Duyuru

Collapse
No announcement yet.

YAZILIM HAKKINDA SORULARIM

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #16
    Ynt: YAZILIM HAKKINDA SORULARIM

    Orjinal yazı sahibi: kdristnbl
    Ya yazilimli bi araci
    Kim ekonomik olsun diye kullanir yapmayin abi ya chip motorun %30 omrunu yer ben soledimin arkasindayim hayla...
    Yazılımın yakıt sarfiyatını azalttığı bir gerçek ve bu amaçla yaptıranlar var. Sufyan abinin dediği gibi firmalar kendileri bile aracı sattıktan sonra motor güncellemesi adı altında yazılım ayarlarıyla oynuyorlar, bence aşırı seviyelerde yapılmadığı sürece herhangi bir zararı olmaz.

    [shadow=red,left][glow=grey,2,500]SPORT[/glow][/shadow]

    Yorum


    • #17
      Ynt: YAZILIM HAKKINDA SORULARIM

      Orjinal yazı sahibi: opelmania
      Orjinal yazı sahibi: kdristnbl
      Ya yazilimli bi araci
      Kim ekonomik olsun diye kullanir yapmayin abi ya chip motorun %30 omrunu yer ben soledimin arkasindayim hayla...
      Yazılımın yakıt sarfiyatını azalttığı bir gerçek ve bu amaçla yaptıranlar var. Sufyan abinin dediği gibi firmalar kendileri bile aracı sattıktan sonra motor güncellemesi adı altında yazılım ayarlarıyla oynuyorlar, bence aşırı seviyelerde yapılmadığı sürece herhangi bir zararı olmaz.
      ya o guncellemelerle normal custom yazilimi ayni kefeye koymayin nasil yazilimin bi zarari yok ya yazilim heleki bizim ecotech motorlarda dahada kotu sonuclar dogura bilir tamam efendi usly kullanirsan yazilimin belki cok ufak bi zarari olur ama akilli efendi kullnicaksak basmicaksak yazilim yaptirmaya gerek yok o sebepten yazilimin zarari olmaz demeyin daha yazilimli 140 150 bini deviren insgnia yok sufyan baba yakinda belirtilerini alirsin
      Merk etme
      Bir zamanlar 34 KTN 03 (Biz kırmızı başlıklı kızın hikayesinde bile kurttan yanayız)


      Kasabadaki en iyi silahşör olunca,herkes sizinle boy ölçüşmek ister cool cool

      F10 Msport

      Yorum


      • #18
        Ynt: YAZILIM HAKKINDA SORULARIM

        Orjinal yazı sahibi: kdristnbl
        Orjinal yazı sahibi: opelmania
        Orjinal yazı sahibi: kdristnbl
        Ya yazilimli bi araci
        Kim ekonomik olsun diye kullanir yapmayin abi ya chip motorun %30 omrunu yer ben soledimin arkasindayim hayla...
        Yazılımın yakıt sarfiyatını azalttığı bir gerçek ve bu amaçla yaptıranlar var. Sufyan abinin dediği gibi firmalar kendileri bile aracı sattıktan sonra motor güncellemesi adı altında yazılım ayarlarıyla oynuyorlar, bence aşırı seviyelerde yapılmadığı sürece herhangi bir zararı olmaz.
        ya o guncellemelerle normal custom yazilimi ayni kefeye koymayin nasil yazilimin bi zarari yok ya yazilim heleki bizim ecotech motorlarda dahada kotu sonuclar dogura bilir tamam efendi usly kullanirsan yazilimin belki cok ufak bi zarari olur ama akilli efendi kullnicaksak basmicaksak yazilim yaptirmaya gerek yok o sebepten yazilimin zarari olmaz demeyin daha yazilimli 140 150 bini deviren insgnia yok sufyan baba yakinda belirtilerini alirsin
        Merk etme
        Kardeşim herkesin kendi tercihi, adam yaptırır yazılımı yavaş sürer sen takma kafana böyle şeyleri. Konuyu açan arkadaş ekonomi amaçlı yaptırmak istediğini yazmış gördüğün gibi

        [shadow=red,left][glow=grey,2,500]SPORT[/glow][/shadow]

        Yorum


        • #19
          Ynt: YAZILIM HAKKINDA SORULARIM

          Arada bir basarim demis o arada birler buyur zamanla zararini sormus bizde soledik kendi tercihi tabiiki ama yanlis yonlendirme olmasin zararsiz yazilim
          Olmaz
          Bir zamanlar 34 KTN 03 (Biz kırmızı başlıklı kızın hikayesinde bile kurttan yanayız)


          Kasabadaki en iyi silahşör olunca,herkes sizinle boy ölçüşmek ister cool cool

          F10 Msport

          Yorum


          • #20
            Ynt: YAZILIM HAKKINDA SORULARIM

            Senede farkedecegı yazılım parasıyla aynı olur
            değer mı riski almaya düşünmek lazım

            700 lıra kar etcen o kadarda yazılıma verıceksın ee bıde basınca daha cok yakıcak o beygırlerı doyurmak lazım gereksız bence
            Haa arabamın gucu yetmıo daha fazla gıtsın dersen yaptırda ekonomı olmaz yazılımla Yazık o beygırlere

            Zararsız olsa herkes aldıgı gıbı yazılım yaptırmaya gotururdu aracını
            hem az yakıcak hem daha ıyı gıdıcek hemde zararı olmuycak ne guzelmiş ya oleyy

            Arabayı cıkarırken kendınızınde dedıgı gıbı optımum olculerde cıkıyor.Bu optımumun dengesını degıstyrsnz tabı kı bır sekılde zararı olucak sadece motor olarak dusunmeyın frenınden lastıgıne kadar zararı var

            Zararı olmaz demek kendını kandırmaktan baska brsey degıl ,he arabayı omurluk kullanmıycaksanda sorun yok O açıdan zararsız sayılabılr

            Yorum


            • #21
              Ynt: YAZILIM HAKKINDA SORULARIM

              Daha önceki alıntımdır
              Tekrar edeyim sana gelsin Kadirim bu yazı bu işte bilgili kişilerin yazdığı bilgilerdir
              Turbo Dizel İçin Modüler Uygulamalar..

              Bu uygulamaları piyasada Box Tuning, Powerbox olarakda duyabilirsiniz..Bu ayın yazısı piyasada çok yaygın satılan performans amaçlı ara beyin uygulamaları hakkında..

              Turbo dizellerde motora daha fazla yakıt püskürterek bir miktar extra güç almak kolaydır..Kolay uygulanabilirler ve çıkartılıp uyumlu başka bir araca takılabilirler..Birçok firma turbo dizel motorların yakıt sistemine entegre edilip daha fazla yakıt püskürtülmesini sağlayacak ara beyinler geliştirmiştir..

              Motora yerleştirilen yakıt sistemi teknolojisi, kullanılacak box tipini belirler..Günümüzde caddelerde dolaşan dizel araçlarda aşağıda sıralayacağım yakıt sistemi teknolojileri kullanılmaktadır..

              COMMON RAIL Sistemler

              En yaygın olan sistem Common Rail dir..Adından da anlıyacağımız üzere motorda devamlı yüksek basınçda yakıt barındıran bir RAIL tüpü vardır..Bu rail borusundan elektronik kontrollü enjektörlere yüksek basınç yakıt çıkışı bulunur, yüksek basınç pompasından çıkan ana yakıt borusu da RAIL e bağlıdır..Elektronik kontrol ünitesi rail deki basıncı devamlı kontrol eder ve yük durumuna göre ihtiyaç duyulacak yakıt basıncını devamlı hazır bulundurmak ister..Yine yük durumuna göre enjektörlere uygun püskürtme sinyalleri gönderir..İşleyiş tam olarak şöyledir; Gaza basarsınız ve kontrol ünitesi yük durumunu belirler, ardından rail basıncını kontrol edip düzeltmek için yakıt basınç regülatörüne uygun sinyali gönderir, regülatör basıncı düzeltmek için sinyale uygun gerekli hareketi uygular, yine kontrol ünitesi Raildeki yakıt Basınç sensörü vasıtası ile basıncın uygun seviyeye geldiğini anlar ve regülasyon sinyalini sabitler..Yakıt basıncının uygun olduğunu onaylayan kontrol ünitesi enjektörlere yük durumunun gerektirdiği püskürtme sinyalini gönderir..Ve motordan tepki alırız..Bütün bu olaylar dizisi gerçekleşene kadar bir miktar zaman geçer..Bu yüzden Common Rail yakıt sistemi kullanan motorlarda gaz pedalı tepkisi birazda olsa gecikmelidir..

              Common Rail yakıt sistemi kullanan motorlara 3 tip Ara beyin uygulanmaktadır..

              1-Yakıt basınç sensörü ile kontrol ünitesi arasındaki sinyal hattının arasına girilen modüller..
              2-Enjektörler ile kontrol ünitesi arasındaki sinyal hattının arasına girilen modüller..
              3-Her iki formatı üzerinde barındıran modüller..

              Kaliteli modüller Raildeki yakıt basınç sensörünün veya Enjektörlerin orjinal soketini kullanarak uygulamayı çok temiz ve basit kılarlar..

              1. ve en yaygın kullanılan modül Rail basınç sensörü ile kontrol ünitesi arasındaki sinyal hattının arasın girilen tip dir..Basınç sensörünün kontrol ünitesine gönderdiği basınç sinyalini üzerindeki mikro işlemcinin kontrol ettiği bir düzenekden geçirip kontrol ünitesinin yanıltılmış basınç sinyali görmesini sağlar..Kontrol ünitesi yakıt basıncının düşük olduğunu sanar ve yakıt basınç regülatörüne basınç yükseltme sinyali gönderir..Böylelikle Raildeki yakıt basıncı olması gerekenden daha yüksek tutulmuş olur..Daha yüksek basınç ile püskürtülen yakıtın hem miktarı artar, hemde daha yüksek basınçda püskürtüldüğünden yanma verimi artar..Üstelik yakıt basıncının normalden erken yükselmesini sağlayarak turbonun daha erken dolmasını sağlar..Böylelikle motor potansiyeline göre %15-25 oranında extra güç, %20-30 oranında extra tork elde edilebilir..Tüm Common Rail yakıt sistemlerinde maksimum yakıt basıncı mekanik emniyet çekvalfleri ile limitlendirilmiştir ve sisteme kaldırabileceğinden fazla yüklenilmiş olunmaz..Genel olarak sorulan acaba pompa, enjektöre zarar verirmi sorusunun cevabı hayır dır..

              2. tip modüller kontrol ünitesinin enjektörlere gönderdiği püskürtme sinyallerini yine içindeki elektronik düzeneğin üzerinden geçirirler..Bu düzenek içerisinde önceden programlanan parametreleri esas alarak püskürtme sinyallerini optimum biçimde uzatır ve püskürtülen yakıt miktarını arttırmış olur..Böylece daha uzun süren şiddetli bir yanma elde edilir..Ve güç elde edilir..Bu yöntem her motorda kullanılamaz çünkü gelişmiş sistemlerde bir iş zamanında birden fazla püskürtme yapılır ve modüller bu karmaşık püskürtme kombinasyonunu işleyemezler..

              3. tip modüller her iki sistemi üzerinde barındırırlar ve piyasada çok nadir bulunurlar..Yakıt basıncını enjektör püskürtme sinyallerini gözeterek arttırırlar..ORtaya daha fazla güç çıkar..


              PD(Birim Pompa-Enjektör) Sistemler

              Özellikle VAG grubu araçlarda uzun bir dönem kullanılan PD sistemler her silindire özel bir pompa ve enjektör kullanılarak tasarlanmışlardır..Pompa ve Enjektör arasındaki yüksek basınç hattı kısa ve dayanıklı olduğundan çok daha yüksek basınçlara olanak sağlar..Püskürtme basıncı yaklaşık 2200 bar a kadar yükselir..Püskürtme basıncı ne kadar yüksek olursa sistemin verimi o kadar iyi olacaktır..Elektronik sinyallere daha çabuk tepki verirler..

              Bu sistemlere uygulanabilen modüller genelde pompa-enjektör ile kontrol ünitesi arasındaki elektronik sinyal hattının arasına girerek çalışırlar..Pompa-Enjektörler motor yağ kapağının içinde çalıştığından, sinyal kabloları silindir kapağının bir köşesinden dışarıya bir soket vasıtası ile çıkar..Ve kaliteli modüller orjinal soketleri kullanarak bu noktadan sisteme basitçe dahil olurlar..

              PD sistemlere takılan başka bir modül tipi ise yakıt sıcaklık sensörüne bağlanır ve kontrol ünitesine yakıt sıcaklık bilgisini yanıltarak gönderir..Yakıt ısındığında vizkozitesi düşer ve sistem yakıt ısısına göre püskürtme sinyalinde düzeltmeler yapar..Kontrol ünitesine normalden sıcak gösterilen yakıt, püskürtme sinyalinin uzamasını ve daha fazla yakıt püskürtülmesine sebep olur..Böylece ekstra güç alınır.. ALINTIDIR
              2015 Honda  CRV  1.6 160 hp Akıllı 4x4 9 ileri zf şanzıman .. vs vs  (görmemişin... :P )

              Görelim Mevlam neyler .. Neylerse güzel eyler
              [center]

              Yorum


              • #22
                Ynt: YAZILIM HAKKINDA SORULARIM

                Abi cok uzun özet gecseydn keske haha

                Yorum


                • #23
                  Ynt: YAZILIM HAKKINDA SORULARIM

                  Az yaksin cok kacsin ne guzel firmalar bilmiyodu yazilim yapmayi
                  Bir zamanlar 34 KTN 03 (Biz kırmızı başlıklı kızın hikayesinde bile kurttan yanayız)


                  Kasabadaki en iyi silahşör olunca,herkes sizinle boy ölçüşmek ister cool cool

                  F10 Msport

                  Yorum


                  • #24
                    Ynt: YAZILIM HAKKINDA SORULARIM

                    Orjinal yazı sahibi: kdristnbl
                    Az yaksin cok kacsin ne guzel firmalar bilmiyodu yazilim yapmayi
                    şekilsiniz yaa

                    Yorum


                    • #25
                      Ynt: YAZILIM HAKKINDA SORULARIM

                      Abi ozetlermisin simdi yazilimin zarari varmi yok mu ?
                      Bir zamanlar 34 KTN 03 (Biz kırmızı başlıklı kızın hikayesinde bile kurttan yanayız)


                      Kasabadaki en iyi silahşör olunca,herkes sizinle boy ölçüşmek ister cool cool

                      F10 Msport

                      Yorum


                      • #26
                        Ynt: YAZILIM HAKKINDA SORULARIM

                        şahsen kullanan biri olarak 1.lt civarı yakıtta artış var. ama iyi de kaçıyor. motora zararı var derseniz de 200.000 km den sonrası kim öle kim kala ))

                        Yorum


                        • #27
                          Ynt: YAZILIM HAKKINDA SORULARIM

                          Orjinal yazı sahibi: vedat candan
                          şahsen kullanan biri olarak 1.lt civarı yakıtta artış var. ama iyi de kaçıyor. motora zararı var derseniz de 200.000 km den sonrası kim öle kim kala ))
                          +1

                          Yorum


                          • #28
                            Ynt: YAZILIM HAKKINDA SORULARIM

                            bişiii olmaz

                            Yorum


                            • #29
                              Ynt: YAZILIM HAKKINDA SORULARIM

                              Orjinal yazı sahibi: kdristnbl
                              Az yaksin cok kacsin ne guzel firmalar bilmiyodu yazilim yapmayi
                              kadirim sen bana kızmışın heralde ihihi bak bu firmalar tabiki bilmiyormu 130 hplik motoru 180 hp yapmayı tabiki biliyor ama firmalar araçları pazara sunarken kullanıcı faktörüne göre motor güçünü sabitliyorlar nedenmi ??????

                              1 Acaba bu aracı alacak kişi kötü bi yakıtmı kullanır ???
                              2 Bakımlarını zamanında yaptırırmı ???
                              3 Hep yüksek devirdemi kullanır hep topspeed mi yapar kaldıki benim araba 210km hıza sabitlemişlerdi actırdım )düşüncesiyle aracın gücünü sınırlandırır sınırlandırır ki benim ürettiğim araç bu yukarda saydıgım maddeleri yapsa bile 250 000km 300 000 km gitsin der

                              not : kadir seni seviyorum haha haha haha
                              Hayat bisiklete benzer,Pedal çevirmeyi bıraktığın an düşmeye mahkümsun...
                              [img height=150]http://i1096.photobucket.com/albums/g322/emrezxr/144_zps71fffeb4.jpg[/img]

                              Yorum


                              • #30
                                Ynt: YAZILIM HAKKINDA SORULARIM

                                Yazılım yaptıranlar zararsız demiş hep

                                Yorum

                                İşleniyor...
                                X