Duyuru

Collapse
No announcement yet.

İlk marşta yağ basıncı düşük motoru durdurun.

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • İlk marşta yağ basıncı düşük motoru durdurun.

    Aranıza yeni katıldım herkese iyi gunler.2010 model cosmo aracim var 250 bin km.araç sabah çalıştığında 6 saniye kadar.yağ basıncı düşük motoru durdurun uyarısı veriyor.gün içinde hiç bir şekilde yapmiyor.7 .8 saat bekleyince yapiyor başına gelen varmı yardimci olabilir misiniz.

  • #2
    Yağ filtreniz orjinal parçamı? Ne zaman değiştirdiniz? Yağınızın viskozitesi nedir?
    İnsignia >> 2010 >> 1.6 T Cosmo >> Teknik Gri
    Vw  CC  >> 2013 >> 1.4 TSİ BMT >>  Beyaz

    Yorum


    • #3
      Benim de başıma geldi. Sabah çok soğukta ilk çalıştırmada anlık uyarı çıktı kayboldu. 2 sn sürdü sürmedi. Yağ bakımım yaklaşıyor. İhtimalen bundandır diye düşünüyorum. Keza yağ pompası yeni.
      2011 Sport Tourer 2.0 CDTI Cosmo

      Yorum


      • #4
        Yağ orjinal GM koydum ama filtre orjinal deyil.herkes yağ pompası değişecek diyor.yağ bakımları yeni.pompa değişirse maliyeti nedir acaba.

        Yorum


        • #5
          Arac dizel ise diger bir ihtimal DPF tikali olabilir bu da yaga mazot karismasina neden olur. Pompa da yagi pompalamakta zorlanir.
          2011 Sport Tourer 2.0 CDTI Cosmo

          Yorum


          • #6
            Orjinal yazı sahibi: Hsn View Post
            Yağ orjinal GM koydum ama filtre orjinal deyil.herkes yağ pompası değişecek diyor.yağ bakımları yeni.pompa değişirse maliyeti nedir acaba.
            DPF tikali ise yag cubugunu kontrol ediniz. Seviyede yukselme mevcut ise yaga mazot karismistir ki bu da DPF i supheli duruma sokar. Sonra rejenerasyon ile DPF i temizleyebilirsiniz. Rejenerasyon sirasinda egzozdan yogun beyaz duman atar, DPF deki kurumlari yakar. Sorun pompada ise orjinal GM 2500 TL civarinda.
            2011 Sport Tourer 2.0 CDTI Cosmo

            Yorum


            • #7
              Araç 2.0 CDTİ sanırım. Yağ pompası üzerinde yaklaşık 80 liralık bi oring mevcut. Özellikle soğuk havalarda bu oringten dolayı böyle bir arıza verebiliyor. Yüksek kilometrelerde de bu oringin değişmesi uygundur. Pompa değiştirmeden en ucuz yöntemden başlayarak çözüme ulaşabilirsiniz.

              Yorum


              • #8
                Bu sorunu çoze bilecek usta tavsiyeniz varmı acaba.cevaplar için teşekürler ayrica

                Yorum


                • #9
                  Aracı yetkili servise biraksam arızayı tam olarak tespit ederlermi.

                  Yorum


                  • #10
                    Yetkili servis muhtemelen yağ pompasını değiştirme yoluna gidecektir. Güvenilebilir bir özel serviste oring değiştirmek ile arıza gidermeye çalışabilirsiniz.

                    Yorum


                    • #11
                      Aracı yetkili servise bıraktım yapılan incelemede herhangi bi arıza bulunamadi.orjinal yağ filtresi taktırdım bakalım yapicakmi.

                      Yorum


                      • #12
                        Merhaba,

                        eski aracımda bu gibi uyarıyı ozellikle cok soguk havalarda sabahları alıyordum. Bu uyarının sebebi yag basıncını bişeyin dusurmesi. uzun sure degistirilmeyen yag cok soguk havalarda krem gibi oluyor nerdeyse. ayrıca uygun olmayan filtrede gerekli gecisi saglayamıyor. en cok karsılasılan sorun ise yag karterinde bulunan suzgecle yag pompası arasındaki contanın eskimesi sonucu hava cekmesidir. Kesin cozum olarak aracınızın yag karterini sokmek basit bir islemse sokturup bahsettigim contayı degistirin ve suzgeci temizletin. suzeginde kirli olması yeterince yag cekememesinede sebep olabilir. eski aracımda yag karterini sokmek icin nerdeyse motoru indirmek lazımdı. ben bu islemi yaptırmadım. sizin sahip oldugunuz aracta eminim cok basit bi islem. butun bunları yaptırdıktan sonra kaliteli bir yag ve orjinal yag filtresi kullanın. tekrar aynı uyarıyı almanız az bi ihtimal. yag pompaso bozulacak bi parca degil. bozuldugunda zaten kendini belli eder. cok basit bir mekanizması var. yag pompasının bozulması demek dislilerin tamamen dagılması demek. bunu zaten farkedersiniz. cok az bi ihtimalde butun bu adımları tamamladıktan sonra yag basınc sensorude sebep olabilir. buda cok dusuk bi ihtimal.

                        Yorum

                        İşleniyor...
                        X