Duyuru

Collapse
No announcement yet.

şU Chiptuning işini faydalarıyla zararlarıyla bir detaylı anlatan olurmu?

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • şU Chiptuning işini faydalarıyla zararlarıyla bir detaylı anlatan olurmu?

    Öncelikle nerhaba ben yeni katıldım aileye. Önceden seat leonum vardı 1.6 2007 model benzinli. 3 aydırda insignia 1.4 T kullanıyorum Genel olarak memnunum özellikle şehirlerarası daha rahat. Ama şehiriçi küçük viteslerde özellikle 3. viteste tork düşük geliyor.Gaza basınca araba hemen akselere olmuyor, bir kaç sn içinde ivmeleniyor. Ya da yokuş çıkarken 1. viteste iyi, 2. vitese atınca hafif bayılıyor toplaması zaman alıyor. Bu arada ilk kontrol 3000 km de dediler daha 1900 deyim servise uğramadım. Şİmdi sorum şu chiptuning yapılması zararlımıdır? Mesela; R...chip diye bir şey var, kendin monte ediyorsun çok basit, 170 bg ve 240 nm tork oluyor, satanların iddasına göre yakıtta düşüyor sakin kullanımda ve her arabanın zorlanacak %10 bir güvenlik marjı olduğu için sorun lmayacağını ve bu chipi çıkarınca tekrar fabrika ayarlarına dönüleceğini ve garantiden çıkmadığını idaa ediyorlar. Sizce bu Doğru mu? Ama genelde söylenen diğer chipler için ilk 2000-5000 km de problem yok sonrasında gaz kelebeği bozulabilir ya da başka sıkıntılar olur yönünde. Bu konuda deneyimli olanlar sizler ne
    dersiniz?

  • #2
    Ynt: şU Chiptuning işini faydalarıyla zararlarıyla bir detaylı anlatan olurmu?

    Aracınız hayırlı olsun, ilk kontrol 15.000 km ve/veya 1yıl süre içinde hangisi önce dolarsa.
    Bu aracın en iddialı vitesi 3. vitestir.3. vitesi beğenmemenize şaşırdım doğrusu.
    Yakıtı düşürüp performansı arttıracak ve araca zarar vermeyecek herhangi bir uygulama yok.

    Yorum


    • #3
      Ynt: şU Chiptuning işini faydalarıyla zararlarıyla bir detaylı anlatan olurmu?

      Orjinal yazı sahibi: tozse
      ..
      Yakıtı düşürüp performansı arttıracak ve araca zarar vermeyecek herhangi bir uygulama yok.
      Hoşgeldiniz,

      Kısa vadede zarar belli olmaz ama uzun vadede motor ve diğer ekipanların ömrü stok olanlara göre dahada kısadır.



      2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

      Yorum


      • #4
        Ynt: şU Chiptuning işini faydalarıyla zararlarıyla bir detaylı anlatan olurmu?

        Ftih bey ben yaptırdım. motor ömrü olarak. 50-60.000 km lerde mi sorun çıkarır. ya da 200.000 den sonra falan mı?

        Yorum


        • #5
          Ynt: şU Chiptuning işini faydalarıyla zararlarıyla bir detaylı anlatan olurmu?

          Orjinal yazı sahibi: vedat candan
          Ftih bey ben yaptırdım. motor ömrü olarak. 50-60.000 km lerde mi sorun çıkarır. ya da 200.000 den sonra falan mı?
          Bunu söylemek çok zor yapılan modifikasyona göre değişir ama söylenen Normal ömrün en az %10-20 arasında düştüğü.



          2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

          Yorum


          • #6
            Ynt: şU Chiptuning işini faydalarıyla zararlarıyla bir detaylı anlatan olurmu?

            çok fazla zorlamadan paşaoğluna yaptırdım. demekki rahat 200.000 götürür.
            sonrasına da o zaman bakarız

            Yorum


            • #7
              Ynt: şU Chiptuning işini faydalarıyla zararlarıyla bir detaylı anlatan olurmu?

              Orjinal yazı sahibi: vedat candan
              Ftih bey ben yaptırdım. motor ömrü olarak. 50-60.000 km lerde mi sorun çıkarır. ya da 200.000 den sonra falan mı?
              aracı ne denli sıkıstırdığınıza bağlı opellerde genellikle fazla yüklenmelerde sorun olabiliyor yani 1.6larda olmustu ama 210hp üstüne çıkmazsanız pek bi sorun olucağını sanmıyorum
              Bir zamanlar 34 KTN 03 (Biz kırmızı başlıklı kızın hikayesinde bile kurttan yanayız)


              Kasabadaki en iyi silahşör olunca,herkes sizinle boy ölçüşmek ister cool cool

              F10 Msport

              Yorum


              • #8
                Ynt: şU Chiptuning işini faydalarıyla zararlarıyla bir detaylı anlatan olurmu?

                Benimde sizinkiyle aynı sorunlarım vardı.PsChiptuning te Barbaros beyde yaptırdım.Chipten sonra dediğiniz tüm sıkıntılar geçti bende.Hatta bunla ilgili konuda açtım.http://www.insigniateam.com/forum/in...0325#msg230325
                İncelerseniz faydası olabilir.
                2011 Teknik Gri+Nav800+Sunroof+Chip+Performans buji+Sprintbooster+KN Kutu içi Filtre+OPC Pedal Seti

                Yorum


                • #9
                  Ynt: şU Chiptuning işini faydalarıyla zararlarıyla bir detaylı anlatan olurmu?

                  Orjinal yazı sahibi: vedat candan
                  Ftih bey ben yaptırdım. motor ömrü olarak. 50-60.000 km lerde mi sorun çıkarır. ya da 200.000 den sonra falan mı?
                  bu tamamen kullanıcının nasıl kullandığı ve motorun sağlamllğıyla ilgili ,önceki aracım skoda octavıa 1.9tdı di 105 bg den 192 bg çıkarttım aracı, 200 bin kilometre kullandım sattım sattığım kişi tanıdıktı 60 binde o yapmış sorunsuz kullanıyor bu motor çok sağlam bir motordu ve bende çok iyi bakıyordum motora , yağı servis zamanında önce bir kerede ben değiştiriyordum gereksiz yere kompresöre bindirmiyordum ,insigniayamada iyi bakıyordum ama iki defa ardarda kırdım motoru çok fazla güç almaya çalışmaktan , baktım olmuyor pistonlarımı piston kollarımı daha sağlam modifiye edilmiş parçalarla değiştirdim sorunum kalmadı ,özet olarak yazılım yaptırırken çok yüksek değerlere çıkmadan güç almak motor ömründen bir şey götürmez bakımını iyi yaparsan motorunun..


                  1.6 Turbo Cosmo 272bg 360 nm forget piston ve piston kollari downpipe komple 76mm egzoz sistemi ve daha büyük intercoler

                  Yorum


                  • #10
                    Ynt: şU Chiptuning işini faydalarıyla zararlarıyla bir detaylı anlatan olurmu?

                    Konunun uzmanı Volkan bey gerekli açıklamayı yapmış.Korktuğunuz en kötü şey onun başına gelmiş.Sebepleri ve sonuçlarınıda açıklamış.Kendisinin araca ne kadar yüklendiği ortada bukadar zorlamayacaksanız sorun olmaz.
                    2011 Teknik Gri+Nav800+Sunroof+Chip+Performans buji+Sprintbooster+KN Kutu içi Filtre+OPC Pedal Seti

                    Yorum


                    • #11
                      Ynt: şU Chiptuning işini faydalarıyla zararlarıyla bir detaylı anlatan olurmu?

                      bende 70000 kmye geldim, çok şükür bi sıkıntı yok, 225 hp olarak kullanmaktayım...

                      Yorum


                      • #12
                        Ynt: şU Chiptuning işini faydalarıyla zararlarıyla bir detaylı anlatan olurmu?

                        peki bu arbadan piyasada satılan kendi kendine takabildiğin R...chip ile 170 hp ve 240 nm tork yeterlimi yoksa bu da aşırı zorlamak olur mu? üreticinin görüşü arabanın %10 luk güvenlik marjının kullanıldığı ve motor koruma programının korunduğu ancak, ama şöylede bir şey var yeni opel sahibi olduğumdan bunları yeni duyuyorum, insignia fazla elektronik ve herşeyi denetiminde tutan bir araba ve en ufak bir müdahalenin arıza ışığı yaktığı yönünde . Bu doğru mudur? Mesela sarı yanan gündüz farları yerine beyaz takmak istiyordum ama ona bile arıza ışığı yakabilir dediler

                        Yorum


                        • #13
                          Ynt: şU Chiptuning işini faydalarıyla zararlarıyla bir detaylı anlatan olurmu?

                          Orjinal yazı sahibi: Altemur
                          peki bu arbadan piyasada satılan kendi kendine takabildiğin R...chip ile 170 hp ve 240 nm tork yeterlimi yoksa bu da aşırı zorlamak olur mu? üreticinin görüşü arabanın %10 luk güvenlik marjının kullanıldığı ve motor koruma programının korunduğu ancak, ama şöylede bir şey var yeni opel sahibi olduğumdan bunları yeni duyuyorum, insignia fazla elektronik ve herşeyi denetiminde tutan bir araba ve en ufak bir müdahalenin arıza ışığı yaktığı yönünde . Bu doğru mudur? Mesela sarı yanan gündüz farları yerine beyaz takmak istiyordum ama ona bile arıza ışığı yakabilir dediler
                          box tarzı şeyleri önermiyorum hem dediği 170 bg gerçekçi değil hemde uzun vadede sorunlar yarattı şu ana kadar boxlar ...


                          1.6 Turbo Cosmo 272bg 360 nm forget piston ve piston kollari downpipe komple 76mm egzoz sistemi ve daha büyük intercoler

                          Yorum


                          • #14
                            Ynt: şU Chiptuning işini faydalarıyla zararlarıyla bir detaylı anlatan olurmu?

                            Orjinal yazı sahibi: OkanB
                            Konunun uzmanı Volkan bey gerekli açıklamayı yapmış.Korktuğunuz en kötü şey onun başına gelmiş.Sebepleri ve sonuçlarınıda açıklamış.Kendisinin araca ne kadar yüklendiği ortada bukadar zorlamayacaksanız sorun olmaz.
                            estafurullah, dediğim gibi çok zorlamazsak sorun yaşanmaz opelin motorları çok zorlamaya gelmiyor , bir motoru vardı o çok sağlamdı corsa 1.7 cdtı panelvanlarda kullanıyordu 75 bg arkadaşım Bekir pasaoğlu o motordan 210 bg güç almıştı şaka gibi kırılmaya kırılmıyordu inanılmaz sağlam bir motordu gerçi Opel kendi yapmamıştı isuzuya yaptırmıştı amma şimdiye kadar araçlarına koyduğu en sağlam motordu opelin..


                            1.6 Turbo Cosmo 272bg 360 nm forget piston ve piston kollari downpipe komple 76mm egzoz sistemi ve daha büyük intercoler

                            Yorum


                            • #15
                              Ynt: şU Chiptuning işini faydalarıyla zararlarıyla bir detaylı anlatan olurmu?

                              paşaoğlunda yaptırdığımda ölçtürmedim. ama tahminim 160-165 civarına çıktı.... 1.4 içinde idealdir. inş birşey olmadan kullanırız

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X