Merhabalar,
Foruma yeni katıldım. İkinci el makyajlı kasa benzinli Insignia bakıyorum, temiz ve bakımlısını bulursam bu aralar alacağım. Daha önce 1.4T SW Cruze vardı, kullanım kitapçığında kaç km'de ne bakım olacağı yazıyordu. Insignia'nın kitapçığını indirdim ama enteresan bir şekilde bu bilgi yok. Bu nedenle yetkili servise uğrayıp bu SIDI motorların periyodik bakımları ile ilgili bilgi aldım. Verilen bilgiye göre:
Her 15000'de yağ ve filtre bakımı,
İlaveten her 30.000 de bir buji ve fren hidroliği değişimi,
Her 60.000'de bir V kayışı bakımı
yapılması gerekiyor. Triger ise zincir, Opel'in resmi youtube kanalında ömürboyu değişmez dese de servis 100.000'den sonra ses yapıyor, değişmesinde fayda var diyor. Sanzıman yağı için de 100.000 gibi değiştirin diyor. Buraya kadar tamam.
40.000 - 65.000 km aralığında birkaç ilanı aradım. Biri 48.000 km'de, tüm bakımlar Eskişehir Alpata'da yapıldı diyor ama bujileri 45.000'de değiştirdiler diyor. Biri 62.000 km'de. Opel Odak'da yapılmış bakımları ama 30.000'de buji değişmemiş, daha sonra araç teklemeye başlayınca bujilerde sorun var deyip değiştirmişler. 60.000 bakımında ise V kayışı değişmemiş.
Bunlar piyasada sahiplerinin bakımlı olduğunu düşünerek satmaya çalıştıkları araçlar maalesef.
Bu motorlarda bu tip bakım eksiklikleri motora zarar verir mi sizce? Sıkıntı yaratmışsa bir mekanik ekspertiz kontrolünde ortaya çıkar mı? Güvenebileceğim beni yolda bırakmayacak uzun süre kullanacağım bir araç almak istiyorum ama maalesef kullanıcılarının ve servislerin bu SIDI motoru belki yeteri kadar tanıyıp bilmemeleri insanı düşündürüyor. Bu araç ile deneyimi olanlar paylaşabilirlerse sevinirim.
Eğer bu konu forumda daha önce açılıp incelenmişse yönlendirebilirseniz sevinirim, aradım ama bulamadım.
Teşekkürler, iyi akşamlar.
Yorum