Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Avrupa ile Türkiye arasındaki Bakım Km si farkı.

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Avrupa ile Türkiye arasındaki Bakım Km si farkı.

    Cümleten iyi forumlar . Benim sorum şu ; Türkiye ile Avrupa arasinda bakım kmsi olarak 15 bin km fark var . Yani Avrupa'da 30 binde bir bakım yapilirken Türkiye'de 15 binde bir yapiliyor . Bunun nedenleri tabiki iklim, yol , trafik vs vs biliyorum , ama asil soru şu ben aracimin tüm bakimlarini Opel yetkili serviste Türkiye de yapticam insallah . Türkiye konulan yag ile burada konulan yagin kodlari ayni mi ? Yani Türkiye 15 bin olarak koyulan yagi benim aracima koyarlarsa bu yag 30 bin gider mi ? Yoksa 30 binlik yagin kodlari farkli mi ? Cevaplariniz icin tesekkürler .

  • #2
    Ynt: Avrupa ile Türkiye arasındaki Bakım Km si farkı.

    Orjinal yazı sahibi: kemal6190
    Cümleten iyi forumlar . Benim sorum şu ; Türkiye ile Avrupa arasinda bakım kmsi olarak 15 bin km fark var . Yani Avrupa'da 30 binde bir bakım yapilirken Türkiye'de 15 binde bir yapiliyor . Bunun nedenleri tabiki iklim, yol , trafik vs vs biliyorum , ama asil soru şu ben aracimin tüm bakimlarini Opel yetkili serviste Türkiye de yapticam insallah . Türkiye konulan yag ile burada konulan yagin kodlari ayni mi ? Yani Türkiye 15 bin olarak koyulan yagi benim aracima koyarlarsa bu yag 30 bin gider mi ? Yoksa 30 binlik yagin kodlari farkli mi ? Cevaplariniz icin tesekkürler .
    yağlar muadil olur yani türkiyede po ya vs ürettirip gm logosu ile kullanıyorlar avrupada castrol vs üretiyor ama aynı koşulları karşılıyor gm in dediği şekilde üretiliyor.
    insignia 1.6 cdti sport AS + ÇG 2 paketi

    Yorum


    • #3
      Ynt: Avrupa ile Türkiye arasındaki Bakım Km si farkı.

      Bu mesele daha öncede konuşulmuştu. Arkadaşlar teknik olarak izah ediyor ama ben yine de anlayamıyorum. Ne yani... İstanbul İzmir ya da Ankara'nın ne şartı Berlin, Paris Londra dan ne kadar farklu ki binlerce km farkediyor..?
      MEN AMENE BİL KADER EMİN-E MİNEL KEDER.

      Yâ Rab! Garibem, bîkesem, zaîfem, nâtüvanem, alîlem, âcizem, ihtiyarem, 
Bî-ihtiyarem, el'aman gûyem, afv cûyem, meded hâhem zidergâhet İlahî!

      Yorum


      • #4
        Ynt: Avrupa ile Türkiye arasındaki Bakım Km si farkı.

        Orjinal yazı sahibi: bilgecem
        Bu mesele daha öncede konuşulmuştu. Arkadaşlar teknik olarak izah ediyor ama ben yine de anlayamıyorum. Ne yani... İstanbul İzmir ya da Ankara'nın ne şartı Berlin, Paris Londra dan ne kadar farklu ki binlerce km farkediyor..?
        Yol durumu çok farklı avrupada genellikle arabalar düz yollarda sürülüyor . Trafik cok farkli dur kalk özellikle kalablı sehirlerde istanbul gibi cok fazla,dur kalk fazla olunca haliyle yagda cok asiniyor . Iklim farkida var avrupa genellikle yil boyu 33 dereceyi gecmez . Ama bu farklar olsa bile 15 bin km fark olusturur mu orasi muamma .

        Yorum


        • #5
          Ynt: Avrupa ile Türkiye arasındaki Bakım Km si farkı.

          Yol hava şartı etkiler ancak etkileyen en önemli unsur yakıt farkı.Avrupadaki yakıtın kükürt sülfür miktarı Türkiyedeki yakıta göre oldukça az.Zaten yağı kahverengi tonundan siyaha dönmesindeki neden yanma sonucundaki tuttuğu bu artıklar.Eğer aynı kalitedeki yakıt burdaki rafinelerde de çıkarsa bakım aralığımız uzayacaktır.
          http://www.imgim.com/e85671e9-558c-4412-92af-c591def396ba.jpg

          Ellere yar oldu
          2.0 CDTI
          Cosmo,sunroof,dvd800+interface,flexride,bej deri

          5.25 Xdrive ///M(azot) Power

          Yorum


          • #6
            Ynt: Avrupa ile Türkiye arasındaki Bakım Km si farkı.

            Orjinal yazı sahibi: Insignia
            Yol hava şartı etkiler ancak etkileyen en önemli unsur yakıt farkı.Avrupadaki yakıtın kükürt sülfür miktarı Türkiyedeki yakıta göre oldukça az.Zaten yağı kahverengi tonundan siyaha dönmesindeki neden yanma sonucundaki tuttuğu bu artıklar.Eğer aynı kalitedeki yakıt burdaki rafinelerde de çıkarsa bakım aralığımız uzayacaktır.
            Kardeş seen euro dizel kullaniyorsun deil mi ? Normal dizel kullanan pek oldugunu sanmiyorum . Yani euro disel dedim mesela Bp de Ultimed Sheld power gibi . Türkiyede Euroisel ile normal disel arasinda bir kac kurus fark var burda normalle euro arasinda en az 15 20 kurus fark oluyor . Burda herkes normal disel koyuyor euro koyan ben pek görmedim . Arabalar lüks olsa bile normal disel kullaniyor .

            Yorum


            • #7
              Ynt: Avrupa ile Türkiye arasındaki Bakım Km si farkı.

              Orjinal yazı sahibi: kemal6190
              Orjinal yazı sahibi: Insignia
              Yol hava şartı etkiler ancak etkileyen en önemli unsur yakıt farkı.Avrupadaki yakıtın kükürt sülfür miktarı Türkiyedeki yakıta göre oldukça az.Zaten yağı kahverengi tonundan siyaha dönmesindeki neden yanma sonucundaki tuttuğu bu artıklar.Eğer aynı kalitedeki yakıt burdaki rafinelerde de çıkarsa bakım aralığımız uzayacaktır.
              Kardeş seen euro dizel kullaniyorsun deil mi ? Normal dizel kullanan pek oldugunu sanmiyorum . Yani euro disel dedim mesela Bp de Ultimed Sheld power gibi . Türkiyede Euroisel ile normal disel arasinda bir kac kurus fark var burda normalle euro arasinda en az 15 20 kurus fark oluyor . Burda herkes normal disel koyuyor euro koyan ben pek görmedim . Arabalar lüks olsa bile normal disel kullaniyor .
              Evet kardeş ben eurodizel kullanıyorum.Eurodizel dışında dizel yok zaten.Ya rafineriden gelen mazotu kullanırsın yada kaçak Irak mazotu.Rafineriden gelen mazotada eurodizel derler.
              Normal dizel dediğin yakıtta aynı rafineriden çıkıyor.Sadece katkıları biraz değişir.Ona göre de fiyakalı isim koyarlar.
              http://www.imgim.com/e85671e9-558c-4412-92af-c591def396ba.jpg

              Ellere yar oldu
              2.0 CDTI
              Cosmo,sunroof,dvd800+interface,flexride,bej deri

              5.25 Xdrive ///M(azot) Power

              Yorum


              • #8
                Ynt: Avrupa ile Türkiye arasındaki Bakım Km si farkı.

                Orjinal yazı sahibi: Insignia
                Orjinal yazı sahibi: kemal6190
                Orjinal yazı sahibi: Insignia
                Yol hava şartı etkiler ancak etkileyen en önemli unsur yakıt farkı.Avrupadaki yakıtın kükürt sülfür miktarı Türkiyedeki yakıta göre oldukça az.Zaten yağı kahverengi tonundan siyaha dönmesindeki neden yanma sonucundaki tuttuğu bu artıklar.Eğer aynı kalitedeki yakıt burdaki rafinelerde de çıkarsa bakım aralığımız uzayacaktır.
                Kardeş seen euro dizel kullaniyorsun deil mi ? Normal dizel kullanan pek oldugunu sanmiyorum . Yani euro disel dedim mesela Bp de Ultimed Sheld power gibi . Türkiyede Euroisel ile normal disel arasinda bir kac kurus fark var burda normalle euro arasinda en az 15 20 kurus fark oluyor . Burda herkes normal disel koyuyor euro koyan ben pek görmedim . Arabalar lüks olsa bile normal disel kullaniyor .
                Evet kardeş ben eurodizel kullanıyorum.Eurodizel dışında dizel yok zaten.Ya rafineriden gelen mazotu kullanırsın yada kaçak Irak mazotu.Rafineriden gelen mazotada eurodizel derler.
                Normal dizel dediğin yakıtta aynı rafineriden çıkıyor.Sadece katkıları biraz değişir.Ona göre de fiyakalı isim koyarlar.
                Aynen benimde demek istedigim bu euro disel diye birsey yok hani yaziyor ya W power felan filan hikaye arti cok daha erken bitiyor . Sen w power deilde yani direk siyah pompadan mi aliyorsun . Yani ucuz olani kacak demiyorum o ap ayri o olmaz zaten .

                Yorum


                • #9
                  Ynt: Avrupa ile Türkiye arasındaki Bakım Km si farkı.

                  Euro dizel konusuna bir açıklık getireyim. Eskiden bir 10 yıl kadar önce, hani Toyota'nın "Türkiye'deki yakıt kalitesine güvenmiyoruz" deyip dizel Corolla getirmediği yıllarda Türkiye'deki rafinerilerde düşük kükürtlü motorin üretilmiyordu. Bu yüzden ithal ediliyordu. Euro standartlarında olduğu için de adı Euro dizel kaldı. Sonradan rafinerilerimize bu kabiliyet eklendi ve artık yüksek kükürtlü motorin üretilmiyor. E ama piyasada kaliteli mazot / kalitesiz mazot, araba mazotu / kamyon mazotu gibi bir ayrımın algısı oluşmuşken üreticiler ne yapacaktı? Hemen devreye katkılı motorini soktular ve katkılı için "Arabaya daha uygun" demeye başladılar.

                  İşte bu sebeplerden dolayı bizim tüketici olarak yapmamız gereken hile yapmadan yakıtı doğrudan rafineriden aldığına emin olduğumuz bir firmanın ucuz mazotunu kullanmaktır. Katkılar elbette faydalıdır ancak 1 tonda 100 mL (burayı sallıyorum ama çok düşük olduğunu biliyorum) gibi düşük bir oranda katıldığı için faydasını ne derecede görürüz bilmiyorum. Ben mesela dizel aracıma 30000 km'de bir temizlik katkısı koyuyorum. Çünkü katkılı da alsam katkısız da alsam istasyonlara güvenmiyorum. Sabit bir istasyonum yok.


                  Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

                  Yorum


                  • #10
                    Ynt: Avrupa ile Türkiye arasındaki Bakım Km si farkı.

                    Orjinal yazı sahibi: HaniBanaDemiş
                    Euro dizel konusuna bir açıklık getireyim. Eskiden bir 10 yıl kadar önce, hani Toyota'nın "Türkiye'deki yakıt kalitesine güvenmiyoruz" deyip dizel Corolla getirmediği yıllarda Türkiye'deki rafinerilerde düşük kükürtlü motorin üretilmiyordu. Bu yüzden ithal ediliyordu. Euro standartlarında olduğu için de adı Euro dizel kaldı. Sonradan rafinerilerimize bu kabiliyet eklendi ve artık yüksek kükürtlü motorin üretilmiyor. E ama piyasada kaliteli mazot / kalitesiz mazot, araba mazotu / kamyon mazotu gibi bir ayrımın algısı oluşmuşken üreticiler ne yapacaktı? Hemen devreye katkılı motorini soktular ve katkılı için "Arabaya daha uygun" demeye başladılar.

                    İşte bu sebeplerden dolayı bizim tüketici olarak yapmamız gereken hile yapmadan yakıtı doğrudan rafineriden aldığına emin olduğumuz bir firmanın ucuz mazotunu kullanmaktır. Katkılar elbette faydalıdır ancak 1 tonda 100 mL (burayı sallıyorum ama çok düşük olduğunu biliyorum) gibi düşük bir oranda katıldığı için faydasını ne derecede görürüz bilmiyorum. Ben mesela dizel aracıma 30000 km'de bir temizlik katkısı koyuyorum. Çünkü katkılı da alsam katkısız da alsam istasyonlara güvenmiyorum. Sabit bir istasyonum yok.
                    Aynen ucuz mazot aliyorum yilda bir kez ful depo euro koyariz olmadi katki atariz bukadar basit. Ama pompacilarda uyanik direk euro disel koyuyorlar ben yok hayir normal dizel diyince abi bu arabaya normal dizel olur mu hic diyorlar . Ben kardesim olur olur sen koy diyorum :-)

                    Yorum

                    İşleniyor...
                    X