Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Yağ eksiltme

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #16
    Gelişmelerden haberdar etmeyi unutmayın. Kolay gelsin. İnşallah ciddi bir sorun yoktur.
    @Murat
    2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

    Yorum


    • #17
      Aracin turbosuna baktir turboda sikinti varsa yag egzos atar
      [IMG width=500]http://i90.photobucket.com/albums/k276/deathroww_06/uye_imza/DBF5ED50-30E0-4F9F-B916-121DD52EB61C.jpg[/img]

      Mondeo 2.0 240 hp selectiv

      Yorum


      • #18
        Orjinal yazı sahibi: Wolverine View Post
        Gelişmelerden haberdar etmeyi unutmayın. Kolay gelsin. İnşallah ciddi bir sorun yoktur.
        Gelişmelerden bilgi vereceğim. İnşallah çok teşekkürler.

        Yorum


        • #19
          Orjinal yazı sahibi: hunters View Post
          Aracin turbosuna baktir turboda sikinti varsa yag egzos atar
          Hocam millet o kadar çok uçmuş ki daha önce turboyu sökmeye bile 300 lira istediler

          Yorum


          • #20
            Aracın yağını motul 5-30 yağ ile değiştirdik. Şuan 3.000 km de 1 litre yağ eksiltiyor. Eksilme azaldı ama sorun hala devam ediyor.

            Yorum


            • #21
              Bu sorun yağla alakalı bir durum değil hocam.Kötü bir senaryo olacak sizin için belki ama turbo aşırı beslemi küçük hacimli yüksek hp araçlarda malesef segman kırma meşhurdur.Umarım bu durum söz konusu değildir ama araştırmayı bu şekilde yapın.Benim aracımda 1.6 t 2015 model istanbul trafiği sürekli dur kalk ama o dediğiniz değerler hiç görmedim ben.

              Yorum


              • #22
                Orjinal yazı sahibi: Horizon star View Post
                Bu sorun yağla alakalı bir durum değil hocam.Kötü bir senaryo olacak sizin için belki ama turbo aşırı beslemi küçük hacimli yüksek hp araçlarda malesef segman kırma meşhurdur.Umarım bu durum söz konusu değildir ama araştırmayı bu şekilde yapın.Benim aracımda 1.6 t 2015 model istanbul trafiği sürekli dur kalk ama o dediğiniz değerler hiç görmedim ben.
                Aracın çekişinde bi problem yok. Konpresyon testinde 12-12-9-12 olarak ölçüldü. Hiçbir usta çözüm bulamıyor. Kaputu açmadan motoru açma derdinde hepsi. Şuan maddi durumum müsait değil. İlk fırsatta motoru açtırıp gerekli tamirini yaptırıp satacağım bu arabayı. Binmek bile istemiyorum.

                Yorum


                • #23
                  Piston mu segman mı siboplar mı anlayabiliyorsunuz. Bu rakamlardan sonra usta çok az miktar yağ dökerek aynı testleri yeniden yaptırınca kesin belli oluyor.
                  @Murat
                  2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                  Yorum


                  • #24
                    Orjinal yazı sahibi: Reecoo View Post

                    Aracın çekişinde bi problem yok. Konpresyon testinde 12-12-9-12 olarak ölçüldü. Hiçbir usta çözüm bulamıyor. Kaputu açmadan motoru açma derdinde hepsi. Şuan maddi durumum müsait değil. İlk fırsatta motoru açtırıp gerekli tamirini yaptırıp satacağım bu arabayı. Binmek bile istemiyorum.
                    Dediğim gibi bu sorun küçük hacimli turboların baş belasıdır.Genelde 3 numarada sorun olur 9 iyi bir değer değil 3 numarada 10 11 lerde gözlemek gerek.Çözümü şu motorun açılması gereken bir durum ama yağla alakalı bir durum değil boşa masraf etmeyin yağ değilştirme vss.Çekişte bir düşme olmaz ve klasik halk gözlemleri,yağ yakar duman atar,su damlatır vss gibi şeyler bu arabada olmaz olmuyor dolasıyla çekişle de anlamazsınız bunu.başıma geldiği için söylüyorum çok uğraşmıştım.

                    Yorum


                    • #25
                      Orjinal yazı sahibi: Wolverine View Post
                      Piston mu segman mı siboplar mı anlayabiliyorsunuz. Bu rakamlardan sonra usta çok az miktar yağ dökerek aynı testleri yeniden yaptırınca kesin belli oluyor.
                      Nasıl bir test yapması gerek? Sizin fikriniz nedir?

                      Yorum


                      • #26
                        Orjinal yazı sahibi: Horizon star View Post

                        Dediğim gibi bu sorun küçük hacimli turboların baş belasıdır.Genelde 3 numarada sorun olur 9 iyi bir değer değil 3 numarada 10 11 lerde gözlemek gerek.Çözümü şu motorun açılması gereken bir durum ama yağla alakalı bir durum değil boşa masraf etmeyin yağ değilştirme vss.Çekişte bir düşme olmaz ve klasik halk gözlemleri,yağ yakar duman atar,su damlatır vss gibi şeyler bu arabada olmaz olmuyor dolasıyla çekişle de anlamazsınız bunu.başıma geldiği için söylüyorum çok uğraşmıştım.
                        Yani sorun segmanlarda mı? Maliyeti hakkında bilginiz var mı?

                        Yorum


                        • #27
                          Orjinal yazı sahibi: Reecoo View Post

                          Yani sorun segmanlarda mı? Maliyeti hakkında bilginiz var mı?
                          2016 yılında sadece 3 numarada segman kırığı tespit edilmişti.Yataklarda çizilme vss yoktu,piston kolları,segmanlar,piston kafası vsss.7500 tl idi yetkili serviste sıkı bir pazarlıkla 4500 e yaptırmıştım.Piyasada yaptırmadım güvenmediğimden.Malesef bende aracı aldığım adam bana durumu bildirmemişti ve araç 28 bin km de idi.2 tane de Tespiti de çok uzun sürdü normal bile diyen vardı yok yağ değiştir yok sıkışık istanbul trafiği normaldir vsss.Çok canımı sıkmıştı ve yaptırıp satmıştım bilgi vererek aracı.

                          Yorum


                          • #28
                            Orjinal yazı sahibi: Horizon star View Post

                            2016 yılında sadece 3 numarada segman kırığı tespit edilmişti.Yataklarda çizilme vss yoktu,piston kolları,segmanlar,piston kafası vsss.7500 tl idi yetkili serviste sıkı bir pazarlıkla 4500 e yaptırmıştım.Piyasada yaptırmadım güvenmediğimden.Malesef bende aracı aldığım adam bana durumu bildirmemişti ve araç 28 bin km de idi.2 tane de Tespiti de çok uzun sürdü normal bile diyen vardı yok yağ değiştir yok sıkışık istanbul trafiği normaldir vsss.Çok canımı sıkmıştı ve yaptırıp satmıştım bilgi vererek aracı.
                            Bugün ustaya tekrar gittim. Yağ çubuğunu kaldırdı, egzoza baktı motorda hiç bir sıkıntı yok dedi. Opel servisiyle görüştü liqui molly yada orjinal yağı kullansın demiş. 3.000 km de 0.7 litre eksiltebilir normal ama 1.3 litre fazla demiş. Segmanlarda subaplarda sıkıntı olaa anlaşılır motoru açmak benim işime gelir ama motorda bi sıkıntı yok dedi. Ustanın bu sözüde güvendirdi açıkçası. Çünkü bu ustaya gitmeden önce diğer ustlar kaputu açmadan motor açmaya kalkıştılar. Yağmdeğişim zamanını bekleyeceğim.

                            Yorum


                            • #29
                              Orjinal yazı sahibi: Reecoo View Post

                              Nasıl bir test yapması gerek? Sizin fikriniz nedir?
                              Kompresyon kaçak testi nedir, nasıl yapılır, motor kompresyon testinin yapılışı, kompresyon kaçağı belirtileri, kompresyon kaçağının sebepleri nelerdir, kompresyon kaçağı nasıl anlaşılır, dizel motor kompresyon testi
                              @Murat
                              2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                              Yorum


                              • #30
                                Orjinal yazı sahibi: Reecoo View Post

                                Bugün ustaya tekrar gittim. Yağ çubuğunu kaldırdı, egzoza baktı motorda hiç bir sıkıntı yok dedi. Opel servisiyle görüştü liqui molly yada orjinal yağı kullansın demiş. 3.000 km de 0.7 litre eksiltebilir normal ama 1.3 litre fazla demiş. Segmanlarda subaplarda sıkıntı olaa anlaşılır motoru açmak benim işime gelir ama motorda bi sıkıntı yok dedi. Ustanın bu sözüde güvendirdi açıkçası. Çünkü bu ustaya gitmeden önce diğer ustlar kaputu açmadan motor açmaya kalkıştılar. Yağmdeğişim zamanını bekleyeceğim.
                                Hocam geçmiş olsun tekrar ama yapla alakalı bir durum değildir neden ? 5 30 sa yağ 5 30 dur dexos 1 dür 2 dir vss vss yani bu durum yağ yakmasını 0.2 lt 0.5 litre max anlarm ama Belirttiğiniz değerler zor.Benim başıma geldiğinde bütün servisleri gezdim istanbulda tüm yetkilileri ve anadolu yakası özelleri ama sonuç ona gitti ve doğru tespitti segman kırıktı.Turbo beslemeli motorlarda öyle yağ çubuğunu çekmeyle vss anlaşılması zordur.Şöyle söylüyüm size 220 km süratle ankaraya gitmiştim ilk aldğmda aracı klima açık artı 4 kişiydik nasıl fark edersniz ? Yağ tüketimi artmaya başlaıyor öyle ve kompresyon testiyle yani; egzos da duman motor titreşim vss görmiceksiniz.

                                Yorum

                                İşleniyor...
                                X