Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Insignia 1.6 turbo d yağ deği̇şi̇m, engi̇ne flush, zi̇nci̇r sesi̇

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Insignia 1.6 turbo d yağ deği̇şi̇m, engi̇ne flush, zi̇nci̇r sesi̇

    Merhaba Arkadaşlar,

    Geçtiğimiz hafta sonu 40.000 km olan aracım için yağ bakımı işlemleri yaptırmak üzere bostancı sanayide özel servise gittim. Aslında aracım yetkili servis bakımlı, benden önceki kullanıcı 40.000 bakımını yetkili serviste yaptırmış olmasında rağmen, yetkili servislerde konulan yağlara güvenmemem ve kendi istediğim marka yağı kullanabilmem için yağ değişimlerini özel servislerde yaptırıyorum. Yapılan işlemler, fiyatları ve kullanılan malzemeleri aşağıda sıralıyorum.

    Engine flush ve yağ değişimi sonrasında ilk çalıştırmada motor çok gürültülü çalıştı bir an motor yağsız kaldı zannettim, adeta dedemin massey ferguson traktörü gibi ses çalışmaya başladı. Eve gidene kadarda baya bir sesli çalıştı motor ısındıktan sonra ses düzeldi. Fakat, ertesi gün sabah ilk çalıştırmada ve sonrasındaki rolantide aynı sesi çıkarttı gaza basınca ses azalıyordu fakat rolatide şakırdama sesi devam ediyordu. Biraz canım sıkıldı tabi, o kadar işlem yaptık ses azalması gerekirken arttı. Hemen internetten nedenlerini araştırmaya başladım, kronik zincir sesi olayını öğrendim. Belkide yağ yeni olduğu için zamanla inceldikçe ses azalır diye düşünüyorum, sonuçta yağ değişimi öncesi böyle bir ses yoktu. Biraz yol yaptım yaklaşık 50 km kadar, bu sabah çalıştırdığımda ses yoktu. Umarım tekrar etmez. Yorum ve görüşleriniz için şimdiden teşekkür ederim.

    - Motor yağı için Liqui Moly Top Tec 4600 5w30- 5 litre kullanıldı. (269,99 TL)
    - Motor içi temizliği için Liqui Moly Engine Flush Plus kullanıldı. (50,00 TL)
    - Engine flush sonrası durulama yağı olarak Shel Helix Ultra Pro 5w30 Dexos2 5 litre kullanıldı. (166,50)
    - Yağ filtresi orijinal GM kullanıldı.(65,00 TL)
    - Karter tapası orijinal GM kullanıldı (50,00 TL)
    -İşçilik 100,00 TL


  • #2
    merhaba , engine flush dan dolayı ses yapmıştır. Motor içindeki varı yoğu söktüğü için şakırdamıştır , yağın viskozitesi değişir ise flush yapılır siz 5-30 koymuşsunuz. Aslında yapmasaydınız daha iyi olurdu.

    Yorum


    • #3
      Merhaba, tam anlayamadım, biraz daha açıklayabilir misiniz? Yağın viskozitesi değişir ise flush yapılırdan tam kastettiğiniz nedir? Araç 40.000 km de emme manifoldu, boğaz kelebeği katran içinde tıkandığı için motor içininde temizlenmesi gerektiği düşüncesi ile flush yaptım. Flushtan sonra daha kalın yağ koymak mı gerekir? Teşekkür ederim.

      Yorum


      • #4
        5-30 dan daha ince ya da daha kalın bir yağa geçerken flush yapabilirsiniz ama sizin kmniz de olan bir araç için bence gerek yoktu. Yakıta karıştırılan enjektör temizleyici kullanmanız kafi gelirdi. Motora yerleşen ince birikintileri de söktüğü için ses yapar , açılan boşlukların dolması ile ses kesilecektir. Flush ı öneren olduğu kadar önermeyen ustada çoktur. Muallak bir mesele bende yapacaktım fakat vazgeçtim.

        Yorum


        • #5
          ayrıca bilmiyorum ama triger zincir olarak var ise sizin motorunuzda , buda motor yağından beslendiği için onu da sesli çalıştırıyor olabilir.

          Yorum


          • #6
            Ben makyajlı kasa aracımın 100bin bakımında aynı marka flush kullandım. Peşine luqui moly 5w30 dexos1 gen 2 yağ koydurdum. Hiçbir sorun olmadı. Haziranda 1 yıl dolacak.
            @Murat
            2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

            Yorum


            • #7
              Orjinal yazı sahibi: seloselo View Post
              5-30 dan daha ince ya da daha kalın bir yağa geçerken flush yapabilirsiniz ama sizin kmniz de olan bir araç için bence gerek yoktu. Yakıta karıştırılan enjektör temizleyici kullanmanız kafi gelirdi. Motora yerleşen ince birikintileri de söktüğü için ses yapar , açılan boşlukların dolması ile ses kesilecektir. Flush ı öneren olduğu kadar önermeyen ustada çoktur. Muallak bir mesele bende yapacaktım fakat vazgeçtim.
              Evet haklısınız, muallak bir mesele, 40 bin km deki bir araç için bencede cok gerekli değil fakat, ben aracımı 40 bin km de satın aldım ve aldığımda maf sensörü, gaz kelebeği, egr ve emme manifoldunu o halde görünce motorunda kurum içinde olabileceği düşüncesi ile engine flush yapmak istedim. Diğer tüm parçaları tek tek kendim söküp temizledim, forumda paylaştım parçaların halini görebilirsiniz. Motor içinde temizleme işlemi yapmasam Umarım kalıcı olumsuz bir etkisi olmaz. Zamanla yağ inceldikçe düzelir diye düşünüyorum. Teşekkürler.

              Yorum


              • #8
                2016 1.6 dizel Cosmo aracıma 88,000de , servis yağından daha iyi olsun diye Liqui Moly Top Tec 4600 5w30- 5 litre kullandım, filtre seti yakıt dahil Mann kullandım.

                Bakım yaptırmadan önce ilk çalıştırmadaki zincir sesi çok nadir çıkarken, şimdi hemen hemen her çalışmada resmen 2 saniye hırlıyor araba sonrasında kesiliyor....

                Ben sesi tam keser derken ses fazlalaştı, acaba diyorum yağ mı sahte?? Gaziantep Liqui Moly bayisinden aldım faturalı.

                Çözemedim, açıkçası...
                yorumlarda hep bu yağın zincir sesi azalttığı yönünde idi bende artırırdı..

                Bir yerde yanlış yapılan işlem var anlamış değilim...

                omerous senin ses kesildimi?

                Bazı yorumlarda, 300 400 km uzun yoldan sonra ses kesildi diyen var..

                bilemedim...

                Yorum


                • #9
                  Bendeki ses bir sure sonra kesildi. Yilbasindan sonra yag degisimi yapicam, motul marka yagi denemek istiyorum. Bakalim gorecegiz yag degisimi sonrasinda da ayni zincir sesi gelecek mi.

                  Yorum

                  İşleniyor...
                  X