Herkese merhaba, aracımı eylül gibi satın aldım ilk başlarda böyle bir sorun yoktu. Araç 2012 2.0 cdti 130luk 66binde aldım şuanda 72binde. Aradan iki ay geçtikten sonra şanzımanda vuruntu başladı. Motor soğukken yani arabaya yeni bindiğimde hiç bir sıkıntı yok, şehir içi sakin trafiktede bir sorunum yok. Uzun yola çıktığımda arabayı biraz sıkıştırırsam, gazı köklemek değil fakat 3-4 araç sollamak yada virajlı dağ yollarında 70-120 arası tatlı bir hızlanıp yavaşlama yapıp, şehir içine girdiğimde lambalarda duruyorum. Yeşil yandığında ayağımı frenden çektikten sonra normalde anında ilerleyen araba yarım saniye veya bir saniye kadar bekleyip sonra arkadan biri çarpmışcasına öne doğru vurarak kalkıyordu.
Kendimce yaptığım gözlemleri yazayım belki fikir vermenizde yardımcı olur. Şanzıman ısındığında vuruntu yapıyor sanırsam, vuracağı zaman frenden ayağımı çektim daha araç kalkmadan saniseler içinde tekrar frene bassamda araç fren basılı olduğu halde gene öne doğru sarsılıp vuruntu yapıyor. Dur kalklarda vurduğu zaman, geri vitese takıp denediğimde geriye doğru vurmuyor, bu olay sadece D konumunda oluyor. Birde araç vurduğu zaman kalkışlarda frenden çektiğim gibi çok hafif bir gaz verirsem vurmadan kalkıyor. Arabayı park edip aradan 2-3 saat sonra bir yere gitmek için bindiğimde gene vuruntu yapmıyor. Şehir içi sıkışık trafiğe girmediğim için o konuda birşey diyemiyorum.
Aracı aldığım gibi bakıma sokmuştum içim rahat etmedi, Triger, devirdaim, motor yağı, filtre, ön iki balata disk değiştirdim. Bu sırada araca full antifiriz koyuldu ve sık sık kontrol ediyorum eksiltme felan yok. Bana denilene göre şanzımanıda soğuttuğu için belki ondan olabilir kontrol et dediler.
Aracı aldıktan ve bakım yaptırdıktan 2 ay sonra vuruntu başlayınca, bende aracın bakımlarını yaptırdığım izmir 6. sanayide almaç otoya gidip tavsiye üzerine bir şanzımancı sordum. Onun tavsiyesiye üzerine gittiğim adamla otobana çıktık, 2 sefer 0-140 yaptık sıkıştırarak sağ çektik dur kalkta araç vuruntu yapmaya başladı. Sonrasında şanzıman yağının ne durum olduğunu sordu fakat alalı 3 ay olduğu için bilmiyorum dedim. Bunu şanzımanın içindeki hidrolik pompasından yaptığını fakat arızanın yeni başladığını belki yağ değişimi ve korucu atarız keçeleri yumuşatır kurtarırız dedi. Eğer kurtaramazsak içinden parça değişeceğini 3bin fiyatı olduğunu, işçilikle 3.500 fiyat verdi. Bende hem yağ değiştirmiş olurum hemde şansımı deneyeyim kurtarırız diyerek yağ değişimi yaptırdım. Bana hemen belli olmaz 100km kadar kullan dene dedi. Aradan 100 değil 1000km geçti vuruntu hiç kesilmedi hala bastığım zaman devam ediyordu. Bu arada şanzımanın içinden çamur gibi yağ çıktı. Yağ değişimi sonrası hissettiğim aracın vitesini p-r-n-d konum arası geçişlerinde yumuşadığı oldu.
Neyse bin km geçti ve değişen birşey olmadığı için tekrar o adama gitmedim. Bu sefer gaziemir mercanlar yetkili servise gittim, ilk başta anlattığımda update ile düzeltebiliriz belki dediler. Arıza tespite girdi araç 2 saat sonra almaya gittim. Adamın dediği yazılımsal birşey olmadığı şanzımanın içinde sorun olduğu, aracın 20-25 gün serviste yatacağı, şanzımanı söküp istanbula kargoyla gönderecekleri, yapılıp gelince takacakları oldu. Fiyat olarak 6-16 bin tl arası birşey çıkabilir içini açınca anlarız dedi. Arıza tespit sonrası rakam yüksek geldiği için aracı aldım çıktım.
Birde ne göreyim? Araç vuruntu yapmıyor, 10 gün kadar kullandım 1000km yaptım hemen hemen ne kadar basarsam basayım tık yok. Tabi ben düzeldi diye sevinir gibi oldum 15 günü geçmedi tekrar vuruntu başladı.
Ocak ayında bir tanıdık vasıtasıyla 6. sanayide başka bir şanzımancıya gittim. Baktılar kullandılar, aracın şanzıman beyninde sorun olduğunu söylediler. Kafama biraz yattı gibi çünkü mercanlardada bilgisayara bağlandığında 10 gün kadar düzelmişti. Tamam diyerek aracı bıraktım orjinal sıfır şanzıman beyni takıldı, şanzıman yağı 2. kez orada tekrar değişti, adaptasyon yapıldı yolda, 3750tl bir rakam tuttu.
Şimdi ne durumdayım ondan bahsedeyim, araç şanzıman beyni değiştikten sonra gene 15 gün boyunca iyidi bir sıkıntı yoktu, hatta vites küçültmeleri felan daha bi sarsıntısız olmuştu. Bundan 4-5 gün evvelsinde seferihisardan dönerken yolda 110-140 arası geliyordum, lambalarda durduğumda tekrar araç vuruntu yaptı. Bunu yol üzerindeki 2 lambada yaptı, otobandan izmir içine girdiğimde dur kalkta yapmadı. Hal böyle olunca benimde tadım kaçtı, eve gelir gelmez beyin değiştirdiğim şanzımancıyı aradım durumu anlattım devam ederse tekrar geleceğimi söyledim. Belki pislik felan kaçmıştır bi tekrar kullan vuruntu devam ederse buyur gel yaptığımız işin arkasındayız dedi.
Şimdilik en son ki vuruntu sonrası uzun yola çıkmadım, şehir içi kullandım bir kaç sefer ve sorun yok. Beyin değiştikten sonra 15 gün vuruntu dışında yolda giderken vites geçişleri harikaydı hissedilmiyordu. Şimdi benim hissettiğim yolda giderken bile hafif sert vites geçişleri var, biraz hız yapabileceğim bir yol bulduğumda tekrar deneyeceğim. Burada sizleride bilgilendiririm.
Tecrübesi olan arkadaşlar, daha önce yaşamış olan arkadaşlar fikir verebilirse çok sevinirim. Açıkcası para verip 3-4 gün arabayı yatırdıktan sonra 15 gün içinde tekrar vurması biraz canımı sıktı.
Biraz uzun olduğunun farkındayım fakat yaptığım yaşadığım herşeyi yazmak istedim belki daha önce yaşamış olan birileri fikir verebilir. Yazım hatası varsa şimdiden affola herkese iyi forumlar.
Kendimce yaptığım gözlemleri yazayım belki fikir vermenizde yardımcı olur. Şanzıman ısındığında vuruntu yapıyor sanırsam, vuracağı zaman frenden ayağımı çektim daha araç kalkmadan saniseler içinde tekrar frene bassamda araç fren basılı olduğu halde gene öne doğru sarsılıp vuruntu yapıyor. Dur kalklarda vurduğu zaman, geri vitese takıp denediğimde geriye doğru vurmuyor, bu olay sadece D konumunda oluyor. Birde araç vurduğu zaman kalkışlarda frenden çektiğim gibi çok hafif bir gaz verirsem vurmadan kalkıyor. Arabayı park edip aradan 2-3 saat sonra bir yere gitmek için bindiğimde gene vuruntu yapmıyor. Şehir içi sıkışık trafiğe girmediğim için o konuda birşey diyemiyorum.
Aracı aldığım gibi bakıma sokmuştum içim rahat etmedi, Triger, devirdaim, motor yağı, filtre, ön iki balata disk değiştirdim. Bu sırada araca full antifiriz koyuldu ve sık sık kontrol ediyorum eksiltme felan yok. Bana denilene göre şanzımanıda soğuttuğu için belki ondan olabilir kontrol et dediler.
Aracı aldıktan ve bakım yaptırdıktan 2 ay sonra vuruntu başlayınca, bende aracın bakımlarını yaptırdığım izmir 6. sanayide almaç otoya gidip tavsiye üzerine bir şanzımancı sordum. Onun tavsiyesiye üzerine gittiğim adamla otobana çıktık, 2 sefer 0-140 yaptık sıkıştırarak sağ çektik dur kalkta araç vuruntu yapmaya başladı. Sonrasında şanzıman yağının ne durum olduğunu sordu fakat alalı 3 ay olduğu için bilmiyorum dedim. Bunu şanzımanın içindeki hidrolik pompasından yaptığını fakat arızanın yeni başladığını belki yağ değişimi ve korucu atarız keçeleri yumuşatır kurtarırız dedi. Eğer kurtaramazsak içinden parça değişeceğini 3bin fiyatı olduğunu, işçilikle 3.500 fiyat verdi. Bende hem yağ değiştirmiş olurum hemde şansımı deneyeyim kurtarırız diyerek yağ değişimi yaptırdım. Bana hemen belli olmaz 100km kadar kullan dene dedi. Aradan 100 değil 1000km geçti vuruntu hiç kesilmedi hala bastığım zaman devam ediyordu. Bu arada şanzımanın içinden çamur gibi yağ çıktı. Yağ değişimi sonrası hissettiğim aracın vitesini p-r-n-d konum arası geçişlerinde yumuşadığı oldu.
Neyse bin km geçti ve değişen birşey olmadığı için tekrar o adama gitmedim. Bu sefer gaziemir mercanlar yetkili servise gittim, ilk başta anlattığımda update ile düzeltebiliriz belki dediler. Arıza tespite girdi araç 2 saat sonra almaya gittim. Adamın dediği yazılımsal birşey olmadığı şanzımanın içinde sorun olduğu, aracın 20-25 gün serviste yatacağı, şanzımanı söküp istanbula kargoyla gönderecekleri, yapılıp gelince takacakları oldu. Fiyat olarak 6-16 bin tl arası birşey çıkabilir içini açınca anlarız dedi. Arıza tespit sonrası rakam yüksek geldiği için aracı aldım çıktım.
Birde ne göreyim? Araç vuruntu yapmıyor, 10 gün kadar kullandım 1000km yaptım hemen hemen ne kadar basarsam basayım tık yok. Tabi ben düzeldi diye sevinir gibi oldum 15 günü geçmedi tekrar vuruntu başladı.
Ocak ayında bir tanıdık vasıtasıyla 6. sanayide başka bir şanzımancıya gittim. Baktılar kullandılar, aracın şanzıman beyninde sorun olduğunu söylediler. Kafama biraz yattı gibi çünkü mercanlardada bilgisayara bağlandığında 10 gün kadar düzelmişti. Tamam diyerek aracı bıraktım orjinal sıfır şanzıman beyni takıldı, şanzıman yağı 2. kez orada tekrar değişti, adaptasyon yapıldı yolda, 3750tl bir rakam tuttu.
Şimdi ne durumdayım ondan bahsedeyim, araç şanzıman beyni değiştikten sonra gene 15 gün boyunca iyidi bir sıkıntı yoktu, hatta vites küçültmeleri felan daha bi sarsıntısız olmuştu. Bundan 4-5 gün evvelsinde seferihisardan dönerken yolda 110-140 arası geliyordum, lambalarda durduğumda tekrar araç vuruntu yaptı. Bunu yol üzerindeki 2 lambada yaptı, otobandan izmir içine girdiğimde dur kalkta yapmadı. Hal böyle olunca benimde tadım kaçtı, eve gelir gelmez beyin değiştirdiğim şanzımancıyı aradım durumu anlattım devam ederse tekrar geleceğimi söyledim. Belki pislik felan kaçmıştır bi tekrar kullan vuruntu devam ederse buyur gel yaptığımız işin arkasındayız dedi.
Şimdilik en son ki vuruntu sonrası uzun yola çıkmadım, şehir içi kullandım bir kaç sefer ve sorun yok. Beyin değiştikten sonra 15 gün vuruntu dışında yolda giderken vites geçişleri harikaydı hissedilmiyordu. Şimdi benim hissettiğim yolda giderken bile hafif sert vites geçişleri var, biraz hız yapabileceğim bir yol bulduğumda tekrar deneyeceğim. Burada sizleride bilgilendiririm.
Tecrübesi olan arkadaşlar, daha önce yaşamış olan arkadaşlar fikir verebilirse çok sevinirim. Açıkcası para verip 3-4 gün arabayı yatırdıktan sonra 15 gün içinde tekrar vurması biraz canımı sıktı.
Biraz uzun olduğunun farkındayım fakat yaptığım yaşadığım herşeyi yazmak istedim belki daha önce yaşamış olan birileri fikir verebilir. Yazım hatası varsa şimdiden affola herkese iyi forumlar.
Yorum