Duyuru

Collapse
No announcement yet.

İnsignia 1.6 Cdti 70.000 Km Bakımı

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • İnsignia 1.6 Cdti 70.000 Km Bakımı

    Arkadaşlar merhaba;
    Aracımın bakımı için Ankara da bulunan opal yetkili servisine gittim. Yağ, Yağ filtresi, Haca Filtresi, Polen Filtresi için 1.000Tl civarında fiyat verdiler. Garantide bitmek üzere. Bakımları özel bir serviste yaptırmayı düşünüyorum. İnsignia Team Ailesi Fikirleriniz önemli yardımcı olursanız sevinirim.servise gideyim mi acaba ?

  • #2
    Muayyen bakım aralıkları 15-30-45-60-75 bin km olarak sıralanır, şayet bu sırayı herhangi bir sebeple
    bozmadıysanız aracınızın bakımı 75.000 km yapılması gerekir. Yetkili servis konusunda benim takıntım
    var, araba hangi marka ve yaşta olursa olsun yetkili servis dışında hiçbir iş-işlem yapmadım,yapmam.

    Bunun birkaç sebebi var, aksi bir durumda öncelikle karşımda kurumsal bir muhatap ararım. Yetkili
    servislerde orijinal yedek kullanılır, parça fiyatı değişmez, fark eden sadece işçiliktir ki hemen her
    zaman kampanya oluyor ve %25 gibi iskonto yapıyorlar.

    İkinci ve önemli bir sebep myopel uygulaması ile aracın mazisi kayıt altına alınıyor, ben kendi namıma
    servis geçmişi meçhul olan bir arabaya kuruş vermem.Üç-beş pahalı da olsa geçmişi belli bir aracı
    tercih ederim.

    Bunun canlı örneğini yakın geçmişte yaşadım, malum sitede bir ilan vardı, hala da var, normal şartlarda
    en az 85-90 bin lira olması gereken aracın fiyatı 68 bin küsur, satıcı küçük birkaç hasar kaydı var diyordu.
    Arabayı bir arkadaş için almaya niyetlendik. Şasi numarası ile geçmişini sorguladık, araç on bin km iken
    pert olup hurdaya çıkmış, dışarıda tamir ettirmişler, hasar kaydı bu yüzden yok.

    Kısacası birkaç yüz lira fazla ödemekten kaçınarak aracımı ehliyetsiz kişilerin eline teslim etmem.

    Yorum


    • #3
      Şaman Bey haklı olduğunuz noktalar tabi ki fazla, ben tam tersi aracım garantide olsa bile bütün bakımları özel serviste yaptırıyorum. İlk sebebi servislerin nasıl olsa eli mahkum diye düşünüp 250-300 liralık bakımı 1.000 liralara 1.500 liralara yaptırtması, insanı enayi yerine koymaları, 2. sebebi ise en iyi yağı, filtre vs kendim alıp başında durarak değiştirtebilmek. Yetkili servisler içeri girip başında durmaya izin vermiyor, gerçekten ne değişip değişmediğini bilemiyorsunuz bile. Ben fazla km yapmadığım için şimdiye kadar hiç garantilik bir duruma ihtiyaç duymadım, sıfır araç alıp fazla km yapanlar için yetkili servis belki daha mantıklıdır.
      ahlaksızla birlikte yaşayacağına YİĞİTLE ÖLÜME GİT

      Yorum


      • #4
        Dışardan 5 lt Mobil 1 0w40 alınır. (160tl) Aracım 4.5 lt alıyor. İkinci bakıma artan yağım kalıyor. Bir dahaki bakıma yağ masrafı 120TL.
        Yakıt ve Yağ Filtresi BOsch alınır (60TL)
        Hava filtresi mümkünse orjinal. (30tl)
        Polen filtresi karbonlu (25TL)

        İşçilik: 20TL (Yağ, yağ filtresi ve yakıt filtresini değiştirtirim). Polen ve hava filtresi en basiti. Kendim yapıyorum.

        Toplam 300 liraya en az 15 bin km kafa rahat. Garantisi bitmiş araca fazladan 700TL verecek kadar zengin değilim

        Kaldı ki servisin koyduğu yağ GM 5w30. Asla Castrol ve Mobil 1 etmez. GM5w30'un 4 litresi 70-80 lira dışarda zaten
        1. 2000 Volkswagen Passat 1.8T Comfortline, Manuel, Deniz Mavisi; 259.400km ----> Satıldı
        2. 2012 Renault Fluence 1.5 dCi Business, Manuel, Gri; 81.500km ----> Satıldı
        3. 2011 Opel Insignia 2.0 CDTI Edition Elegance, Otomatik, Beyaz, 88.500km ----> Satıldı
        4. 2017 Volkswagen Polo 1.4 TDI Comfortline, DSG, Beyaz 46.000km ---->; Satıldı
        5. 2013 Kia Ceed 1.6 CRDI Premium, Otomatik, Siyah, 98000km ---->; Satıldı
        6. 2016 Opel Insignia 1.6 CDTI Cosmo+Stil, Otomatik, Siyah

        Yorum


        • #5
          Orjinal yazı sahibi: Şaman TÜRKSOY View Post
          Muayyen bakım aralıkları 15-30-45-60-75 bin km olarak sıralanır, şayet bu sırayı herhangi bir sebeple
          bozmadıysanız aracınızın bakımı 75.000 km yapılması gerekir. Yetkili servis konusunda benim takıntım
          var, araba hangi marka ve yaşta olursa olsun yetkili servis dışında hiçbir iş-işlem yapmadım,yapmam.

          Bunun birkaç sebebi var, aksi bir durumda öncelikle karşımda kurumsal bir muhatap ararım. Yetkili
          servislerde orijinal yedek kullanılır, parça fiyatı değişmez, fark eden sadece işçiliktir ki hemen her
          zaman kampanya oluyor ve %25 gibi iskonto yapıyorlar.

          İkinci ve önemli bir sebep myopel uygulaması ile aracın mazisi kayıt altına alınıyor, ben kendi namıma
          servis geçmişi meçhul olan bir arabaya kuruş vermem.Üç-beş pahalı da olsa geçmişi belli bir aracı
          tercih ederim.

          Bunun canlı örneğini yakın geçmişte yaşadım, malum sitede bir ilan vardı, hala da var, normal şartlarda
          en az 85-90 bin lira olması gereken aracın fiyatı 68 bin küsur, satıcı küçük birkaç hasar kaydı var diyordu.
          Arabayı bir arkadaş için almaya niyetlendik. Şasi numarası ile geçmişini sorguladık, araç on bin km iken
          pert olup hurdaya çıkmış, dışarıda tamir ettirmişler, hasar kaydı bu yüzden yok.

          Kısacası birkaç yüz lira fazla ödemekten kaçınarak aracımı ehliyetsiz kişilerin eline teslim etmem.
          Yetkili servislerden sadece bakıma düzenli gelip gitmişmi onu görebiliriz. Ayrıca servis bakımlı araç hasarını servistemi yaptırmış onu bilebiliriz Düzenli bakım için söylediklerinize katılıyorum ama Ben bugün sıfır araç alsam ve aracımı sürekli yetkili servise götürsem kayıtları olsa ama yarın kaza yapıp özelde kendi cebimden para verip yaptırsam yine hasar kaydı işlemez bunun önüne geçmenin imkanı yok Yetkili servis olayı düzenli bakım yapılmış mı diye var birde müşteri memnuniyeti adı altında bazen işlem yapmak adına ki opelde bu imkansız değil ama zor.

          Bir diğer mesele de yetkili servislerin boya yada düzeltme gibi bir işlemi yok çamurluk vuruk değişecek kaput ucu ezilmiş değişecek kapı ezilmiş en iyi ihtimalle sac değişecek şanslıysanız tabi oda.

          Aracımın sağ arka çamurluğunda oluşan önemsiz bir çizik için 2000 TL tramer kaydı ve çamurluk değişimi dedi servis ben ise özele gittim fotoraflarını aldım işlemlerin düzeltme çekme yapıldı 300 TL verdim tramerde olmadı değişimde şimdi o gün bugündür servisin önünden geçmem ne varsa özelde var gerisi insaniyet ben fotoğrafını aldım satarken kul hakkına girmemek adına belirtirim ama başkası bunu yapar mı bilemem kişi kendinden sorumlu sonuçta
          2013 Astra j Neptün Blue - Cosmo Jant - Cyclone Multimedya - Brc Lpg - Kapı kolu,Vites altı Led - Led Sis Farı - Krom Cam Çıtası - Krom Kapı Eşiği - Krom Kapı Kolu - Shark Anten - Cam Filmi

          Yorum


          • #6
            Sayın üyeler;
            Servis ile yaptığım görüşmede balatalar hariç mevcut bakımın 1000 Tl ye yapılacağını söylediler. Bende özel bir serviste aracın bakımını yaptırdım. Ayrıca ön balatarı değiştirdim. Aracın yanmayan (ampülleri patlamış) 2 adet sis farıda dahil 650 Tl ücret çıkarttılar. Gayet memnun kaldım. Umarım sorunsuz binebilirim.

            Yorum

            İşleniyor...
            X