Arkadaşlar 2010 model 1.6 T insignia var . Çekiş sorunu vardı. Katalitik konvertör tıkanmış ve ondan dökülen parçalarda susuturucuyu tıkamış kimlere gitmedim ki 2 bin liraya yakın para harcadım çözüm??? Yok !! Serçal opel CEVAT özer ustamızı önerdiler. İnanılmaz birisi nokta atışı şudur dedi, dediği gibi de çözdü
Duyuru
Collapse
No announcement yet.
Katalitik konvertör sıkıntısı!!
Collapse
X
-
Katalitik konvertör sıkıntısı!!
You do not have permission to view this gallery.
This gallery has 1 photos.2010 Model 1.6 T NB insignia Beyaz +flexride + +Elektrikli hafızalı ısıtmalı soğutmalı Deri recora koltuklar + Dvd 800 + makam perdeleri + çift çıkış eksoz + arka koltuk 220 volt priz + vb.Etiketler: Hiçbiri
-
Opeli ben tanıyorum bu da benim ustalığın diyen birisi fazla para harcamaktan kaçındıran yapacağı bişey varsa sonuna kadar yapan birisi kibar ve müşterisi ile ilgilenen bir kişilik Dükkandan içeriye girdin ya hah o andan itibaren servis kaydı açıldığı andan arabayı Alana kadar Arabanız kaskoluymuş !! usta tarafından bir sigorta şirketi ile anlaşılmış oldu ya olmaz olmaz liftden düştü araban senin kaskon varsa kaskona bişey olmuyormuş geliyorlarmış kasko değeri neyse son kuruşuna kadar verip gidiyorlarmış!! CEVAT ustama serçal opele bir kere daha teşekkür ederim. Bunuda reklam yapmak için yazmadım kesinlikle bu işin erbabı CEVAT ÖZER Ustadır. Ankarada bu parça yı bulamadık!! Istanbuldan opelden istiycez dediler opelin yetkili servisine kadar gittim 3625 tl ve 3 gün içinde getirebiliriz dediler .Sağolsun cevat usta daha düşük maliyetli ve daha kısa sürede de bu işi de çözdü . Elinde 2 tane daha varmış isteyen
ihtiyacı olan varsa paylaşayım dedim. Serçal opel şaşmaz cevat özer ustamız !2010 Model 1.6 T NB insignia Beyaz +flexride + +Elektrikli hafızalı ısıtmalı soğutmalı Deri recora koltuklar + Dvd 800 + makam perdeleri + çift çıkış eksoz + arka koltuk 220 volt priz + vb.
-
Gecmis olsun. Bir sürü masraf yaptıktan sonra arızayı bulabilmenize sevindim. Aslında herkesin ortak problemidir bu. Bir cok degerli usta ve isini dogru durust yapan yer olmasına karsın genel olarak gercekten bu isi hakkıyla yapan cok az. Bir cok ülkede oto tamir işleri gercekten ciddiyetle yapılan ve akademik seviyede profesyonel olarak yapılan bir iş.Gündemi ve teknolojiyi sürekli takip eden, arastıran teknik calısan, aracı iyi tanıyan en önemliside arızalı olarak gelen her araca hayatında ilk defa görmüs gibi ticari gözle bakıp deneme tahtası muamelesi yapmayan yerlere ve insanlara hasretiz. Maalesef ulkemizde arac tamir işleri genel olarak belirli bir egitim seviyesine kadar yetismis ve birazda mecburiyetten deneme yanılma ve tamamen ustadan cıraga yetisme mantıgıyla yapılan yerler. Aracınızda cok basit bir arızayı bile büyütüp o daldan bu dala atlayarak kafa karıstıran tek niyeti parayı cebinde gormek isteyen küstah ama buna karsın hicbir teknik , standart , kural , arastırmacılık ve gundemi takip etmeyen insanlarla eminim herkes karsılasmıstır. Yetkili servisler bile artık işini dogru durust yapmıyor artık. En basit örnek olarak eski aracımda basit bir enjektor arızasının sebep oldugu titreme gibi sebeple gittigim yetkili servise aracın motorunun sokulup incelenecegi ve sadece bu incelemenin tamirat haric 3000TL, tahmini tamir ücretinin 7000-18000 arasında oldugu soylenince gercekten sok olmustum. Özel bir serviste arızayı okutup enjektorler alakalı oldugunu gorunce direk olarak enjektorü degistirilmesini talep edip arızayı 300tl ye cozmustum.
Konuyu biraz dagıttım ama gercekten işini hakkıyla yapan, teknik calısan ve oncelikli hesabı parayı nasıl olursa olsun cebe atmak degil arızayı cozmek olan yerleri hepimiz arıyoruz.
Katalitik konvertor arızası aslında basit olmasına neden sonuc ilişksi kurulması gereken ve biraz teknik isteyen bir arıza. Ama bu parca cok pahalı oldugu icin maliyeti kadar sensor vb seyleri degisip mudahale ettikten sonra en sonunda iş bu parcanın iptali yada degismesi durumunu cok insan yasamıstır. Amacım bu degerli foruma ve üyelerine katkı yapmak ve bu arızayla yuzlesen arkadaslara bi nebze yardımcı olabilmek.
Normalde katalitik konvertorde iki tip arıza oluyor. Zamanla verimliligini yitirmesi veya tıkanması.
Verimliligini yitirdigini anlayabilmek bir kac inceleme ve teknik cihazla mümkün. P0420 koduyla ilk kendisini belli ediyor ama bu kodun cıkmasına sebep olabilecek yüzlerce sebep var. Tıkanması durumunda ise aracın sesinin azalması, cekis düsüklügü, yanık kokularının gelmesi ,manifold kısmında yag sızmaları ve ileri düzeyde yag kecelerini ve contalarınndan yag sızıntısına sebep oluyor. Tıkandıktan sonra yuksek ısı ve basınc dolayısıyla peteklerin parcalanası durumu daha ileri bir duzeyde oluyor ve alt kısımdan gelen zırıltı ve seslerle kendini belli ediyor.
Sizin gozlemlediginiz, aracınızda uzun vadede ne gibi belirtiler vardı? Çünkü bu arıza birden bire olusan bir arıza degil ve zamanla belirtileri dahada agırlasan bir arıza. Buradan detaylı olarak paylasabilirmisiniz?
Yorum
-
Aslında tüp le kullanmanın bunu daha çok çabuklaştırdığını öğrendim. Aldığım günden beri benzinde binmeme rağmen bi sorun sıkıntı görünümüyordu 250 lere felan da gayet güzel çıkıyordu. En son izmire gittim benzinle gelirken ilk defa tüple geldim bi isteksizlik var arabada son darbeyi orda yemiş sanırım. Ama bilmediğimiz için her fırsatta yanlış teşhisler ve yanlış dokunuşlar yüzünden fazladan para harcattılar bana sonrası orjinaline 3625 lira istanbul dan opelden istiycez dediler ki 3 gün de gelir felan o parayi vermekten son anda kurtulduk. 1100 liraya gürcistanda gelen çıkma bir motorun parçasını taktı ustamız sonuç olarak eskisi gibi beklediğim o müthiş performans 5 ve 6 vites hantallığı adına açtığım konu başlığı da vardı forumda sorun tamamıyla şuan için ortadan kalkmış oldu . Hantallık felan yok abi2010 Model 1.6 T NB insignia Beyaz +flexride + +Elektrikli hafızalı ısıtmalı soğutmalı Deri recora koltuklar + Dvd 800 + makam perdeleri + çift çıkış eksoz + arka koltuk 220 volt priz + vb.
- Beğenmeler 1
Yorum
-
Orjinal yazı sahibi: Özhan Işık View PostAslında tüp le kullanmanın bunu daha çok çabuklaştırdığını öğrendim. Aldığım günden beri benzinde binmeme rağmen bi sorun sıkıntı görünümüyordu 250 lere felan da gayet güzel çıkıyordu. En son izmire gittim benzinle gelirken ilk defa tüple geldim bi isteksizlik var arabada son darbeyi orda yemiş sanırım. Ama bilmediğimiz için her fırsatta yanlış teşhisler ve yanlış dokunuşlar yüzünden fazladan para harcattılar bana sonrası orjinaline 3625 lira istanbul dan opelden istiycez dediler ki 3 gün de gelir felan o parayi vermekten son anda kurtulduk. 1100 liraya gürcistanda gelen çıkma bir motorun parçasını taktı ustamız sonuç olarak eskisi gibi beklediğim o müthiş performans 5 ve 6 vites hantallığı adına açtığım konu başlığı da vardı forumda sorun tamamıyla şuan için ortadan kalkmış oldu . Hantallık felan yok abi
Yorum
-
Orjinal yazı sahibi: Özhan Işık View PostAslında tüp le kullanmanın bunu daha çok çabuklaştırdığını öğrendim. Aldığım günden beri benzinde binmeme rağmen bi sorun sıkıntı görünümüyordu 250 lere felan da gayet güzel çıkıyordu. En son izmire gittim benzinle gelirken ilk defa tüple geldim bi isteksizlik var arabada son darbeyi orda yemiş sanırım. Ama bilmediğimiz için her fırsatta yanlış teşhisler ve yanlış dokunuşlar yüzünden fazladan para harcattılar bana sonrası orjinaline 3625 lira istanbul dan opelden istiycez dediler ki 3 gün de gelir felan o parayi vermekten son anda kurtulduk. 1100 liraya gürcistanda gelen çıkma bir motorun parçasını taktı ustamız sonuç olarak eskisi gibi beklediğim o müthiş performans 5 ve 6 vites hantallığı adına açtığım konu başlığı da vardı forumda sorun tamamıyla şuan için ortadan kalkmış oldu . Hantallık felan yok abi34 ST 579 '09 C180 Kompresor
BİR ZAMANLAR 34 KRR 79 1.6T Edition Elegance Teknik Gri
Yorum
-
lpg de kat. tıkanıklığı aslında yakıtın temiz ya da kirli olduğundan değil. Lpg de yanma sonrası ısı çok çok daha fazla olduğundan kat. içindeki seramik gözenekler zamanla dağılıyor parçalanıyor ve kendi kendini tıkıyor. Tamamen yüksek ısıdan kaynaklı. Yoksa lpg daha temiz bir yakıt türü dediğiniz gibi.1.6 CDTI 136Hp Otomatik Cosmo/ Carbon Flash Black / UV Kaput Koruma Filmi / Boya KorumaFlexride Şasi/ Çevre görüş 2 + Opel Eye/ Stil Paket(19"J+Deri Döşeme+Isıtmalı Koltuklar+BOSE Ses Sistemi) / Sunroof / R700+Carplay/Adaptive Cruse Control
Yorum
Yorum