklanan kuvvet ve araç hızıdır.
                                Teşekkürler açıklama için. Anladığım kadarı ile jantın büyüklüğüne bağlı olarak disk de büyüyeceğinden, tekerleğin birim dönüşünde balatanın disk üzerinde baskı yapacağı alan ve mesafe de artacaktır. Bunun sonucunda lastiğin yerle temas eden alanı faza olacağından kızaklama daha yüksek basınç durumunda olacaktır. Artan baskı mesafesi ve alanı da frenlemeye pozitif etki yapıyor. Doğru mudur?
                                özetiniz başarılı olmuş tüm spor araçlarda jant çapının da büyük olduğu gerçeği de düşünüldüğünde,frenlemeye jant ebatının etkisi olduğu gerçeği ortaya çıkıyor bence.Hızlı araçların frenleme kabiliyetleri daha başarılı.Ama yaptığım araştırmalarda bu etkinin,diğer çevresel faktörler kadar önemli olmadığı izlenimine kapıldım.Konuyla alakalı düşüncemi de konu başlığından fazla uzaklaşmadan şu şekilde özetlemek isterim;

                                - Araçların fabrika verileri dikkate alınarak jant ebatı seçilmelidir.
                                - Eğer jant ebatı değiştirilmek isteniyorsa servise danışılmalı ve fren sistemi ile uyumu gözden geçirilmelidir.Jant ebatının küçültülmesi de istenmeyen sonuçlara sebep olabilir bence.

                                Formülün esası ''kuvvete'' dayalı.birim alandaki kuvvet ancak ''daha önce yazdığınız'' geniş taban lastik ve büyük çaplı jantla uyumlu olarak dağıtılabilir bence.
                                https://www.youtube.com/watch?v=Jem11GNnbzg

                                ''Fidan dikmek için en iyi zaman yirmi yıl önceydi.Sonraki en iyi zaman ise şimdi'' İhtiyar Balıkçı

                                Yorum

                                İşleniyor...
                                X