Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Chiptuning hakkında.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Chiptuning hakkında.

    Piyasada turbo araçlarda%30 gün artışı sağladığını söyleyen chip ler mevcut.1.4 turbo insignia sı olup Bunlardan uygulayan varmı?Varsa ilk hızlanma ve ara hızlanmalarda gerçekten arabama güç kattı diyecek derecede hissettiğini söyleyebilecek olan var mı?Eğer uygulayanların iddiaları doğruysa aracın bu chip i uyguladıktan sonra 180 bg civarları güç ve 1.6 turbo insignia ile aynı performans değerlerine çıkması gerekiyor.Bu iddialar sizce doğrumudur?1.4 turbo insignia sı olup bu uygulamayı yapan arkadaşlar varsa ve tecrübelerini paylaşırsa memnun olurum.

  • #2
    Ynt: Chiptuning hakkında.

    öncelikle merhaba kardeşim;
    chiptuning dediğin ECU (Engine Control Unit) adı verilen bir parça tarafından yönetilmektedir. ECU, aracın hava/yakıt karışım miktarını, avansını, turbo basıncını, yakıtın püskürtülme basıncını ve birçok parametreyi sensörlerinden aldığı verilere dayanarak yönetir. Hangi sıcaklıkta ne kadar benzin gönderileceği, ateşlemenin ne zaman yapılacağı gibi birçok ayar, otomobil üreticileri tarafından ECU içine kaydedilmiştir. Chip Tuning, bu ayarların performans ve yakıt ekonomisine göre yeniden düzenlenmesidir.
    dediğin gibi 170hplere çıkıyor 140lık 1.4tler ama bu 1.6tye aynı değerlere çıkması anlamına gelmez alt ve orta devirlerde hissettirir sonlarda o kadar pek değişik olmaz yani stock(fabrika çıkışı) bir 170 hp ile sonrada yazılım yaptırılmıs araç aynı güçde olmaz
    Bir zamanlar 34 KTN 03 (Biz kırmızı başlıklı kızın hikayesinde bile kurttan yanayız)


    Kasabadaki en iyi silahşör olunca,herkes sizinle boy ölçüşmek ister cool cool

    F10 Msport

    Yorum


    • #3
      Ynt: Chiptuning hakkında.

      Orjinal yazı sahibi: kdristnbl
      öncelikle merhaba kardeşim;
      chiptuning dediğin ECU (Engine Control Unit) adı verilen bir parça tarafından yönetilmektedir. ECU, aracın hava/yakıt karışım miktarını, avansını, turbo basıncını, yakıtın püskürtülme basıncını ve birçok parametreyi sensörlerinden aldığı verilere dayanarak yönetir. Hangi sıcaklıkta ne kadar benzin gönderileceği, ateşlemenin ne zaman yapılacağı gibi birçok ayar, otomobil üreticileri tarafından ECU içine kaydedilmiştir. Chip Tuning, bu ayarların performans ve yakıt ekonomisine göre yeniden düzenlenmesidir.
      dediğin gibi 170hplere çıkıyor 140lık 1.4tler ama bu 1.6tye aynı değerlere çıkması anlamına gelmez alt ve orta devirlerde hissettirir sonlarda o kadar pek değişik olmaz yani stock(fabrika çıkışı) bir 170 hp ile sonrada yazılım yaptırılmıs araç aynı güçde olmaz
      ulen iyi attın kadirim chipli 170 bg araçla standardı 170 bg olan araç nasıl aynı olamaz ,çhıpli 1.4 bir araç , stock 1.6 turboyu geçebilir iyi bir yazılım yapılırsa ..


      1.6 Turbo Cosmo 272bg 360 nm forget piston ve piston kollari downpipe komple 76mm egzoz sistemi ve daha büyük intercoler

      Yorum


      • #4
        Ynt: Chiptuning hakkında.

        tabi olamaz dynoda %100 doğru sonuç kim çıkartabiliyo örnek olarakta 2.0gtc yazılımlı 240 hp oluyo orjinal opcde 240 hp ama nasıl oluyoda aynı hacim ve aynı hp ile opc ayırıyo fabrikasyon çıkan hple sonradan yapılan hp aynı olamaz ;
        ayrıca 1.4ü bırak 170i 180 hp dahi olsa 1.6nın eline yine su dökemez belki alt devirlerde geçer ama üst devirlerde başa çıkamaz
        abicim...
        Bir zamanlar 34 KTN 03 (Biz kırmızı başlıklı kızın hikayesinde bile kurttan yanayız)


        Kasabadaki en iyi silahşör olunca,herkes sizinle boy ölçüşmek ister cool cool

        F10 Msport

        Yorum


        • #5
          Ynt: Chiptuning hakkında.

          bu arada video çekildi mi bilmiyorum, emrezxr abi NEŞTER Kamil abimle aynı gitmişti biri 130 bg chipli birisi 160 bg fabrikasyon dizel ikisi de

          Yorum


          • #6
            Ynt: Chiptuning hakkında.

            Orjinal yazı sahibi: 35OFT23
            bu arada video çekildi mi bilmiyorum, emrezxr abi NEŞTER Kamil abimle aynı gitmişti biri 130 bg chipli birisi 160 bg fabrikasyon dizel ikisi de
            ama 170 küsür hp çiple o stock 160 ki onun alakası yok konumuzla
            1.4 ve 1.6 dan bahsediyoruz hacim farkıda var
            Bir zamanlar 34 KTN 03 (Biz kırmızı başlıklı kızın hikayesinde bile kurttan yanayız)


            Kasabadaki en iyi silahşör olunca,herkes sizinle boy ölçüşmek ister cool cool

            F10 Msport

            Yorum


            • #7
              Ynt: Chiptuning hakkında.

              ben benim arabamı denek olarak veririm istediğiniz gibi 180 hp yapabilirsiniz
              2012 İnsignia 1.4 Turbo

              Yorum


              • #8
                Ynt: Chiptuning hakkında.

                Orjinal yazı sahibi: ygtylmz
                ben benim arabamı denek olarak veririm istediğiniz gibi 180 hp yapabilirsiniz
                serhan abinin arabasını yapıcaz
                Bir zamanlar 34 KTN 03 (Biz kırmızı başlıklı kızın hikayesinde bile kurttan yanayız)


                Kasabadaki en iyi silahşör olunca,herkes sizinle boy ölçüşmek ister cool cool

                F10 Msport

                Yorum


                • #9
                  Ynt: Chiptuning hakkında.

                  Çhıpli 130 bg ilk Emre'nin aracını 170 bg e çıkartmıştık kâmilin arabada 160bg di rolling yaptılar Emre kâmili geçmişti Buda senin tezini çürütmüş oluyor birde benim araç 234 bg iken bir konu açılmıştı çhipli 234 bg lik benim araç stock 2.0 220 bg lik insigniayı geçermi diye, herkes geçemez demişti şafağın arabayada o sıralar komple egzoz sistemi yapılıyordu daha sonrada yazılım yaptırdı aracı 260 bg oldu çıktık şafakla rollinge onun dez avantajı otomatik vites olmasıydı 3 defa rolling yaptık 3 ündede kafa kafaya gittik şafağın dediği iyiki 220 bg lik halimle yarışmadık seninle demişti , istersen seninle bir iddiaya girelim ben 1.4 t ya yazılım yaptıracam ,siteden herhangi 1.6 t lan rolling yapıcaz eğer 1.4 t yu geçemezsen yazılımın parasını sen ödiyeceksin kaybedersemde bende yazılım parasını sana öderim varmısın iddiaya...


                  1.6 Turbo Cosmo 272bg 360 nm forget piston ve piston kollari downpipe komple 76mm egzoz sistemi ve daha büyük intercoler

                  Yorum


                  • #10
                    Ynt: Chiptuning hakkında.

                    tamam sadece yazılımla geçebileceksen 1.6tyi ben varım iddaya fatih abinin arabasıyla yapıcaz
                    demişssin işte 170 hp arada 10 hp var 160 hplerde bırakıp deneseydiniz kamil abinin arabasıyla o zman ne olurdu kim bilir active selecte gelicek olursak bende 1.6t active select astra ile roll yapmıstım ondada egsoz vs vardı 2 boy önde bitirmiştim o nasıl olucak araba 190 hplere yakın bende 150-200kg hafif active select değil manuel bi 2.0la denede görelim istediğin yazılımcıya sor stock bir 160hp ile yazılımlı bi 160 hp aynı sonuçlar vermez
                    Bir zamanlar 34 KTN 03 (Biz kırmızı başlıklı kızın hikayesinde bile kurttan yanayız)


                    Kasabadaki en iyi silahşör olunca,herkes sizinle boy ölçüşmek ister cool cool

                    F10 Msport

                    Yorum


                    • #11
                      Ynt: Chiptuning hakkında.

                      volkan abi benimkini al hem son susturucu iptalide var kesin geçeriz
                      2012 İnsignia 1.4 Turbo

                      Yorum


                      • #12
                        Ynt: Chiptuning hakkında.

                        ya hayallere dalmayın ne yazılımı yazılımla 170 hp olucak önce 1.4tsi ccyi geçsin sonra bize gelsin bide 1.6tyimi geçicek bunu en baba yazılımcıya söyle güler adam geçer nasıl geçer 40da basarsın 100e kadar belki geçer ama 100den sonra ne olur orasıda var
                        Bir zamanlar 34 KTN 03 (Biz kırmızı başlıklı kızın hikayesinde bile kurttan yanayız)


                        Kasabadaki en iyi silahşör olunca,herkes sizinle boy ölçüşmek ister cool cool

                        F10 Msport

                        Yorum


                        • #13
                          Ynt: Chiptuning hakkında.

                          Orjinal yazı sahibi: kdristnbl
                          tamam sadece yazılımla geçebileceksen 1.6tyi ben varım iddaya fatih abinin arabasıyla yapıcaz
                          demişssin işte 170 hp arada 10 hp var 160 hplerde bırakıp deneseydiniz kamil abinin arabasıyla o zman ne olurdu kim bilir active selecte gelicek olursak bende 1.6t active select astra ile roll yapmıstım ondada egsoz vs vardı 2 boy önde bitirmiştim o nasıl olucak araba 190 hplere yakın bende 150-200kg hafif active select değil manuel bi 2.0la denede görelim istediğin yazılımcıya sor stock bir 160hp ile yazılımlı bi 160 hp aynı sonuçlar vermez
                          peki en yakın zamanda karşına 1.4 t çıkaracam merak etme.. Bide Emre'nin araba dynoda 170 bg çıktı orijinal 160 bg lik aracı geçiyorsa dediklerinin hepsi çürümüş olmuyormu sence ,dynoda 160 bg çıkmış olsaydı bu seferde kafa kafaya gitmiş olucaktı ama senin dediğine göre orijinal 160bg araç çhipli 170 bg lik aracı geçmesi lazım ama tam tersine geçiliyor ne diyeceksin buna


                          1.6 Turbo Cosmo 272bg 360 nm forget piston ve piston kollari downpipe komple 76mm egzoz sistemi ve daha büyük intercoler

                          Yorum


                          • #14
                            Ynt: Chiptuning hakkında.

                            hayır aynı hplerde olsalardı dedim yani emre abinin arabasını 160hplerde bıraksaydın kamil abinin arabası geçer demek istedim çürümüş falan değil kafa kafayada gitmezdi ...
                            ve active select çok berbat bi şanzuman eğer şafak abinni aracı manuel olsaydı o zaman ben diim 1.5 sende 3 boy
                            sen direk bi 1.4 çiplet getir ben bi ayirim fatih abinin arabasıyla bak bakalım nasıl olucak he ama gidipte yazılımdan baska seyler yaptırma iddayı kaybetmemek için sadece yazılım
                            bekliyorum abi ...
                            Bir zamanlar 34 KTN 03 (Biz kırmızı başlıklı kızın hikayesinde bile kurttan yanayız)


                            Kasabadaki en iyi silahşör olunca,herkes sizinle boy ölçüşmek ister cool cool

                            F10 Msport

                            Yorum


                            • #15
                              Ynt: Chiptuning hakkında.

                              Orjinal yazı sahibi: 35OFT23
                              bu arada video çekildi mi bilmiyorum, emrezxr abi NEŞTER Kamil abimle aynı gitmişti biri 130 bg chipli birisi 160 bg fabrikasyon dizel ikisi de

                              şşşşş ayıp oluyor kafa kafaya değil geçmiştim bikere kamil abi inkar etsede ihihi benim araba 130 hp den 177 olmuştu kaldıki 177 hplik passat cc gectim ama su bi gercek 200 den sonra beni yakalıyordu
                              bence motor hacmi yüksek hızlarda kendini gösterir yoksa 1,4 insigniayı 180 yap kafa kafaya gider 1,6 ile
                              Hayat bisiklete benzer,Pedal çevirmeyi bıraktığın an düşmeye mahkümsun...
                              [img height=150]http://i1096.photobucket.com/albums/g322/emrezxr/144_zps71fffeb4.jpg[/img]

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X