Merhaba daha önce yağ uyarısı başlığı altında açmış olduğum konu başlığını,maalesef bu konu başlığı adına açmak durumunda kaldım.yağ yakma şikayetiyle gittiğim servisten,(piston kırılmış abi) cevabını alınca çok şaşırdım araç 88 bin km iki yıldır biniyorum yağ vs bakımlarını hiç aksatmadım araçı fazla kullanan biri değilim toplasam iki yılda 5 bin km yapmışımdır.daha sonrasında forumlardan baktığımda kronik bir sorun olduğunu yazılmış(şaka gibi)biz bu araçlara bu kadar yüksek meblağda paralar ödeyip alıyoruz basit bir sorun gibi yansıtılıp kronik sorun olması çok enterasan.bilirsiniz araçın piston kırması yüksek masraflar demek.gittiğim servis 15 ile 18 bin TL arası masraf çıkabilir dedi sizin önerebileceğiz servis vs varmı?
Duyuru
Collapse
No announcement yet.
İnsignia 1.6 T piston kırma...
Collapse
X
-
Bilmeyenler için yazıyorum, SIDI motor yani 1.6T 170hp motoru olanlar Dexos1Gen2 onaylı yağ kullansın. Benim tavsiye edeceğim markalar, LiquiMoly ve Motul. Piston kırma olayı için GM'nin geliştirdiği ve erken ateşlemenin önüne geçen yağ tipidir Dexos1Gen2. Ustanın tavsiyesinden ziyade araç sahibininde bu konularda bilgili olmasında yarar var. Aracı ilk aldım bakıma girecek,usta dexos2 koyuyor,bişey olmaz diyor.Ben tabii müdahale ettim olması gereken yağ kondu.Herşeyi usta bilir diye bişey yok.
- Beğenmeler 2
Yorum
-
Arkadaşlar LSPI sorununu yaşamamak için bir başka önemli husus da düşük devirde gaza ani yüklenmemek. Özellikle otomatik vites SIDI kullanıyorsanız bu duruma çok dikkat edin çünkü şanzıman çoğu zaman aracı düşük devirde tutuyor. Bu yüzden gazlayacağınızı önceden biliyorsanız ya manuel mod'a geçin ya da gaza önceden hafif yüklenerek otomatik şanzımanın 1 düşük vitese geçmesini sağlayın. Bu durum düşük devirde oluyor, unutmayın.
- Beğenmeler 3
Yorum
-
Orjinal yazı sahibi: ufukkk View PostArkadaşlar LSPI sorununu yaşamamak için bir başka önemli husus da düşük devirde gaza ani yüklenmemek. Özellikle otomatik vites SIDI kullanıyorsanız bu duruma çok dikkat edin çünkü şanzıman çoğu zaman aracı düşük devirde tutuyor. Bu yüzden gazlayacağınızı önceden biliyorsanız ya manuel mod'a geçin ya da gaza önceden hafif yüklenerek otomatik şanzımanın 1 düşük vitese geçmesini sağlayın. Bu durum düşük devirde oluyor, unutmayın.
Yorum
-
Orjinal yazı sahibi: yakar_35 View Post
Yanlışsam düzeltin.Otomatik viteste ani hızlanmada araç zaten o an alabileceği en düşük vitese alıp öyle hızlanıyor.Bende durum bu.Fakat sizin dediğiniz de kesinlikle doğru,düşük devirde kalarak ani hızlanma büyük sıkıntı ki piston kırmayı otomatikte yaşayanlar büyük ihtimal vitesi manuele çekip kullananlar diye tahmin ediyorum.
Ama bu piston kırmada en önemli etmen yağ sanırım. Aracım servis bakımlıydı. Bende aldıktan sonra serviste bakım yaptıracağım zaman şase no sundan liste çıkarttılar. Yağın modelini sorduğumda dexos 2 koyulacağını söylediler ben dexos 1 konulmasını istiyorum diye uyarınca içeriden usta arandı. Ustada dexos 1 konulması gerektiğini söyledi. Benim aracıma muhtemelen bundan önce hep dexos 2 konulmuş. Dexos 1 konulduktan sonra seyir halinde düşük hızlarda ufak tefek alt devirdeki titremeler sarsıntılar geçti. Aracım ilk sahibinden 76bin km de idi aldığımda.
30bin km de ve 70 bin km de piston kırmış. Aldığımda 10 ay motor parça ve işçilik garantisi vardı, Opel odakta yapılmış tüm işlemleri. Temiz kullanılmış bir araç servise güvenip yapılmış bakımlar ama şase nosundan ne yağ çıkarsa o konuldu bu zamana kadar diye düşünüyorum birde İstanbul trafiği ve pedal cihazının suçu olduğunu düşünüyorum. Son bakımı man filtreler ve motül yağ ile yaptırdım, şanzıman yağımı da değiştirttim. Şükür bir sorunum yok 96bindeyim. Maşallah diyeyim de durduk yere iş çıkartmayalım başıma.
- Beğenmeler 1
Yorum
-
Orjinal yazı sahibi: yakar_35 View Post
Yanlışsam düzeltin.Otomatik viteste ani hızlanmada araç zaten o an alabileceği en düşük vitese alıp öyle hızlanıyor.Bende durum bu.Fakat sizin dediğiniz de kesinlikle doğru,düşük devirde kalarak ani hızlanma büyük sıkıntı ki piston kırmayı otomatikte yaşayanlar büyük ihtimal vitesi manuele çekip kullananlar diye tahmin ediyorum.
- Beğenmeler 1
Yorum
-
Dexos 1 Gen 2 olan Liqui Moly veya Motul 5w30 yağ bizim araçların lspi ve diğer piston sorunlarıyla mücadelede motor yağı anlamında şu an için en iyi yağlar. Ben bunun yanında en büyük suçlunun yakıt olduğunu düşünüyorum. Oktan artırıcı dyno tabletlerden her depo dolumunda 1 adet ve bp ile yakıt alımına son birkaç aydır düzenli olarak devam ediyorum. Araçta yakıt tüketimi, çekiş gücü, sessizlik ve aklınıza gelen her anlamda olumlu düzelme oldu. Bu araçları bu hale yağı doğru seçtiğimiz halde maalesef ülkemiz yakıt tipindeki kalitesizlik getiriyor diye düşünüyorum. Ben şu an için dyno tablet+bp ile yakıt fulleme şeklindeki çözüme devam diyorum.
Bu arada evet, dip gaz yok, yarım dip gaz var, araç hızlandıkça gaz pedalına yedirerek basmak daha etkili oluyor. Garantili hızlanma.@Murat
2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander
- Beğenmeler 2
Yorum
Yorum