Duyuru

Collapse
No announcement yet.

İnsignia 1.4 T su eksiltme

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #16
    motorun en büyük düşmanı su eksiltirken yola devam edilmesidir. sizde bunu yapıp conta yaktırmışsınız. keşke yapmsaydınız. geçmiş olsun. işinin ehli usta yaparsa sorun olmaz ama hassas bir konu.
    1.6 CDTI 136Hp Otomatik Cosmo/ Carbon Flash Black / UV Kaput Koruma Filmi / Boya Koruma
    Flexride Şasi/ Çevre görüş 2 + Opel Eye/ Stil Paket(19"J+Deri Döşeme+Isıtmalı Koltuklar+BOSE Ses Sistemi) / Sunroof / R700+Carplay/Adaptive Cruse Control

    Yorum


    • #17
      Tesekkurler . evt hataydi yaptigim artik bir iki gun idare eder demeyip servise cekmek en mantiklisi tecrube oldu ins sorun bunla biter.

      Yorum


      • #18
        Hocam gecmis olsun benimde basima su eksiltme problemi var hatta hararet artiyor herhangi bir kacak bulamadik motoru acmamiz lazim diyor usta, siz contayi mi degistirdiniz sorun duzeldimi bastan su kabini mi degistirsem? Conta icin belirgin bir sebep yok gibi arac beyaz duman atmiyor, rolantide cekiste sorun yok, suda yag, yagda su gozukmuyor, su biterse hararete kalkiyor hemen kenara cekip soguttum 2 seferde ne yapmam lazim araci yeni aldim 2 gunde sogudum resmen

        Yorum


        • #19
          Selam benim 2.0 2014 insigniada da dikkatimi cekti 2 3 ayda bir orta cizginin 1 cm asagisina iniyor ama daha fazlada inmiyor hic su koy uyarisida gelmedi ben kendim ekliyorum sonra yine ayni seviyeye inip kaliyor sorun nedendir acaba ?

          Yorum


          • #20
            Araçlarımızda soğutma suyu azaldığında mutlaka uyarı veriyor. Ben kaputu açtığımda gözle kontrol yapıyorum mutlaka ancak araç uyarı vermedikçe de ilave yapmıyorum.
            @Murat
            2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

            Yorum


            • #21
              Orjinal yazı sahibi: esemre View Post
              Merhaba 1.4 2012 insignia sahibiyim. Gecen sene su eksiltmeden dolayi su kabi deismsti ve sorun cozulmustu gecen hafta tekrar su eksiltme uyarisi verdi ve bikacgun hata yaptim ama o sekilde gezdim yoldayken ariza isiklari yandi ve ozel servise biraktim gecen gun su kabi deist sorun duzelmedi teemostata bakildi ordanda deilmis su fokurdamaya basladi en son devir daim pompasina bakilmis deismemis bugun conta yanmis denildi ve 2500 civari maliyeti varmis ilkdefa basima gelio conta yanmasi . acilmasi motorun ilerde sorun teskil edermi peki ?
              Merhaba benim de 2013 model 1.4 insigniam var. yaklaşık 6-7 aydır bende de benzer sorunlar vardı. önce ahtapot denilen bir hortum değişti. Olmadı su kabı değişti. Olmadı termostat değişti. Termostat değişince sorun çözüldü sandık. Yaklaşık 1 ay hiç bir şekilde problem olmadı ta ki düne kadar. Dün hararet 130 seviyesine 4 kere çıktı. Ustayı aradım devirdaim pompasıda değişmeli dedi. sabah yola çıktım ustaya götürmek için yolda su az uyarısı verdi gidene kadar. Neyse götürdüm usta söktü devirdaim pompası gitmiş dedi. Ama daha kötüsü yanık kokusu var dedi ve kontrol edildi gerçekten de yanık kokusu var. Sorun büyümüş ve silindir contasını yakmış. Bana da maliyet olarak 3-4 bin arası denildi. Aracı bıraktım şimdi.

              Siz siz olun sıra sıra gitmeyin.
              Gözlerinin Dokunduğu Her Mekan Memleketim. Bakıverde Uzamasın Gurbetim Esaretim..

              Yorum


              • #22
                Orjinal yazı sahibi: ozancelik View Post

                Merhaba benim de 2013 model 1.4 insigniam var. yaklaşık 6-7 aydır bende de benzer sorunlar vardı. önce ahtapot denilen bir hortum değişti. Olmadı su kabı değişti. Olmadı termostat değişti. Termostat değişince sorun çözüldü sandık. Yaklaşık 1 ay hiç bir şekilde problem olmadı ta ki düne kadar. Dün hararet 130 seviyesine 4 kere çıktı. Ustayı aradım devirdaim pompasıda değişmeli dedi. sabah yola çıktım ustaya götürmek için yolda su az uyarısı verdi gidene kadar. Neyse götürdüm usta söktü devirdaim pompası gitmiş dedi. Ama daha kötüsü yanık kokusu var dedi ve kontrol edildi gerçekten de yanık kokusu var. Sorun büyümüş ve silindir contasını yakmış. Bana da maliyet olarak 3-4 bin arası denildi. Aracı bıraktım şimdi.

                Siz siz olun sıra sıra gitmeyin.
                Geçmiş olsun, mantıklı olan sıra ile gitmek. Zira ucuzdan-pahalıya yol izleniyor. Hararetin 4 kez 130'a kadar çıkması ve az su ile sürüşe devam etmeniz neden olmuş gibi geldi bana.

                Yorum


                • #23
                  Orjinal yazı sahibi: kemal6190 View Post
                  Selam benim 2.0 2014 insigniada da dikkatimi cekti 2 3 ayda bir orta cizginin 1 cm asagisina iniyor ama daha fazlada inmiyor hic su koy uyarisida gelmedi ben kendim ekliyorum sonra yine ayni seviyeye inip kaliyor sorun nedendir acaba ?
                  Fazla gelen suyu genleşme kabının üzerindeki delikten atıyor. Belki o yüzden eksiltme yapıyor gibi algılıyor olabilirsiniz. Su eklemeden biraz daha uzun süre gözlemleyin, hala eksiltme devam ediyorsa yukarıda arkadaşların bahsettiği neden olabilecek parçaları araştırabilirsiniz.

                  Birde garip gelebilir ama 2.0 cdti için geçerli(diğer motorlarda da aynı mı bilmiyorum) egsoz manifoldunda bulunan kılcal bir çatlakda neden oluyor olabilir. EGR soğutucu kapağını da kontrol edebilirsiniz.

                  Yorum


                  • #24
                    Bu tür sorun yaşayan arkadaşlar araba hararet yaptıysa soğutmada hareket etmeyin su ilave edin sık sık yada çekici çağırın yoksa bu tür gereksiz büyük masraf acar



                    2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

                    Yorum


                    • #25
                      Orjinal yazı sahibi: Uğur K View Post

                      Fazla gelen suyu genleşme kabının üzerindeki delikten atıyor. Belki o yüzden eksiltme yapıyor gibi algılıyor olabilirsiniz. Su eklemeden biraz daha uzun süre gözlemleyin, hala eksiltme devam ediyorsa yukarıda arkadaşların bahsettiği neden olabilecek parçaları araştırabilirsiniz.

                      Birde garip gelebilir ama 2.0 cdti için geçerli(diğer motorlarda da aynı mı bilmiyorum) egsoz manifoldunda bulunan kılcal bir çatlakda neden oluyor olabilir. EGR soğutucu kapağını da kontrol edebilirsiniz.
                      Tesekkür ederim sorun cözüldü su radyatöründe ufak bir kacak varmis radyötör degisti sorun cözüldü birde klima problemi vardi o radyöterde beraber degisti suan süper . Enteresan ikiside delik :-)

                      Yorum


                      • #26
                        Orjinal yazı sahibi: kemal6190 View Post

                        Tesekkür ederim sorun cözüldü su radyatöründe ufak bir kacak varmis radyötör degisti sorun cözüldü birde klima problemi vardi o radyöterde beraber degisti suan süper . Enteresan ikiside delik :-)
                        Geçmiş olsun, geç olmadan çözmeniz sevindirici.

                        Yorum


                        • #27
                          Orjinal yazı sahibi: Uğur K View Post

                          Geçmiş olsun, geç olmadan çözmeniz sevindirici.
                          Tesekkür ederim sagolun :-)

                          Yorum


                          • #28
                            Konuyu yeni gordum , ayni sey basima geldi emme manifoldunda kacak var dediler su ordan kaciyor dediler yetkili serviste manifoldu degistirmek istediler ve fiyati 2000 kusur lira civarindaydi
                            Baska bir yetkili serviste ayni sorunu sogutma suyu icine likit bir conta ( tabirimin kusuruna bakmayin turkcesini bilmiyorum) eklediler ve bu suyun ozelligi catlagi kapatmasiymis fiyatida 3 -5 lira civarinda biseydi ve sikintimi cozdu . Burda bir laflari var macarlarin "egy szerelö nem szerelö " yani bir usta usta degildir diyorlar sikintiniz oldugunda bir kac usta mutlaka gezin cozumu bulacaksiniz. Gecmis olsun

                            Yorum


                            • #29
                              You do not have permission to view this gallery.
                              This gallery has 1 photos.
                              Fikrin kadar varsın!

                              Yorum


                              • #30
                                Merhaba arkadaşlar,

                                Benim 1.4 turboda da ekteki resimden görülebileceği gibi termostat üzerindeki geri dönüş borusunda ufak kaçak gözüküyor. Birkaç ay önce de aynı sorunları yaşamıştım. Termostatta çatlak varmış bu yüzden değiştirildi. Geri dönüş kablosu ve bağlantı contaları da birkaç ay önce değişti. Geçen hafta görülen bölgede benzer bir kaçak olduğu için o kabloyu tutan kelepçe de değişti. Bunun üzerine 1-2 gün kaçak olmadı. Ancak kaçaklar yeniden gözükmeye başladı. Ufak bir kaçak olduğu için motor suyu çok eksilmiyor gibi ancak çözülemediği için can sıkıyor. Kabloyu tutan metal bir klips var. Bana hiç güvenli bir bağlantı gibi gelmiyor o bölge. Elinizle tuttuğunuzda sallanıyor çünkü.
                                Ekli Dosyalar

                                Yorum

                                İşleniyor...
                                X