Duyuru

Collapse
No announcement yet.

İnsignia 1.4 T su eksiltme

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #31
    Orjinal yazı sahibi: CengizhanBC View Post
    Arkadaşlar merhaba,

    2012 model insignia 1.4 T, yaklaşık 6 aydır haftada bir 1 parmak kadar su eksiltiyor. Göstergede çıkan her "soğutucu az, soğutucu ekle" uyarısıyla birlikte az bir miktar su ekleyerek devam ediyordum. En son genleşme kabı kapağını değiştirdim fayda etmedi. Bugün Ankara Şaşmaz'daki Başarı Teknik Opel'e aracı gösterdim. Usta motora giden su borusunu elleyip "Bu boru aşırı şişmiş. Araba hararet yapmış önceden. Motor rektefiye edilecek. Yaklaşık maliyet de 2500-3000 TL tutar" dedi.
    Son bakım yaptırdığım başka bir usta ise "Termostattan kaçırıyor. Orjinal termostat 170 TL civarı" demişti.
    Gördüğünüz gibi arada hem arıza teşhisi hem de fiyat açısından uçurumlar var. Sizce rektefiye çözüm müdür? Bu sorunu yaşamış ve çözmüş arkadaşlardan bir servis tavsiyesi rica ediyorum.
    Şu ''araba hararet yapmış önceden, motor rektifiye olacak'' diyen ustayı içten şekilde tokatlamak,kafalamak istiyorum.

    Yorum


    • #32
      Merhabalar , benim 1.6 T de soğutucu az , "soğutucu koy" uyarısı verdi , su ekledim , 15 gün sonra tekrar verdi. Sonra baktım şanzumanın üzerinde hafif antifirizli su birikintisi var. Su deposunun altını ellediğimde bir sızıntı olduğunu farkettim. Depo 410 tl dediler. Şimdilik 15 günde bir ufak pet şişe su ilave ediyorum. Mümkün olunca depoyu değiştirmem gerekecek.

      Özetle , eğer depoda sızıntı varsa mutlaka şanzuman üzerindeki gözeneklerde birikiyor. Eksiltme yapan araçlar varsa önce orayı gözlemlemenizde fayda var diye düşünüyorum.
      1.6 T - COSMO - DVD 800

      Yorum


      • #33
        Merhabalar yeniden,

        1.4 turbodaki su eksiltme probleminin devirdaim moturundan kaynaklandığını gördük. Devirdaim motorundan motor suyunu kaçırdığını canlı bir şekilde incelerken anladık. Son birkaç aydır sesi de katlanılacak gibi değildi. Değiştirirken graf marka devirdaim motorunu tercih ettim. Araba rölantideyken devirdaimin gürültüsü artık gelmiyor. Allah’a şükür genleşme kabındaki su seviyesini sıklıkla kontrol etmemden dolayı arabada bir hararet sıkıntısı yaşamadım. Arabanın motor suyu seviyesi eksik uyarısını, suyun kabın dibinden 3-5 cm yukarısında olduğunda bile vermediğini gördüm. Birkaç defa o seviyelerde verdiğini de gördüm. Bu uyarı konusunda arabaya çok da güvenmemek lazım bence. Arabadaki motor suyu sıcaklık göstergesi daha güvenilir diye düşünüyorum.

        Yorum


        • #34
          Merhaba arkadaşlar , yaklaşık 2 yıldır su kaçağı ile ilgili bende problem yaşadım, 2-3 haftada bir iki parmak kadar 300 -600 ml arası su eklemek zorunda kalıyordum, opel neskar servise geçen yıl 200 tl ödeyip borularını değiştirdi sorun çözülmedi sonra bir 300 tl daha ödeyip su kabını değiştirdiler sorun devam etti ,bir süre kendim ekleyerek idare ettikten sonra dün tekrar opel neskara arqacı bıraktım ve devri daim pompasının değişmesi gerektiğini söylediler pazarlıkla fiyatı 1500- 1600 tl ye indirdiler , bu fiyat piyasaya göre çok yüksek geldi bana, özel servise sordum 500 tl malzeme işçilik dahil fiyat istediler.. Bukadar fark nasıl olur anlamıyorum, 1500 tl bu işlem için normal mi size göre ...

          Yorum


          • #35
            Graf marka devirdaim motorunu tercih ederek ben de 500 tlye mal ettim bu değişimi. Orjinal parça 1000 tlye yakın fiyat olarak ve yetkili servis işçiliğiyle beraber 1500 tl normal gibi geliyor bana.

            Yorum


            • #36
              Opelin 1.4 Turbo motorlu araçlarında bu kadar çok ve sık su kaçırma sorunu yaşanmasının nedeninin hatalı termostat seçimi olduğunu düşünüyorum.. Bu araçların termostatları 105~107 derecelerde açılıyor, araç sürekli bu sıcaklıklarda çalışınca ne conta dayanıyor ne hortum ne de plastik kap.. Opel güvenilir bir marka olsaydı bu araçların termostatlarını tek tek 92~95 derecelerde açılanıyla değiştirirdi.. Bırakın değiştirmeyi ülkemize bu seçeneği bile sunmamış, tüm orijinal termostatlar 105'lik.. Bu hatanın eşşek gibi farkındalardır ama görmezden gelmek işlerine geliyor, servise gitme sebeplerimize bir bakın: Devirdaim ölmüş, termostat kabı çatlamış, yedek su kabı çatlamış, deve boynu çatlamış, hortum şişmiş, yağ soğutucunun contası erimiş suya yağ karışmış bu yağ radyatörü tıkamış araç hararet yapmış, motor inecek, hepsini sabırla ve inançla yaptırırsın bu sefer de yıllardır sıcak çalışan subapları eline verirler... Neymiş efendim bu araçlarda kronik bunlar. Hiçbiri tesadüf değil, tamamı ısınma kaynaklı sorunlar ve çok sık yaşanmış, ben aracı alalı bir yıl olmadan 1 kez termostat, 1 kez garantiden devirdaim(değiştirildiğinde 1 yıl önce bir daha değiştiği için garantiden değişti), 1 kez yağ keçesi, 1 kez de deveboynu değiştirdim(deveboynunun contası erimiş mahvolmuştu, deveden çıkıp yedek depoya giden hortum da aynı şekilde ucu erimişti o da değişti) Hiç durmadan yedek parça satıyorlar ne güzel.. Dolandırılıyoruz vesselam.. Opelin yapmak istemediğini yapmışlar, buyurun, ben satın aldım değiştiriyorum en kısa zamanda..

              Yorum

              İşleniyor...
              X