Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Maf sensörü, gaz kelebeği, egr, emme manifoldu temizliği hk.

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Maf sensörü, gaz kelebeği, egr, emme manifoldu temizliği hk.

    Merhaba arkadaşlar,

    Aracımı yaklaşık iki hafta önce aldım, maf sensörünü temizlemek için söktüğümde kurum bağladığını gördüm, açıkçası moralim biraz bozuldu. Maf sensörünün bu şekilde kurum içerisinde olmasını 40.000 km deki bir araçtan beklemiyordum. Sanırım benden önceki kullanıcı aracı sürekli şehir içinde devirsiz kullanmış, nedenleri tartışılır... Aracın tüm bakımları yetkili serviste yapılmış, tabiki servisin bu konuda yapacağı bir şey yok, motora koymuş olduğu yağda dürüst davranması dışında...

    Fazla uzatmadan, maf sensörünün o şekilde olduğunu görünce gaz kelebeği ve egr valfinin temizlenmesi gerek düşüncesi ile hepsini kendim sökerek temizledim. Gaz kelebeği de gerçekten kötü durumda idi. Egr temiz çıktı henüz tıkanmamış. Fakat, gaz kelebeğinden sonraki kısım yani emme manifoldu gerçekten çok kötü kurum ve katran birleşerek sakızımsı bir tabaka oluşturmuş. Emme manifoldunu sökmeye cesaret edemedim, üzerinden enjektör ve kızdırma bujilerinin kablo ve boruları geçmektedir. Bu nedenle emme manifoldunu temizletmek için özel servis arayışına girdim.

    Bostancı sanayide beş adet özel servis gezdim hepsine durumu anlattım emme manifoldunun temizlenmesi gerektiğini söyledim, fakat hiçbirisi sökmeye yanaşmadı, cesaret edemediler yorgunu yokuşa sürdüler, bugün git yarın gel, bilmem ne... Açıkçası, koskoca bostancı sanayide emme manifoldunu söküp temizletecek doğru dürüst bir usta bulamadım.

    En sonunda kafam atacak ne olursa olsun diyerek kendim sökmeye girişeceğim...

    Öneri ve tavsiyeleriniz için şimdiden teşekkür ederim.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 4 photos.

  • #2
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 4 photos.

    Yorum


    • #3
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 2 photos.

      Yorum


      • #4
        Elinize sağlık, bu kadar temizlikten sonra hissedilir bir fark oldu mu?

        Yorum


        • #5
          Teşekkürler hocam, motor soğuk iken ilk çalıştırmada rolentide bir dengesizlik vardı, temizlik sonrası tamamen kayboldu, birazda gaz tepkileri iyileşti. Asıl farkın emme manifoldunu temizledikten sonra gerçekleşeceğini düşünüyorum.

          Yorum


          • #6
            yakıtada katkısı olur zamanla. bu kadar kısa sürede böyle dolması çok sinir bozucu. birde zahmetli işler bunlar ve hassas bir o kadarda. bunla uğraşacak güvenilir usta bulamamakta ayrı bir dert.
            1.6 CDTI 136Hp Otomatik Cosmo/ Carbon Flash Black / UV Kaput Koruma Filmi / Boya Koruma
            Flexride Şasi/ Çevre görüş 2 + Opel Eye/ Stil Paket(19"J+Deri Döşeme+Isıtmalı Koltuklar+BOSE Ses Sistemi) / Sunroof / R700+Carplay/Adaptive Cruse Control

            Yorum


            • #7
              Elinize sağlık. Bazı ustalara göre "gerek olmayan" temizlik motor sağlığı açısından çok yararlı.

              Yorum


              • #8
                Elinize sağlık. Bakalım bir daha ne zaman yapmanız gerekecek. Böylece elimizde periyot verisi de olmuş olur.


                Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

                Yorum


                • #9
                  Ustalara bakılırsa bütün araçlar bu şekildeymiş, temizlesende bir süre sonra tekrar bu hale gelirmiş, ben gereksiz yere titizleniyormuşum falan filan... Ustaları dinlersek depoyu doldur devam et... Benim içim rahat etmiyor aracın bu şekilde çalışmasına müsade etmeye. Ben yetkili servislere bile güvenmiyorum, garanti bitmesin diye gidiyoruz mecbur, bakımdan çıktıktan sonra yetkili servisin koyduğu yağı boşaltıp çöpe atarak yerine kendi aldığım yağı koyduruyorum... Herkes aracına bu şekilde dikkatli davransa kıymetini bilse, ikinci el araç aldığımızda bu şekilde durumlarla karşılaşmayız, araçlarımız daha sorunsuz ve uzun ömürlü olur...

                  Yorum


                  • #10
                    Orjinal yazı sahibi: omerous View Post
                    Ustalara bakılırsa bütün araçlar bu şekildeymiş, temizlesende bir süre sonra tekrar bu hale gelirmiş, ben gereksiz yere titizleniyormuşum falan filan... Ustaları dinlersek depoyu doldur devam et... Benim içim rahat etmiyor aracın bu şekilde çalışmasına müsade etmeye. Ben yetkili servislere bile güvenmiyorum, garanti bitmesin diye gidiyoruz mecbur, bakımdan çıktıktan sonra yetkili servisin koyduğu yağı boşaltıp çöpe atarak yerine kendi aldığım yağı koyduruyorum... Herkes aracına bu şekilde dikkatli davransa kıymetini bilse, ikinci el araç aldığımızda bu şekilde durumlarla karşılaşmayız, araçlarımız daha sorunsuz ve uzun ömürlü olur...
                    Geçenlerde yeni model aracın incelemesine bakıyorum.
                    200 binin üstündeki fiyatı ve konforuyla göz dolduran araca kullanıcının biri yorum yazmış
                    '' Şu aracı alan arkadaşlar lütfen aracı düzgün kullanın zamanında bakımlarını yapın.
                    Şurda 15 yıl sonra biz alacağız fazla yıpranmasın.''
                    Sizin mesajınızı görünce o aklıma geldi.

                    Subaru XV 1.6i Xtreme Benzin.

                    Yorum


                    • #11
                      Merhaba Arkadaşlar,

                      Sonunda dayanamadım emme manifoldunu söktüm, 20 yıllık ustanın sökmeye cesaret edemediği parçayı kendi imkanlarımla sökerek temizledim. Kolay olmadı tabiki, zahmetli ve sabır gerektiren bir işlem. Sonunda vida artırmadan işlemi tamamladım Titiz olmak insanı biraz yoruyor ama içiniz rahat oluyorsunuz. Sonuca gelirsek, aracın ilk çalışması ve gaz tepkileri çok farketti, daha rahat nefes aldığını hissediyorsunuz. Fakat, egr prensibi gereği yanmış gazın tekrardan emme manifolduna gönderilmesinden dolayı maalesef bu tablo kaçınılmaz hale geliyor. Ben bu egr olayından çok mutsuzum arkadaşlar. Yani, siz aracınıza bakımlarını yağını aksatmadan en iyi yağı filtreyi seçerek yapıyorsunuz, havada toz gördüğüm zaman sırf hava filtrem fazladan toz dolmasın diye ayağımı gazdan çekiyorum, fakat bu egr denen zımbırtı pis kurumu motora gönderiyor. Gerçekten çok saçma geliyor bana. Egr den sonrada bir filtrasyonun olması gerekiyor. Bu konuda şimdilik çok bilgim yok ama, şu anki araştırma konum egr nin iptal edilmesine yönelik. Yoksa bu parçaları her 10 bin km de söküp temizlememiz gerekecek. Çevrenin korunması politikası ile yapılan bu geliştirme ve parçalar zamanla işlevini yitirmekte. Yorum ve görüşleriniz için şimdiden teşekkür ederim. Saygılarımla,
                      You do not have permission to view this gallery.
                      This gallery has 5 photos.

                      Yorum


                      • #12
                        Elinize sağlık süper olmuş. EGR, DPF, SCR vs hep euro normlarından dolayı geliştiriliyor. Emisyon standartları çok sıkı, Vw bu tarz eklentilerin getirdiği maddi külfetten dolayı 1.6tdi üniteyi getirmiyecek artık trye. Kısacası katlanmak zorundayız.
                        Insignia 1.6T 2010 Cosmo Teknik Gri
                        +DVD 800 Navi
                        +19" Jant
                        +Prins Vsı 1.0

                        Yorum


                        • #13
                          Orjinal yazı sahibi: omerous View Post
                          Merhaba Arkadaşlar,

                          Sonunda dayanamadım emme manifoldunu söktüm, 20 yıllık ustanın sökmeye cesaret edemediği parçayı kendi imkanlarımla sökerek temizledim. Kolay olmadı tabiki, zahmetli ve sabır gerektiren bir işlem. Sonunda vida artırmadan işlemi tamamladım Titiz olmak insanı biraz yoruyor ama içiniz rahat oluyorsunuz. Sonuca gelirsek, aracın ilk çalışması ve gaz tepkileri çok farketti, daha rahat nefes aldığını hissediyorsunuz. Fakat, egr prensibi gereği yanmış gazın tekrardan emme manifolduna gönderilmesinden dolayı maalesef bu tablo kaçınılmaz hale geliyor. Ben bu egr olayından çok mutsuzum arkadaşlar. Yani, siz aracınıza bakımlarını yağını aksatmadan en iyi yağı filtreyi seçerek yapıyorsunuz, havada toz gördüğüm zaman sırf hava filtrem fazladan toz dolmasın diye ayağımı gazdan çekiyorum, fakat bu egr denen zımbırtı pis kurumu motora gönderiyor. Gerçekten çok saçma geliyor bana. Egr den sonrada bir filtrasyonun olması gerekiyor. Bu konuda şimdilik çok bilgim yok ama, şu anki araştırma konum egr nin iptal edilmesine yönelik. Yoksa bu parçaları her 10 bin km de söküp temizlememiz gerekecek. Çevrenin korunması politikası ile yapılan bu geliştirme ve parçalar zamanla işlevini yitirmekte. Yorum ve görüşleriniz için şimdiden teşekkür ederim. Saygılarımla,
                          Kesinlikle katlanmak zorunda değilsiniz! Sıfırdan beri sahibi olduğum, bakımlarını 8 9.000de bir motul yağ ve orjinal parçalar ile yaptırdığım, 2015ten beri chiptuning yazılımlı 2011 2.0 cdti aracımda egr ve dpf ni ankara remapsda yazılım ile iptal ettirdim. Motor aşırı ısındı hatası ile 3 kere yolda kalınca bu işlemi yaptırma kararı aldım. Sökülürken içim tuhaf oldu, ulan gerek var mı cidden, pişman olur muyum gibi soruları kendime sordum sürekli. Sonra fotoğrafını da paylaşacağım şu görüntüyü görünce neden daha önce yaptırmadım dedim kendi kendime.. duman da yok, performans arttı, yakıt ciddi oranda düştü, gizli özelliklerini actirdigim menüden motor, motor sıvısı sıcaklığı gibi şeyleri de takip ettim, belirgin bir ısı artışı falan da yok.. sadece kapalı garajdayken daha fazla koku oluyor.. çalışırkenki devir dalgalanması gibi saçma sapan şeyler de geçti. Zaten egrden şüpheleniyordum. Ha bu arada, ikisinin de temizliklerini asla aksatmadım.. 3 ay önce temizlenen egrnin de fotoğrafını paylaşıyorum ancak dpf nin görüntüsünü görünce de yorumu size bırakıyorum. Bu arada remaps da babamın oğlu değil, ayrıca son derece laubali bir egzozcuya yönlendirdi beni, ben sadece saçma sapan yerlere gittiğimi düşünmeyin diye isim verdim. Normal yazılımı da ecumasters da yaptırmıştım.. Herkese sevgiler ve kazasız belasız sürüşler.....

                          Yorum


                          • #14
                            20200104_144251.jpg 20200104_142649.jpg 20200104_140938.jpg 20201001_142938.jpg

                            Egr borusunun temiz hali, map sensörü ve egrnin temizlik önceki hali ile, dizel partikül filtresinin 3 gün önce içi boşaltılmadan hemen önceki hali..

                            Yorum

                            İşleniyor...
                            X