Ayrıca fluence gibi bir tenekeyi ne yapacaksın? Güvenlik yok birşey yok. Ha fluence ha linea, aynı şeyler.
Fluence ve linea'yı aynı klasmana koyan bir şahsiyetimsinin yorumları dikkate alınır mı. Tabiki hayır.
Başka araçların ne tür özellikleri olduğunu bilmeden dışarıdan oturup yorum yapanlar hele ki.
Olayın bu boyuta gelmesi yersiz bence yorumu yapan segmentine nisbeten insigniaya kıyaslama niteliğinde yapmış bu yorumu teneke gibi bi itam kullanmış sizde fluence kullanıcısı oldugunuzdan agır olmuş biraz..linea yada fluence yada accent blue vs vs aynı segment araçlar eş değerde gösterilmesi normal..nasil ki insignia passat superb ayni kategorideyse buda aynı..ortamın gerilmesi yersiz..iyi forumlar
yaşının ufaklığı sebebiyle kardeşimiz biraz damara basar bir söz kullanmış, ama olsun yine de saygımız sonsuz kendisine. Dışarıdan kullanmadan atıyor diyor ama fluence'ı bir esnaf arkadaşımıza ait olması sebebiyle bir süre kullandım ama bu güne kadar kendim volvo s40, chevrolet cruze ls, alfa romeo, linea, bmw ve nihayetinde insignia ile yolumuza devam ediyoruz. Şu güne kadar kullandıklarımızdan şase ve diğer güvenlik tedbirleri açısından olsun en beğendiğim Volvo. Dizel motor ve özellikle yol tutuş karakteristiği ile kalitesini hissettiriyor. Ondan sonra sıralamada koyacaklarım ise güvenlik ve sağlamlık manasında bmw, insignia, cruze, alfa romeo ve en sonda linea yer alır. İtalyan motorları malumunuz gerçekten kaliteli ve çekiş güçleri yüksektir. Alfa Romeo'muz lpg'liydi ama benzinliye göre herhangi bir güç kaybı yaşanmıyordu. Keza linea'da öyle. Bir depo dizel ile Çanakkale'den Kastamonu'ya Bursa üzerinden geldi. Gerçekten yakıt ekonomisi güzel ama güvenlik ve sağlamlık açısından (full paketti aracımız) akıllarda soru işareti bırakıyordu. Gelelim fluence'e. Kardeş araç dizel motor ve yakıt ekonomisi açısından gerçekten üstün tıpkı linea gibi ama bir insignia, bir volvo, bir passat ve hatta maalesef marka algısı sebebiyle ülkemizde tutmadı, dünyada euroncap testlerini bmw, mercedes ve diğer markaları da geride bırakarak 5 yıldızı lan hyundai i40 sedan ile bir değil. Esnaf arkadaşım Gelibolu yolunda yola fırlayan bir av köpeğine normal bir hızla çarptı ve o çarpma sonrası ben bu kadar büyük bir hasar hiç beklemiyordum renault'un fluence'ından. Tabi hale çok üzüldük o gün ve cidden aşırı bir sürat değil kesinlikle, normal bir sürat ile çarptı, araba ağır hasar aldı. Beni gerçekten çok şaşırttı o gün. Aracı kesinlikle kötülemek gibi bir niyetim yok üzel kardeşim gayet güzel bir ürün, tercih edilebilir ve kullanmışlığım da var, yalnız bir daha öyle ithamlarda bulunma güzel kardeşim. Saygılarımla...
Ayrıca fluence gibi bir tenekeyi ne yapacaksın? Güvenlik yok birşey yok. Ha fluence ha linea, aynı şeyler.
Fluence ve linea'yı aynı klasmana koyan bir şahsiyetimsinin yorumları dikkate alınır mı. Tabiki hayır.
Başka araçların ne tür özellikleri olduğunu bilmeden dışarıdan oturup yorum yapanlar hele ki.
Olayın bu boyuta gelmesi yersiz bence yorumu yapan segmentine nisbeten insigniaya kıyaslama niteliğinde yapmış bu yorumu teneke gibi bi itam kullanmış sizde fluence kullanıcısı oldugunuzdan agır olmuş biraz..linea yada fluence yada accent blue vs vs aynı segment araçlar eş değerde gösterilmesi normal..nasil ki insignia passat superb ayni kategorideyse buda aynı..ortamın gerilmesi yersiz..iyi forumlar
yaşının ufaklığı sebebiyle kardeşimiz biraz damara basar bir söz kullanmış, ama olsun yine de saygımız sonsuz kendisine. Dışarıdan kullanmadan atıyor diyor ama fluence'ı bir esnaf arkadaşımıza ait olması sebebiyle bir süre kullandım ama bu güne kadar kendim volvo s40, chevrolet cruze ls, alfa romeo, linea, bmw ve nihayetinde insignia ile yolumuza devam ediyoruz. Şu güne kadar kullandıklarımızdan şase ve diğer güvenlik tedbirleri açısından olsun en beğendiğim Volvo. Dizel motor ve özellikle yol tutuş karakteristiği ile kalitesini hissettiriyor. Ondan sonra sıralamada koyacaklarım ise güvenlik ve sağlamlık manasında bmw, insignia, cruze, alfa romeo ve en sonda linea yer alır. İtalyan motorları malumunuz gerçekten kaliteli ve çekiş güçleri yüksektir. Alfa Romeo'muz lpg'liydi ama benzinliye göre herhangi bir güç kaybı yaşanmıyordu. Keza linea'da öyle. Bir depo dizel ile Çanakkale'den Kastamonu'ya Bursa üzerinden geldi. Gerçekten yakıt ekonomisi güzel ama güvenlik ve sağlamlık açısından (full paketti aracımız) akıllarda soru işareti bırakıyordu. Gelelim fluence'e. Kardeş araç dizel motor ve yakıt ekonomisi açısından gerçekten üstün tıpkı linea gibi ama bir insignia, bir volvo, bir passat ve hatta maalesef marka algısı sebebiyle ülkemizde tutmadı, dünyada euroncap testlerini bmw, mercedes ve diğer markaları da geride bırakarak 5 yıldızı lan hyundai i40 sedan ile bir değil. Esnaf arkadaşım Gelibolu yolunda yola fırlayan bir av köpeğine normal bir hızla çarptı ve o çarpma sonrası ben bu kadar büyük bir hasar hiç beklemiyordum renault'un fluence'ından. Tabi hale çok üzüldük o gün ve cidden aşırı bir sürat değil kesinlikle, normal bir sürat ile çarptı, araba ağır hasar aldı. Beni gerçekten çok şaşırttı o gün. Aracı kesinlikle kötülemek gibi bir niyetim yok üzel kardeşim gayet güzel bir ürün, tercih edilebilir ve kullanmışlığım da var, yalnız bir daha öyle ithamlarda bulunma güzel kardeşim. Saygılarımla...
Anlıyorum, kusurumuz varsa affola. Yanlız "hurda yığını, teneke vs." sözlerinizle damara basan ithamlarda siz de bulundunuz. 50 milyarlık arabaya şahin muamelesi gösterdiniz. Saydığınız diğer araçlara veya sahip olduğunuz araçlara da yorumda bulunmadım, bilakis forumda aktif muhabbete dahil olan birisi de değilimdir. Linea ile kıyaslama kısmına gelirsek de; 1 yıl kadar süren 1.3 multijet 2011 linea tecrübem doğrultusunda her açıdan (güvenlik de dahil) aynı kıyaslamaya dahil ettiğimde fluence'nin tırnağına dahi yaklaşamadığını tespit ettim. Keza güvenlikten bahsetmişken euroncap sonuçlarına göre 2008 megane 5 yıldız almış olarak gözüküyor. Ki fluence ile aynı altyapıya sahip olduklarını zannediyorum. Siz karoseri hasarı baz alarak göz kararı değerlendirmede bulundunuz sanırım.
Özetle nacizane düşüncemi açıklamış olduğumu belirterek, tavsiyenize de kulak vereceğimi bildiriyorum.
Kazasız belasız sürüşler dilerim, hayırlı akşamlar..
Şirket aracımız fluence daha öncede yazmıştım , yol tutuşu izolasyonu vs. 100'den sonra kesinlikle güven vermiyor (Fırat kardeşim o 50 bini bizde verdik yanlış anlama ) amaa şehiriçi için ideal bir araç bence, kalkışı çok seri frenleri iyi, direksiyon pamuk helva , oark etme vs çok rahat o yüzden, yakıt yazmayayım zaten, o yüzden özellikle şehiriçi için harika bir araç ama yüksek hızlarda maalesef ben 140-150'lere kadar ara ara çıkıyorum, farkı o zaman ortaya çıkıyor ne yazık ki
Bir zamanlar 1.6 CDTİ 136 hp Flexride, ÇG2, Sunroof , Ergonomik PerforjeSpor Deri koltuklar, Bose 19" jant Şimdi F30 Modernline Sunroof
C segmentinin o hızlarda B segmenti gibi davranması beklenemez. Arkadaşların en büyük ( - ) düşüncesi burada başlıyor sanırım. Aynı güvensizliği polo da yaşadım. Hemde iki ayrı polo da. Çoğu B de artık yüksek hızlarda güven vermeye başladı.
Dizelle benzinli aracı kalkışta kıyaslayamazsınız. Mesela evimin küçük arabası 1.5 turbo dizel Getz (88hp), 1.4T insigniaya(140hp) kalkışta nal toplatıyor ne yaparsan yap ister tc yi kapat ister motoru aşırı zorlayarak kalkış yap işe yaramaz çünkü torkları çok farklı. Bu arada Getzin ağırlığıda 1250kilo civarı yani göründüğü gibi hafif bir araçta değil. Ama 250 metre sonra Getz > insignia olmuyor
Aynı araçtan abimde var. Bende de 1.4 insignia var. Torkları benim araç 200nm, getz 216nm, hızlanmaları aynı zaten ancak 140hp nere 90hp nere. Getz te 4k devirden sonra yok, ben 6,5k ya kada rahat çıkıyorum. Bugüne kadar hiçbir getz in bana nal toplattığını göremedim arkadaşım. Tc felan da kapatmadım hiç. Abimin aracını da ezbere biliyorum. Yazınca biraz gerçekçi yazalım istiyorum.
Trabzonu bilen bilir, Gülbahar Hatun un türbesinden ışıklardan Erdoğduya yokuş var çift şerit oldu çoğu kısmı artık. O yokuşta 1.9passat dizel, 120hp lik passat dizel geçmişliğim var. Hatta 156 hplik mercedesle kafa kafaya çıktık, sağ şeritte olduğum için bir yerden sonra bıraktım. Öyle geçti beni. Bu 140 hp araçlarımızın küçümsenmesini anlamak zor. 1.4 motora rağmen çok güçlüler, 2. vites 6,5k devire kadarki hızlanma koltuğa yapıştırıyor. 1.6 kullanıcılarının altlarında nasıl bir makina olduğunu düşünemiyorum bile..
Kalkışı iyi yapamayan gerisini de zor getirir, sanırım olay burda bitiyor.
Dizelle benzinli aracı kalkışta kıyaslayamazsınız. Mesela evimin küçük arabası 1.5 turbo dizel Getz (88hp), 1.4T insigniaya(140hp) kalkışta nal toplatıyor ne yaparsan yap ister tc yi kapat ister motoru aşırı zorlayarak kalkış yap işe yaramaz çünkü torkları çok farklı. Bu arada Getzin ağırlığıda 1250kilo civarı yani göründüğü gibi hafif bir araçta değil. Ama 250 metre sonra Getz > insignia olmuyor
Aynı araçtan abimde var. Bende de 1.4 insignia var. Torkları benim araç 200nm, getz 216nm, hızlanmaları aynı zaten ancak 140hp nere 90hp nere. Getz te 4k devirden sonra yok, ben 6,5k ya kada rahat çıkıyorum. Bugüne kadar hiçbir getz in bana nal toplattığını göremedim arkadaşım. Tc felan da kapatmadım hiç. Abimin aracını da ezbere biliyorum. Yazınca biraz gerçekçi yazalım istiyorum.
Trabzonu bilen bilir, Gülbahar Hatun un türbesinden ışıklardan Erdoğduya yokuş var çift şerit oldu çoğu kısmı artık. O yokuşta 1.9passat dizel, 120hp lik passat dizel geçmişliğim var. Hatta 156 hplik mercedesle kafa kafaya çıktık, sağ şeritte olduğum için bir yerden sonra bıraktım. Öyle geçti beni. Bu 140 hp araçlarımızın küçümsenmesini anlamak zor. 1.4 motora rağmen çok güçlüler, 2. vites 6,5k devire kadarki hızlanma koltuğa yapıştırıyor. 1.6 kullanıcılarının altlarında nasıl bir makina olduğunu düşünemiyorum bile..
Kalkışı iyi yapamayan gerisini de zor getirir, sanırım olay burda bitiyor.
Küçümsediğimi nerden çıkardınız onu anlamadım? Bende insignia kullanıcısıyım. Yazdığımı tekrar okuyun. Kalkışta olduğunun altını çizeyim. Şehir içi toplasan 100m metre aralıklı iki trafik lambası arasında insignia devrini bulamadan dizellerin çoğunun yüksek tork nedeniyle benzinli insigniayı geçmesi normaldir. Ha şuda var aracı sırf geçecem diye bağırtarak milletten tepki alma pahasına kaldırırsanız ağırlığı nedeniyle patinajada tam girmeye izin vermeden belki kafa kafaya çıkarsın. Ha onada millet, yetişmek için amma bağırttı arabayı derler gene olmaz.
Daha basit anlamda : benzinli araçlar maksimum torku daha yüksek devirde üretir. Bu nedenle de sen devrini bulamadan zaten dizel fark atmış görünür. fakat üstünlüğü taş çatlasın 100-200 metrede son bulur dizel yığılmaya başlar benzinli araçlar için yarış yeni başlar.
Sizin abinizde varmış ben 5 yıllık evimdeki aracımdan bahsediyorum. ingniamda 3. yıldır kullanıyorum. o yüzden oldukça gerçekçi yazdığımı düşünüyorum.
Aynı şeyi söylüyoruz ama araç forumlarının klasiğidir alınganlık bol oluyor. Alınmayın kimse kimsenin aracını küçümsemiyor.
Beyler 1.3-1.6 dizel nakadar araç varsa 1.6 t ile tokatladım.dizeller hızlanmak için sürekli vites değiştirmek zorunda 1.6 t ile en az 1 vites az değiştirme avantajı ile her türlü ciğersiz olan dizel ler rahat geçilir.Burda sorun pilotajdır ,kusura bakmayın ama her araba süren kendini yarış pilotu zannediyor sonra nal toplayıp araca mok atıyor.
2015 Ford Mondeo Tit. 1.6 Tdci Tekno Pkt.Sunroof,Dynamic Led,Platin Beyaz 2013 clio 4 Tce 0.9 icon alev kırmızı
Beyler 1.3-1.6 dizel nakadar araç varsa 1.6 t ile tokatladım.dizeller hızlanmak için sürekli vites değiştirmek zorunda 1.6 t ile en az 1 vites az değiştirme avantajı ile her türlü ciğersiz olan dizel ler rahat geçilir.Burda sorun pilotajdır ,kusura bakmayın ama her araba süren kendini yarış pilotu zannediyor sonra nal toplayıp araca mok atıyor.
+1299
2009 1.6 T 180 hp Edition Elegance,Sprintbooster,BMC kutuiçi spor filtre,KitMTM Keihin Enjektör,1.8 MB Genius Max regülatör...
Benim 1.6T Manuel SportTourer(Lpg ile birlikte neredeyse 1900kg) ile lpg de bmw 520,audi a6 lar ile giderken ve icabında hepsine sellektör çakarken sizin Fluence kıyaslamanız epey garibime gitti
Fluence in hangi versiyonu olursa olsun,Stage1 135hp olan 1.5Dci Fluence in bile İnsignia 1.6T nin 2.ci vites 4500 bandından sonra hiç şansı yoktur.3. ve 4. vitese gerek bile kalmaz.
1.6T ve Fluence kıyaslaması bence doğru değil.İki aracında kullanım kitleleri,sürüş dinamikleri ve müşterisine sundukları farklıdır.
Bizler araçlarımızın güçlü olmasını isterken onlarda ekonomi yapmasını isterler.Dolayısıyla zevkler ve bütçeler tartışılmaz.Allah herkese kazasız belasız sürüşler versin
- INSIGNIA 1.6T 180HP SEDAN COSMO + FLEXİ - ASTRA 1.4T 170HP HATCHBACK SPORT - AUDI Q5 2.0TDI 190HP QUATTRO SLINE
Küçümsediğimi nerden çıkardınız onu anlamadım? Bende insignia kullanıcısıyım. Yazdığımı tekrar okuyun. Kalkışta olduğunun altını çizeyim. Şehir içi toplasan 100m metre aralıklı iki trafik lambası arasında insignia devrini bulamadan dizellerin çoğunun yüksek tork nedeniyle benzinli insigniayı geçmesi normaldir. Ha şuda var aracı sırf geçecem diye bağırtarak milletten tepki alma pahasına kaldırırsanız ağırlığı nedeniyle patinajada tam girmeye izin vermeden belki kafa kafaya çıkarsın. Ha onada millet, yetişmek için amma bağırttı arabayı derler gene olmaz.
Daha basit anlamda : benzinli araçlar maksimum torku daha yüksek devirde üretir. Bu nedenle de sen devrini bulamadan zaten dizel fark atmış görünür. fakat üstünlüğü taş çatlasın 100-200 metrede son bulur dizel yığılmaya başlar benzinli araçlar için yarış yeni başlar.
Sizin abinizde varmış ben 5 yıllık evimdeki aracımdan bahsediyorum. ingniamda 3. yıldır kullanıyorum. o yüzden oldukça gerçekçi yazdığımı düşünüyorum.
Aynı şeyi söylüyoruz ama araç forumlarının klasiğidir alınganlık bol oluyor. Alınmayın kimse kimsenin aracını küçümsemiyor.
1.4lerde max tork 1850-4900 devir bandı aralığında yaşanır. Yani araç 1850nmde max. tork üretmeye başlar. Sizdeki insignia 1.4 mü? Sonraki dedikleriniz doğrudur ancak ilk dediklerinize istinaden öyle yazdım. Tork olarak aralarında çok fark var demiştiniz, ben de olmadığını anlatmaya çalıştım. Konu yine tork/beygir olayına dönmesin ancak dediğim gibi kalkışı iyi yapamayan hangi aracı iyi kullanırsa kullansın iyi kalkış yapan diğer güçlü araç şoförü karşısında şansı yoktur. Siz ya iyi bir insignia şoförüne denk gelmemişsiniz ya da aracınıza getze kalkışta geçirecek kadar kıyabiliyorsunuz..5-6k devirde araç bağıracak tabii, dizeller o deviri göremiyorsa motordan o ses çıkmıyorsa yapacak bişey yok..
Hani benimde bir katkım olsun 1.6 T İnsignia ST LPG'li kullanıcısı olarak, Kalkışta bir çok aracın bizden daha çabuk çıkabileceğini düşünüyorum. ama aracımız yola tutunana kadar... gerçekten insignianın ani kalkışlarda yola tutunma sorunu var (Bence) ama 2. vites ortalarından sonra arkadaşımın 2013 BMW 3.20 D si ne zaman atak yapsa cevabını aldı ve hep dikizden izledim onu (devri minimum 4.000 civarında tuttum).... ihihi ihihi
Hani benimde bir katkım olsun 1.6 T İnsignia ST LPG'li kullanıcısı olarak, Kalkışta bir çok aracın bizden daha çabuk çıkabileceğini düşünüyorum. ama aracımız yola tutunana kadar... gerçekten insignianın ani kalkışlarda yola tutunma sorunu var (Bence) ama 2. vites ortalarından sonra arkadaşımın 2013 BMW 3.20 D si ne zaman atak yapsa cevabını aldı ve hep dikizden izledim onu (devri minimum 4.000 civarında tuttum).... ihihi ihihi
Bizim araçlar ağır o yüzden kalkışta bu bir dezavantaj ve de önden çeker bir araç ne olursa olsun patinaja kalıyor. Passat CC ler de 3. viteste patinaja kalıyor bunu oldukça fazla kişiden duydum ama kimsede passat klubünde böyle birşeyi sorun olarak yazmaz çünkü o volkswagen dir kimse bunu yediremez aracına. Yani demem o ki her aracın belli bir karakteri vardır bazısı kalkışta iyidir hafiflikten dolayı bazısı ise rüzgar direnç katsayısı düşüktür o yüzden üst hızlarda daha istikrarlıdır. Ha patinajda sağlam lastikler ile 2. vitesten itibaren sıfıra indirilebilir o da ayrı bir mevzu veya 225 50 17 lastik takarsınız 1. viteste bile kolay kolay patinaja kalmassınız.
Bizim araçlar ağır o yüzden kalkışta bu bir dezavantaj ve de önden çeker bir araç ne olursa olsun patinaja kalıyor. Passat CC ler de 3. viteste patinaja kalıyor bunu oldukça fazla kişiden duydum ama kimsede passat klubünde böyle birşeyi sorun olarak yazmaz çünkü o volkswagen dir kimse bunu yediremez aracına. Yani demem o ki her aracın belli bir karakteri vardır bazısı kalkışta iyidir hafiflikten dolayı bazısı ise rüzgar direnç katsayısı düşüktür o yüzden üst hızlarda daha istikrarlıdır. Ha patinajda sağlam lastikler ile 2. vitesten itibaren sıfıra indirilebilir o da ayrı bir mevzu veya 225 50 17 lastik takarsınız 1. viteste bile kolay kolay patinaja kalmassınız.
[/quote]
Murat selam,
bilmediğimden soruyorum lastik küçüldükçe patinaj azalır mı? açıkçası 18" kışlık lastik çok pahalı olduğu için arkadaşımdan jantları ile birlikte 1 kış kullanılmış kışlık lastikleri almıştım 17" acaba yazlıkları da 17 üzerine mi yapsam... gerçi görüntüyü çok bozarız ama
Yorum