Duyuru

Collapse
No announcement yet.

insignia 1.4 T chip tunning mevzusu

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • insignia 1.4 T chip tunning mevzusu

    merhaba,
    Öncelikle forumu elimden geldiğinde takip ettiğimi ve çok faydalı bulduğumu belirtmek isterim.
    bu başlığı açmadan da ilgili konuları baştan sona okudum.
    aklımda bir kaç soru var ve tecrübe bilgi sahibi kişilerden yorumlarını rica ederim.
    1- bu chip tuning bu kadar güzel bir şey ise neden çok az kişi yaptırıyor?
    2- benim amacım 1.6 ile kapışmak vs değil, eski aracım 150 hp 230Nm tiguandı o performansı yakalamk istiyorum sorun yok heralde?
    3- bu işlemi istanbul düzgün işi bilen neresi yapar ( denene yanılma ve bu vida fazla modeli olmayan yerler) - 1-2 yer adını yazmışsınız istanbuldayım..
    4- araca zararı mutlaka vardır, ama benim niyetim max 160-170 hp ve max 250Nm tork.. bunun için neler yapılmalı?
    5- çoğu yorumlarda makul tunning için egzos filtre buji vs değişimi gerekmiyor yazmışsınız, değişse artı eksi ne olur?

    son olarak da bir rica rolleyes mümkünse konuyu 1.6 ile içinden geçerim 1.4 ile seni ezerim moduna çekmeyelim başlıkların çoğunda bu duruma gelinmiş..
    sidik yarışına gerek yok yapıalcaksa da diğer markalar ile yapalım bizler kardeşiz oleyy

    arabamı seviyorum..

  • #2
    Ynt: insignia 1.4 T chip tunning mevzusu

    Naçizane düşüncem, 1.4 Turbo demek, 1400 cc (fındık kadar motor) demek, bu fındık motorun
    içine yüz kırk tane beygir koymuşlar ki 10 cc ye bir beygir düşer.
    Bunun (bence) olmuşu, olacağı bundan ibarettir.
    Sonrası tamaha girer ve zaman içinde bir faturası kesinlikle olur

    Yorum


    • #3
      Ynt: insignia 1.4 T chip tunning mevzusu

      ben yaptırdım. turbo valfi arızası yaptı belirli bir zamandan sonra. belkide kroniktir. belki sadece bende oldu. ama chip e bağlıyorum sorunu.

      Yorum


      • #4
        Ynt: insignia 1.4 T chip tunning mevzusu

        Yok zaten 4. Sorumda belirttigim gibi 20 beygirlik bir artis hedefim ki burda iyilestirmeye calistigim beygirden ziyade tork.
        Sitede cok daha yuksek sevite tunninglerden bahsediliyor benim amacim 1.6 gibi yapmak degil.
        Zaten olsa alman oglu yazilimi kendi yapar satardi
        Pasaoglu var aklimda cogu da orayi onerecektir.
        Dedigim gibi yukardaki sorularima tatmin edici cevap alirsam yapicam.
        Yoksa maceraya gerek yok )
        arabamı seviyorum..

        Yorum


        • #5
          Ynt: insignia 1.4 T chip tunning mevzusu

          İlk yaptıranda bendim zaten paşaoğluna
          Yaptıralı 25.000 km oldu tık yok sorun yok
          2015 2.0 sorento

          Yorum


          • #6
            Ynt: insignia 1.4 T chip tunning mevzusu

            Peki kullanan biri olarak sorularima cevap verebilir misiniz.
            Pasaoglunun sitesinde performans yazilim ve yakit tuketimi garantili yaziyo.
            Bu ne demek.
            Sizin detayli yorum ve cevaplariniz onemli bir kullanici olarak.
            Bir iki arkadasda (volkan sanirim) oldkca tecrubeli gibi umarim herkes bilgisini paylasir ve sorularima doner.
            arabamı seviyorum..

            Yorum


            • #7
              Ynt: insignia 1.4 T chip tunning mevzusu

              Orjinal yazı sahibi: secco80
              Peki kullanan biri olarak sorularima cevap verebilir misiniz.
              Pasaoglunun sitesinde performans yazilim ve yakit tuketimi garantili yaziyo.
              Bu ne demek.
              Sizin detayli yorum ve cevaplariniz onemli bir kullanici olarak.
              Bir iki arkadasda (volkan sanirim) oldkca tecrubeli gibi umarim herkes bilgisini paylasir ve sorularima doner.
              merhaba secco nickli arkadaşım öncelikle Bekir'in anlatmak istediği performans garanti 30 bg çok rahat alırsın yakıt tüketimide sakin kullanırsan eskiye oranla 100 km de yarım litre daha az yakarsın performanslı kullanımdada eskiye nazaran yarım veya 0.75 litre fazla yakarsın 1.4 turbolardan ilk faysalın arabayı yapmıştı onun arabaya fazla yüklenmedik alt devirleri yüksek Torklu üst devirlerdeorta derece yüklenildi motoru korumak adına gerçi daha sonra yapılan araçlarda müşterilerin isteğine bağlıdaha fazlada yüklenilen 1,4 lerde yaptı bunlardada şu an bir sorun yok faysalın arabaya yapılan yazılım soft bir yazılım ama kendi çok memnun kaldı alt devirlerde zırt pırt vites değiştirmiyor üstlerde standarttan daha güçlü bu şekilde hiç bir riskin yok sende memnun kalırsın o gün dynoda ölçüldüğünde stock 152 bg çıkmıştı yazılımdan sonra 174 bg 250 nm tork çıktı birde sprınt boster takarsan aracını tanıyamazsın ek olarsak bujilerini ngk iridyıum buji 4 ü 175 tl kutu içi filtrenide k&n kutu içi filtreyle(250 tl fiyatları) değiştirirsin


              1.6 Turbo Cosmo 272bg 360 nm forget piston ve piston kollari downpipe komple 76mm egzoz sistemi ve daha büyük intercoler

              Yorum


              • #8
                Ynt: insignia 1.4 T chip tunning mevzusu

                passat cc 1.4 motor ile 160 beygir olduguna gore , findik kadar hacimle ilgili olmasa gerek , secco isimli arkadasinda dedigi gibi daha once bu konularda bende yorum yazdim , yaptirip deneyenden cok baskalari yorum yazdi ; bende istanbul olsaydim yaptirirdim , 170 beygir kulaga hos geliyor (volkan bey'inde dedigi gibi iridyum buji , hava filtresi ve belki egsoz degisimiyle )

                Yorum


                • #9
                  Ynt: insignia 1.4 T chip tunning mevzusu

                  Orjinal yazı sahibi: ortodoxian
                  passat cc 1.4 motor ile 160 beygir olduguna gore , findik kadar hacimle ilgili olmasa gerek , secco isimli arkadasinda dedigi gibi daha once bu konularda bende yorum yazdim , yaptirip deneyenden cok baskalari yorum yazdi ; bende istanbul olsaydim yaptirirdim , 170 beygir kulaga hos geliyor (volkan bey'inde dedigi gibi iridyum buji , hava filtresi ve belki egsoz degisimiyle )
                  1.4 160 bg lik roccoları 230 bg e çevrildiklerini çok gördüm sorunsuzca kullanıyorlar iş hacimde değil iş turboda ...


                  1.6 Turbo Cosmo 272bg 360 nm forget piston ve piston kollari downpipe komple 76mm egzoz sistemi ve daha büyük intercoler

                  Yorum


                  • #10
                    Ynt: insignia 1.4 T chip tunning mevzusu

                    Orjinal yazı sahibi: volkan
                    Orjinal yazı sahibi: secco80
                    Peki kullanan biri olarak sorularima cevap verebilir misiniz.
                    Pasaoglunun sitesinde performans yazilim ve yakit tuketimi garantili yaziyo.
                    Bu ne demek.
                    Sizin detayli yorum ve cevaplariniz onemli bir kullanici olarak.
                    Bir iki arkadasda (volkan sanirim) oldkca tecrubeli gibi umarim herkes bilgisini paylasir ve sorularima doner.
                    merhaba secco nickli arkadaşım öncelikle Bekir'in anlatmak istediği performans garanti 30 bg çok rahat alırsın yakıt tüketimide sakin kullanırsan eskiye oranla 100 km de yarım litre daha az yakarsın performanslı kullanımdada eskiye nazaran yarım veya 0.75 litre fazla yakarsın 1.4 turbolardan ilk faysalın arabayı yapmıştı onun arabaya fazla yüklenmedik alt devirleri yüksek Torklu üst devirlerdeorta derece yüklenildi motoru korumak adına gerçi daha sonra yapılan araçlarda müşterilerin isteğine bağlıdaha fazlada yüklenilen 1,4 lerde yaptı bunlardada şu an bir sorun yok faysalın arabaya yapılan yazılım soft bir yazılım ama kendi çok memnun kaldı alt devirlerde zırt pırt vites değiştirmiyor üstlerde standarttan daha güçlü bu şekilde hiç bir riskin yok sende memnun kalırsın o gün dynoda ölçüldüğünde stock 152 bg çıkmıştı yazılımdan sonra 174 bg 250 nm tork çıktı birde sprınt boster takarsan aracını tanıyamazsın ek olarsak bujilerini ngk iridyıum buji 4 ü 175 tl kutu içi filtrenide k&n kutu içi filtreyle(250 tl fiyatları) değiştirirsin
                    Selamlar. Bende böyle soft bir şeyler düşünüyorum. Booster hariç buji, filtre dahil şeklinde. Aynı şeyler 1.6 içinde geçerlidir herhalde.
                    Acaba nerede yaptırabiliyoruz. Tavsiye edilen işin ehli bir yer var mıdır?
                    2011 1.6 T Cosmo Sports Tourer

                    Yorum


                    • #11
                      Ynt: insignia 1.4 T chip tunning mevzusu

                      1.6 turbo için 210 bg 300 nm tork da ne yaparsan yap motora zarar veremezsin daha üstünde aldığın her beygir riskini artırır paşaoğlu tunning ı öneririm ben...


                      1.6 Turbo Cosmo 272bg 360 nm forget piston ve piston kollari downpipe komple 76mm egzoz sistemi ve daha büyük intercoler

                      Yorum


                      • #12
                        Ynt: insignia 1.4 T chip tunning mevzusu

                        http://www.servispasaoglu.com.tr/pas...ng-yazilim.php Maslak - İSTANBUL TÜRKİYE burası mıdır?


                        2011 1.6 T Cosmo Sports Tourer

                        Yorum


                        • #13
                          Ynt: insignia 1.4 T chip tunning mevzusu

                          Orjinal yazı sahibi: denz
                          http://www.servispasaoglu.com.tr/pas...ng-yazilim.php Maslak - İSTANBUL TÜRKİYE burası mıdır?


                          Aynen
                          2015 2.0 sorento

                          Yorum


                          • #14
                            Ynt: insignia 1.4 T chip tunning mevzusu

                            Orjinal yazı sahibi: volkan
                            Orjinal yazı sahibi: secco80
                            Peki kullanan biri olarak sorularima cevap verebilir misiniz.
                            Pasaoglunun sitesinde performans yazilim ve yakit tuketimi garantili yaziyo.
                            Bu ne demek.
                            Sizin detayli yorum ve cevaplariniz onemli bir kullanici olarak.
                            Bir iki arkadasda (volkan sanirim) oldkca tecrubeli gibi umarim herkes bilgisini paylasir ve sorularima doner.
                            merhaba secco nickli arkadaşım öncelikle Bekir'in anlatmak istediği performans garanti 30 bg çok rahat alırsın yakıt tüketimide sakin kullanırsan eskiye oranla 100 km de yarım litre daha az yakarsın performanslı kullanımdada eskiye nazaran yarım veya 0.75 litre fazla yakarsın 1.4 turbolardan ilk faysalın arabayı yapmıştı onun arabaya fazla yüklenmedik alt devirleri yüksek Torklu üst devirlerdeorta derece yüklenildi motoru korumak adına gerçi daha sonra yapılan araçlarda müşterilerin isteğine bağlıdaha fazlada yüklenilen 1,4 lerde yaptı bunlardada şu an bir sorun yok faysalın arabaya yapılan yazılım soft bir yazılım ama kendi çok memnun kaldı alt devirlerde zırt pırt vites değiştirmiyor üstlerde standarttan daha güçlü bu şekilde hiç bir riskin yok sende memnun kalırsın o gün dynoda ölçüldüğünde stock 152 bg çıkmıştı yazılımdan sonra 174 bg 250 nm tork çıktı birde sprınt boster takarsan aracını tanıyamazsın ek olarsak bujilerini ngk iridyıum buji 4 ü 175 tl kutu içi filtrenide k&n kutu içi filtreyle(250 tl fiyatları) değiştirirsin
                            böyle yorumlar konu hakkında çok bilgilendirici oluyor, teşekkürler Volkan hocam.
                            açıkcası arabaya çok yüklenmek istemiyorum. eski tiguanda 150 beygir 230 tork vardı ve 1650 kilo arabada gayet yeterliydi.
                            4 motion olduğu için önden çekişli araçlardaki güç jkayıpları da yoktu.
                            bunda da 160 byegir ve 240-250 tork bence beni tatmin edecektir.
                            dediğin yazılım dışı aparatlar ile ilgili forumda filan biraz araştrıdım.
                            bujiler sanırım oluşacak fazla ısı için tavsiye ediliyor.. hava filtresi de yanmayı arttırmak için.
                            sprint booster bu tunning sonrası arabaya ya pati çektirir yada devir kesiye bayram ettiri gibi geliyor.
                            bunlar çok maliyetli şeyler değil ama egzos işi ne olacak? egzos işine girersek o kafadan 1000TL.
                            buji ve filtre 450, 750 tunning , sprint booster 650.
                            aklımdaki rakam 1500TL yi geçmeyecek birşey açıkcası.. bu fiyat sınırında öneriniz nedir? beklentimi açıkladım..

                            arabamı seviyorum..

                            Yorum


                            • #15
                              Ynt: insignia 1.4 T chip tunning mevzusu

                              Bujıleri areşlemeyi yetiştirebilsin diye değiştiriyoruz ilk motoru kırdığımda iridyıum buji kullanmıyordum ateşleme yetişmedi bujimin ucu kırılıp pistonun sekmanını kırmıştı , yazılımı özel indirim yaptırırım 650 tl ye hallederiz egzoz ihtiyacın yok ama buji kesin al filtrede olur yada olmaz çok aşırı ihtiyaç değil yazın daha iyi ama


                              1.6 Turbo Cosmo 272bg 360 nm forget piston ve piston kollari downpipe komple 76mm egzoz sistemi ve daha büyük intercoler

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X