Sorun düzeldi mi aynı sıkıntı bendede var
Duyuru
Collapse
No announcement yet.
Otomatik şanzıman kalkışlarda vuruntu
Collapse
X
-
Orjinal yazı sahibi: mehmet205_ View PostBende de ısındığında vites düşerken bir yerde vuruntu yapıyor. Sıfır beyin alacaktım ama şimdi kararsız kaldım . Komple değiştirsem mi şanzımanı ne dersiniz.
Yorum
-
Sahibinden de görülen 7binlik şanzımanlar büyük ihtimalle tamir görüp toplanmıştır çünkü merak ettim servise sordum sıfır şanzımana 52.000 lira dedi Yok sadece beyin alayım desen o da 7600 tl.
Piyasada sıfır beyin açılmamış kutusunda 4500 civarı gerçekçi servise göre ama 52bin nere 7-9bin nere öyle bir dünya yok.
Yorum
-
Eski bir İnsignia, yeni bir C4 sahibi olarak konu ile alakalı bende başıma geleni anlatayım, belki faydası olur.
Yeni aracım, Citroen C4 (2015 model, 1.2 Puretech motor, Aisin marka, EAT 6 tam otomatik tork konvertörlü şanzımana sahip)
Şanzımanı bilinçli kullanmaya özen gösteriyordum. Şanzımana yük bindirmemek adına araç durduğunda öncelikle boşa atıyor, ayağımı frenden çekip biraz salıyor, sonrasında el frenini çekiyor, sonra P konumuna alıyordum. 30 saniyeyi geçen duraklamalarda vitesi boşa alıp, araç tam durmadan kesinlikle geri vitese takmıyor, aracı olurda kuaföre yıkattırmak zorunda kalırsam, (ki defalarca gördüm el frenini çekmeden aracı P moduna alıp, araçtan çıkanı) "Sakın el freni yerine P moduna alıp bırakmayın" diye sıkıca tembihliyordum.
Günler böyle geçerken, aşağıda anlatacağım olaylar bir su birikintisinden geçtiğimde başladı.
Aracın vites yükseltme ve düşürmelerinde hiç bir sıkıntı yoktu. Daha sonra 4'den 3'e düşürürken vuruntu yapmaya başladı. Az çok tahmin ediyordum neden yaptığını. (Selenoid valf)
Neyse, gittim yetkili servise. Durumu anlattım, teste çıktık. Aracı inceleyen arkadaşta fark etti. "Evet, dediğiniz sorun mevcut, servise dönelim, adım adım gidelim" dedi.
Servise döndük, ilk önce bilgisayara bağlandı. Herhangi bir hata çıkmadı.
Sonrasında, araç lifte kaldırıldı. Şanzıman yağından bir miktar plastik bir kap içerisine alındı, gözle kontrol yapıldı.
Sonrasında; " Araç ile sudan geçtiniz mi?" diye soruldu.
Bende "Evet geçtim fakat, sudan geçtik diye şanzımanı elimize almayacağız galiba? " dedim.
Haliyle, şanzımanı açmadan net bir şey söylemelerini beklemek biraz haksızlık olurdu.
"Şanzıman yağında bir sıkıntı gözükmüyor. Ancak pislik birikmiş olabilir." dediler.
Sağ olsunlar, sanki kendi araçlarıymış gibi çok ilgili, detaylı, her aşamasını ve sorduğum soruları sıkılmadan, bunalmadan cevaplayıp araçla saatlerce ilgilendiler.
Sorunun şanzımanın içinden kaynaklandığı, ancak, şanzıman açılmadan net bir şey söylenemeyeceği tarafıma iletildi.
Sonrasında eve geldim. Başladım araştırmaya.
Ben, Liqui Moly ürünlerini çok uzun zamandır kullanıyorum. İnsignia'mda dahil olmak üzere, yakıtı mecbur kalmadıkta Shell'den başka firmadan almadığım gibi yağından tutunda, motor yağı katkılarına, motor iç temizleyicine, enjektör temizleyicisine, kaçuk ve plastik yüzeylerin temizliği de dahil olmak üzere Liqui Moly'den hiç şaşmadım.
C4'ü almadan önce şanzıman yağının değişiminin önemini biliyordum, bu sebeple şanzımanın stabil çalışması için bakım katkılarını araştırmıştım. (Bu sorun olmasaydı 50.000 km'de şanzıman yağını zaten değiştirecektim.) Akabinde, Liqui Moly'nin "Atf Additive" katıkısını, yanında da "Top Tec ATF 1800" şanzıman yağının siprarişini verdim.
C4'ün şanzımanı toplam 7 litre yağ alıyor. Eğer yağ tapasını açıp yağı boşaltırsanız, 3 litreye yakın yağ boşalıyor. 3 litre yeni yağ koyup, 1-2 gün takılıyorsunuz, sonrasında tekrar değişim yapmanız gerekiyor. Şanzımanın içinde de bildiğim kadarıyla filtre yok. Filtre görevini tapaya bağlı mıknatıs gerçekleştiriyor.
Deneme maksatlı olduğu için 2 litreye yakın yağı boşalttık, katıkılarıda ekleyeceğim için 3 litre yağ koymadım. Yeni yağı (Top Tec ATF 1800) ve Atf Additive katıkısını koyduk.
Yola çıktık, biraz dolandık, hiç bir değişiklik olmadı ve eve geldim.
İnternetten şanzıman tamiri yapan firmaları araştırmaya başladım. Atco'yu buldum. (http://atco.com.tr/) Çok değerli bilgiler sunuyorlar. Yazılanları okudum, son bir şans daha vereyim, olmazsa gidip göstereyim bu firmaya dedim.
Yeniden yola çıktım. Yaklaşık 30 km sonunda, vuruntunun azaldığını gördüm. Sarsıntı azaldıktan sonra şanzıman yağına bir kutu da Liqui Moly CeraTec ekledim. Sonrasında bir kaç gün bu şekilde kullandım aracımı. Sonuç mu? Evet, sorun tamamen halloldu. Şimdi ise, aracım çok daha iyi ve sarsıntısız vites değişimleri yapıyor. Şanzımanın rahatladığını, çok daha stabil hale geldiğini hissediyorsunuz.
Bu işlemlerden sonra yaklaşık 15.000 km kullandım aracımı. Hiçbir sıkıntı yok çok şükür.
Şimdi ise, aracım 60.000 km'ye geldi. Şanzıman yağını tamamen değiştirme vakti de geldi haliyle. Bu sefer şanzıman yağını tamamen değişten otomatik makineler var. Bu makine yardımıyla değiştireceğim şanzıman yağını.
Öncelikle, Liqui Moly Automatik Getriebe Reiniger (Otomatik Şanzıman Temizleyici) katkı ile şanzımanı temizleyecek, şanzıman yağını değiştirecek ve yukarıda saydığım katkılar ile kapanışı yapacağım inşaallah.
Uzun yazdım, kusura bakmayın ben sıkıntımı bu şekilde çözdüm.
Yazdıklarım elbette aracıma özel bir durum ve bakım. Ancak, yine de bir kafanızda bir fikir oluşturur diye yazdım.
Sizlerdeki sıkıntılar çok daha farklı olabilir. Bu işlere girmeden önce çok ciddi araştırma yapmanızda fayda görüyorum dostlar.
Sağlıcakla kalın.
- Beğenmeler 4
Yorum
-
Orjinal yazı sahibi: Fatihbebeto View Post
Aynı sıkıntı bendede var motor beyninden yapıyor baya uğraştırdı benide şuanda çözdüm şanzumanla falan bi alakası yok beyni söksün bi temizlesin düzeliyor herşey
Yorum
Yorum