Arkadaşlar merhaba. 2009 model 150.000 km de 1.6y insigniam var. Aracı 4 ay önce 142.000 km de aldım. Aracı aldığımdan beri şehiriçinde çok fazla yağ eksiltiyor. 100 km neredeyse 100 ml. Ustanın birine gittim külbütörü değiştirdi yolladı 900 liramı aldı yolladı. Ama hala durum aynı. Arabanın her tarafına baktım yağ kaçağı olan biyer yok. Sekmandan şüpheleniyorum çekişinde sıkıntı yok. O kadar fazla yağ eksiltmesine rağmen egsoz da aşırı bir duman yok şaştım kaldım. Bu arada araca ben almadan 4.000 km önce çelik subap takılmış. Lütfen acil yardım. Saygılar.
Duyuru
Collapse
No announcement yet.
Yağ eksiltme
Collapse
X
-
Merhabalar,
Aracınız hayırlı olsun. Yağ yakma eksiltme gibi durumlarda öncelikle kontrol edilmesi gereken yerler var. Öncelikle aracınızın altını sabahları kontrol edin. Yere damlayan yağ varmı diye. Aracın liftte kaldırılıp yağ sızıntısı aranmalı. Herhangi bir sızıntı ve yağ kaçağının olmadıgından eminseniz yağ yakma durumundan şüphe edilmeli. Aracınız yağ yakıyorsa emisyon oranlarını bozacagı için katalizör ışığı surekli yanacaktır. Katalizor verimliliğiyle ilgili arıza kodu gösterecektir. Ayrıca turbonun intercoolara yağ basması durumlarıda sıklıkla olabiliyor. Emme manifolduna giren turbo hortumu sökülerek yağ birikintisi aranmalı. Bu hortumun az miktarda yağ ile kirlenmesi genelde normaldir. Ama aşırı bir yağ birikmesi olduğunda turbonun bastıgı basincli hava ile karışan yağ emme manifolduyla yanma odasina gider. Bu durumdada araç yağ yaktıgından yine emisyon oranları bozulacagı icin arıza kodu üreterek sarı ışığı yakacaktır. Oncelikle arıza kodlarına baktırın. Piston sekmanları nedeniyle yağ yakma ve kompresyon kaybı v.s 140 bin km de araç için az bir ihtimal.
Yorum
-
Orjinal yazı sahibi: escape View PostMerhabalar,
Aracınız hayırlı olsun. Yağ yakma eksiltme gibi durumlarda öncelikle kontrol edilmesi gereken yerler var. Öncelikle aracınızın altını sabahları kontrol edin. Yere damlayan yağ varmı diye. Aracın liftte kaldırılıp yağ sızıntısı aranmalı. Herhangi bir sızıntı ve yağ kaçağının olmadıgından eminseniz yağ yakma durumundan şüphe edilmeli. Aracınız yağ yakıyorsa emisyon oranlarını bozacagı için katalizör ışığı surekli yanacaktır. Katalizor verimliliğiyle ilgili arıza kodu gösterecektir. Ayrıca turbonun intercoolara yağ basması durumlarıda sıklıkla olabiliyor. Emme manifolduna giren turbo hortumu sökülerek yağ birikintisi aranmalı. Bu hortumun az miktarda yağ ile kirlenmesi genelde normaldir. Ama aşırı bir yağ birikmesi olduğunda turbonun bastıgı basincli hava ile karışan yağ emme manifolduyla yanma odasina gider. Bu durumdada araç yağ yaktıgından yine emisyon oranları bozulacagı icin arıza kodu üreterek sarı ışığı yakacaktır. Oncelikle arıza kodlarına baktırın. Piston sekmanları nedeniyle yağ yakma ve kompresyon kaybı v.s 140 bin km de araç için az bir ihtimal.
Yorum
-
-
Oncelikle sormak istiyorum aracın katalizor ışığı yanıyormu? Eger boyle bi durum varsa arıza kodları bi yol gosterecektir. En masraflı secenek olarak piston sekmanlarının aşınmasını düşünürsek önceki kullanıcının bakım duzenleri, kullandıgı yağ kalitesi ve sürüş alışkanlıkları önemlidir. Kötü bir kullanıcı bile en iyi motoru 50 bin gormeden bitirebilir. Motorun uzun ömürlü olması dogru kalitede yağ kullanmak, dogru seviyede yağ koymak, dogru devirde kullanmak, gerektiginde sert kullanılsada orantılı sıkıştırmak, sogutma sistemine iyi bakmak ve hararet yaptırmamak, kaliteli yakıttan, yani kısaca dogru bakımlardan gecer.
Sizin koydugunuz 100km de 100ml. yağ ekslitme teşhisinde bile yanlıs anlasılma olabilir. Cunku bu olcum br cok faktore baglıdır. Araç eğimi, en son stop etmenin üzerinden gecen süre vs gibi etkiler fark yaratır. Eger aracınıza fazla yağ bile koyulması durumu varsa fazla yağı illaki bir yerlerden dogru seviyeye kadar getirmek icin ya yakacaktır yada atacaktır. Cunku yağlama sistemi yuksek devirlerde 4-5 bar basınca ulasır. Yag olcum cubugunun min ve max arasında 1 lt fark vardır. Ortalama 5 litre yağ varsa sistemde siz 4 litreye düstügünde yağ seviyesi uyarısı alırsınız. Ama bu uyarı seyir halinde gelmez. Ornek olarak uzun yolculuk esnasında diyelimki arac yağ yakıyorsa yada eksiltiyorsa siz surus halinde yağ seviyesi uyarısı almazsınız. Cunku yuksek basıncla calıstıgından yağ seviyesi olcme sensoru sadece motoru durdup tekrar calıstırdıgınızda gercek seviyeyi anlayacaktır. Sadece sistemde yağ basıncını dusurecek kadar eksilme oldugunda yağ basınc uyarısı alırsınız buda zaten oldukca tehlikeli durumdur.
Izleyeceginiz yol olarak oncelikle yetkili servise gidin ve aractaki tüm arıza kodlarını bi kenara not edin. Yetkili servis mutlaka bazı incelemeler ve testler uygulayıp bi teşhis koyacaktır. Aracınızın servis kayıtlarını incelemekte fayda var. Ayrıca aracınızı aldıgınız kişiden bu durumu ogrenin. Satın almadan once detaylı bilgi vermemis olsa bile artık aracı aldıgınız icin bazı bilgiler verebilir. Yetkili servis dogru teshiste ozel servisten daha iyidir ( Not olarak; daha once VW CC aracimda özel serviste yaklasık 500tl ye cozdugum basit bir arıza icin yetkili servise gittigimde motoru acıp incelememiz gerek. Ortalama 7 ile 15 bin arası tamir masrafı cıkabilir. Motoru acıp incelememiz ise 3000TL demislerdi. Umarım sizede hicbi inceleme yapmadan ukala ukala motoru acip bakmamız lazım demezler. Arac garanti süresindeyken olusan tum arızalarda hic ilgilenmeyip normal bir durum derler. Garantiniz biter en kucuk biseyde yok sanzımanı indirecegiz motoru sokecegiz derler maalesef ). Olusabilecek tamir ucretini ise kendiniz degerlendirip dısarıda yada yetkilide olacak sekilde karar verebilirsiniz. Bence sekmanlar az bir ihtimal. Wolverine kullanıcı isimli arkadasımızın dedigi gibide iyi bir yerde soguk sıcak ıslak-kuru kompresyon testi yaptırarakta sekmanlar ve subaplar hakkında kesin bilgiye ulasabilirsiniz.
Gecmis olsun, herhangi bir şeye ihtiyacınız olursa direk iletişime geçebilirsiniz özelden. Gelişmelerden haberdar ederseniz memnun olurum.
- Beğenmeler 1
Yorum
-
Orjinal yazı sahibi: Reecoo View Post
150.000 km deki araçta sekman problemi olma ihtimali nedir? Subaplarda çelik subapla değiştirilmiş.
Araçta subap kaynaklı sorun olduğu için mi yoksa olmadan önlem amaçlı mı değişmiş?
Bu bile size fikir verir kullanım ve bakımla ilgili.
Çelik subaplar değiştikten kaç km sonra aracı siz aldınız?
Çelik subap takılınca lpg de artık sorun çıkmaz diyemeyiz.
Sadece subapların yüksek lpg sıcaklığına dayanma ömrünü uzatmış oluyoruz. Yukarda escape in dediği kullanıcı kökenli hatalardan bir süre sonra çelik subaplar da koyverebilir. Sorun daha da büyümüşse sekman ve pistona da inmiş olabilir. Usta işini özenerek yapmamış ise subaplar yine ömrünü erken tamamlamış olabilir.
Ben önce kompresyon testi yapılmasından yanayım. 10 dk içinde durumu öğrenebilirsiniz. Kolay gelsin.@Murat
2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander
Yorum
-
Orjinal yazı sahibi: escape View PostOncelikle sormak istiyorum aracın katalizor ışığı yanıyormu? Eger boyle bi durum varsa arıza kodları bi yol gosterecektir. En masraflı secenek olarak piston sekmanlarının aşınmasını düşünürsek önceki kullanıcının bakım duzenleri, kullandıgı yağ kalitesi ve sürüş alışkanlıkları önemlidir. Kötü bir kullanıcı bile en iyi motoru 50 bin gormeden bitirebilir. Motorun uzun ömürlü olması dogru kalitede yağ kullanmak, dogru seviyede yağ koymak, dogru devirde kullanmak, gerektiginde sert kullanılsada orantılı sıkıştırmak, sogutma sistemine iyi bakmak ve hararet yaptırmamak, kaliteli yakıttan, yani kısaca dogru bakımlardan gecer.
Sizin koydugunuz 100km de 100ml. yağ ekslitme teşhisinde bile yanlıs anlasılma olabilir. Cunku bu olcum br cok faktore baglıdır. Araç eğimi, en son stop etmenin üzerinden gecen süre vs gibi etkiler fark yaratır. Eger aracınıza fazla yağ bile koyulması durumu varsa fazla yağı illaki bir yerlerden dogru seviyeye kadar getirmek icin ya yakacaktır yada atacaktır. Cunku yağlama sistemi yuksek devirlerde 4-5 bar basınca ulasır. Yag olcum cubugunun min ve max arasında 1 lt fark vardır. Ortalama 5 litre yağ varsa sistemde siz 4 litreye düstügünde yağ seviyesi uyarısı alırsınız. Ama bu uyarı seyir halinde gelmez. Ornek olarak uzun yolculuk esnasında diyelimki arac yağ yakıyorsa yada eksiltiyorsa siz surus halinde yağ seviyesi uyarısı almazsınız. Cunku yuksek basıncla calıstıgından yağ seviyesi olcme sensoru sadece motoru durdup tekrar calıstırdıgınızda gercek seviyeyi anlayacaktır. Sadece sistemde yağ basıncını dusurecek kadar eksilme oldugunda yağ basınc uyarısı alırsınız buda zaten oldukca tehlikeli durumdur.
Izleyeceginiz yol olarak oncelikle yetkili servise gidin ve aractaki tüm arıza kodlarını bi kenara not edin. Yetkili servis mutlaka bazı incelemeler ve testler uygulayıp bi teşhis koyacaktır. Aracınızın servis kayıtlarını incelemekte fayda var. Ayrıca aracınızı aldıgınız kişiden bu durumu ogrenin. Satın almadan once detaylı bilgi vermemis olsa bile artık aracı aldıgınız icin bazı bilgiler verebilir. Yetkili servis dogru teshiste ozel servisten daha iyidir ( Not olarak; daha once VW CC aracimda özel serviste yaklasık 500tl ye cozdugum basit bir arıza icin yetkili servise gittigimde motoru acıp incelememiz gerek. Ortalama 7 ile 15 bin arası tamir masrafı cıkabilir. Motoru acıp incelememiz ise 3000TL demislerdi. Umarım sizede hicbi inceleme yapmadan ukala ukala motoru acip bakmamız lazım demezler. Arac garanti süresindeyken olusan tum arızalarda hic ilgilenmeyip normal bir durum derler. Garantiniz biter en kucuk biseyde yok sanzımanı indirecegiz motoru sokecegiz derler maalesef ). Olusabilecek tamir ucretini ise kendiniz degerlendirip dısarıda yada yetkilide olacak sekilde karar verebilirsiniz. Bence sekmanlar az bir ihtimal. Wolverine kullanıcı isimli arkadasımızın dedigi gibide iyi bir yerde soguk sıcak ıslak-kuru kompresyon testi yaptırarakta sekmanlar ve subaplar hakkında kesin bilgiye ulasabilirsiniz.
Gecmis olsun, herhangi bir şeye ihtiyacınız olursa direk iletişime geçebilirsiniz özelden. Gelişmelerden haberdar ederseniz memnun olurum.
Aydınlatıcı ve uzun yorumunuz için teşekürler. Aracımda hiç bir arıza ışığı yanmıyor. Bilgisayara da bağlandı, hiçbir arıza kodu da çıkmıyor. Dediğinizin aksine araç hep seyir halindeyken yağ eksik uyarıdı veriyor. O konudada sıkıntı yok. 500 ml yağ ekliyotum 500-600 km sonra tekrar uyarı veriyor. Şehirdışında daha az eksiktme yapıyor. Bildiğim kadarıyla bu kadar fazla yap eksilten araba eksilttiği yağı yakıyorsa eğer eksoz da müthiş bir siyah duman olması gerekir. Oda yok anlamadım gitti.
Yorum
-
Orjinal yazı sahibi: Wolverine View Post
Aracın önceki sahibi çelik subapları neden taktırmış?
Araçta subap kaynaklı sorun olduğu için mi yoksa olmadan önlem amaçlı mı değişmiş?
Bu bile size fikir verir kullanım ve bakımla ilgili.
Çelik subaplar değiştikten kaç km sonra aracı siz aldınız?
Çelik subap takılınca lpg de artık sorun çıkmaz diyemeyiz.
Sadece subapların yüksek lpg sıcaklığına dayanma ömrünü uzatmış oluyoruz. Yukarda escape in dediği kullanıcı kökenli hatalardan bir süre sonra çelik subaplar da koyverebilir. Sorun daha da büyümüşse sekman ve pistona da inmiş olabilir. Usta işini özenerek yapmamış ise subaplar yine ömrünü erken tamamlamış olabilir.
Ben önce kompresyon testi yapılmasından yanayım. 10 dk içinde durumu öğrenebilirsiniz. Kolay gelsin.
Yorum
-
En son yağ ekleyip yağı tamamladıktan sonra yağ çubuğunu çekip baktınız mı? Yine eksik mi? Sizin dediğiniz gibiyse birkaç gün sonra yağ çubuğunu çekip baktığınızda çubukta yağ kalmamış olması lazım.
Özel bir opel servisiniz varsa kompresyon testi için sizden para almazlar bile. Bu iş için aletleri basınç ölçen bir saat. Usta daha önce yapmışsa ne yapacağını bilir. 15 dk.lık bir iş.@Murat
2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander
Yorum
-
Orjinal yazı sahibi: Wolverine View PostEn son yağ ekleyip yağı tamamladıktan sonra yağ çubuğunu çekip baktınız mı? Yine eksik mi? Sizin dediğiniz gibiyse birkaç gün sonra yağ çubuğunu çekip baktığınızda çubukta yağ kalmamış olması lazım.
Özel bir opel servisiniz varsa kompresyon testi için sizden para almazlar bile. Bu iş için aletleri basınç ölçen bir saat. Usta daha önce yapmışsa ne yapacağını bilir. 15 dk.lık bir iş.
Yorum
Yorum