Duyuru

Collapse
No announcement yet.

İnsignia 2015 kasa fren balata ve disc değişim önerileri

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • İnsignia 2015 kasa fren balata ve disc değişim önerileri

    Merhabalar arkadaşlar benim sorunum fren balata ve diskleri ile ilgili.

    İnsignia 1.4 turbo 2015 model 18 jant aracım var. Balatalarım bitik disklerim çizik durumda. Baltalar değişecek. Yetkili servisten orjinal gm için fiyat aldım ve ön arka diskler ile ön arka balata takımlarının komple değişimi için işçilik dahil 6.800 TL. fiyat verdiler. Diskler ortalama 2500 lira, baltalar ortalama 700kira işçilik te 400 lira civarı. Fiyat çok abartı geldi.

    Birçok özel servis ile görüştüm kimisi muadil ürünler önerdi kimisi muadil takma orjinal tak muadiller sorun çıkartıyor dedi kimisi önleri mutlaka orjinal tak arkaları muadil taksan da olur dedi. Kimisi de diskleri tornaya sokalım balataları değiştirelim dedi. Açıkçası kafam allak bullak oldu ne yapacağımı şaşırdım. Seçenekler söyle oluştu

    1.tüm disk ve balatalar orjinal gm ile yetkili serviste değişirse 6800 TL.
    2.ön takımlar orjinal arka takımlar muadil ürün ile özel serviste değişirse yaklaşık 3500 TL.
    3.Tüm disk ve balatalar muadil ürünler ile (bosch, trw vs.) değişirse yaklaşık 2200 TL.
    4.ön balatalar orjinal gm, arka balatalar muadil ürün,diskler torna yapılırsa yaklaşık 1100 TL. ye iş hallolıyor.

    Şimdi merak ettiğim bu 4 seçenekten hangisi makul. 1.seçenek bence elendi gibi çünkü aşırı maliyetli 7000 liraya yakın bir maliyeti var. Diğer seçeneklerden hangisi mantıklıdır sizce.

    Ayrıca şu hususlarda görüşlerinizi istiyorum.
    1.muadil ürünlerde disc ve balatalar için ne marka önerirsiniz insignia için
    2.orjinal disci tornalayıp kullanmak mı yoksa yan sanayi disc mi taktırmak daha mantıklıdır.
    3.Ön takımların kesinlikle orjinal olması lazım sözüne katılıyormusunuz.
    4.Disc tornalatmak güvenlik açısından bir zafiyet yaratır mı

    Acil yardımlarınıza ihtiyacım var pazartesi günü yaptırmam lazım işlemleri. Şimdiden görüşleriniz için teşekkürler...

    ​​​

  • #2
    Selamlar, 9 senedir Insignia kullanıyorum. 2 kez ön disk, bir kez arka disk değiştirdim. 3 kez ön balata 2 kezde arka balataları değiştirdim bu süre zarfında. Her disk değişiminde tercihim Delphi markası oldu. Balatalarda bir kez adını hatırlayamadığım bir marka, bir kezde Delphi kullandım.

    TRW, Delphi, bosch bunlar GM için üreticiler zaten. Orjinal ile aradaki fiyat farkına değecek bir fark yok. Benim tercihim tüm disk ve balataları muadil ile değiştirmek oldu.

    Disk olarak Delphi kullanabilirsiniz fakat balata olarak daha yumuşak bir balata seçebilirsiniz. Zira son balata ve disk değişiminin üzerine yaklaşık 4000 km yol yaptım fakat soğukken özellikle arka diskler frenlemede "von von" gibi ses yapıyor, balata sert geliyor.

    Torna yapma işine ben karşıyım, hayati bir parça sonuç olarak, tornada üzerinde ki çizikleri gidermek için inceltme yapacaklarına aracın üzerinde frenlemede inceltmeyi tercih ederim.

    Yorum


    • #3
      Disk değişimi için erken bence. Hani kullanıma bağlı tamamen deforme olmadıysa tabi. Ben 4 balatayı da bosch marka kullanıyorum ve herhangi bir sorunum yok. Frenleme esnasında ses de yok.

      Yorum


      • #4
        Delphi balataları birkaç servis daha önerdi bana. Arka balataları delphi yaptırıcam ama önler de kararsızım önleri mutlaka orjinal taktır diyorlar karar veremedim.

        Birde aklıma takılan en büyük konu aslında araçtaki orjinal balataları tornaya sokup kullanmak mı daha mantıklıdır yoksa sıfır delphi takmak mı. Bi ustaya gösterdim disklerin kenarlarını tornalarız bu şekilde diğer balata değişimine kadar götürür seni büyük ihtimal dedi ama torna konusunda bilgim pek yok çokça yapılan bir işlemmidir yoksa tercih edilmiyor mu güvenlik açısından asıl merak ettiğim bu

        Yorum


        • #5
          Güvenilir bir servis bulabilirseniz disk değişimine gerek olup olmadığını söyleyebilir. Tornaya da gerek yok bence. Aracı spor tarzda yoğun kullanmamış iseniz diskler 90-100 bine kadar rahat götürür. Ama nihayetinde bu iş kafanızı çok meşgul ediyorsa yenileyip rahatlamak da bir yol. Benim araç 113 binde ve henüz disk değişimi yapmadım. Sonraki balata değişiminde gerek olursa disk değişimi yapacağım

          Yorum


          • #6
            Servis diski değiştirmen gerek yok tornaya sokup kenarlarını düzeltirsek seni diğer balata değişimine kadar götürür dedi tanıdık usta. Ben torna işine güvenip güvenmeme konusunda kararsızlık yaşıyorum güvenlik açısından bir zafiyet yaratır mı diye.

            Yorum


            • #7
              Fiyatlar ne hale gelmiş malesef. Ben yılbaşında 4000 liraya Ate performans modelinin disk ve balata takımını almıştım. O zamanın kuruyla 630 avroya falan denk geliyordu. Şimdiye kadar orjinalin üçte biri fiyatına aldığım ürünlerden ancak üçte biri performans almıştım ve bu model bana önerilmeseydi aynı paraya hatta daha fazlasına orjinal GM alacaktım. Evet bizim orjinaller çok iyi ama gördüğüm kadarıyla Brembo'ya gitmeden de çok iyi muadiller var. Aracı zorlamayı seviyorsanız Delphi, Bosch falan size yetmeyebilir.


              Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

              Yorum


              • #8
                Bir de şöyle düşünün, muadil disk ve balata taktırdınız diyelim, fiyat 3 kat daha uygun. Orjinal ürün kullandığınızda ömrü fiyat farkı gibi 3 kat daha uzun olmayacak. Hatta nerdeyse aynı olacak. Orjinale vereceğiniz paraya 3 defa disk ve balata takımı değiştireceksiniz. Erken değiştirseniz bile kârdasınız. Ben tercihimi bu şekil kullandım. Nisan 2019 da ön disk ve balata muadil ürün değişimi 650 ₺ ödemiştim. 10bin km oldu ilk günkü gibi herhangi bir sorun yok.
                @Murat
                2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                Yorum


                • #9
                  Torna yaptırıcam gibi duruyor ama daha karar veremedim torna mı yoksa muadil mi hususunda

                  Yorum


                  • #10
                    Eğer disk aşırı aşınmadıysa kullabililir yüzeyi varsa torna ile yüzeyi düzeltilip kullanmak çok daha ekonomik olacaktır. Torna konusu korkulacak bir konu değil bence. Bir çok aracımda torna tercih ettim pişman da değilim. Hatta hafta sonu belki insignanın fren balatalarını değiştiriken tornaya da verecem.

                    Yorum

                    İşleniyor...
                    X