Kafam çok karıştı açıkçası aracın durumunu başka bir ustaya anlattığımda bana piston kırılmamıştır segmanların dağılmış olabileceğini söyledi.fazla para koparmak için bana öyle söylediklerini öne sürdü başka başka servislere de aracı götürüp ekstra para ödemekte istemiyorum açıkçası ne yapacağımı bilmiyorum.
Kafam çok karıştı açıkçası aracın durumunu başka bir ustaya anlattığımda bana piston kırılmamıştır segmanların dağılmış olabileceğini söyledi.fazla para koparmak için bana öyle söylediklerini öne sürdü başka başka servislere de aracı götürüp ekstra para ödemekte istemiyorum açıkçası ne yapacağımı bilmiyorum.
İsterseniz, İstanbulda opelden anlayan ustalardan Nisa oto Hüseyin usta var. Zaten öyle yada böyle segman dağıldıysa da(Ki insigniada segman kırdığını duymadım, segman kanalını kırıyor.) aynı işçilik olacak piston kırdıysa da. Sonuçta pistonlar sökülecek. Hüseyin usta helal ekmeğin peşinde olduğunu düşünüyorum. Bu benim kanaatim tabi ki, dilerseniz direk ona gidin.
Pistonlar segmanlarin arasindaki cikintidan kiriliyor. Motoru sokunce anlarsiniz, tabi sadece segmanlarda da sikitin olma ihtimali mevcut ama 1.6 sidi lerde genel problemdir. Zaten segmanda olsa arasinda cok fazla fiyat farki olmaz. 1.6 sidi ler veya diger kucuk hacimli turbo motorlarda lspi den kaynakli olarak yani bujiden bagimsiz silindir yuzeyinde meydana yanma bida pistona ters ypnlu kuvvet uyguladigindan silindirin kafasinin ince kismi olan segman araliklarini kiriyor. Bu motorlarda bunun olmasinin sebebide 98 oktan kullanilmamasi. Olmasi gerekenden dusuk oktan kullanilmasi vuruntu riskini artirmakta oda piston kirilmasina sebep olmakta. Eger ki sizdeki problem piston ise pistonlarinizi orijinal degil dovme pistonlar ile degistirin yoksa ayni ariza ile karsilasmaniz kacinilmaz olur.
Daha oncede buradan belirtmistim nisa otomotiv huseyin usta you tube de videolari var ona aracinizi gostermenizi tavsiye ederim ayrica aracinizla o sekilde fazla dolasmayin olusabilecek parca kirintolari turbonuza verebilir vermiste olabilir
Servisten geldiğim zamandan beri aracı kullanmıyorum.Nisa otoyu duydum YouTube dan da izledim videolarını aynı benim aracım gibi sorunlu olan araçların,tamir sürecini kullandığı malzeme vs videolarınıda atmış,dediğiniz gibi aracı kullanmıyorum daha büyük sorunlara yol açmaması için bir çekici ayarlayıp araçı göstermeye gideçeğim.
Yakıt/avans vurma veya lspi sebebiyle en kötü ihtimalle kötü senaryo çizelim, motor açılacak diyelim, subaplar, piston segman dahil bakılacak, sebep olan parça (lar) tesbit edilip yenilense, ilerde aynı sorun oluşur mu?
Yani olay kronik midir yoksa parça değişimiyle engellenir mi? Önceki aracım 1.4t insignia da benzer sorunlar yaşamıştım. İnsan korkuyor haliyle, yüklü bir masraf olabilir çünkü.
Yakıt/avans vurma veya lspi sebebiyle en kötü ihtimalle kötü senaryo çizelim, motor açılacak diyelim, subaplar, piston segman dahil bakılacak, sebep olan parça (lar) tesbit edilip yenilense, ilerde aynı sorun oluşur mu?
Yani olay kronik midir yoksa parça değişimiyle engellenir mi? Önceki aracım 1.4t insignia da benzer sorunlar yaşamıştım. İnsan korkuyor haliyle, yüklü bir masraf olabilir çünkü.
Sizin sorularınıza ekleme yapayım; parça değişimi orijinalle mi yapılmalı yoksa güçlendirilmiş parçalar mı bulunmalı? Hatta güçlendirilmiş parça hiç üretilmiş mi onu bile bulmak lazım.
Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc
Dedikleriniz gerçekten kritik derecede önemli, aynen katılıyorum. Bu parçalar 1.6 gibi bir motorun bile küçük olmasından kaynaklanıyorsa daha güçlendirilmiş parçalar kullanılması gerekmez miydi?
Hatta anlık olarak oluşan bu tarz vuruntu sesleri sebebiyle motor açılıp ilgili parçalara bakıldığında zarar görmüş herhangi bir parça olmama ihtimali olabilir mi diye de aklıma geliyor??
Dedikleriniz gerçekten kritik derecede önemli, aynen katılıyorum. Bu parçalar 1.6 gibi bir motorun bile küçük olmasından kaynaklanıyorsa daha güçlendirilmiş parçalar kullanılması gerekmez miydi?
Hatta anlık olarak oluşan bu tarz vuruntu sesleri sebebiyle motor açılıp ilgili parçalara bakıldığında zarar görmüş herhangi bir parça olmama ihtimali olabilir mi diye de aklıma geliyor??
Rusyada forget pistona çeviriyorlar aracı Türkiyede henüz rastlamadım bzim araçlar için yapıldığına. Dövme pistonla kafa rahat oluyor diye biliyorum.
Bu yaşanılan anlık vuruntu sesleri acaba motorda ilgili parçalarda sorun olduğu için mi çıkar? Bu durumda motor açılıp bakıldığında sorunlu parça (lar) görünecektir. Diğer türlü sadece belli şartlarda belli sürüş şekillerinde anlık gelen sesler ise ve motorda bir yerde sorun yoksa bu durumda boşuna motor açılmış olacak. Bu duruma karar verilmesi gerekir. Sonrasında gereken neyse yapılır tabii ki. Bunu bulmak lazım esasen..
Yorum