Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Motor gücü azaltıldı uyarısı…

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Motor gücü azaltıldı uyarısı…

    Merhaba aracımın bugün yağını değiştirttim sonrasında yola çıktığım zaman araçta motor gücü azaltıldı uyarısı verdi ve çekişten düşer gibi oldu trafikte pek anlayamadım ama daha önce hiç böyle bir uyarı ile karşılaşmamıştım.sizce nedeni ne olabilir.
    iyi forumlar…

  • #2
    Merhaba bugün deneme amaçlı aracı kullandığımda 3 bin deviri geçmediğini farkettim yağ değişiminin hemen sonrasında arıza verdiği için yağ değişimi ile bir alakası olabilir mi ?

    Yorum


    • #3
      Merhaba öncelikle obd2 edinip hata kodunu almanız ve sonucuna göre hareket etmek daha doğru olacaktır. Hata kodu olmadan yapacağınız birkaç kontrol;
      1- Map sensörü soketini bir kontrol edin(Boğaz kelebeğine giden hattadir. Yerinden çıkarın yağsız kontak sprey ile temizleyip kurumasını bekleyip yerine takın.
      2- Maf sensörü soketini bir kontrol edin(Boğaz kelebeğine giden hattadir. Yerinden çıkarın yağsız kontak sprey ile temizleyip kurumasını bekleyip yerine takın.n
      3- Turbo sonrası yani map sensörünün bağlı olduğu turbo sonrası hava hortumlarını kontrol edin. Kılcal çatlaklar basınç altında genişleyerek hava kaçırmasına map sensörünün hatalı bilgi almasına neden olarak,motor kendini korumaya alabilir.
      Bu kontrolleri yaptıkdan sonra akü eksi kutup başını sökerek 1-2 dakika bekleyin.Kutup başını yerine takın.Araç size camların kalibrasyonu için yönledirecektir.
      Sorun devam ediyorsa öncelikle hata kodunu öğrenin.
      Google üzerinden aratarak bir satıcıdan ELM27 edinin,telefonunuza Torque pro gibi uygulama indirin.Oradan hata kodunu öğrenebilirsiniz.Servisler bu hata okuma için bile ücret talep edebiliyor.

      Yorum


      • #4
        Bugün Servise bırakmıştım aracı yazılımsal bir hata olduğunu söylediler halletmişler artık uyarı vermiyor fakat araçı teslim aldığımda bana farklı çalışıyormuş gibi geldi gaz tepkimesi,sesi vs.birde Turboya giden hortumun değişmesi gerektiğini söylediler.

        Yorum


        • #5
          Servislere uzun zamandır güvenmiyorum.Sorunu belirtmiş zaten turbo hortumu değişimi. Lakin turbo öncesi( Hava filtresi ve turbo arasındaki mi? Turbo intercooler- ıntercooler air intake kısmı mı?
          Bahsi geçen motor gücü azaltıldı arızası Turbo öncesinde verme olasılığı çok düşük. Turbo sonrası hat için kesindir.

          *Otomasyon işi yaptığımdan dolayı yazılımsal hata diye bir arıza olmaz. Aynı yazılım her araca yükleniyor. Servis barız yalan söylemiş. Araçdan hata kodunu silmiştir.

          Yorum


          • #6
            Servis le görüştüğümde Oksijen sensörünün değişmesi gerektiğini söylediler 6500 TL de fiyat çıkardılar.

            Yorum


            • #7
              Oksijen sensörü yanlış tespit olabilir, genelde turbo valfi - boruda çatlak veya hayabusa nın yazdıkları doğrultada ilerlemek lazım , bu linkteki videoyada bir göz atın derim.Geçmişolsun.
              Turbo basınç kontrol valfi, elektropnömatik olarak çalışan bir selenoid valftir. ECU kumandasında, turbo şarjın motora gönderdiği turbo basıncını ayarlamak i...

              Yorum


              • #8
                Malum servis yanlış yada kasıtlı oksijen sensörü hatasıda verebilecekleri aklıma geldi bugün başka bir yerde makinaya bağlatacağım bakalım orada aynı hatayı gösterecek mi.

                Yorum


                • #9
                  Sorunu çözdüyseniz paylaşırmısınız

                  Yorum


                  • #10
                    İnanın sorunu çözmek bir yana daha çok sorun çıkmaya başladı iki gün önce araçım ilk marşta çalışmadı ikinci marşta çalıştırıp yola devam ettim,trafikte iki,üç kere stop etti çalıştırıp tekrar yola devam ettim ama ışıklarda tekrardan aynı sorun ile karşılaştım bugün kullandığımda ise hiçbir sorun yoktu.Pazartesi yetkili servise götüreceğim.

                    Yorum


                    • #11
                      Tekrardan merhaba motor gücü uyarısını zor da olsa bulabildiğim oksijen sensörünü değiştirerek çözdüm bu seferde aracın altından yağ damlama sorunu başlamıştı ustaya gösterdiğim de krank keçesinin değişmesi gerektiğini söylemişti iki gün önce yağ,yağ filtresi ve krank keçesi değişti fakat bu gün baktığımda tekrardan damlama olduğunu gördüm bu seferde onunla uğraşıyorum.krank keçesi değişmesine rağmen neden hala yağ damlatıyor olabilir?

                      Yorum


                      • #12
                        Aracınızın motor bölümünde bulunan kısımların yağını temizletin belirli süre aracınıza dokunmayın . Daha sonra tekrar kontrol Edin yağ kaçağının bulunduğu bölgeyi tespit edebilirsiniz . Yağ soğutucu contasından kaçırıyor da olabilir .

                        Yorum


                        • #13
                          Oksijen sensörünü değiştirdiğim halde bu gün yine sarı motor ışığı ile karşılaştım,motor gücü azaltıldı uyarı kesildi fakat sarı motor ışığı tekrar yandı.daha öncesinde arıza koduna baktıklarında oksijen sensörü demişlerdi.iyice bir çıkmaza girmiş durumdayım dört senedir severek bindiğim araçtan soğudum resmen ?

                          Yorum


                          • #14
                            Aracınızda çıkan hata kodlarını paylaşırmısınız.(Kod demiyorum, tek bi kod değil bikaç kod çıkmış olması muhtemel)
                            Asıl sebep o kodların birinde, oluşan zincirleme reaksiyon sonucu bikaç tane hata koduna neden olabilir.

                            Misal kendi aracımda rastladığım sizinde belirttiğiniz gibi gaza yüklendiğimde, araç motor gücü azaltıldı ve sarı ikaz lambası yanıyordu.
                            aldığım 4 adet hata kodu vardı. bunların biri hava akışmetre (MAF sensörü), diğeri mutlak basınç sensörü (MAP sensörü) diğeri oksijen bank 1 ve sonuncusu yine basınçla alakalı bir sorun kodu idi.
                            Semptomlar;
                            -Motor çalıştırdım herşey normal, ilk 15 dakikada 1 veya 2 viteste giderken dip gaz yapıp ışık yada trafikli bi alana yaklaşırken ayağımı gazdan çektiğimde aracın stop etmesi (Çok tehlikeli bi durum direksiyon elektrik desteği kesildiğindne birden sertleşiyor)
                            -Düz yolda giderken yada rampa çıkarken 3000dd altında herşey normal, ama güç lazım olduğunda gaza yüklendiğimde yani emme manifolduna turbonun şarj yapmaya başladığı anda gelen güç ardından motor arıza ikazı vermesi ve gücün azaltılması durumu. Araç turbo desteğini kaldırıyor resmen. OBD2 ile takip ettiğimde bu uyarı çıması ile araç 2,3 PSİ basıncı kesinlikle geçmiyor.(Turbı selenoidi izin vermiyor)

                            Çözümüm, Servis her zamanki gibi oksijen sensörü değişecek,MAP MAF değişecek,turbo revize olabilir vs diye klasik zırvalamayı yaptı.
                            Kendim incelemeye karar verdim.Hatayı tetikleyen bir sorun vardı ve bu sorun neticesinde MAF,MAP ve okjijen sensörü ölçümde tolerans dışına kalınca hata kodlarını veriyordu.
                            MAF ve MAP emme kısmında olduğunda buradan incelemeye başadım. Hava filtresinde, emme manifolduna kadar baktım. Hortumlar çok iyi görünüyordu. Gerçi hortumlar yağ buharı ve dış etken sonucu kirli idi ama bir yırtık -delik ve yerinden gevşeme söz konusu değildi.Aklıma intercoolerda bir delik olma ihtimali geldi.
                            Sensör temizliklerini yaptım, intercoolerdan önce HAVA HORTUMLARI nı söküp detay inceleme yapmaya karar verdim.
                            Bingo... Emme manifoldu portuna giden kısa hortum, görüntüde normal idi, ama hortum basınçla genleşiyor.Elimle hortumu esnettiğimde üzerinde onlarca kılcal çatlak olduğunu gördüm.Biraz daha güçlü olarak hortumu esnettiğimde bu kılcak çatlakların aslında yarılma olduğunu fark ettim.
                            Araç gaza yüklendiğinde pik basınç ile +14PSI basıncı görünce, genleşen hortumdan basınç kaybı yaşıyor.MAF'dan alınan değer ile MAP ve okjijen sensörü ölçümleri tutarsızlığındna dolayı motor hataya geçiyormuş. Turbo kısa hortum diye anılan parçanın siparişini geçerek değişimi yaptım. Sorun ilk değişim gününden bu güne tekrarlamadı. 1,5 yıl olmuştur sanırım.

                            Yorum


                            • #15
                              Orjinal yazı sahibi: hayabusa View Post
                              Aracınızda çıkan hata kodlarını paylaşırmısınız.(Kod demiyorum, tek bi kod değil bikaç kod çıkmış olması muhtemel)
                              Asıl sebep o kodların birinde, oluşan zincirleme reaksiyon sonucu bikaç tane hata koduna neden olabilir.

                              Misal kendi aracımda rastladığım sizinde belirttiğiniz gibi gaza yüklendiğimde, araç motor gücü azaltıldı ve sarı ikaz lambası yanıyordu.
                              aldığım 4 adet hata kodu vardı. bunların biri hava akışmetre (MAF sensörü), diğeri mutlak basınç sensörü (MAP sensörü) diğeri oksijen bank 1 ve sonuncusu yine basınçla alakalı bir sorun kodu idi.
                              Semptomlar;
                              -Motor çalıştırdım herşey normal, ilk 15 dakikada 1 veya 2 viteste giderken dip gaz yapıp ışık yada trafikli bi alana yaklaşırken ayağımı gazdan çektiğimde aracın stop etmesi (Çok tehlikeli bi durum direksiyon elektrik desteği kesildiğindne birden sertleşiyor)
                              -Düz yolda giderken yada rampa çıkarken 3000dd altında herşey normal, ama güç lazım olduğunda gaza yüklendiğimde yani emme manifolduna turbonun şarj yapmaya başladığı anda gelen güç ardından motor arıza ikazı vermesi ve gücün azaltılması durumu. Araç turbo desteğini kaldırıyor resmen. OBD2 ile takip ettiğimde bu uyarı çıması ile araç 2,3 PSİ basıncı kesinlikle geçmiyor.(Turbı selenoidi izin vermiyor)

                              Çözümüm, Servis her zamanki gibi oksijen sensörü değişecek,MAP MAF değişecek,turbo revize olabilir vs diye klasik zırvalamayı yaptı.
                              Kendim incelemeye karar verdim.Hatayı tetikleyen bir sorun vardı ve bu sorun neticesinde MAF,MAP ve okjijen sensörü ölçümde tolerans dışına kalınca hata kodlarını veriyordu.
                              MAF ve MAP emme kısmında olduğunda buradan incelemeye başadım. Hava filtresinde, emme manifolduna kadar baktım. Hortumlar çok iyi görünüyordu. Gerçi hortumlar yağ buharı ve dış etken sonucu kirli idi ama bir yırtık -delik ve yerinden gevşeme söz konusu değildi.Aklıma intercoolerda bir delik olma ihtimali geldi.
                              Sensör temizliklerini yaptım, intercoolerdan önce HAVA HORTUMLARI nı söküp detay inceleme yapmaya karar verdim.
                              Bingo... Emme manifoldu portuna giden kısa hortum, görüntüde normal idi, ama hortum basınçla genleşiyor.Elimle hortumu esnettiğimde üzerinde onlarca kılcal çatlak olduğunu gördüm.Biraz daha güçlü olarak hortumu esnettiğimde bu kılcak çatlakların aslında yarılma olduğunu fark ettim.
                              Araç gaza yüklendiğinde pik basınç ile +14PSI basıncı görünce, genleşen hortumdan basınç kaybı yaşıyor.MAF'dan alınan değer ile MAP ve okjijen sensörü ölçümleri tutarsızlığındna dolayı motor hataya geçiyormuş. Turbo kısa hortum diye anılan parçanın siparişini geçerek değişimi yaptım. Sorun ilk değişim gününden bu güne tekrarlamadı. 1,5 yıl olmuştur sanırım.
                              Hocam çok güzel bir anlatım, teşekkür ederiz.

                              Bende motor gücü azaltıldı uyarısı vermese de dip gazda vites atarken gücü kesiyor vites yükseldiğinde tekrar sorunsuz ilerliyor ta ki yine vites atana kadar. Uyarı olarak yalnızca sarı motor ışığı yanıyor. Ustaya götürdüğümde turbo selenoid valfinin yıprandığını ve o valfe gelen hortumda yarıklar olduğunu, sorunun bundan kaynaklandığını söyledi. Parçanın siparişini geçeli neredeyse 2 ay olacak ama halen gelmedi. 1.6 T 170 SIDI motor. Bu kadar beklediğime değer inşallah ve başka sorun çıkarmaz.

                              Aracı alalı 3 ay oldu. Bu motor Insignia parçaları bu kadar zor mu bulunuyor gerçekten?

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X