Beyler Bu Konu Başlığı Altında Araçlarımızın Fabrika Çıkışı Orjinal Hallerine Uygulanacak Olan Pek Çok İmalatı Konuştuk Görüştük Uygulatan Arkadaşlarımızı Tebrik Ettik. Ve Her Uygulama Bir Düşünce Sonucu Emek Olduğu İçin de Saygı Duyduk.
Ne Zamandır Düşünüyorum Bu Konuyu ve Her Aklıma Gelişinde Neden Olmasın Diye Soruyorum Kendime. Benim Önerim Araçlarımızın Arka Tekerleklerine Elektrik Motoru Tahriği İle Yaklaşık 40-50 Beygirlik Bir Ekstra Güç Sağlayabilmek srk
Bizim Araçlarda Dört Çeker Opsiyonu Olduğu İçin Bildiğim Kadarı İle Hazır Altyapı Bulunmakta. Bundan Dolayı da Düşüncem;
1-GM Marka Orjinal Arka Diferansiyel ve Aks Kollarını Yerlerine Monte Ettirmek.
2-Yine Araçlarımızda Mevcut Olan Şaft Tünelinin En Geniş Olduğu Kısıma Yaklaşık 30-40 KW Lık Bir Elektrik Motoru Bağlamak ve Diferansiyelle Bağlantısını Orjinal Şaft İle Sağlamak.
3-Bagaja Yeterli Güçte Elektrik Bataryası Monte Etmek.
4-Gaz Pedalına Kontrolü Sağlayacak İkinci Bir Reosta Bağlamak.
5-Bu Reosta İle Pil Arasında Gerekli Haberleşmeyi Sağlayacak Beyin ve Programa Sahip Elektronik Bir Kart Yerleştirmek.
Nasıl??
Benim Düşünceme Göre Gerekli Mekanik Parçalarla ve Programla Ayak Gazdan Çekildiğinde ve Frene Basıldığında Bu Elektrik Motoru Şarj da Yapabilir. Geri Kazanım Yani. Bu Gün F1 de KERS Adı Altında Bu Sistem Kullanılıyor.
Arkadaşlar Bu Yapılırsa Şunu Düşünemiyorum; Örneğin Performansından Memnun Olduğum 1.6T Motora Ait Olan Benim Aracım 1. Viteste Ok Gibi Fırlayacaktır. Sonra 5. Vitesi Bitirp 6 Ya Attığımızda, 4. Vitesteki İvmelenmeyi Yakalayabileceğim. Ve Bildiğim Kadarı İle En Önemlisi de, Elektrik Motorlarında Tork Tüm Devirlerde Max. a Yakın Seyrediyor. Yakıt Tasarrufu da Cabası.
Mutlak ki Maliyet Söz Konusu Olacaktır Ancak En Azından Proje Üzerinde Değerlendirip En İyi Malzemeler Kullanılacak Şekilde ve İşinin Ehlinden Ustaca Yapılmış Bir Kaliteli Montaj Maliyeti Çıkarılabilir.
Her Emek, Düşünceye Duyulan Saygı İle Tecelli Eder Sözünden Mesnetle Sizin de Bu Konudaki Düşüncelerinizi Paylaşmanızı Ümit Ediyorum.
İyi Forumlar.
Ne Zamandır Düşünüyorum Bu Konuyu ve Her Aklıma Gelişinde Neden Olmasın Diye Soruyorum Kendime. Benim Önerim Araçlarımızın Arka Tekerleklerine Elektrik Motoru Tahriği İle Yaklaşık 40-50 Beygirlik Bir Ekstra Güç Sağlayabilmek srk
Bizim Araçlarda Dört Çeker Opsiyonu Olduğu İçin Bildiğim Kadarı İle Hazır Altyapı Bulunmakta. Bundan Dolayı da Düşüncem;
1-GM Marka Orjinal Arka Diferansiyel ve Aks Kollarını Yerlerine Monte Ettirmek.
2-Yine Araçlarımızda Mevcut Olan Şaft Tünelinin En Geniş Olduğu Kısıma Yaklaşık 30-40 KW Lık Bir Elektrik Motoru Bağlamak ve Diferansiyelle Bağlantısını Orjinal Şaft İle Sağlamak.
3-Bagaja Yeterli Güçte Elektrik Bataryası Monte Etmek.
4-Gaz Pedalına Kontrolü Sağlayacak İkinci Bir Reosta Bağlamak.
5-Bu Reosta İle Pil Arasında Gerekli Haberleşmeyi Sağlayacak Beyin ve Programa Sahip Elektronik Bir Kart Yerleştirmek.
Nasıl??
Benim Düşünceme Göre Gerekli Mekanik Parçalarla ve Programla Ayak Gazdan Çekildiğinde ve Frene Basıldığında Bu Elektrik Motoru Şarj da Yapabilir. Geri Kazanım Yani. Bu Gün F1 de KERS Adı Altında Bu Sistem Kullanılıyor.
Arkadaşlar Bu Yapılırsa Şunu Düşünemiyorum; Örneğin Performansından Memnun Olduğum 1.6T Motora Ait Olan Benim Aracım 1. Viteste Ok Gibi Fırlayacaktır. Sonra 5. Vitesi Bitirp 6 Ya Attığımızda, 4. Vitesteki İvmelenmeyi Yakalayabileceğim. Ve Bildiğim Kadarı İle En Önemlisi de, Elektrik Motorlarında Tork Tüm Devirlerde Max. a Yakın Seyrediyor. Yakıt Tasarrufu da Cabası.
Mutlak ki Maliyet Söz Konusu Olacaktır Ancak En Azından Proje Üzerinde Değerlendirip En İyi Malzemeler Kullanılacak Şekilde ve İşinin Ehlinden Ustaca Yapılmış Bir Kaliteli Montaj Maliyeti Çıkarılabilir.
Her Emek, Düşünceye Duyulan Saygı İle Tecelli Eder Sözünden Mesnetle Sizin de Bu Konudaki Düşüncelerinizi Paylaşmanızı Ümit Ediyorum.
İyi Forumlar.
Yorum