Cümleten iyi forumlar . Benim sorum şu ; Türkiye ile Avrupa arasinda bakım kmsi olarak 15 bin km fark var . Yani Avrupa'da 30 binde bir bakım yapilirken Türkiye'de 15 binde bir yapiliyor . Bunun nedenleri tabiki iklim, yol , trafik vs vs biliyorum , ama asil soru şu ben aracimin tüm bakimlarini Opel yetkili serviste Türkiye de yapticam insallah . Türkiye konulan yag ile burada konulan yagin kodlari ayni mi ? Yani Türkiye 15 bin olarak koyulan yagi benim aracima koyarlarsa bu yag 30 bin gider mi ? Yoksa 30 binlik yagin kodlari farkli mi ? Cevaplariniz icin tesekkürler .
Duyuru
Collapse
No announcement yet.
Avrupa ile Türkiye arasındaki Bakım Km si farkı.
Collapse
X
-
Ynt: Avrupa ile Türkiye arasındaki Bakım Km si farkı.
Orjinal yazı sahibi: kemal6190Cümleten iyi forumlar . Benim sorum şu ; Türkiye ile Avrupa arasinda bakım kmsi olarak 15 bin km fark var . Yani Avrupa'da 30 binde bir bakım yapilirken Türkiye'de 15 binde bir yapiliyor . Bunun nedenleri tabiki iklim, yol , trafik vs vs biliyorum , ama asil soru şu ben aracimin tüm bakimlarini Opel yetkili serviste Türkiye de yapticam insallah . Türkiye konulan yag ile burada konulan yagin kodlari ayni mi ? Yani Türkiye 15 bin olarak koyulan yagi benim aracima koyarlarsa bu yag 30 bin gider mi ? Yoksa 30 binlik yagin kodlari farkli mi ? Cevaplariniz icin tesekkürler .insignia 1.6 cdti sport AS + ÇG 2 paketi
-
Ynt: Avrupa ile Türkiye arasındaki Bakım Km si farkı.
Bu mesele daha öncede konuşulmuştu. Arkadaşlar teknik olarak izah ediyor ama ben yine de anlayamıyorum. Ne yani... İstanbul İzmir ya da Ankara'nın ne şartı Berlin, Paris Londra dan ne kadar farklu ki binlerce km farkediyor..?MEN AMENE BİL KADER EMİN-E MİNEL KEDER.
Yâ Rab! Garibem, bîkesem, zaîfem, nâtüvanem, alîlem, âcizem, ihtiyarem, Bî-ihtiyarem, el'aman gûyem, afv cûyem, meded hâhem zidergâhet İlahî!
Yorum
-
Ynt: Avrupa ile Türkiye arasındaki Bakım Km si farkı.
Orjinal yazı sahibi: bilgecemBu mesele daha öncede konuşulmuştu. Arkadaşlar teknik olarak izah ediyor ama ben yine de anlayamıyorum. Ne yani... İstanbul İzmir ya da Ankara'nın ne şartı Berlin, Paris Londra dan ne kadar farklu ki binlerce km farkediyor..?
Yorum
-
Ynt: Avrupa ile Türkiye arasındaki Bakım Km si farkı.
Yol hava şartı etkiler ancak etkileyen en önemli unsur yakıt farkı.Avrupadaki yakıtın kükürt sülfür miktarı Türkiyedeki yakıta göre oldukça az.Zaten yağı kahverengi tonundan siyaha dönmesindeki neden yanma sonucundaki tuttuğu bu artıklar.Eğer aynı kalitedeki yakıt burdaki rafinelerde de çıkarsa bakım aralığımız uzayacaktır.
Yorum
-
Ynt: Avrupa ile Türkiye arasındaki Bakım Km si farkı.
Orjinal yazı sahibi: InsigniaYol hava şartı etkiler ancak etkileyen en önemli unsur yakıt farkı.Avrupadaki yakıtın kükürt sülfür miktarı Türkiyedeki yakıta göre oldukça az.Zaten yağı kahverengi tonundan siyaha dönmesindeki neden yanma sonucundaki tuttuğu bu artıklar.Eğer aynı kalitedeki yakıt burdaki rafinelerde de çıkarsa bakım aralığımız uzayacaktır.
Yorum
-
Ynt: Avrupa ile Türkiye arasındaki Bakım Km si farkı.
Orjinal yazı sahibi: kemal6190Orjinal yazı sahibi: InsigniaYol hava şartı etkiler ancak etkileyen en önemli unsur yakıt farkı.Avrupadaki yakıtın kükürt sülfür miktarı Türkiyedeki yakıta göre oldukça az.Zaten yağı kahverengi tonundan siyaha dönmesindeki neden yanma sonucundaki tuttuğu bu artıklar.Eğer aynı kalitedeki yakıt burdaki rafinelerde de çıkarsa bakım aralığımız uzayacaktır.
Normal dizel dediğin yakıtta aynı rafineriden çıkıyor.Sadece katkıları biraz değişir.Ona göre de fiyakalı isim koyarlar.
Yorum
-
Ynt: Avrupa ile Türkiye arasındaki Bakım Km si farkı.
Orjinal yazı sahibi: InsigniaOrjinal yazı sahibi: kemal6190Orjinal yazı sahibi: InsigniaYol hava şartı etkiler ancak etkileyen en önemli unsur yakıt farkı.Avrupadaki yakıtın kükürt sülfür miktarı Türkiyedeki yakıta göre oldukça az.Zaten yağı kahverengi tonundan siyaha dönmesindeki neden yanma sonucundaki tuttuğu bu artıklar.Eğer aynı kalitedeki yakıt burdaki rafinelerde de çıkarsa bakım aralığımız uzayacaktır.
Normal dizel dediğin yakıtta aynı rafineriden çıkıyor.Sadece katkıları biraz değişir.Ona göre de fiyakalı isim koyarlar.
Yorum
-
Ynt: Avrupa ile Türkiye arasındaki Bakım Km si farkı.
Euro dizel konusuna bir açıklık getireyim. Eskiden bir 10 yıl kadar önce, hani Toyota'nın "Türkiye'deki yakıt kalitesine güvenmiyoruz" deyip dizel Corolla getirmediği yıllarda Türkiye'deki rafinerilerde düşük kükürtlü motorin üretilmiyordu. Bu yüzden ithal ediliyordu. Euro standartlarında olduğu için de adı Euro dizel kaldı. Sonradan rafinerilerimize bu kabiliyet eklendi ve artık yüksek kükürtlü motorin üretilmiyor. E ama piyasada kaliteli mazot / kalitesiz mazot, araba mazotu / kamyon mazotu gibi bir ayrımın algısı oluşmuşken üreticiler ne yapacaktı? Hemen devreye katkılı motorini soktular ve katkılı için "Arabaya daha uygun" demeye başladılar.
İşte bu sebeplerden dolayı bizim tüketici olarak yapmamız gereken hile yapmadan yakıtı doğrudan rafineriden aldığına emin olduğumuz bir firmanın ucuz mazotunu kullanmaktır. Katkılar elbette faydalıdır ancak 1 tonda 100 mL (burayı sallıyorum ama çok düşük olduğunu biliyorum) gibi düşük bir oranda katıldığı için faydasını ne derecede görürüz bilmiyorum. Ben mesela dizel aracıma 30000 km'de bir temizlik katkısı koyuyorum. Çünkü katkılı da alsam katkısız da alsam istasyonlara güvenmiyorum. Sabit bir istasyonum yok.
Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc
Yorum
-
Ynt: Avrupa ile Türkiye arasındaki Bakım Km si farkı.
Orjinal yazı sahibi: HaniBanaDemişEuro dizel konusuna bir açıklık getireyim. Eskiden bir 10 yıl kadar önce, hani Toyota'nın "Türkiye'deki yakıt kalitesine güvenmiyoruz" deyip dizel Corolla getirmediği yıllarda Türkiye'deki rafinerilerde düşük kükürtlü motorin üretilmiyordu. Bu yüzden ithal ediliyordu. Euro standartlarında olduğu için de adı Euro dizel kaldı. Sonradan rafinerilerimize bu kabiliyet eklendi ve artık yüksek kükürtlü motorin üretilmiyor. E ama piyasada kaliteli mazot / kalitesiz mazot, araba mazotu / kamyon mazotu gibi bir ayrımın algısı oluşmuşken üreticiler ne yapacaktı? Hemen devreye katkılı motorini soktular ve katkılı için "Arabaya daha uygun" demeye başladılar.
İşte bu sebeplerden dolayı bizim tüketici olarak yapmamız gereken hile yapmadan yakıtı doğrudan rafineriden aldığına emin olduğumuz bir firmanın ucuz mazotunu kullanmaktır. Katkılar elbette faydalıdır ancak 1 tonda 100 mL (burayı sallıyorum ama çok düşük olduğunu biliyorum) gibi düşük bir oranda katıldığı için faydasını ne derecede görürüz bilmiyorum. Ben mesela dizel aracıma 30000 km'de bir temizlik katkısı koyuyorum. Çünkü katkılı da alsam katkısız da alsam istasyonlara güvenmiyorum. Sabit bir istasyonum yok.
Yorum
Yorum