Herkese merhaba,
Bu konuda İnsignia 1.6T ve LPG anateması altında,ailemizde bulunan 3 İnsignia 1.6T nin LPG akibetlerini detaylı bir şekilde anlatmaya çalışacağım.
Öncelikle araçlarımız için Lpg den ötürü çıkarılan hurafeleri,duyumları ve 3.cü şahıslardan alınan bilgileri dikkatte almamamız gerekiyor.Kaldi ki İnsignia ve Lpg konusundaki hurafelerin İnsignia'nın rakiplerince çıkarıldığını ve aslında performansına nazaran AZ YAKAN arabalarımızın bu tür söylemlerle hem sıfır hemde 2.ci el piyasasının öldürülmesi yönünde faaliyetler olarak görüyorum.Bu sebep yüzünden İnsignia almaktan vazgeçip ikna girişimlerim sonucu en az 5 kişiyi çevirmişimdir.
Dışardan bakıldığında araçlarımız hakkındaki genel kanı '' İnsignia hem çok fazla yakıyor hemde LPG uyumlu değil ''
Arkadaşlar araçlarımız ürettiği güce göre ÇOK YAKMIYOR.LPG uyumu %100.Kronik rahatsızlıkları olan bir araba DEĞİL
Yakıt tüketim değerlerini hepimiz biliyoruz bize düşen insanlara doğru bilgileri vermek.
Gelelim asıl konu olan LPG'ye.
Ailemizde şuanda 3 adet 1.6T Cosmo aracımız var ve hepsi LPG li.
- 2011 İnsignia Sedan 1.6T 180HP Cosmo Manuel / Prins LPG kiti ( Turbo Yağlamalı sistem yok )
- 2014 İnsignia Sedan 1.6T 170HP Cosmo Active Select / Prins Turbo Yağlamalı LPG kiti
- 2010 İnsignia SportTourer 1.6T 180HP Cosmo Manuel / Zavoli LPG kiti
İnsignia 1.6T ya LPG neden takılmalı ?
Herşeyden önce LPG taktırmayı düşünürken bu soruyu kendinize sormanızı tavsiye ediyorum.Bunun nedeni yıllık yaptığınız kilometre 10k-20k gibi kilometrelerde geziyorsanız LPG yi düşünmenize bence hiç gerek yok.F/P açısında gereksiz kalıyor çünkü.30k ve üstü bir değerdeyseniz yakıt anlamında da tasarruf düşünüyorsanız LPG şart hiho
Bu sorunun cevabı taktırmanız yönündeyse öncelikli olarak yapmanız gereken bilindik en iyi Lpg markaları ve firmalarıyla çalışmanız.Firma diyorum dikkat ederseniz bunun sebebi sanayi sitelerinin her sokağında tüm markaları takan Lpg ustaları olmasından dolayıdır.Bu arkadaşlar tüm markaların montajlarını yaptıkları için aslında yetkili bayi değildirler ve havaya boş sözler veririler,yarın birgün de bir problem yaşadığınızda karşınızda muattap bulamadığınız gibi bir de suçlu duruma düşersiniz
Şuanda kullandığım Sport Tourer hariç diğer iki aracımızdada Prins Lpg kiti var.Bu kitler markanın orjinal bölge servisinde bilinçli ustalar tarafından işçilikten ödün verilmeyerek yapılmıştır.İşçilikten kastım manifoldun sökülmesi gibi ekstra kalan işlemlerdir.İşini iyi yapan ustalar herzaman manifoldu söküp en iyi noktayı bulup yanma odasına o şekilde giriş yaparlar.
Subap konusunda işinizi en iyi firmalara ve yetkili bayilerine yaptırırsanız aklınızda en ufak problem olmasınada gerek kalmaz.Bunlar kurumsal oldukları için en azından müşteri memnuniyetini ön planda tutacaklardır.LPG leri takarken motor sigortası için cüz-i bir miktar verip sigorta belgenizide almayı unutmayın çünkü bu ilerde subaplarımız için işimize yarayacak
Düzgün montaj,düzgün işçilik ve montaj sonrası yaptırdığımız bakımlarla araçlarımızda LPG de en ufak sorun yaşanmayacaktır.
Montajımızı yaptıktan sonra tek yaşayabileceğimiz durum Magnezyum subapların erimesi.Bu durumu erkenden anlayıp,araç yüreyemez hale gelmeden önce montajcımızın yolunu tutabiliriz.Bazı arkadaşlar LPG montajını yaptırmadan evvel Magnezyum subaplarını çelik subaplarla değiştiriyorlar.Bu durum gereksiz işçilik ve parça maliyetidir ilk etapta gerek yok.Çünkü bu sorunu problemi yaşadıktan sonra sigortamızdan çözüyoruz.
Hele bazı kişiler var ki araçları çelik subaplı olduğu halde oturma yapıyor ve tekrardan subap değiştirme işlemine başlıyorlar.Subabı değiştirirken LPG dendir diyorlar.Arkadaşlar subap oturmasını Lpg yapmaz,Subap erimesini Lpg yapar.Subapların oturmasının sebebi çelik subaplar takılırken ustanın subapların ince hassasiyetine uymayıp yada ciddi bir şekilde kontrol etmeden kapağı kapatmasıdır.Erimenin sebebi ise benzin ve lpg arasındaki yanma katsayısı farkıdır.
Araçlarımızda gelen magnezyum alaşımlı subapların ömrü yaklaşık 100bin kilometredir.Lpg bunu en iyi şartlarda yarı yarıya düşürür.Performanslı ve spor kullanım bu yarı yarıya olan faktörü daha da aşağı çeker.Magnezyum subapların tamamen iptal olması birazda bizlere bağlı diyebilirim
Subap Bitti ?
Subaplarımız artık yavaştan bize bazı belirtileri hissedilir şekilde vermesi gerek.Araç marşdan sonra rolantide hem LPG de hem Benzinde titreme yapmaya başladıysa ve gene hem lpg de hem benzinde hissedilir şekilde çekişte düşüklük varsa subaplarımız yavaş yavaş gidiyor demektir.Bu durumda montajcımıza gidip problemi ve kaynağını belirtip sigortamız kapsamında subaplarımızı değiştirmemiz olacaktır.En önemli etkenlerden birisi yukardan yazmış olduğum gibi karşınızdaki kişilerin kurumsal olmasıdır,aksi halde ara sokaklardaki lpg cilerde bu işlemi yapacak bir muattap bulamazsınız Sigortayı devreye soktuktan sonra tek problemimiz şu; sigortamız bize tekrar orjinal magnezyum subap ı takmayı tavsiye edecektir,burada biz devreye girip 200-300 lira olan magnezyum-çelik subap arasındaki farkı karşılayıp çelik subap taktırmaktır.Çelik subaplarımız takıldıktan sonra benim gibi pimpirikliyseniz gene 150-200tl karşılığında bir sigorta yapabilirsiniz. Not : 2.ci yapılan sigortaya şuana kadar hiç gerek kalmadı
Evet arkadaşlar subaplarımızın montaj işlemi yapıldıktan sonra Lpg kitimizin ve aracımızın bakımlarını katiyyen aksatmadan yapmak kaydıyla sorunsuz şekilde binebiliriz.
Şimdi araçlarımızla ilgili ufak bilgiler vereceğim,
- 2011 İnsignia Sedan 1.6T 180HP Cosmo Manuel / Prins LPG kiti( Turbo Yağlamalı sistem yok )
İlk insigniamız 2012 yılında alındı.2012/6 ayda 15.000km de lpg montajı yapıldı.Daha önce bu aracı ben kullanıyordum.Devirli kullandığım için 40.000km 'de subaplar problem çıkarmaya başladı.41.000km'de çelik subapları takıldı.100.000km ye kadar hem lpg hemde aracın bakımları eksiksiz olarak zamanında yapıldı.Araç şuanda 108.000km de ve maşallah hiçbir sorunu yok.Geçenlerde dyno testinde 186HP verdi bizde şaşırdık urock Chip falan yok
- 2014 İnsignia Sedan 1.6T 170HP Cosmo Active Select / Prins Turbo Yağlamalı LPG kiti
Sıfır alındığında tek endişem yeni nesil olan bu motora lpg takılıp takılamıyacağıydı.Aracı babama aldık ve kendisi yakıta çok önem veriyor.Dizeli sesinden dolayı hayatta almaz 4-5 ay gibi bir beklemeden sonra 5.000km de Lpg montajı yapıldı.Montaj yapılırken problem çıkar mı diye çok endişelenmiştim.Zannedersem yeni kasaya lpg montajını yaptıran ilk 5 kişi içinde falanımdır.Araç şuanda 47.000 km de.Subapları hala değişmedi.Herhangi bir problem yada sorun yok. D.N : Babam aracı çok sakin kullanıyor ihihi
- 2010 İnsignia SportTourer 1.6T 180HP Cosmo Manuel / Zavoli LPG kiti
Şuanda şahsi olarak kullandığım aracım.Montajını ilk sahibi yaklaşık 40.000km de İzmir'de yaptırmış.Montaj yapılmadan öncede çelik subap takılmış.Aracı aldığımdan beri bi performans düşüklüğünden söz ediyordum kendi kendime.Dynoya soktum ve araç 140hp verdi.Ustamla ben Detaylı bir araştırma içine girdik.Araçta titreme vs yok fakat çekişte düşüklük var.En sonunda anladık ki çelik subaplar oturma yapmış.Bunun sebebide subapları takan kişinin boşluğu ayarlayamaması.Herneyse şuanda araç serviste ve subapları değişiyor Buda gene ilk sahibinin Lpg montajını işinin arkasında duran kişilere yaptırması ve sigorta sayesinde ücretsiz yapılabilirdi fakat sorun Lpg den kaynaklı erime falan değil.Subapları takan kişiden kaynaklı olduğu için şuanki subap değişimi cepten gidecek D.N : Araç suanda 88.000km'de.
Zaman ayıran herkese teşekkür ederim.İmla yanlışlıkları varsa şimdiden affola.Lpg ile ilgili soru soran arkadaşlara nacizane fikirlerimi aktarmaktan memnuniyet duyarım.
Saygılarımla
İNSİGNİA VE LPG CANDIR !!! urock
Bu konuda İnsignia 1.6T ve LPG anateması altında,ailemizde bulunan 3 İnsignia 1.6T nin LPG akibetlerini detaylı bir şekilde anlatmaya çalışacağım.
Öncelikle araçlarımız için Lpg den ötürü çıkarılan hurafeleri,duyumları ve 3.cü şahıslardan alınan bilgileri dikkatte almamamız gerekiyor.Kaldi ki İnsignia ve Lpg konusundaki hurafelerin İnsignia'nın rakiplerince çıkarıldığını ve aslında performansına nazaran AZ YAKAN arabalarımızın bu tür söylemlerle hem sıfır hemde 2.ci el piyasasının öldürülmesi yönünde faaliyetler olarak görüyorum.Bu sebep yüzünden İnsignia almaktan vazgeçip ikna girişimlerim sonucu en az 5 kişiyi çevirmişimdir.
Dışardan bakıldığında araçlarımız hakkındaki genel kanı '' İnsignia hem çok fazla yakıyor hemde LPG uyumlu değil ''
Arkadaşlar araçlarımız ürettiği güce göre ÇOK YAKMIYOR.LPG uyumu %100.Kronik rahatsızlıkları olan bir araba DEĞİL
Yakıt tüketim değerlerini hepimiz biliyoruz bize düşen insanlara doğru bilgileri vermek.
Gelelim asıl konu olan LPG'ye.
Ailemizde şuanda 3 adet 1.6T Cosmo aracımız var ve hepsi LPG li.
- 2011 İnsignia Sedan 1.6T 180HP Cosmo Manuel / Prins LPG kiti ( Turbo Yağlamalı sistem yok )
- 2014 İnsignia Sedan 1.6T 170HP Cosmo Active Select / Prins Turbo Yağlamalı LPG kiti
- 2010 İnsignia SportTourer 1.6T 180HP Cosmo Manuel / Zavoli LPG kiti
İnsignia 1.6T ya LPG neden takılmalı ?
Herşeyden önce LPG taktırmayı düşünürken bu soruyu kendinize sormanızı tavsiye ediyorum.Bunun nedeni yıllık yaptığınız kilometre 10k-20k gibi kilometrelerde geziyorsanız LPG yi düşünmenize bence hiç gerek yok.F/P açısında gereksiz kalıyor çünkü.30k ve üstü bir değerdeyseniz yakıt anlamında da tasarruf düşünüyorsanız LPG şart hiho
Bu sorunun cevabı taktırmanız yönündeyse öncelikli olarak yapmanız gereken bilindik en iyi Lpg markaları ve firmalarıyla çalışmanız.Firma diyorum dikkat ederseniz bunun sebebi sanayi sitelerinin her sokağında tüm markaları takan Lpg ustaları olmasından dolayıdır.Bu arkadaşlar tüm markaların montajlarını yaptıkları için aslında yetkili bayi değildirler ve havaya boş sözler veririler,yarın birgün de bir problem yaşadığınızda karşınızda muattap bulamadığınız gibi bir de suçlu duruma düşersiniz
Şuanda kullandığım Sport Tourer hariç diğer iki aracımızdada Prins Lpg kiti var.Bu kitler markanın orjinal bölge servisinde bilinçli ustalar tarafından işçilikten ödün verilmeyerek yapılmıştır.İşçilikten kastım manifoldun sökülmesi gibi ekstra kalan işlemlerdir.İşini iyi yapan ustalar herzaman manifoldu söküp en iyi noktayı bulup yanma odasına o şekilde giriş yaparlar.
Subap konusunda işinizi en iyi firmalara ve yetkili bayilerine yaptırırsanız aklınızda en ufak problem olmasınada gerek kalmaz.Bunlar kurumsal oldukları için en azından müşteri memnuniyetini ön planda tutacaklardır.LPG leri takarken motor sigortası için cüz-i bir miktar verip sigorta belgenizide almayı unutmayın çünkü bu ilerde subaplarımız için işimize yarayacak
Düzgün montaj,düzgün işçilik ve montaj sonrası yaptırdığımız bakımlarla araçlarımızda LPG de en ufak sorun yaşanmayacaktır.
Montajımızı yaptıktan sonra tek yaşayabileceğimiz durum Magnezyum subapların erimesi.Bu durumu erkenden anlayıp,araç yüreyemez hale gelmeden önce montajcımızın yolunu tutabiliriz.Bazı arkadaşlar LPG montajını yaptırmadan evvel Magnezyum subaplarını çelik subaplarla değiştiriyorlar.Bu durum gereksiz işçilik ve parça maliyetidir ilk etapta gerek yok.Çünkü bu sorunu problemi yaşadıktan sonra sigortamızdan çözüyoruz.
Hele bazı kişiler var ki araçları çelik subaplı olduğu halde oturma yapıyor ve tekrardan subap değiştirme işlemine başlıyorlar.Subabı değiştirirken LPG dendir diyorlar.Arkadaşlar subap oturmasını Lpg yapmaz,Subap erimesini Lpg yapar.Subapların oturmasının sebebi çelik subaplar takılırken ustanın subapların ince hassasiyetine uymayıp yada ciddi bir şekilde kontrol etmeden kapağı kapatmasıdır.Erimenin sebebi ise benzin ve lpg arasındaki yanma katsayısı farkıdır.
Araçlarımızda gelen magnezyum alaşımlı subapların ömrü yaklaşık 100bin kilometredir.Lpg bunu en iyi şartlarda yarı yarıya düşürür.Performanslı ve spor kullanım bu yarı yarıya olan faktörü daha da aşağı çeker.Magnezyum subapların tamamen iptal olması birazda bizlere bağlı diyebilirim
Subap Bitti ?
Subaplarımız artık yavaştan bize bazı belirtileri hissedilir şekilde vermesi gerek.Araç marşdan sonra rolantide hem LPG de hem Benzinde titreme yapmaya başladıysa ve gene hem lpg de hem benzinde hissedilir şekilde çekişte düşüklük varsa subaplarımız yavaş yavaş gidiyor demektir.Bu durumda montajcımıza gidip problemi ve kaynağını belirtip sigortamız kapsamında subaplarımızı değiştirmemiz olacaktır.En önemli etkenlerden birisi yukardan yazmış olduğum gibi karşınızdaki kişilerin kurumsal olmasıdır,aksi halde ara sokaklardaki lpg cilerde bu işlemi yapacak bir muattap bulamazsınız Sigortayı devreye soktuktan sonra tek problemimiz şu; sigortamız bize tekrar orjinal magnezyum subap ı takmayı tavsiye edecektir,burada biz devreye girip 200-300 lira olan magnezyum-çelik subap arasındaki farkı karşılayıp çelik subap taktırmaktır.Çelik subaplarımız takıldıktan sonra benim gibi pimpirikliyseniz gene 150-200tl karşılığında bir sigorta yapabilirsiniz. Not : 2.ci yapılan sigortaya şuana kadar hiç gerek kalmadı
Evet arkadaşlar subaplarımızın montaj işlemi yapıldıktan sonra Lpg kitimizin ve aracımızın bakımlarını katiyyen aksatmadan yapmak kaydıyla sorunsuz şekilde binebiliriz.
Şimdi araçlarımızla ilgili ufak bilgiler vereceğim,
- 2011 İnsignia Sedan 1.6T 180HP Cosmo Manuel / Prins LPG kiti( Turbo Yağlamalı sistem yok )
İlk insigniamız 2012 yılında alındı.2012/6 ayda 15.000km de lpg montajı yapıldı.Daha önce bu aracı ben kullanıyordum.Devirli kullandığım için 40.000km 'de subaplar problem çıkarmaya başladı.41.000km'de çelik subapları takıldı.100.000km ye kadar hem lpg hemde aracın bakımları eksiksiz olarak zamanında yapıldı.Araç şuanda 108.000km de ve maşallah hiçbir sorunu yok.Geçenlerde dyno testinde 186HP verdi bizde şaşırdık urock Chip falan yok
- 2014 İnsignia Sedan 1.6T 170HP Cosmo Active Select / Prins Turbo Yağlamalı LPG kiti
Sıfır alındığında tek endişem yeni nesil olan bu motora lpg takılıp takılamıyacağıydı.Aracı babama aldık ve kendisi yakıta çok önem veriyor.Dizeli sesinden dolayı hayatta almaz 4-5 ay gibi bir beklemeden sonra 5.000km de Lpg montajı yapıldı.Montaj yapılırken problem çıkar mı diye çok endişelenmiştim.Zannedersem yeni kasaya lpg montajını yaptıran ilk 5 kişi içinde falanımdır.Araç şuanda 47.000 km de.Subapları hala değişmedi.Herhangi bir problem yada sorun yok. D.N : Babam aracı çok sakin kullanıyor ihihi
- 2010 İnsignia SportTourer 1.6T 180HP Cosmo Manuel / Zavoli LPG kiti
Şuanda şahsi olarak kullandığım aracım.Montajını ilk sahibi yaklaşık 40.000km de İzmir'de yaptırmış.Montaj yapılmadan öncede çelik subap takılmış.Aracı aldığımdan beri bi performans düşüklüğünden söz ediyordum kendi kendime.Dynoya soktum ve araç 140hp verdi.Ustamla ben Detaylı bir araştırma içine girdik.Araçta titreme vs yok fakat çekişte düşüklük var.En sonunda anladık ki çelik subaplar oturma yapmış.Bunun sebebide subapları takan kişinin boşluğu ayarlayamaması.Herneyse şuanda araç serviste ve subapları değişiyor Buda gene ilk sahibinin Lpg montajını işinin arkasında duran kişilere yaptırması ve sigorta sayesinde ücretsiz yapılabilirdi fakat sorun Lpg den kaynaklı erime falan değil.Subapları takan kişiden kaynaklı olduğu için şuanki subap değişimi cepten gidecek D.N : Araç suanda 88.000km'de.
Zaman ayıran herkese teşekkür ederim.İmla yanlışlıkları varsa şimdiden affola.Lpg ile ilgili soru soran arkadaşlara nacizane fikirlerimi aktarmaktan memnuniyet duyarım.
Saygılarımla
İNSİGNİA VE LPG CANDIR !!! urock
Yorum