Bugün kapalı otoparkta insignia ile giderken keskin bir metal sürtme sesi duydum.
Aracı durdurdum ve fenerle motor bloğu ve sesin yoğun geldiği frenleri kontrol ettim.
Balataların azaldığını biliyordum ve ilk şüpheli olarak onları görüyordum. Beşiktaş
civarında olduğum için yola devam ederek Opel Odakta kontrol ettirmeyi düşündüm.
Bu sırada Fatih lede telefonla konuştum. Odak yoğun trafik altında ulaştım.
Yol boyunca fren yapmasam bile metal sürtünme sesi belirgindi.
Opel Odakta yapılan kontroller sonucunda balatalarda problem olduğu tespit edildi.
Aşağıdaki fotoğraflardan görüldüğü gibi balataların kenarlarından parçaların kopması
sonucu balata diske sürterek ses çıkartmaktaydı.
Bu balatalar diskin arka iç kısmında yer alan kısımdır. Yönlü olduğu için çalışmayan kısımlarında
Left (Sol), Right (Sağ) yazıları yer almaktadır. Bu nedenle kutudan çıkan diskin arka kısmında kalan
balatalar yönlü, diskin dış tarafında kalanlar ise tek parça numarası olarak satılmaktadır.
Kutudaki bilgiye göre balatalar Fransa da imal edilmiştir.
Bu arada diskler kontrol edildi. Kalınlığında azalma var ama limitler içinde bulundu.
Ayrıca disk yüzeyi iyi olduğu için taşlama veya tornalama yapılmadı.
Araç 32.000 km civarında, öte yandan Mart 2012 de trafiğe çıkışı 3 yıl olacak.
Yakın ilgi gösteren Burak bey ve Opel Odak çalışanlarına teşekkür ederim.
Aracı durdurdum ve fenerle motor bloğu ve sesin yoğun geldiği frenleri kontrol ettim.
Balataların azaldığını biliyordum ve ilk şüpheli olarak onları görüyordum. Beşiktaş
civarında olduğum için yola devam ederek Opel Odakta kontrol ettirmeyi düşündüm.
Bu sırada Fatih lede telefonla konuştum. Odak yoğun trafik altında ulaştım.
Yol boyunca fren yapmasam bile metal sürtünme sesi belirgindi.
Opel Odakta yapılan kontroller sonucunda balatalarda problem olduğu tespit edildi.
Aşağıdaki fotoğraflardan görüldüğü gibi balataların kenarlarından parçaların kopması
sonucu balata diske sürterek ses çıkartmaktaydı.
Bu balatalar diskin arka iç kısmında yer alan kısımdır. Yönlü olduğu için çalışmayan kısımlarında
Left (Sol), Right (Sağ) yazıları yer almaktadır. Bu nedenle kutudan çıkan diskin arka kısmında kalan
balatalar yönlü, diskin dış tarafında kalanlar ise tek parça numarası olarak satılmaktadır.
Kutudaki bilgiye göre balatalar Fransa da imal edilmiştir.
Bu arada diskler kontrol edildi. Kalınlığında azalma var ama limitler içinde bulundu.
Ayrıca disk yüzeyi iyi olduğu için taşlama veya tornalama yapılmadı.
Araç 32.000 km civarında, öte yandan Mart 2012 de trafiğe çıkışı 3 yıl olacak.
Yakın ilgi gösteren Burak bey ve Opel Odak çalışanlarına teşekkür ederim.
Yorum