Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Özel Serviste Periyodik Bakım Garanti Bozmuyor

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Özel Serviste Periyodik Bakım Garanti Bozmuyor

    Arkadaşlar yıllardır bir yalanı yaşamışız. 2007'de çıkan blok muafiyet kanunu; araçlarımızı hizmet yeterlilik belgesi TSE 12047 veya bir markanın oto servisliği sözleşmesi olan özel bir servise periyodik bakım veya yağ değişim işlemi yaptırdığınız zaman yetkili serviste yapılmış gibi aracın garantisi bozulmayacaktır diyor. Yani kısaca videoda da detaylarını söylüyor ama özet geçersem, TSE 12047 belgesine sahip özel servislerde aracınızı yine TSE onaylı ya da firmanın kendi orijinal ürünleri ile bakımını yaptırdığımız sürece ve tüm işlemleri faturaya işletip ve kullanılan malzemelerin uygunluğunu belirten fatura vs. elimizde bulundurduğumuz sürece garantimiz bozulmuyor. İlgili video aşağıdadır. Firmaların kendi yetkili servislerine yıllardır gereksiz yere para yedirdiğimiz yeter artık bence.

    Insignia Sport Line 1.6 CDTI 136 Hp AT6

  • #2
    Bilgilendirme için teşekkür ler

    Bu arada bütün özel servisler de tse 12047 varmı acaba bu belge yi sorgulamak gerekecek



    2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

    Yorum


    • #3
      Sertifika da bir yere kadar. Bakımı yetkili servise yaptırmamızın sebebi arıza durumunda ücret ödemeden işlem yaptırabilmek. Bu konuda da yetkili servisler hali hazırda kendi yaptıkları hataları bile kabullenememişken bir de başka yere bakım yaptırırsak neler yapar süşünmek istemiyorum. İş sadece kanun çıkarmakla olmuyor iller hale de getirmek gerekiyor.

      Yorum


      • #4
        İki sene önce bu konuyu biliyordum.

        Enriko Aliberti' bayisi direkt bu bilgiyi paylaşmıştı. Bosch car service' lerde yapılan bakım geçerli oluyor mesela.
        CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
        SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

        Yorum


        • #5
          Orjinal yazı sahibi: FacomX View Post
          Bilgilendirme için teşekkür ler

          Bu arada bütün özel servisler de tse 12047 varmı acaba bu belge yi sorgulamak gerekecek
          Gel bunu bizim sanayideki Metin ustaya söyleyelim beraber Kovalar valla.
          CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
          SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

          Yorum


          • #6
            Arkadaşların da söylediği gibi yasa olması değil, işlemesi önemli. Maalesef ülkemiz iyiden iyiye dingonun ahırına dönmüş durumda, yasaları işleten yok, takan da yok. Eminim yetkili servislerin çoğunun yasadan haberi yoktur, olsa da kabul etmezler. Hakkınızı almak için uğraşmaktansa 3-5 fazla verip yetkili serviste bakım yaptırmak daha mantıklı bence. Motor bakımı aksatıldı diye aracın multimedya sistemini garanti dışı bırakan servisler bunlar.

            Yorum


            • #7
              Arkadaşlar bu şekilde düşünerek bizde destek oluyoruz sanki servislerin bu şekilde davranmalarına. Aman garantime dokunmasında ben 3-5 fazla veriyim yeter diyerek. Yasa çıkalı 11 sene olmuş neredeyse. Bu yasa ilk çıktığında sahiplenseydik ve yetkili servislere bak böyle bir yasa var sen benim garantime dokunamazsın deseydik bugün iyi anlamda bambaşka servislerle karşılaşırdık.

              Sonuçta böyle bir durum olduğunda en kötü olabilecek şey firmanın aracınızı şu sebeple garanti dışı bıraktık demesi ve bu sebebinde bahsedilen kanuna göre garanti dışına çıkartılamayacak sebeplerde olması ve servisten garanti dışı kaldığının belgesini alarak bimer, tüketici hakem heyeti (miktara göre) vs. başvurarak birazcık uğraş sonucu servise tükürdüğünü yalatmak olabilir. Hatta ve hatta birazcık daha zorlayıp servise ceza kestirilebilir ve hatta abartarak söylüyorum manevi tazminat bile talep edilebilir.
              Hocam periyodik bakım dediğimiz şeyler zaten standart dahilinde olan aracın belli yerlerinin kontrolünden ve sarf malzemelerinin değişiminden oluşan bir işlem. Ben dışarıda bu işlem için tamamen orijinal parçalarla servisin yarı fiyatına ve servisin o burnu yukarıda tavırlarını çekmeden çıkabiliyorsam, ve bunun üzerine servis birde bana çocuk gibi bakımı bende yaptırmadın sana ceza garantin iptal oldu şeklindebana sıkıntı çıkartırsa da hiç üşenmem uğraşırım.

              Ha ayrıca hocam multimedya sistemlerinin garantisi zaten opel tarafından verilmiyor. Ürünü üreten firma tarafından veriliyor. Servisin tek işi üniteyi söküp, multimedyanın teknik servisine kargolamak. Yani öyle bir durumda multimedyanın teknik servisinin yerini öğrenerek kendimizde götürsek garantiden yaptırılabilir.

              Saygılar.
              Insignia Sport Line 1.6 CDTI 136 Hp AT6

              Yorum


              • #8
                Orjinal yazı sahibi: mert1411 View Post
                Arkadaşlar bu şekilde düşünerek bizde destek oluyoruz sanki servislerin bu şekilde davranmalarına. Aman garantime dokunmasında ben 3-5 fazla veriyim yeter diyerek. Yasa çıkalı 11 sene olmuş neredeyse. Bu yasa ilk çıktığında sahiplenseydik ve yetkili servislere bak böyle bir yasa var sen benim garantime dokunamazsın deseydik bugün iyi anlamda bambaşka servislerle karşılaşırdık.
                Kesinlikle katılıyorum. Adına ne denir bilemiyorum ama işin kolayına kaçıp normal ücretinin 2 katı para verip "aman başım ağrımasın" demekle hiçbir şeyi değiştiremeyiz maalesef.

                Eski aracıma bakım yaptırmak için servis ararken keşfetmiştim bu konuyu. Ve o günden sonra da aracımı hep bu tür servislere götürdüm. Hemen tümünde de söz konusu sertifika var zaten.

                Bununla birlikte bir sorun yaşanacak olursa tüketimi hakem heyeti ile ya da en üç noktada da mahkeme ile tüm masrafı faiziyle çatır çatır almak mümkün, bu tür durumlarda %90 ölçüsünde müşteri lehine karar verildiğini unutmayın.

                Opel'in bakımlarının çok yüksek olması yüzünden bu konu bir kat daha önem kazanıyor bence.

                Yorum


                • #9
                  Yanlış anlaşılmasın, hiç bir zaman hakkını aramayan, düzene uyan bir insan olmadım. (Multimedya garantisi konusu benim başıma gelmedi, başkalarından duyduğum bir durum... Sadece örnek olarak verdim.)

                  Servise yağınızı kendiniz alarak gidin, daha ilk dakikadan 150-200 lira arası tasarruf edeceksiniz. Ben Renault marka aracımın bakımlarını yetkili serviste hep kendi yağımla yaptırdım. Diğer parçaları da GM onaylı olmak suretiyle kendiniz alarak bakıma girerseniz %50 ve hatta daha fazla tasarruf edebilir ve "pahalı" dediğiniz bakımı oldukça makul bir fiyata getirebilirsiniz.

                  Gelelim neden "3-5 fazla verin" dediğime... Aracınız bozulduğunda araçsız kalma şansınız yoksa -ki benim yok- servisle uğraşmak çok can sıkıcı bir süreç haline gelebilir. Öncelikle böyle bir durumda servise durumu kabul ettiremezseniz aracın tamirini isteyecek, garanti dışı bırakıldığında dair bir gerekçeli yazı alacak ve hukuki süreci başlatarak ödediğiniz parayı geri almaya çalışacaksınız. Tüketici mahkemelerini veya hakem heyetlerini ben de biliyorum ama bu iş kredi kartı ücretini iade almak kadar kolay değil. Her şeyden önce sadece gerekli belgeleri tamamlayarak (TSE onaylı servisten yapılan bakımların dökümü ve yetkili servisten aracın garanti dışı bırakıldığına dair imzalı kaşeli yazı) başvuru yapmak bile bir külfet. Bu arada en son tüketici mahkemesine gittiğimde kararın çıkması 2 yıl sürdü, onu da ekleyelim. Şimdi aracınız bozulduğunda yetkili servis garanti dışı dediğinde bu kadar zahmeti göze alabiliyorsanız elbette en doğru olanı yaparsınız. Ama ben göze alamıyorum. Bu yüzden de bakımlarımı garanti sürecinde yetkili serviste yapıyor ama yağı ve bazen parçaları da dışarıdan alarak oldukça ucuza getiriyorum.

                  Yorum


                  • #10
                    Orjinal yazı sahibi: ufukkk View Post
                    Servise yağınızı kendiniz alarak gidin, daha ilk dakikadan 150-200 lira arası tasarruf edeceksiniz. Ben Renault marka aracımın bakımlarını yetkili serviste hep kendi yağımla yaptırdım. Diğer parçaları da GM onaylı olmak suretiyle kendiniz alarak bakıma girerseniz %50 ve hatta daha fazla tasarruf edebilir ve "pahalı" dediğiniz bakımı oldukça makul bir fiyata getirebilirsiniz
                    İnsan her gün yeni birşey öğreniyor...

                    Böyle birşeyi resmi Opel bayii nasıl kabul ediyor bilmiyorum ama gerçekten çok mantıklı bir çözüm. Her iki seçeneğin ortasında kalan, kıyasla maliyet avantajı sağlayan gerçekten güzel bir çözüm.

                    Bununla birlikte tüm potansiyel ya da rutin değişecek parçaları alıp servisten randevu alıp gittiğimde mesela Opel Değer böyle bir uygulamayı gerçekten kabul edecek mi emin olamıyorum. Renault kabul ediyordur ama Opel'de bunu deneyen, test eden oldu mu.

                    Yorum


                    • #11
                      Opel dışarıdan yağı kabul etmiyor, hatta garanti olmasa bile işemrine yağı kendiniz getirdiğiniz ve sizin yağın kullanıldığına dair ibare düşüp imza alınıyor.
                      InsigniaTEAM

                      Yorum


                      • #12
                        dexos onaylı yağ götürdüğünüz sürece kabul etmek zorundalar, nasıl etmezler. İşte bunun için uğraşılır

                        Not almalarındaki amaç muhtemelen getirdiğiniz yağdan kaynaklı bir sıkıntı olursa garanti dışı kabul etmek -ki buna hakları var- ama böyle bir şey olması -sahte yağ götürmediğiniz sürece- zaten imkansız...

                        Yorum


                        • #13
                          Orjinal yazı sahibi: hakkan View Post

                          Bununla birlikte tüm potansiyel ya da rutin değişecek parçaları alıp servisten randevu alıp gittiğimde mesela Opel Değer böyle bir uygulamayı gerçekten kabul edecek mi emin olamıyorum. Renault kabul ediyordur ama Opel'de bunu deneyen, test eden oldu mu.
                          Opel'de hiç denemedim ama GM onaylı parça götürdüğünüz sürece kabul etmesi gerekir diye düşünüyorum.

                          Yorum


                          • #14
                            Aydın’daki Bosch car servise bu olayı sorduğumda piyasada opel’lerin tse onaylı bir kaç ekipmanının (filtre-yağ) olmadığı bu nedenle belge veremedikleri söylenmişti. Opelgm de bile hazır bakım kiti satılırken bu söylediklerini ciddiye almadım, muhtemelen belge verip sorumluluk altına girmek istemediklerinden geçiştirdiler.


                            2014 INSINGNIA 1.4 TURBO Sedefli Mahagony Kahve Edition Elegance + Stil Paket + Sunroof Paketi
                            2016 MOKKA X 1.6 CDTI AT Amber Turuncu Excellence + Opel Eye + Deri Paketi + Sunroof Paketi

                            Yorum


                            • #15
                              Valla kime inanacağımızı şaşırdık kimin naptığınıda hala çözemedik.. dışarı götürüyosun aracı servis ne anlar diyor.. servise götürüyosun: adamın eline her marka araç geçiyor hiç bir dalda uzman değiller diyor.. kimin iyi kimin kötü olduğu kanısına bi türlü varamadım..servisin tek cezbeden yanı takılan parçalar garantili dışarda bunu bulmak biraz zor

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X